Kuka Teistä uskoo

Tahtoo tietää

...että elämä ei pääty kuolemaan? Syntyykö ihminen uudestaan? Miten? Minne?

13

875

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudestaan

Se miten olet elänyt tämän elämän määrittelee sen missä ja minkälaisena ihmisenä tulet uuden elämän elämään.

• Marion.T

siihen että synnymme tänne tai jonnekin muualle uudestaan "vanhoina sieluina".
      Uskon siihenkin että ne jotka nyt ovat läheisiämme, ovat sitä myös seuraavassa elämässämme.
      En ole mikään uskovainen ihminen, mutta en ihan ateistikaan - no jotain siltä väliltä :))

• mamma

mä en usko että syntyisimme jonakin "ihmisenä" takaisin tai eläimenä niinkun lintuna tai jotai!
      mutta elämää on kuoleman jälkeen jossakin,olen saanut viestiä rakkailtani "jostakin"

• mie

sen tiiän sen paremmin kuin sinäkään. Ruumis menee joko tuhkattuna maahan tai semmosenaan maan poveen kaikkien matojen syötiksi.
      Jos ihmisessä sielu on niin sehän menee sitten johonkin, en vaan osaa sulle sitä kertoa.
      no, voidaanhan me kuvitella kukakin mitä halutaan, tuskin sitä kukaan tietää:)

• mirham

Raamatun sanaan,niin henki palajaa Jumalan tykö joka on sen antanutkin ja ruumis maatuu maahan josta se on otettukin....Eli hyvä on pitää lyhyet tilivälit ylöspäin...

• conzuela
        mirham kirjoitti:

Raamatun sanaan,niin henki palajaa Jumalan tykö joka on sen antanutkin ja ruumis maatuu maahan josta se on otettukin....Eli hyvä on pitää lyhyet tilivälit ylöspäin...

mutta en haluaisi silloin kun minut siunataan hautaan, että siunaustilaisuudessani luetaan nuo Raamatussa olevat kirouksen sanat, jotka Jumaja lausui Aadamille.
        "Kirottu olkoon maa sinun tähtesi, orjantappuroita ja oddakkeita se
        on sinulle kasvava, sillä maasta sinä olet ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
        Muistaakseni menee jotenkin noin.Tallennettu Mooseksen ensimmäisen kirjan kolmanteen lukuun.

• mirham
        conzuela kirjoitti:

mutta en haluaisi silloin kun minut siunataan hautaan, että siunaustilaisuudessani luetaan nuo Raamatussa olevat kirouksen sanat, jotka Jumaja lausui Aadamille.
        "Kirottu olkoon maa sinun tähtesi, orjantappuroita ja oddakkeita se
        on sinulle kasvava, sillä maasta sinä olet ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."
        Muistaakseni menee jotenkin noin.Tallennettu Mooseksen ensimmäisen kirjan kolmanteen lukuun.

Jumala langetti kirouksen ihmisen tottelemattomuuden seurauksena...mutta Jeesus on tullut vapauttamaan tästä kirouksesta...

• conzuela
        mirham kirjoitti:

Jumala langetti kirouksen ihmisen tottelemattomuuden seurauksena...mutta Jeesus on tullut vapauttamaan tästä kirouksesta...

minutkin on vapautettu (Jeesuksen sovitustyön kautta) synnin kirouksesta, koska olen nöyrtynyt ottamaan vastaan armon, haluaisin erilaiset hautaan siunaamis sanat uskovien sukulaisteni ja omanikin hautaan siunaamistilaisuudessa.

• ggnojoP

Miten asiaa voisi tarkastella niin, että siitä
      saisi ulos uskottavuutta?

Re-inkarnaatio joissakin uskonnoissa.

Paratiisi Allahin tykönä neitsyeiden ympäröimänä
      (entä naiset)?

Kristinuskossa sielu palajaa Taivaallisen isän
      tykö.

Nyt on pakko kysyä, mistä nämä sielut tulevat?
      Intiassa oli vuosisadan (1900) alussa jokunen
      kymmenen miljoona ihmistä, nyt yli miljardi.
      Myös aasian maissa ylipäätään on tapahtunut
      järjetön väestön kasvu. Väli- ja etelä-Amerikassa
      kasvu jatkuu myös.

Joukossa on siis tolkuttomasti "tyhjiä sieluja"?

• olen itsekkin miettinyt.Joku kertoi, että kehittyneempien eläinten sieluista tulee aikanaan ihmissieluja.

Minunkin sieluni voisi siis olla peräisin vaikka kanoilta...joskus ihan tuntuu kuin olisikin..:))))
        ai mutta onko kana kehittynyt eläin ..ei varmaankaan

• Marion.T
        guassiN kirjoitti:

olen itsekkin miettinyt.Joku kertoi, että kehittyneempien eläinten sieluista tulee aikanaan ihmissieluja.

Minunkin sieluni voisi siis olla peräisin vaikka kanoilta...joskus ihan tuntuu kuin olisikin..:))))
        ai mutta onko kana kehittynyt eläin ..ei varmaankaan

uusia sieluja syntyy jatkuvasti. Mistä ne sitten tulevat on suuri mysteeri, oliskohan niin että me voitas ensin olla vaikka mäkäräisiä (niitähän on niin julmetusti) ja siitä pikku hiljaa noustais ravintoketjussa ylöspäin.

Se selittäs joittenkin ihmisten jatkuvan ininän joka asiasta :DD

Kyllä mä jotenkin tähän suuntaan uskon, mitäs sitten ihmisenä olon jälkeen - paremmaksi ihmiseksikö ja vanhat "synnit" maksetaan seuravassa elämässä, on se sitten missä ja mikä hyvänsä. Ja ainahan voidaan siirtyä jonnekin muuhun galaksiin - henkihän on ajaton ja matka sille on sen takia yks sekunnin miljoonasosa. Aika on suhteellinen käsite, ja joskus varman pysytytään sitä jopa muuttamaan. Aikamatkailu vois olla mielenkiintoista :))

Kukaan ei oo kertoon tullu, mutta jotenkin sitä vaan uskoo itsensä kuolemattomaksi jossakin määrin.

En mä taivaaseen ja helvettiin oikein usko, eiköhän joillekin ihmisille se helvetti ole jo täällä maan päällä.

• mirham
        Marion.T kirjoitti:

uusia sieluja syntyy jatkuvasti. Mistä ne sitten tulevat on suuri mysteeri, oliskohan niin että me voitas ensin olla vaikka mäkäräisiä (niitähän on niin julmetusti) ja siitä pikku hiljaa noustais ravintoketjussa ylöspäin.

Se selittäs joittenkin ihmisten jatkuvan ininän joka asiasta :DD

Kyllä mä jotenkin tähän suuntaan uskon, mitäs sitten ihmisenä olon jälkeen - paremmaksi ihmiseksikö ja vanhat "synnit" maksetaan seuravassa elämässä, on se sitten missä ja mikä hyvänsä. Ja ainahan voidaan siirtyä jonnekin muuhun galaksiin - henkihän on ajaton ja matka sille on sen takia yks sekunnin miljoonasosa. Aika on suhteellinen käsite, ja joskus varman pysytytään sitä jopa muuttamaan. Aikamatkailu vois olla mielenkiintoista :))

Kukaan ei oo kertoon tullu, mutta jotenkin sitä vaan uskoo itsensä kuolemattomaksi jossakin määrin.

En mä taivaaseen ja helvettiin oikein usko, eiköhän joillekin ihmisille se helvetti ole jo täällä maan päällä.

Jos kaikki kuilkee lakiensa mukaan..niin ihminen syntyessään saa persoonallisuuden ,geenit ..perintötekijät vanhemmiltaan....ymmärrän että sielu on yhtä kuin persoonallisuus...siihen jumala antaa hengen ..elämän,tätä sielua joka raamatun mukaan on kuolematon ..jumala on tullut pelastamaan että elämä jonka Hän on anatanut ei joutuisi ikuisesti eroon Hänestä...Se kuvaa suurta rakkautta joka hänellä on luotujaan kohtaan...

• Tapsako

uskon. Se minne kukin täältä jatkaa on varmaan jokaisen itsensä kerran kohdattava, mutta se on ainakin varmaa, ettei sitä ns. taivasta ole olemassakaan jos ei helvettiäkään, ne molemmathan on jo täällä maapallukalla joka on kuin kärpäsen pa..a valtameressä verrattuna avaruuteen.
      Miksi pitäs esim. "syntyä" eikö tämä törttöily ja toistensa tappaminen jo yhden vaiheen osalta riitä? Minä itse en ainakaan ole yhtään kiinnostunut tästä elämän muodosta enää tämän urakan jälkeen, kaikella on jonkinlainen jatkumo olemassa ja tällainen vajaa sata vuotta tällaista töppäilyä pitäs kyllä jokaiselle riittää, täytyy olla sen verran utelias "sielu", ettei jää odottamaan johonkin kuppaseen monttuun jotain urbaanilegendan hemmoa, että se tulee joskus ja nostaa sinun maatuneet luut ja hiissaa ne jonnekkin taivaaseen? Älytöntä hömppää koko huhu.
      Eläkää ihmiset tämä vaihe täällä maapallo nimisellä planeetalla, niin kyllä se sitten jokaiselle selviää minne se seuraava komennus tulee aikanaan, suotta siitä on etukäteen spekuloida ja kättä vääntää.
      Terveisin Uskova,Ateisti ja Ennenkaikkea Utelias "mato matkamies maan"

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4983
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4219
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2105
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1483
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94