Tokmannin Brucke akkutrimmeri. Tukea tai käsikirjaa ei löydy

Anonyymi-ap

Viime kesänä Tokmannilta ostettu Brucke akkutrimmerin siimakela pitäisi vaihtaa.
https://www.tokmanni.fi/akkuruohotrimmeri-click-18-v-6419860786421

Vaan eipä siimakotelo avaudu millään. Käsikirjaa ei netistä löydy millään kielellä, koska Brucke on Tokmannin itsensä keksimä paikallinen tuotemerkki.

Koetin Tokmannin automaattista Nettiavustajaltakin kysyä. Seieltä tuli sekunnissa automaattivastaus, että he eivät voi aittaa tuoteasioissa lainkaan. Nettiavustaja kehoitti etsimään vastausta tuotesivulta.

Tuotesivun ainoa neuvontalinkki ohjaa takaisin Nettiavustajalle, joka ei siis mihinkään tuotekysymyksiin vastaan.

Tuo laite on varmaan jonkin kiinalaistehtaan tuotos. Kunhan vaan löytäisi sen alkuperäisen laitteen ja käsikirjat jostakin.

8

1758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene tokmanniin ja pyydä myyjää avaamaan uuden brucken paketti jos sieltä saa jonkun ohjeen. Kiinalaista halpaa merkki on. Varaosia tuskin saa mutta siimaa kyllä pitäisi saada lisättyä.

    • Anonyymi

      Paina kehältä 90 -astetta siitä mistä siimat tulee ulos kahta vastakkaista kohtaa ja nykäse kuuppa pois, siimakehä löytyy sitetn sieltä alta

    • Anonyymi

      Siimakehän keskellä on painonappimainen säätönappi, joka kai syöttää sitä siimaa ulos.

      Huomasin, että tästä runsaan vuoden vanhasta laitteesta oli muovinen painonappi jo kulunut puhk. Sen alla ollut jousi on lentänyt saman tien jonnekin.

      Arvaukseni on, että siimakuppia ei saa kierrettyä pois paikaltaan silloin kun tuo painonappi on pohjassa. Kertaalleen naapuri sai sen siimakupin joidenkin kärkipihtiensä ja ruuvarin kanssa auki. Mutta nyt on taas jumissa, eikä siimaa tule ulos.

      • Anonyymi

        Yritin juuri äsken eli 8.6. saman leikkurin kelaa irti, ohjeet on, vaan ei naisen sormivoima riitä painamaan molempia vastakkaisia kelan kohtia samanaikaisesti. Sain kokonaisen neliön leikattua pientä rivipihaani ja sadetta pukkaa päälle ja kela ei aukea. Siiman päät sisässä tai loppuivat leikkauksen aikana, en edes tiedä kumpi on kyseessä. Muistaakseni olen kerran onnistunut irrottamaan viime kesänä kelan ja saanut siimaa lisää auki. Toinen kinkki paikka on jo akun irrottaminen laturista. Onnea vielä kaikille yrittäjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritin juuri äsken eli 8.6. saman leikkurin kelaa irti, ohjeet on, vaan ei naisen sormivoima riitä painamaan molempia vastakkaisia kelan kohtia samanaikaisesti. Sain kokonaisen neliön leikattua pientä rivipihaani ja sadetta pukkaa päälle ja kela ei aukea. Siiman päät sisässä tai loppuivat leikkauksen aikana, en edes tiedä kumpi on kyseessä. Muistaakseni olen kerran onnistunut irrottamaan viime kesänä kelan ja saanut siimaa lisää auki. Toinen kinkki paikka on jo akun irrottaminen laturista. Onnea vielä kaikille yrittäjille.

        Saattaa aueta niin että painat sitten vain toista ja samalla kampeat siltä kohtaa kuuppaa ulospäin vaikka jollain taltalla sen verta että kynnet ei enää pidä ja koitat estää lipsahtamasta takaisin ja sitten toiselle puolelle sama juttu


    • Anonyymi

      No niin, pojat ja tytöt, nyt viedään akkusahan virittäminen aivan uudelle tasolle ja tehdään siitä metsien Tesla!  Tähän tarvitaan hieman sähköinsinöörin taitoja ja massimiehen budjetti, mutta lopputulos on sen arvoinen! Tästä tulee kova setti.

      Aloitetaan sydämestä, eli moottorista ja sen hallinnasta. Ensimmäinen askel on vaihtaa vanhat mosfetit silicon carbide IGBT-mosfetteihin. Nämä ovat kuin Formulan turbo moottorille – ne tarjoavat paremman tehonhallinnan, korkeammat virran- ja jännitteen sietokyvyt sekä pienemmät lämpöhäviöt. Silicon carbide IGBT-mosfetit ovat tunnettuja siitä, että ne kestävät korkeampia lämpötiloja ja tarjoavat paremman hyötysuhteen sähköenergian muuntamisen. Tällä tavalla saat sahastasi huomattavasti tehokkaamman ja kestävämmän.

      Jäähdytys on tärkeää, kun viritetään sähkösahaa. Asennetaan moottorille ja elektroniikalle peltier-elementit. Nämä peltierit ovat kuin pieniä ilmastointilaitteita suoraan sahaan – ne siirtävät lämpöä pois tehokkaasti ja pitävät moottorin ja elektroniikan viileinä kovassakin käytössä. Näin estetään ylikuumeneminen ja varmistetaan, että saha jaksaa puskea täydellä teholla pitkään.

      Moottori päivitetään harjattomaan malliin, jos mahdollista. Harjattomat moottorit ovat kuin sähkömoottorien kuninkaita – ne ovat tehokkaampia, kestävämpiä ja tarvitsevat vähemmän huoltoa.

      Seuraavaksi siirrytään johtimiin. Tavalliset johdot eivät riitä, kun haetaan huippusuorituskykyä. Käytetään silikonipäällysteisiä johtoja, jotka kestävät korkeita lämpötiloja ja taivutusta paremmin kuin perinteiset muovipäällysteiset johdot. Mutta jos halutaan todellista luksusta, massimies voi panostaa punottuihin hopeajohtoihin. Hopea on yksi parhaiten sähköä johtavista materiaaleista, joten näillä johdoilla saadaan minimoitua sähkönhävikki ja maksimoitua moottorin suorituskyky.

      Akkupäivitys on seuraava vaihe. Vaihda akku suurempaan kapasiteettiin, esimerkiksi 5Ah akku 10Ah akkuun. Tämä lisää käyttöaikaa ja varmistaa, että saat maksimaalisen tehon irti moottorista. Valitse laadukas Li-ion akku, joka kestää kovaakin käyttöä ja latautuu nopeasti.

      Elektroninen säätö on myös kriittinen. Säädä moottorin ohjainyksikkö niin, että se antaa moottorille enemmän virtaa. Tämä vaatii hieman elektroniikkatietämystä, mutta netistä löytyy ohjeita ja modausvideoita. Sahasi ohjainyksikköön voi saada  viritys firmiksiä. Tosi hakkeri tietää miten lyijykynällä kellotaajuus tuplataan.

      No niin, nyt kun ollaan viritetty meidän akkusaha huippuunsa, on aika katsoa myös ketjuvalintaa. Tämä ei ole mikään pikkuseikka, sillä oikea ketju voi tehdä valtavan eron sahauksen tehokkuudessa.

      Ketjun leveys valitaan moottoritehon ja leikkuunopeuden kompromissina. Laisemmissa sahoissa joudutaan pakon edessä käyttämään pieniä pico-ketjuja, että jotain tapahtuu. Mutta meidän viritetyssä sahassa voidaan suoraan siirtyä 0.404 ketjuun, nimittäin voimaa löytyy vaikka pienelle kylälle!!

      • Anonyymi

        Loistava ohje. Kolmen minuutin sahaamisen jälkeen akku on tyhjä ja sitten haetaan polttomoottorisaha ja tehdään sillä loput!


    • Anonyymi

      Minä heitin nurkkaan siimaleikkurin ja ostin akkutrimmerin. siihen 18 v akku niin leikkaan talon ympäri tarvittavan. Halpahallissa tarjouksessa 69 € akun ja laturin kanssa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe