hankkikaa

töitä

Menkää nyt oikeesti jo töihin ja älkää valittako.
töitä kyllä löytyy vaikka millä mitalla ihan opiskelioillekin. Olen itse opiskelia ja olen joka vuosi löytänyt töitä pienellä vaivalla (eikä ole edes vanhemmat auttaneet). Käyttäkää suhteitanne hyväksi sitä varten ne on. He kyllä järjestävät töitä jos ei omaan firmaan niin suhteilla toiseen firmaan. Niin tein minäkin ja palautetta on tullut että noin tekevät ihmiset jotka haluavat elämässä eteenpäin. Esim. kolme vuotta sitten täytin 18v. ja ei ollut töitä eikä meinannut löytääkkään sitä. sitten hokasin että soitan sukulaiselleni ahvennanmaalle ja kysyin mikä sillä on työtilanne ja hän sanoi että hänen tuttava joka on shellin päälikkö ahvennanmaalla niin heillä olisi työpaikka vapaana hän antoi numeron ja soitin sain töitä koko kesäksi. Sitten seuraavana vuonna menin vapaaehtoistyöntekiäksi jääkiekon MM-kisoihin. se oli toukokuun alussa ja ei ollut työtä vielä. Siellä juttelin kyseisten firmojen kanssa ja loppuen lopuksi sain töitä yhdeltä isolta yhtiöltä kun jaksoin kysyä ja nähdä "vähän" vaivaa homman eteen. Opiskelen liikunnan ohjaajaksi ja en ole tehnyt vielä kertaakaaan oman alan työtä kesäisin. siellä on kyllä töitä mutta se on niin huono palkkaista että olen päättänyt raivata tietä muille aloille nyt olen palvelu-alalla (vastaanottovirkailia) ei ole mitään koulutusta mutta kun yrittää niin väkisinkin oppii. Puhun noin 90% työ ajasta englantia ja numeroni koulussa on 2 (1-5) joten sekin sujuu jo suht hyvin kun oppii ja kuuntelee.
Palkkakin on suht hyvä noin 1800€ lisien kanssa kuukaudessa tämä on kesätyö palkka. Kyllä sitä työtä on jos vaan etsii vähän eikä masennu heti jos ei sitä saa, olen itsekin saannut monta takapakkia työhakemuksista...

13

938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyätö opiskelia

Voiskin heti alkaa soitella sukulaisilleni Ahvenanmaalla.

• työtön opiskelija

Miksi menisin kun avomiehen kanssa saadaan lähes 1000e/kk tekemättä mitäänkin.

• Jussi

Kannattaa ensisijaiseti pyrkiä työelämään ja tekemään töitä, työkokemus on arvokasta ja tärkeetä. Työpaikan kautta voi myös syntyä sellaisia muita suhteita jotka saattavat auttaa jos tarvitsee hakea muuta työtä.

• loistavaa

1000€ kuukaudessa vau mitkä tulot sillähän saa vaan paskaa ei mitään muuta.

• Jussi

Jotekin särähti korvassa toi MENEMINEN, toiset ne vaan menee töihin. Itselläin on kyllä aina käynyt niin kun olen töitä saanut, olen päässyt töihin.

Yhtään sellaista paikkaa en ole saanut jonne olisin MENNYT töihin. Sulla on tosi hyvä tilanne kun on työpaikkoja tarjolla jonne et pääse vaan menet.

Pyrin aina aktiivisesti vaikuttamaan oman työllisyystilanteeni kohentamiseksi ja pidän ensisijaisena vaihtoehtona itseni elättämisen työnteolla.

• haha

Kyllä töihin mennään eikä sinne päästä tai kyllä sinne päästään jos on luuseri tyyppiä....
        Aina saa töitä jos vaan haluaa...

• sossu maksaa!

Onpa kumma juttu että töitä riittää KAIKILLE opiskelijoillekin, vaikka maassamme on puoli miljoonaa työtöntä ja joka viikko (jos ressukka idealismin kourissasi ehdit maailman menoa ehdit seurata? ) laitetaan väkeä pihalle firmoista.

Kirjoittaa että ainakaan osaa. Opiskelioijille, ei "opiskelioille". Paskapää.

• mulkunvihaaja

tuleva liiunnan ohjaaja ei ainakaan osaa alkeellisempia yhdyssanoja (liikunnanohjaaja) ja kaikkialta puuttui j-kirjaimet, otatko räkänokka huomioon myös sen että kaikilla ei ole sukulaisia tai tutun tuttuja eli niitä suhteita!? Tule tänne niin niistän nokkasi, sen jälkeen et töitä hetkeen tee.

• piti arvata

Oleellisinta näköjään jälleen olikin puuttua kieliopillisiin seikkoihin, olkoonkin, että ketjun aloitusviestin kirjallinen asu ei ehkä ihan viimeisen päälle huoliteltu ollutkaan. Lisäksi voisin todeta, että todelliset Mulkut ovat henkilöitä, jotka aukovat päätään kuin pahaiset kakarat ja uhkailevat väkivallalla, kun toinen osapuoli on aivan asiallisesti kertonut, kuinka pippelin venyttämisen sijaan kesällä voi tehdä töitäkin.

"kaikilla ei ole sukulaisia tai tutun tuttuja eli niitä suhteita!?"

Helvetti, mikä iänikuinen, älytön hokema. Töitä on
        aina tarjolla, olipa sukulaisia ja tuttuja sitten nolla tai tuhat! Kun etsii ja ei vaadi liikaa, - huomio, ei voi vaatia liikaa, sitä suurin osa 1. vuoden opiskelijaressukoista, joille pitäisi tuoda
        Nokian pääjohtajan lomitus kesähommaksi, ei tajua - niin aina löytää. Tästä on kysymys! Ja kestää sen kesän sitä työtä, olipa se kuinka paskaa tahansa!

Selkärankaa peräänkuulutan! Tuollaisen netti-itkemisen sijaan olisit voinut tosissasi etsiä töitä, kunnon asenteella. Jumalauta, ASENTEELLA sitä mennään. 95% asenne=50 % suoritus,
        tiedä se.

Joo, täytyy tästä valmistautua huomiseen työpäivään hyvin rentoudutun viikonlopun jälkeen. Paskaa hommaa paskalla palkalla (1500e), mutta jostain sitä on lähdettävä elämäänsä luomaan! Ja mielummin työelämän pohjamudista kuin työttömyyden
        pohjamudista. Joo, istukaa terassilla kuluttamassa
        verorahoja, vittuilkaa niille, joilla on selkärankaa, vetäkää vaikka turpaan (vankilassa on
        ilmainen täysihoito?), lopettakaa heti työelämään osallistuminen, kun ensimmäinen takaisku (---> viittaus tälle kielitieteilijänaiselle) tulee... Ihan sama (paitsi teidän elättäminen - tosin olenhan minäkin vielä yhteiskunnalta saamapuolella 2020 EUR opintotuen takaisinmaksusta huolimatta)... MINÄ MENEN TÖIHIN (niin kuin ketjun aloittajakin, kieliopista huolimatta)!

• neiti X

Ensin "opiskelia" mainostaa, ettei ole vanhemmat häntä auttaneet työpaikan haussa ja heti perään toteaa soittaneensa sukulaiselleen "ahvennanmaalle" ja saaneensa sitä kautta töitä "shelliltä"...

No, tällä kielitieteen opiskelijalla ei ole sukulaisia Ahvenanmaalla. Olen ollut työelämässä opiskelujen ohessa nyt nelisen vuotta. Tässä saldoni työpaikoista, joihin palkataan ylioppilaita (=ei ammattia eikä työkokemusta):

1. siivousfirma, jossa vedettiin palkasta välistä
      2. markkinatutkimusyritys, jossa työnjohtaja teki asiakirjaväärennöksen ja yritti lavastaa allekirjoittaneen syylliseksi, palkka n. 5€/h
      3. siivousfirma, jossa teetettiin ylitöitä työntekijän vapaa-ajalla (=palkatta) ja jossa palkat oli laskettu muutenkin jatkuvasti väärin
      4. henkilöstävuokrausfirma, jossa ei maksettu ylityökorvauksia ja josta allekirjoittanut sai potkut pyrkiessään luottamusmieheksi, ei noudatettu sovittua irtisanomisaikaa eikä -palkkaa (="ei töitä huomisesta lähtien")
      5. markkinatutkimusyritys, jossa vedettiin välistä palkasta ja palkat oli laskettu jonkin muun valtion määräysten mukaan (emoyhtiö ja palkanlaskija Tanskassa), jonne ovat ilmeisesti myös kadonneet eläkemaksuni, palkka alle 6€/h...

Eli työnteko kannattaa! Puolet palkasta menee puhelinlaskuihin soitoista palkanlaskijoille ja ammattiliittoon... No, olen ainakin oppinut olemaan luottamatta enää yhteenkään työnantajan edustajaan. VINKKI KAIKILLE TYÖELÄMÄN ALOITTAVILLE JA SIELLÄ JO VAIKKA VAIN OSA-AIKAISESTI OLEVILLE: LIITY AMMATTILIITTOON!

Loppuun suosittelen "opiskelialle" kirjallisen ulosannin kurssia (ml. kappalejako) ennen vakituisen työpaikan hakua, alkuperäisen viestin kaltaisesta työhakemuksesta kun saa vain huolimattoman ja sivistymättömän kuvan hakijan mahdollisesta varsinaisesta ammattitaidosta riippumatta...

• tais olla alk.per. viesti vain ja ainoastaan provo....

• lomailija

En jaksa mennä kesällä töihin, talvella opiskelut teettävät töitä ihan tarpeeksi. Nuorempana tein töitä, ihan vaan kerätäkseni työkokemusta, nyt elän kesät tyytyväisenä sossun rahoilla. Saan vuokran maksettua ja sen verran rahaa, että voin mennä festareille tai kaksillekin.
      Mieluummin olen vapaalla ja rahattomana kuin paahdan töitä hikihatussa. Ei kesällä tarvitse rahaa mihinkään kun hauskimmat huvitukset ovat ilmaisia.

• minor from oulu

Joo onhan sitä hyvä saada töitä, kun ei satu olemaan sukulaisia Ahvenanmaalla ja vanhempien työpaikoilla sanottiin "EI".
      Myöskään muut sukulaiset saati perhetuttavat eivät voineet auttaa ja alaikäisenä ei juuri pääse edes työhaastatteluihin saakka, vaikka 14 paikkaan on tullut haettua.
      On se mukavaa olla alaikäinen ilman töitä, lapsilisää ja opintotukea, jes.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6605
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      664
      2815
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1249
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      93
      1210
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1205
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1110
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1002
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228