lukio kaduttaa

Anonyymi-ap

eli olen käynyt lukiota vasta viikon ja alkaa jo tökkiä. kaduttaa tosi paljon tää mut ei ammattikouluskaa oo oikee mitää alaa jota haluais opiskella. lukiossa huomaan jo että en tuu tällä menolla pärjää ku kaikki tuntuu nii vaikeelta enkä osaa mitään vittua. nii sit mietin kuitenkin että melkee mikä vaan ala olis parempi ku tää lukio tää on ihan perseestä, tuntuu vaan ettei oo eikä tuu oleen mun paikka tää lukio.

mun ka oli 7,6 peruskoulusta mut sielä pärjäsin oikeasti vaan kuuntelemalla tunneilla. en lukenut KOSKAAN

onkohan vielä mahollista vaihtaa ammattikouluun/kaksoistutkintoon kesken vuotta. paha tässä on vielä se et äiti haluu kovasti että käyn tän lukion ja jopa sanoi että maksaa mulle 90euroo kuukaudessa jos käyn lukiota. tuntuu et se olis tosi pettyny jos vaihan D:

en tiiä mikä aivopieru mulla kävi kun tän lukion valitsin yhteishaussa. toki yksi ammattikoulu ala oli ennen tätä lukiota yhteishaussa mutta sinne oli liikaa hakijoita en päässyt.

7

479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kun lukio on sinulle liikaa, kaksoistutkinnon saat unohtaa.

Jäljelle jää ammattikoulu. Kyllä sinne voit vaihtaa jollekin linjalle, jolla on tilaa. Ei kannata ajatella, haluaako opiskella jotakin alaa. Pitää ajatella, mikä työ voisi koulun jälkeen sujua. Työ kuuluu elämään, unelma-ammattia ei tarvitse tavoitella, ihan mikä vain on hyvä.

• Anonyymi

osaaminen ja oppiminen tulee siitä kun satsaa sihen opiskeluunsa 100 lasissa. Pelkästänsä koulussa pulpetissa istuminen jättää varmasti tyhmäksi.Mitään ei saa jos ei panosta. Lukeminen ja itseopiskelu koulupäivän jälkeen on se juttu, Jotkut tekevät sitä montakin tuntia joka päivä.Jopa viikonloppuisin. Heillä on tavoite.
      Aloita pienesti aluksi. vaikka puoli tuntia joka päivä itseopiskelua. viikonloppuisin tunti per päivä.

• Anonyymi

Lukiota käyty kaksi viikkoa. Et tiedä vielä lukiosta mitään!
      Käy se lukio kokonaan ja kerro sitten vieläkö kaduttaa! Ala tekemään töitä oppimisen eteen kuten muutkin.

• Anonyymi

Ei sinussa oikein lukioainesta tunnu olevan.

Vaihda heti ammattikouluun, mihin hyvänsä missä on vapaa paikka. Ehkä päätöstä ei kannata tehdä ihan yksin, keskustele vanhempiesi ja opinto-ohjaajan kanssa.

• Anonyymi

Olen itse opettaja ja näin niin kuin henkilökohtaisesti (en julkisesti) olen sitä mieltä, että jos keskiarvo on pitkälti alle 8, niin voi pohtia muuta vaihtoehtoa kuin lukio. Minusta ammattikoulu on erinomainen ratkaisu, koska jotkut tosiaan ovat lahjakkaita käytännöllisesti. He sitten työllistyvät nopeasti ammattiin ja tienaavat lopulta enemmän kuin minä. En ole katkera tästä, koska tosiaan tykkään akateemisuudesta jo itseisarvona ja opiskelen jatkuvasti uutta.

Oikeasti kannattaa ohittaa ajatus siitä, että lukio olisi jotenkin parempi paikka tulevaisuutta ajatellen. Enemmän pohtisin omia vahvuuksia. Itselläni keskiarvo oli aikoinaan 9 tekemättä melkein mitään. Kohtasin akateemiset vaikeudet abivuonna, kun olisi pitänyt osata niin laaja oppimäärä. Lukioon menin aikoinaan vanhempien painostuksesta, mutta todennäköisesti olisin päätynyt opettajaksi myös ammattikoulu pohjalta.

• Anonyymi

nykyään peruskoulussa annetaan arvosanoja aivan liian helposti. Vaatimustasoa on laskettu jotta kaikki saisivat pahvinsa. Nuoret opetetaan helppoon koulunkäyntiin. Kyllä ka. 7:n oppilas 60-70 luvuilla menestyi lukio-opinnoissa hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

nykyään peruskoulussa annetaan arvosanoja aivan liian helposti. Vaatimustasoa on laskettu jotta kaikki saisivat pahvinsa. Nuoret opetetaan helppoon koulunkäyntiin. Kyllä ka. 7:n oppilas 60-70 luvuilla menestyi lukio-opinnoissa hyvin.

60- ja 70- luvuilla lukioon tuli tarkkaan valikoitunut aines, vaikka ka olisi ollut 7. Lukiossa saatiin ehtoja ja jäätiin luokalle. Kirjoituksiin asti eivät kaikki lukioon aloittaneet silti päässet, mutta ne jotka pääsivät, tulivat myös ylioppilaiksi, jos ei keväällä niin sitten syksyllä.

Vaatimustaso lukiossa ja sitten yliopistossa oli huomattavasti korkeampi kuin nykyään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7332
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4058
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3585
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2289
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37