Olen tavannut miehen ja epäilen että hän saattaa olla narsisti

Anonyymi-ap

Hei,

Tapasin Tinderissä pari kuukautta sitten miehen, ja olemme puhuneet lähes päivittäin Snapchatissa sekä Instagramissa. Olemme myös pitäneet videopuheluita. Hän on ulkomaalainen, mutta hänellä on mahdollisuus tulla luokseni Suomeen tammikuussa. Olemme keskustelleet pääasiassa englanniksi.

Minulla on aiempaa kokemusta narsistien ja sosiopaattien kanssa olemisesta, sekä lapsuudessani että entisen mieheni kautta. Aiemmat kokemani narsistit ovat olleet lähinnä ilminarsisteja. Tämä henkilö on kuitenkin erilainen, ja siksi epäilen, voisiko kyseessä olla haavoittuvainen tai uhriutuva narsisti. Epäilykseni perustuvat siihen, että olen huomannut hänen käytöksessään useita piirteitä, jotka voisivat viitata narsismiin.

Esimerkiksi ensimmäisessä videopuhelussamme hän aloitti välittömästi mustamaalauskampanjan eksäänsä vastaan, haukkuen tämän täysin lyttyyn ja esiintyen heidän tilanteessaan täysin uhrina. Toinen varoitusmerkki on, että hän puhuu aina paljon itsestään ja liittää asiat helposti itseensä. Nämä ovat piirteitä, jotka tunnistan hyvin aikaisemmista kokemuksistani. Esimerkiksi kun hän kysyi minulta, minkälaisesta taiteesta pidän, ja vastasin, hän alkoi heti kertoa omista taidemieltymyksistään ja muusta itsestään. Yleensä keskustelumme etenevät siten, että minä en juuri ehdi sanoa mitään, kun hän puhuu paljon itsestään.

Kolmantena varoitusmerkkinä olen huomannut, että hänellä on pakonomainen tarve olla paras kaikessa ja korostaa, että hänellä on aina jotakin enemmän kuin muilla.

Erona aikaisempiin kokemuksiini on se, että hän tuntuu kuitenkin jotenkin inhimillisemmältä. Hän ei myöskään ole vielä yrittänyt gaslightata minua, vaikka olen huomannut muutaman pienen eleen, jotka saattavat viitata siihen. Esimerkiksi hän vihjasi painostani. Hän itse noudattaa erittäin tiukkaa ruokavaliota ja totesi minun pitävän "ruoastani" ja "mahastani". Minulla on ollut teini-iässä syömishäiriö (anoreksia), ja olen nyt terveessä painossa. Hän tietää tästä, ja pidänkin hänen kommenttiaan kummallisena.

En oikein tiedä, mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä. Mainitsen vielä, että hän vaikuttaa todella hurmaavalta ihmiseltä – se on piirre, joka oli myös entisessä kumppanissani.

Kiitos, että luit viestini!

5

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näytät tietävän jo itse vastauksen.

Mitä sitä enää täällä kyselet.

Juokse kun vielä voit.

Tollo!

• Anonyymi

Sillä ei ole väliä, onko mies narsisti vai joku muu. Hänen käytöksessään on joka tapauksessa piirteitä, jotka pelottavat sinua. Älä jatka suhdetta, tai edessä on vaikeuksia.

• Anonyymi

Jos hälytyskellot soi niin ei tarvi odottaa enää tapaamiseen tammikuussa.Aika minäminä tyyppi joka lyttää muita.Ansaitset parempaa,miehen joka kunnioittaa sinua.

• Anonyymi

Kiitos kaikille, jotka vastasitte! Mietin asiaa paljon ja päätin estää kyseisen henkilön somessa. Tämän jälkeen hän lähetti minulle pari tekstiviestiä, joissa hän vaati minua selvittämään asian heti tai muuten hän ei enää palaisi. Jätin kuitenkin vastaamatta ja estin hänen numeronsa. Oli hän narsisti tai ei, en joka tapauksessa pysty olemaan hänen kanssaan parisuhteessa tai muussakaan tekemisissä.

• Anonyymi

"Tämän jälkeen hän lähetti minulle pari tekstiviestiä, joissa hän vaati minua selvittämään asian heti tai muuten hän ei enää palaisi"

Hyvin se vallankäytön halu sieltä esiin pyrkii. Narsisti ei voi sulattaa torjutuksi tulemista. Kas kun ei itsemurhalla uhannut...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7412
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3625
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2349
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2317
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43