Vanhat potilastietoni

Anonyymi-ap

Hei onko täällä tietoa mistä löytää vanhat potilastiedot ennen kuin kanta palvelu alkoi

9

422

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaipa ne löytää tai ainakin pitäis sieltä mistä ne löytyi silloin ennen eli paperiarkistosta.
      Mutta, mä tilasin jo vuosia sitten Turusta kaikki, ja oli vaan tavallisessa kirjekuoressa pikkusen. Ei ollut läheskään kaikki ja oli paljon sellaisia epäjatkuvuuskohtia, että puuttuu seuraava sivu, siitä olen satavarma, että tiedä sitten missä ne niitä säilöö - taitavat roskiin heittää osan ainakin...

lajijasuris

• Anonyymi

Kai niillä on joku arkisto, mut saakohan niitä nyt enää mistään. Ois aikanaan aina pitänyt pyytää kirjallinen lausunto kun kävi jossain tutkimuksissa esim

• Anonyymi

Joo, eiköhän saa vielä hyvinki, kun ei se Kanta nyt kovin vanha ole edes. Se, ainakin jos on nokkapokkaa, voi vaan olla tosi vaikeeta. Paitsi, niistä paikoista missä olen ite ollut, ja mitä muilta kuullut, niin Kanta-Hämeen keskussairaala antaa pyytämättä epikriisin tms. mukaan lähtiessä. Kantaanhan piti siirtää olennaiselta osin kaikki tiedot,mutta eipä ole ainakaan omiani, ei edes diagnooseja. Mutta eipä ole jaksettu kai, kun on satoja sivuja pelkkää diipadaapaa ja osa tiedoista yksinkertaisesti olennainenkin puuttuu papereista ja nimenomaan sieltä kohtaa aikajanaa missä sen pitäisi olla.

lajijasuris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, eiköhän saa vielä hyvinki, kun ei se Kanta nyt kovin vanha ole edes. Se, ainakin jos on nokkapokkaa, voi vaan olla tosi vaikeeta. Paitsi, niistä paikoista missä olen ite ollut, ja mitä muilta kuullut, niin Kanta-Hämeen keskussairaala antaa pyytämättä epikriisin tms. mukaan lähtiessä. Kantaanhan piti siirtää olennaiselta osin kaikki tiedot,mutta eipä ole ainakaan omiani, ei edes diagnooseja. Mutta eipä ole jaksettu kai, kun on satoja sivuja pelkkää diipadaapaa ja osa tiedoista yksinkertaisesti olennainenkin puuttuu papereista ja nimenomaan sieltä kohtaa aikajanaa missä sen pitäisi olla.

lajijasuris

Esimerkki: Multa kysyttiin kuka, koska ja miksi kirjoitti Panacodin. Ja enhän minä nyt muista noita kaikkia, kun ollut kauan, mutta papereissa lukee ja sanoin miksi. En tiedä onko ollut Hämeessä niin hidasta siirtää tänne vai eikö jakseta lukee. No lopputulema oli se, että vanha tarvitaessa todellisen maksiannoksen sallinut korvattiin (eikä väärinkäyttöepäilyä) oikeastaan minimillä ja reseptiä pitää suotta uusia niin usein. Lääkärin työaikaa kuluu ihan turhuuteen näissä! Tosin uusi sänky, kävelyn ja fyysisen aktiivisuuden minimointi varsinkin lämmössä vähentää särkyä

Ja sitten se, kun tietokoneet ollut jo kauan niin mä en ymmärrä miksei ole jotain universaalisti toimivaa tietokantaa edes tämmösille perusasioille mikä toimis ympäri maan. Vähän kökkö vertaus mut, jos joku tehdään vaikka pdf- tai excel-muotoon, se voi helposti siirtää ja lukea käytännössä joka koneelle ympäri maan

lajijasuris

• Anonyymi

Miten PDF sitten siirrettäisiin

• Anonyymi

Enpä tiedä, kun itse vaan vastaanotan sähköpostilla tai sitten lataan jostain nettisivulta. Kai joku konsti kumminki löytyy. Oli vaan esimerkki. Muta mahtaskos Effica olla käypänen tälläseen, kun mä oon sivusilmällä joskus vilkuillut ja näytti niin windowsmaiselta, että tämmösessä ainakin luulis noi liikkuvan. Suurin puute ehkä on ollut se, ettei eri toimijoita ole pakotettu hankkimaan yhteensopivia järjestelmiä siihen tapaan kuin esim. Kanta eli en tiedä kuinka laajasti Efficakaan on käytössä, mutta monessa paikassa olen nähnyt.

lajijasuris

• Anonyymi

Äidiltä pyydettiin myös vanhoja tutkimuksia kun joutui sairaalaan ja aikaisemmin käynyt vain yksityisellä lääkärillä. Lääkäri varmaan hävittänyt vanhat potilastietonsa jotka olivat ennen kantaa. Eikö niissä ole mitään säilytys lakia miten kauan pitäisi olla noudettavissa

• Anonyymi

Se voi olla, mutta kyllä ne pitää säilyttää koko ihmisen elinikä ja kuoleman jälkeenkin vielä, oliko se 20 vuotta mikä muuten myös on tapon vanhenemisaika!

lajijasuris

• Anonyymi

Kuulemma 100v säilytys

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7625
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3705
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3190
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2551
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51