Miten Pyörä Suvalalla menee?

Anonyymi-ap

Törmäsin siellä kusetus- ja pakkomyyntiyritykseen. Vein pyöräni sinne ja olisin halunnut vaihdevaijerin kiristyksen, koska kolmikerta-vaihde ei mene päälle 18-vaihteisessa pyörässäni. Myyjää ei kiinnostanut vaijeri, vaan hän alkoi heti latoa pöytään töykeästi, että tähän pitää vaihtaa koko vaihdepakka taka-akseliin, ja se on suurin remontti, mitä voi olla. Lisäksi tulee vaijerityöt, eli hinta on heittämällä ainakin 250e.

Mutta vaikka pyörä on vanha, sillä ei ole niin paljoa ajettu, että järkikin sanoo, että hammasrattaat eivät ole kuluneet. Myyjä mittaili muka jollakin pienellä rautapuikolla, jonka hahlopäät menivät ketjun rakoihin, ketjujen venyneisyyttä(?) ja se asia muka vahvisti, että vaihdepakka pitää vaihtaa.

Eli myyjä yritti heti kättelyssä kusettaa minut luopumaan oman pyörän korjauksesta, ja että alkaisin ostamaan uutta pyörää heiltä. Aika halpamaista shittiä asiakkaalle, ja luulevat asiakasta tyhmäksi. Kysyin vielä, että eikös sitä voi ensin katsoa, onnistuuko vaijerin kiristys. Myyjä lopulta sanoi, että voihan sitä toki yrittää ensin. Mutta olin jo päättänyt, että minuahan ette kuseta ja vie kuin pässiä narussa.

Lähdin kiireesti liikkeestä pyörineni vi**uun päättäen että tänne puljuun ei jää pyöräni, enkä osta täältä edes mutterin mutteria!

Että taitaa olla asiakkaat ja tulot tiukassa Pyörä Suvalalla kun pitää tällaisiin keinoihin sortua.

22

522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aika erikoinen kokemus. Onkohan muilla samanlaisia kokemuksia.

• Anonyymi

Luultavasti Suvala on oikeassa, mutta jos piheys estää pyörän huollon niin sitten on täytyy kävellä. Olin pyöräliikkeessä kun asiakas ei halunnut ymmärtää ettei hänen pyörää voi laittaa kuntoo jos siinä on neljä lenkkiä liian pitkä kettinki, mutta siihen ei saa koskea.

Biltemasta saa kolmellakympillä kattavan pyöränkorjaustyökalusarjan. Laita pyörä kuntoon itse.

• Anonyymi

Jos kettinki on venynyt, sitä voi lyhentää, ei tarvi vaihtaa koko hammasrataspakkaa. Eli saa koskea ketjuun.

Kyse ei ole rahasta, vaan töykeydestä ja kusetuksesta. Eli hinta laitetaan kättelyssä tappiin, jotta asiakas hylkäisi korjauksen.

Ja ne kai luulee, että asiakas jättää pyörän sinne piikki auki.

• Anonyymi

Niin, voi että asiakkaat on niin tyhmiä!!
        Hyvä että itse asiantuntija vastaa.

Jos pyytää huollon yhteydessä kiristämään vaihdevaijerin, niin ei pitäisi olla niin vaikeaa avaruustekniikkaa ymmärtää, että pitää alkaa ehdottamaan koko vaihdesysteemin vaihtoa uuteen pelkästään kokeilemalla vaihdevipua edes katsomatta hammasrattaita. Minäkin olin kokeillut, ja vika on siinä että se oli löystynyt, ei muuta.

Ketjun vaihto huollon yhteydessä tekee yleensä yhteensä noin 110e, niin miksei sitä ehdotettu, vaan se oli se "jättiremontti" (jota ei kannata teettää)? Ketjusta ei puhuttu sanaakaan, sitä vaan mittailtin muka malliksi.

Miksi myyjän pitää veemäisesti kauhistella hintalappua asiakkaalle?! "Se on heittämällä 250 ja siihen vielä vaijerityöt". Eli motiivi: hylkää pyöräsi ja osta meiltä uusi. Myyjä perääntyi sen verran että vaihdevaijerin kiristys olisikin mahdollista kokeilla ensin.

Oulussa ei tarvi korjata pyörää itse, koska täällä on toistakymmentä liikettä. Kiitos hyvästä neuvosta. Ja harmi että satuin eksymään liikkeeseenne ollenkaan, mutta en uskonut että vastassa voisi olla tuollaista paskaa.

Liikkeen pitää auttaa asiakasta, ei kusettaa häntä saadakseen itse enemmän myyntiä ja bonuksia! Suvalan kannattaa mennä asiakaslähtöisyyskoulutukseen!

• Anonyymi

Pyytäkää hyvät ihmiset Suvalasta AINA tarkka pitävä etukäteislaskelma huollosta ja korjauksedts, joka ei siis ole arvio vaan "sopimus".

• Anonyymi

Ehkä liike on tarkoitettu superrikkaille ja niillä on noussu kusi hattuun ja pelkät huollot ei kiinnosta

• Anonyymi

Lestafirma

• Anonyymi

Kuka on niin kädetön, ettei edes polkupyörää osaa korjata itse?
      Työkalutkaan ei ole enää nykyään kalliita, koska Kiina älysi tulla markkinoille halvoilla, vähän karuilla mutta toimivilla työkaluilla. Ja aintia perässä.
      Ne Bilteman polkupyörätyökalut mitä olen joskus ostanut, on kaikki olleet kelvotonta roskaa. Samoin osa muistakin työkaluista, mutta on siinä joukossa kunnollisiakin.
      Varaosat sitten ovat lähes kullan hinnoissa sikäli kuin niitä edes saa. Suvalassa maksoi kaksi polkupyörän akselin mutteria yhteensä 5 euroa.; Jussin Pyöräpisteessä saman ja olivat vielä väärää kokoa. Jussilla maksoi yksi pyörän pinna 1 euron 4 vuotta sitten, miten lienee nyt.
      Olenkin kerännyt polkupyörän osia romulaatikosta ja nyt minulla on omassa pyörässäni kolme vaihdetta ja varalla 3 kolmivaihteista varapyörää plus 2 kolmivaihteista takanapaa sekä 5 seitsenvaihteista napaa, jotka eivät sovi mummu-/pappamallin pyörän haarukkaan. Sekä useita satoja erimittaisia pinnoja ym. Se on kaikki kotiinpäin, mitä et näihin liikkeisiin vie!
      Joitakin osia saattaa löytyä Välivainion pajaltakin. Toppilassakin on paja, mutta viimeksi oli todella törkeää asiakaspalvelua.

• Anonyymi

Itse ole amatöörinä vaihtanut takarataspakan pyörään ja erikoistyökalun se tarvitsee, mutta homma oli jostain syystä aivan mukava tehdä.

• Anonyymi

Minkä erikoistyökalun?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä erikoistyökalun?

Ketjuruoska ja pakanavaustyökalu.

Hae youtubesta: polkupyörän rataspakan vaihto

-pottusäkki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-pottusäkki

Myös nimillä: hammasratasavain ja pakka-avain tai kasettirattaan avain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-pottusäkki

Tuosa linkki ohjevideoon, joka on hyvä ja hauskakin: https://youtu.be/ErBY_l41rAA?si=3Na5I-CX39VFimh1

Takarataspakka vaihdetaan.

• Anonyymi

No ei sielläkään myyjät korjaa vaan maahanmuuttajataustaiset korjaajat

• Anonyymi

Jotku ei ehkä halua liata käsiään. Siksi on pyöräkorjaamoja.

• Anonyymi

Joillakin ei ole myöskään työtiloja, työkaluja, taitoja tai kiinnostusta opetella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joillakin ei ole myöskään työtiloja, työkaluja, taitoja tai kiinnostusta opetella.

Työtilahan löytyy jo taivasalta. Työkalut on halpoja, korjaajalle maksetulla palkalla saisi kaikki työkalut. Se kiinnostus taas riippuu laiskuuden asteesta ja siitä, betaalarko pappa vai ei. Näillä, joille jo polkupyöränkin korjaaminen on liian vaikeaa, on paha löytää työpaikkaakaan. Paitsi politiikassa, sieltäpä juuri nämä laiskimukset juuri löytyvätkin!

• Anonyymi

Jos on oma tuntipalkka 165e ei kannata edes ajatella käyttävänsä aikaa korjaamiseen.

• Anonyymi
        UUSI

Maksatko sinä sen 165 €/h itsellesi vai kenelle? Jos itsellesi, niin kai muistat maksaa kaikki verotkin siitä?

• Anonyymi

Vaasassa oli aikoinaan kellarissa pyöräliike jonka omistaja kävi heti hakemassa pyörän alas hankalia kierreportaita kun asiakas kysyi jotain pikkukorjausta tyyliin jarruvaijerin kiristys. Sit alkoi se myyminen eli show että mitä kaikkea pyörälle pitää tehdä, eli se lähes puretaan osiin. Myyjä käytti siis tilaisuutta hyväkseen kun asiakas oli nalkissa alhaalla pyörän kanssa. Mutta minäpä olin ovela ja kannoin itse pyöräni takaisin ylös niitä kierreportaita enkä nielly sen esitystä. Tästä sen metodista oli ylesönosastokirjoitus. Eli ilmeisesti pyöräliikkeet luulee että asiakas on vapaata riistaa kun hänen pyöränsä on liikkeessä sisällä.

• Anonyymi
        UUSI

Autoliikkeet on neljännesvuosisadan ajan tehneet samaa. Kun auto tuodaan korjaamolle huoltoon tai korjaukseen, noin 90 % asiakkaista saa soiton, jossa kerrotaan että sitä ja tätä on rikki ja kannattaa uusia/korjuuttaa samalla kerralla.

• Anonyymi

Pitkässä juoksussa rehellisyys ja avoimuus palkitaan, muu on vilunkipeliä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      253
      3432
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3394
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1994
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1686
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    6. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1396
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1231
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1149
    9. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      73
      1005
    Aihe