Uusissa pyörissä pyörän kiinnitys tapahtuu akselin avulla ja se on virhe.
Vanhoissa pyörissä kiinnitys on pultilla sivuilta itse pyörään,
sen sisällä ei ole akselimaista metalli sauvaa
jonka kiinnitetään sivuilta.
Ongelma että metallinen ohut akseli RIKKOUTUU AINA.
Se metalli akseli ei kestä painoa ja rikkoutuu aina.
Mitä vittu järkeä on tehdä toimimaton pyörä?
Joko oltava paksumpi akseli pyörän sisällä tai olla käyttämättä paskaa ..
Uuden tyyppisessä polkupyörässä on suunnitteluvirhe
16
356
Vastaukset
Eli varmaan läpiakseleista puhut? (vai tarkoitatko kuitenkin pikalinkkuakselia?)
En ole kyllä itse kuullut tapauksista joissa itse tuo akseli olisi hajonnut, pystytkö linkkaamaan muutaman tapauksen niin voi hieman miettiä miksi näin olisi käynyt.
Vai oliko taas sarjassa "tyhjiä aloituksia" joissa ei mitään totuuspohjaa.- Anonyymi
Keksi vähän parempia trollaamisen aihioita. Itsellänikin on polkupyörässä läpiakselit ja hyvin on kestänyt yli 30000 kilometrin pyöräilyt vaihtelevissa olosuhteissa kun polkijakin painaa yli sata kiloa. Läpiakselin edut ovat ilmeiset joista suurin kiekon navan laakerointi. Kevyet umpilaakerit mitättömällä vierintävastuksella.
- Anonyymi
Niin, vallan kestäviä nuo nykypyörien läpiakselit. Kuten tulikin jo todettua.
- Anonyymi
Qr ja läpiakseli ei kannattele pyörän ja kuljettajan painoa vaan sen funktio on kiinnittää kiekko pyörään.
- Anonyymi
Kyllä koko paino (pyörä + kuski) tulee kahdelle akselille, kipupiste neljässä kohdassa.
- Anonyymi
Mikä sen painon kannattelee? Tuskin kitka yksinään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä koko paino (pyörä kuski) tulee kahdelle akselille, kipupiste neljässä kohdassa.
Akseli on kiekon keskiössä itsessään. Meinaatko että rimpula qr-akseli kestää kuskin ja pyörän painon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akseli on kiekon keskiössä itsessään. Meinaatko että rimpula qr-akseli kestää kuskin ja pyörän painon?
Niin luulin, mulla QR on titaanista. Miten se oikeasti menee?
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sen painon kannattelee? Tuskin kitka yksinään.
QR akseliratkaisussahan on keskiössä itsessänsä pienet pääty"akselit" jotka ottavat vastatakseen painon välittymisen kiekolta pyörän runkoon.
https://aijaa.com/BMA3C8
Tuo QR akseli itsessään vain "sitoo" tuon paketin yhdeksi kiinteäksi kokonaisuudeksi.
https://aijaa.com/5yi36m
mutta tämä tosiaan noiden QR (quick release axle = pikalinkku akseli) osalta, eikä koske aloittajan (ehkä) tarkoittamaa läpiakselia.santtu_1975X kirjoitti:
QR akseliratkaisussahan on keskiössä itsessänsä pienet pääty"akselit" jotka ottavat vastatakseen painon välittymisen kiekolta pyörän runkoon.
https://aijaa.com/BMA3C8
Tuo QR akseli itsessään vain "sitoo" tuon paketin yhdeksi kiinteäksi kokonaisuudeksi.
https://aijaa.com/5yi36m
mutta tämä tosiaan noiden QR (quick release axle = pikalinkku akseli) osalta, eikä koske aloittajan (ehkä) tarkoittamaa läpiakselia.Tuossa vielä verrokkina 15mm läpiakseli, josta voidaan hyvin kyllä havaita että se ei kyllä ole lähtökohtaisesti se ensiksi hajoava osa pyörässä jos aloittaja tuota tarkoitti...
https://aijaa.com/5eMH0Q- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
QR akseliratkaisussahan on keskiössä itsessänsä pienet pääty"akselit" jotka ottavat vastatakseen painon välittymisen kiekolta pyörän runkoon.
https://aijaa.com/BMA3C8
Tuo QR akseli itsessään vain "sitoo" tuon paketin yhdeksi kiinteäksi kokonaisuudeksi.
https://aijaa.com/5yi36m
mutta tämä tosiaan noiden QR (quick release axle = pikalinkku akseli) osalta, eikä koske aloittajan (ehkä) tarkoittamaa läpiakselia.Kiitos, tuo selvitti hyvin.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
QR akseliratkaisussahan on keskiössä itsessänsä pienet pääty"akselit" jotka ottavat vastatakseen painon välittymisen kiekolta pyörän runkoon.
https://aijaa.com/BMA3C8
Tuo QR akseli itsessään vain "sitoo" tuon paketin yhdeksi kiinteäksi kokonaisuudeksi.
https://aijaa.com/5yi36m
mutta tämä tosiaan noiden QR (quick release axle = pikalinkku akseli) osalta, eikä koske aloittajan (ehkä) tarkoittamaa läpiakselia.Minkälainen on keskiö QR-ratkaisulla?
- Anonyymi
Läpiakselikiekossa on juurikin paksumpi akseli.
- Anonyymi
Mun lihasheikko pyörässä on 15mm akseli
Maasto ja Hybridi pyörissä tuo 15mm etuakseli ja 12mm taka-akseli taitaa tänäpäivänä olla se yleisin vaihtoehto.
Maantiepyörät käyttävät pääosin 12mm akselia sekä edessä ja takana.
Kovimmassa rasituksessa olevissa alamäki pyörissä, käytettään edessä jopa 20mm akselia.
- Anonyymi
RAT akseleissa on ollut tuollaista ongelmaa. Esimerkiksi Porvoon SMssä Hännisen kisa loppui tuollaisen hajoamiseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395130Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5131689Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738