Miten maan saa happamaksi?

Anonyymi-ap

Olen kuvitellut että maan saa happamaksi lannoitteella (esim. havu ja rodolannoite) kuten happamuuden saa pois kalkilla mutta asia ei olekaan ilmeisesti näin vaan ainoa mikä toimii on multa. Onko näin? Olen netistä hakenut ja kaikkialla sanotaan että luonnonturvetta ja havu ja rodomultaa mutta kyllä tulee kalliita mustikoita jos jokaiseen kuoppaan vedän säkin kaksi havu ja rodomultaa ja vielä turvetta. Hemmetti kun ostin kuusi puskaa mustikkaa ja nyt ilmeisesti tulee vähemmän takkiin antaa ne pois.

5

855

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kolmenkympin rodomullat sinulle liikaa? 45 litraa kasvualustaa riittää yhdelle mustikkapuskalla.

• Anonyymi

Ei tuo ole vastaus kysymykseen. Jos vetää mustikkaa 20 puskaa niin mullat tekee perkeleesti.
        En ole koskaan multia ostanut, vadelmapenkitkin tein (5 x20m metriä) jyrsimellä ja vatut sinne. Kasvaa niin perkeleesti. Puille olen tehnyt vain sen ruukun kokoisen ja muotoisen kuopan ja kaikki kasvaa.
        Multaa ostaa vain tyhmät ihmiset mutta heiltä on helppo ottaa rahat pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuo ole vastaus kysymykseen. Jos vetää mustikkaa 20 puskaa niin mullat tekee perkeleesti.
        En ole koskaan multia ostanut, vadelmapenkitkin tein (5 x20m metriä) jyrsimellä ja vatut sinne. Kasvaa niin perkeleesti. Puille olen tehnyt vain sen ruukun kokoisen ja muotoisen kuopan ja kaikki kasvaa.
        Multaa ostaa vain tyhmät ihmiset mutta heiltä on helppo ottaa rahat pois.

Lopeta kiroilu ja anna puskasi minulle, sinä et osaa tehdä puutarhatöitä, mutta minä osaan.

• Anonyymi

Kahvinporoilla

• Anonyymi

Suoturve on hapanta sitä lisäämällä maa happamoituu.
      sekoita 10...20 sm turvetta ja sekoita äläkä kalkitse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7014
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2107
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe