Unessa pidin haulikon piippua suussa ja keräsin rohkeutta paunaa pottuvarpaalla liipaisinta. Mistäköhän moinen uni tuli? Minulla ei kuitenkaan oikeasti ole mitään halua edes tehdä itsemurhaa. Kaikkea sitä pitääkin yöllä näyttää.
Näin outoa unta
30
233
Vastaukset
Jos otit melatoniinia, niin ainakin itselläni se aiheuttaa epätavallisia unia.
(täällä näkyy lähinnä valmiita dekkarielokuvia)Unet on asioiden prosessointia. Tiedät vain itse mitä unesi sinulle merkitsee. Tuskin kyseessä on elämäsi päättäminen.. luultavammin kyseessä on jonkin elämänvaiheen lopettaminen tai kokonaan uuden alku. Unet ovat metaforia.
Ehkä tuo elämänvaiheen lopettaminen osuu minuun. Olen aikaisemminkin kertonut menettäneeni erään läheisen ihmisen, ja olen viime päivinä miettinyt häntä paljon. Hän ei siis ole kuollut, mutta minusta johtumattomista syistä emme voi tavata ehkä enää koskaan.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Ehkä tuo elämänvaiheen lopettaminen osuu minuun. Olen aikaisemminkin kertonut menettäneeni erään läheisen ihmisen, ja olen viime päivinä miettinyt häntä paljon. Hän ei siis ole kuollut, mutta minusta johtumattomista syistä emme voi tavata ehkä enää koskaan.
Ehkä ja ehkä
Palstakamu kirjoitti:
Niin.. se voisi kertoa siitä, että haluat itse päättää sen elämänvaiheen. Ottaa closerit siitä. Mutta vain itse voit tulkita omia uniasi.
Unet todella auttavat meitä selviämään elämästä.
Itse olen univammainen. Nukun huonosti ja unessa tiedän olevani unessa. Siis silloin kun huomaan nukkuvani.
En saa samanlaista lepoa ja palautumista unen aikana ja joudun valitettavasti nukkumaan lääkkeillä. Uneni ovatkin kovin pinnallisia eikä suo samanlaista palautumista kuin normiuni.
Siksi joudunkin nukkumaan enemmän kuin muut. Tarvitsen 8-10 tuntiin unta yössä. Se on paljon se.
Mieti untasi vähän niin kuin tunnepuolelta. Miltä sinusta tuntui se mitä unessa tapahtui? Se kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. se voisi kertoa siitä, että haluat itse päättää sen elämänvaiheen. Ottaa closerit siitä. Mutta vain itse voit tulkita omia uniasi.
Unet todella auttavat meitä selviämään elämästä.
Itse olen univammainen. Nukun huonosti ja unessa tiedän olevani unessa. Siis silloin kun huomaan nukkuvani.
En saa samanlaista lepoa ja palautumista unen aikana ja joudun valitettavasti nukkumaan lääkkeillä. Uneni ovatkin kovin pinnallisia eikä suo samanlaista palautumista kuin normiuni.
Siksi joudunkin nukkumaan enemmän kuin muut. Tarvitsen 8-10 tuntiin unta yössä. Se on paljon se.
Mieti untasi vähän niin kuin tunnepuolelta. Miltä sinusta tuntui se mitä unessa tapahtui? Se kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Minäkin nukun lääkkeen avulla. Ketipinor on lääkkeen nimi. Ja nukun kanssa 10 tuntia yössä, jos vain mahdollista.
Tunsin unessa oloni todella toivottomaksi ja sisukaluja kirveli. Ikävöin samalla tuota menettämääni henkilöä ja tunsin vihaa hänen elämänvalintojaan kohtaan.Palstakamu kirjoitti:
Minäkin nukun lääkkeen avulla. Ketipinor on lääkkeen nimi. Ja nukun kanssa 10 tuntia yössä, jos vain mahdollista.
Tunsin unessa oloni todella toivottomaksi ja sisukaluja kirveli. Ikävöin samalla tuota menettämääni henkilöä ja tunsin vihaa hänen elämänvalintojaan kohtaan.Mullakin oli joskus Ketipinor.. ei tehonnut minulla mitenkään. Pahimmillaan otin 9 mg melatoniinia, 7.5 mg Zopinoxia, 20mg Mirtazapiinia ja ja Circadiniä 2 mg joka ilta, jotta sain nukuttua.
Lopulta lekurit tuumasi, että otan koko ajan yliannostusta ja reseptorini eivät voi imeä noin paljoa kerralla. Nykyään menee vain 100 mg Azonaa. Sillä olen pärjännyt. Jos siitä huolimatta uniongelmia on, varalla on Zopinoxia.
Uniongelmat on persiistä. Olen kärsinyt niistä jo lapsuudesta asti. Nykyään homma on kutakuinkin hallussa.
Saatan valvoa liikaa jos en ota lääkkeitä ja se ei ole hyvä juttu. Onnekas olen, että olen noita lääkkeitä saanut ja hoitoa uniongelmaani.
Tosin nykyään saatan nukkua välillä ilman lääkkeitäkin. Mutta pääsääntöisesti nukun lääkkeillä.Pikku-pirpana kirjoitti:
Mullakin oli joskus Ketipinor.. ei tehonnut minulla mitenkään. Pahimmillaan otin 9 mg melatoniinia, 7.5 mg Zopinoxia, 20mg Mirtazapiinia ja ja Circadiniä 2 mg joka ilta, jotta sain nukuttua.
Lopulta lekurit tuumasi, että otan koko ajan yliannostusta ja reseptorini eivät voi imeä noin paljoa kerralla. Nykyään menee vain 100 mg Azonaa. Sillä olen pärjännyt. Jos siitä huolimatta uniongelmia on, varalla on Zopinoxia.
Uniongelmat on persiistä. Olen kärsinyt niistä jo lapsuudesta asti. Nykyään homma on kutakuinkin hallussa.
Saatan valvoa liikaa jos en ota lääkkeitä ja se ei ole hyvä juttu. Onnekas olen, että olen noita lääkkeitä saanut ja hoitoa uniongelmaani.
Tosin nykyään saatan nukkua välillä ilman lääkkeitäkin. Mutta pääsääntöisesti nukun lääkkeillä.Minulla oli aikaisemmin todella pahat uniongelmat ja kärsin pahasti unenpuutteesta. Mutta iän myötä uniongelmani ovat jostain syystä lievittyneet ja nykyään nukun hyvin.
Oletko saanut kiinni mikä on juuri syy huonosti nukkumiseen? Ite kun sain muut terveysvaivat kuriin, niin uni parani sen myötä.Palstakamu kirjoitti:
Minulla oli aikaisemmin todella pahat uniongelmat ja kärsin pahasti unenpuutteesta. Mutta iän myötä uniongelmani ovat jostain syystä lievittyneet ja nykyään nukun hyvin.
Oletko saanut kiinni mikä on juuri syy huonosti nukkumiseen? Ite kun sain muut terveysvaivat kuriin, niin uni parani sen myötä.En tiedä miksi en osaa nukkua. Jo lapsena, siis alakouluikäisenä valvoin öitä. Virkistyin iltaa myöten ja minua ei vaan nukuttanut. Puuhastelin huoneessani kaikenlaista ja kerran äitimuori sai hermarit touhuiluuni. Aloin sitten vaellella ulkona öitäni. Ei ihan terveellistä sekään.
Teininä valvoin yöt ja nukuin päivät. Suurin piirtein. Sit aloitin työt viisiitoistakesäisenä ja se ehkä pikkuisen rytmitti. Mutta silloinkin puuhastelin öisin ihme juttuja.
En ole koskaan osannut nukkua.
Pikkuasiat valvottivat yökausia. Ja kun lisäännyin ja jälkeläisen hoitaminen yöllä valvotti, pikkuisen unihöperöidyin.. eli aloin näkemään valveunia, suoraan sanottuna harhoja. Tuolloin en saanut vielä apua uniongelmiini.
Sit tuli myöhemmin elämässä aika isoja ongelmia, jotka vaivasivat kovasti ja valvoin kuusi vuorokautta putkeen. Lopulta exä tajusi soittaa ambulanssin ja nukuttivat minut sairaalassa lääkkeillä. Siitä asti olen ollut unilääkkeillä. Syön niitä lopun elämäni.
Enkä ole koskaan eläissäni nukkunut niin hyvin kuin lääkkeillä.
Kävipä mulle muuten teininä niinkin, että oli ollut huonompi nukkumisjakso, niin perjantaina töiden jälkeen olin mennyt vähän köllölleen noin viiden aikaan iltapäivästä ja heräsin vasta sunnuntaina ilta seitsemältä. Se kertoo jo aika mittavasta univajeesta.
En vain osaa nukkua. Kateeksi käy ihmiset jotka nukahtavat kjn laittavat pään tyynyyn.Pikku-pirpana kirjoitti:
En tiedä miksi en osaa nukkua. Jo lapsena, siis alakouluikäisenä valvoin öitä. Virkistyin iltaa myöten ja minua ei vaan nukuttanut. Puuhastelin huoneessani kaikenlaista ja kerran äitimuori sai hermarit touhuiluuni. Aloin sitten vaellella ulkona öitäni. Ei ihan terveellistä sekään.
Teininä valvoin yöt ja nukuin päivät. Suurin piirtein. Sit aloitin työt viisiitoistakesäisenä ja se ehkä pikkuisen rytmitti. Mutta silloinkin puuhastelin öisin ihme juttuja.
En ole koskaan osannut nukkua.
Pikkuasiat valvottivat yökausia. Ja kun lisäännyin ja jälkeläisen hoitaminen yöllä valvotti, pikkuisen unihöperöidyin.. eli aloin näkemään valveunia, suoraan sanottuna harhoja. Tuolloin en saanut vielä apua uniongelmiini.
Sit tuli myöhemmin elämässä aika isoja ongelmia, jotka vaivasivat kovasti ja valvoin kuusi vuorokautta putkeen. Lopulta exä tajusi soittaa ambulanssin ja nukuttivat minut sairaalassa lääkkeillä. Siitä asti olen ollut unilääkkeillä. Syön niitä lopun elämäni.
Enkä ole koskaan eläissäni nukkunut niin hyvin kuin lääkkeillä.
Kävipä mulle muuten teininä niinkin, että oli ollut huonompi nukkumisjakso, niin perjantaina töiden jälkeen olin mennyt vähän köllölleen noin viiden aikaan iltapäivästä ja heräsin vasta sunnuntaina ilta seitsemältä. Se kertoo jo aika mittavasta univajeesta.
En vain osaa nukkua. Kateeksi käy ihmiset jotka nukahtavat kjn laittavat pään tyynyyn.Pääasia että ongelma on hoidossa. Tiedän omasta kokemuksesta, että sitä alkaa sekoamaan viimein, kun ei saa nukuttua.
Palstakamu kirjoitti:
Pääasia että ongelma on hoidossa. Tiedän omasta kokemuksesta, että sitä alkaa sekoamaan viimein, kun ei saa nukuttua.
Noinhan se menee. Homma hoidossa ja ongelmia ei ole ollut minulla vuosiin juurikin noiden unilääkkeiden takia.
- Anonyymi
Se oli vaan uni että epäröit eli se uni näytti jos onnen ja paratiisiin haluat eli hanki haulikko ja älä epäröi paina pohjaan niin et tajuakkaan kun olet paratiisissä ja onnellinen ja ei huolen häivää ja mukavia kivoja kiimaisia alastomia naisia parveilee ja palvelee ympärilläsi mut herättyäsi kaikki on vaan tuskaa ja piinaa eli uni oli painajais uni et epäröit ja jäät tuskaan
Eiköhän kaikki tiedä ettei ole paratiisia kuoleman toisella puolella ja monet kokevat helvetin maan päälläkin. Noh minusta kysytään se toivon hukkamisen heittäminen ja jatkuva pessimisten asenne pysäyttää ihmisen elämästä ja nauttimasta oman näköistä elämää.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Pitäisi varmaan ensin ruveta muslimiksi.
Vedä vaan jätesäkki päälle. Se on siinä. Varmaan on outoja unia.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Eiköhän kaikki tiedä ettei ole paratiisia kuoleman toisella puolella ja monet kokevat helvetin maan päälläkin. Noh minusta kysytään se toivon hukkamisen heittäminen ja jatkuva pessimisten asenne pysäyttää ihmisen elämästä ja nauttimasta oman näköistä elämää.
Mistä sen voi tietää? Eiköhän kaikki tiedä ettei sitä tiedä.
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sen voi tietää? Eiköhän kaikki tiedä ettei sitä tiedä.
Minä tiedän ettei paratiisia ole kuoleman jälkeen mutta onhan se mukavampi ajatella paratiisi on kuoleman jälkeen.
Minusta asia on outoa jos ei ole edes halua siihen mutta unessa kuintenkin keräsit rohkeutta painaa liipasimesta.
Tuskin kellään itsemurhasta ajattelisi haluavan tehdä itsemurhan vaan elämä menee niin toivotonta, että ei kestä elää ja suunnittelee vaihe vaiheelta kuolemaa pois päästääkseen.Mutta tässä yhden tulkilta jotka on enemmän näihin perehtyneet
” Istemurha unessa tietää terveyttä ja pitkää ikää.
Jos teet itsemurhan, kiinnostus uskonnollisiin asioihin tulee olemaan kohdallasi ilmeinen.”
https://www.astro.fi/forum/index.php?topic=58657.0
Itse näen kyllä unia mutta normaalisti näen unta lapsieni kuolemista tai maailman lopusta.valtakunta kirjoitti:
Mutta tässä yhden tulkilta jotka on enemmän näihin perehtyneet
” Istemurha unessa tietää terveyttä ja pitkää ikää.
Jos teet itsemurhan, kiinnostus uskonnollisiin asioihin tulee olemaan kohdallasi ilmeinen.”
https://www.astro.fi/forum/index.php?topic=58657.0
Itse näen kyllä unia mutta normaalisti näen unta lapsieni kuolemista tai maailman lopusta.Koska taas pörähdin tekemääm kartan itselleni ilmaisen pikatulkinta kartastani
Pikatulkinnat syntymäkartastasi
Nousumerkki Ravussa
Tunnetta ja lämpöä pitää olla pelissä ennen kuin sinä suostut kiinnostumaan jostakin uudesta ihmisestä tai asiasta. Sitten kun tunneside on syntynyt sinua ei pitele mikään ja ensivaikutelman synnyttämä luottamus johtaakin usein pettymyksiin. Sinä kun et tahdo uskoa, että olosuhteet, aika ja elämä muuttavat toista ihmistä joskus hillittömän kovalla vauhdilla. Ehdottomana tunnetyyppinä vedät puoleesi viileitä ja ainakin tunteettomilta vaikuttavia Kauris tyyppejä, jotka saavat sinut hermostumaan heidän materialistiseen kunnianhimoonsa.
Aurinko Vaa’assa
Elämäsi perimmäinen tarkoitus on oppia tekemään itsenäisiä ja itsekkäitä päätöksiä myös muita ihmisiä koskevissa omissa asioissasi. Pitämällä oman elämäsi vaa''an tasapainossa pysyvät muidenkin asiat paremmin raiteillaan.
Kuu Kaloissa
Sinulla tunteet ovat niin herkässä, että olet joutunut kasvattamaan kovan kuoren ympärillesi. Pienessä hiprakassa itku tulee sitten sitäkin helpommin. Oman herkkyytesi vuoksi ymmärrät joskus liiankin hyvin vaikeuksiin ajautuneita ihmisiä.
Merkurius Vaa’assa
Osaat ottaa muut ihmiset huomioon puhuessasi ja siksi sinun kanssasi on helppo keskustella. Oman mielipiteesi julkistaminen riittävän selkeällä tavalla onkin jo vaikeampaa ja vastausta joutuu joskus kaivelemaan tuntitolkulla.
Venus Skorpionissa
Osaatko itse sanoa mikä riittäisi saamaan sinut vakuuttuneeksi toisen rakkaudesta? Ei mikään muu kuin rakkaus, vaikka vaatimuslistasi tuppaa ajoittain venymään anopin kauppalistan mittaiseksi. Se on kaikki tai ei mitään, jos sinut haluaa.
Mars Kauriissa
Sinä tartut toimeen selkeästi ja määrätietoisesti silloin kun tiedät että kysymyksessä on varmasti sinun juttusi. Sitä sinä oletkin sitten valmis hiomaan paremmaksi ja paremmaksi voimiasi säästämättä. Ilmankos stressi tuppaa olemaan riesana.
- Anonyymi
Teillä on vain sairas mielikuvitus ja päässä vikaa. Ei siitä tarvitse olla niin huolissaan ja loputtomasti analysoiden nussua nusauttaa jokaista asiaa ja pilkkua.
- Anonyymi
Niin no tilastojen valossa näin on.
Käsitteletkö kenties jotain asiaa mikä pitäisi saada päätökseen? Mä näin unia uupuneena usein missä olen hirttäytynyt tai hirtetty.
Tajusin, että halusin saada jotain päätökseen, valmiiksi. Muuttumaan ja selväksi. Kun asiat on saatu työstettyä päätökseen, ne unetkin loppui.
Kai mun vanha minä kuoli ja halusi kuolla uudistuvan minun tieltä?Jotain tuon tyylistä. Valitettavasti elämässäni on jotain sellaista meneillään liittyen läheiseen ihmiseen, mitä en pysty hänen puolestaan ratkaisemaan.
Palstakamu kirjoitti:
Jotain tuon tyylistä. Valitettavasti elämässäni on jotain sellaista meneillään liittyen läheiseen ihmiseen, mitä en pysty hänen puolestaan ratkaisemaan.
Okei. Tsemiä kuitenkin, toivon että ratkeaa parhainpäin. 👍
No oletko muuten vain stressaantunut?
Mä näen unia yleensä vain stressaantuneena. Usein yövuorojen jälkeen näyttää unia, kun eihän se ole normaalia mennä "yöunille" klo 7:30?
Mä näin inttikavereista unta yks kerta. Toinen haavoittui pahasti ja kiljui älyttömästi...oltiin motissa meidän porukoitten talon askarteluhuoneessa. Jotenkin mietittiin toisen inttikaverin kanssa, että ei me mitenkään voida tästä paeta pois kantaen "horttanaista" (nimi muutettu. 😄
No supistiin, että se pitää päästää tuskistaan. Toinen ei pystynyt... mä pyysin sitä toista kiinnittämään "horttanaisen" huomion itseensä ja lasautin sitä takaraivoon. Tuli hiljaista...
Kohta Horttanainen virkosi ja rupes sättimään mua... alkoi nousta ylös, joten täräytin kahdesti päähän...mutta eikö kohta noussut taas, sitten juostiin kumpikin pois ja "horttanainen" v.ttuili mulle snkarasti perään... sit heräsin...
Semmoinen fiksulle tuntuva homma, mikä vaati selkärankaa, kääntyi jotenkin mua vastaan unessa...elikkä siitä mä yhdistelin, että stressihän se...
Alitajunta kehittelee noita satuja aivoissa, kun aistit huilii...ei niillä ole tekemistä halujen tms. kanssa. Aivot on hauska mystinen limppu. 😄- Anonyymi
Mä näin unta, että työkaverin kanssa oltiin sänkypuuhissa. Saattaa merkata sitä, että olen puutteessa. Mitähän nyt pitäisi tehdä...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533462
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253434No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282014Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701696Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141406Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501149Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751015Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007