Äitini kuoli parikymmentä vuotta sitten.
Olin ainoa perijä. Perinnönjako ja perukirja tehtiin sääntöjen mukaan.
Lisäksi olen hankkinut Digi- ja väestövirastosta "perukirjan osakastietojen vahvistamisasiakirjan".
Tämä asiakirja, ja perukirja, vahvistaa, että olen ainoa perijä.
Äitini omisti asunnon kerrostalossa. Olen hallinnoinut asuntoa nämä vuodet (vuokrannut sitä).
Asunnon osakekirjaan (joka on hallussani) ei tehty perinnönjaossa "siirtomerkintää",
siis että asunto-osakkeet siirtyvät minun nimiini.
Osakekirjassa (paperinen) on edelleen omistajana kuollut äitini.
Siten myös kyseisen taloyhtiön kirjoissa äiti oli omistajana, ja
kun taloyhtiö siirsi tiedot huoneistotietojärjestelmään (HTJ),
näkyy HTJ:ssä asunnon omistajana siis äiti(vainaja).
Kysymys:
Miten menetellään, jotta voin rekisteröidä asunnon omiin nimiini HTJ:ssä?
Mihin/keneen otan yhteyttä jne.?
Perityn asunnon rekisteröinti omiin nimiinsä, apua kaivataan
7
213
Vastaukset
- Anonyymi
Ei mitään kiirettä, aikaa on 10 vuotta siitä kun taloyhtiö on ilmoittanut osakeluettolon rekisteriin. Ja jos sinä aikana myyt huoneiston, ostaja tekee osakkeiden rekisteröinnin. Välittäjä kyllä viimekädessä tietää miten homma hoituu.
- Anonyymi
"aikaa on 10 vuotta siitä kun taloyhtiö on ilmoittanut osakeluettolon rekisteriin"
1. Mistä tietää, milloin taloyhtiö on tehnyt sen?
2. Mitä tapahtuu, jos ei tee mitään 10 vuodessakaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"aikaa on 10 vuotta siitä kun taloyhtiö on ilmoittanut osakeluettolon rekisteriin"
1. Mistä tietää, milloin taloyhtiö on tehnyt sen?
2. Mitä tapahtuu, jos ei tee mitään 10 vuodessakaan?Isännöitsijä kyllä tietää milloin ilmoitus on tehty, takaraja oli viimevuoden lopussa.
Tuskin osakas laiminlyönnistä linnaan joutuu, mutta viivästyneille voi olla joku lisämaksu.
- Anonyymi
Eikös jokaisen pidä itse ilmoittaa omistamansa osakkeen tiedot maanmittauslaitokselle?
- Anonyymi
Ei vaan taloyhtiö tekee sen.
- Anonyymi
Taloyhtiö ensin ilmoittaa osakasluettelon sinne, ja sen jälkeen vasta osakas voi rekisteröidä omat osakkeensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taloyhtiö ensin ilmoittaa osakasluettelon sinne, ja sen jälkeen vasta osakas voi rekisteröidä omat osakkeensa.
Ssun vuokralla. Voinko jättää väliin ja keskittyä viinan juomiseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396885
- 323888
- 453270
- 342834
- 162652
- 372228
- 162176
- 342040
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482027- 341920