Mistähän johtuu kun siemenet ei idä. Voiko vika olla mullassa. Otin kasvulavasta vanhaa multaa ja ruukku kukkien vanhaa multaa ja yritin niissä idättää. Krasseja ja kurkkuja, mutta mitään ei nouse. Pari kurkun siementä nousi, mutta lopettivat itämisen. Auringonkukan siemenet iti, mutta kasvavat huonosti. Ne olen jo siirtänyt uuteen multaan. Mustan mullan ja vanhan mullan sekoitukseen.Olen pitänyt koko ajan kylvökset koko ajan kosteana.
Siemenet ei idä
Anonyymi-ap
3
274
Vastaukset
- Anonyymi
Tarviikohan ne ravinteita?
- Anonyymi
Oon ymmärtänyt, että siemenet ei lannoitusta tarttis, mutta en tiijä. Chilit iti hyvin vanhassa kukkamullassa ja nyt ne on puutarhamullassa kasvamassa. Ehkä mä vielä ostan kylvömultaa ja kokeilen siinä. Krassin siemenet on ite kerättyjä viime kesänä.
- Anonyymi
Kasvitautien välttämiseksi siemenet kannattaa idättää puhtaassa, uudessa alustassa, esimerkiksi kaupan kylvö-taimimullassa. Siemenkylvöä eikä pikkutaimia pidä lainnoittaa. Kovin ravinteikas kasvualuista saattaa haitata siementen itämistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010