Jos ei leikkeleitä saa

Enää syödä, niin mitä sitten saa. Pelkkää leipääkö. Mulla on painosta lähtenyt jo kolme kiloa eli viis prosenttia mun painosta. Millä saan sen takas jos ei saa mitään syödä. Koko ajan tulee uusia kieltoja, mutta ei mitään tilalle?

77

592

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juustoa? Kasviksia. 😃

Mun on helppo sanoa, kun en syö leikkeleitä tyyliin kun satunnaisesti, en edes joka kuukausi ollenkaan. Mun vatsa ei kestä nautaa eikä sikaa. Sikaa huonommin.

Entinen Eivori

• Anonyymi

Pari vuotta reilut eläny ilman sianlihaa, nautaa joskus kebabbina. Kanaa, kalaa, äyriäisiä, kananmunaa, maitotuotteita ja voita kyllä käytän.

Entinen Eivori

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pari vuotta reilut eläny ilman sianlihaa, nautaa joskus kebabbina. Kanaa, kalaa, äyriäisiä, kananmunaa, maitotuotteita ja voita kyllä käytän.

Entinen Eivori

Kanaakin tosi harvoin syön kun oon kyllästyny. Kala ja äyriäiset menee. Eikä niitäkään edes päivittäin. Lihaa ei tartte päivittäin, viikottain riittää.

Entinen Eivori

• Anonyymi

Ruonansuu sanoi siinä "anteeksi että olen olemassa"-sketsissä että ratkaisevaa on mitä laittaa leivän päälle. Sillä oli leivänkäännin jolloin leivän päälle laitetut lisukkeet kääntyivätkin leivän alle. Siinä ratkaisu painonhallintaan :). Mä pistän aina ihan rohkeasti juustoa ja meetwurstia leivän päälle. Kompensoin sen harrastamalla muutaman kilometrin pituisia juoksuja. Välillä tosin kävelen, silloin kun on lääh, puuh-tilanne. Ylämäen jälkeen jos jaksaa juosta niin saa lisäboostin adrenaliinista.

• Anonyymi

Aikuinen ihminen ei kuulemma tarvitse lihaa välttämättä olenkaan, mutta 500g lihaa viikossa pitäisi riittää hyvin. Ravintoaineita saa korvattua kyllä muullakin jauhettavalla.

Hirvittää miehet jotka vetää kesät päivittäin mättönä grillistä ja padasta lihaa, talvella sitten pannulta. Siinä on elimistö kovilla.

Entinen Eivori

• Anonyymi

Kyllä entinen eivori on ihan pihalla siitä mikä oikeasti on terveellistä ja mikä ei. Kyllä sitä lihaa on hyvä olla vaikka joka päiväkin. Mitä pahaa siinä mujamas on. Miettii miten ihminen on syönyt metsästys - keräily aikakaudella niin liha on ollut melkoisessa pääroolissa.
        Miten hel*etissä joku nykyaikanen ravitsemus suosittelu voi millään pärjätä evoluutiolle, sille mihin ihmiskeho oikeasti on tottunut?
        Jättäkää ne leikkeleet pois ja syökää luomua kokolihaa.
        Ja mikähän siinä sianlihassakin muka niin pahaa on? Sekö että se on niin rasvasta?
        Syökää sianlihaa ja välttäkää suuria määriä hiilareita samalla niin ei se rasva pahaa sillon tee. Jos vetelee sitä hiilaria, rasvaa ja sokeria niin sillon alkaa läski pakkaantumaan.
        Sokeri ja istumatyö, sekä ihmisten laiskuus on nykyajan vitsaus. Sekä eines ja yksipuolinen prosessoitu ravinto.
        Tehkää ruuat itse puhtaista tai ainakin mahdollisismman puhtaista raaka-aineista. (Kattokaa niitä leikkeleiden säilöntäaineita ja perehtykää niihin, miettikää miksi suolistosyöpää on nyt todettu niin paljon.) Syökää monipuolisesti ja välttäkää valkosta sokeria. Korvatkaa se vaikka hunajalla.
        Liikkukaa reilusti.
        Ei mulla muuta kun että turhaa kauhistelet, itse ainakin syön lihaa kohtuullisesti ja päivittäin. Veriarvot oli viime mittauksessa täydelliset, eli ei mitään ongelmia ole ollut omasta dieetistäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä entinen eivori on ihan pihalla siitä mikä oikeasti on terveellistä ja mikä ei. Kyllä sitä lihaa on hyvä olla vaikka joka päiväkin. Mitä pahaa siinä mujamas on. Miettii miten ihminen on syönyt metsästys - keräily aikakaudella niin liha on ollut melkoisessa pääroolissa.
        Miten hel*etissä joku nykyaikanen ravitsemus suosittelu voi millään pärjätä evoluutiolle, sille mihin ihmiskeho oikeasti on tottunut?
        Ja mikähän siinä sianlihassakin muka niin pahaa on? Sekö että se on niin rasvasta?
        Syökää sianlihaa ja välttäkää suuria määriä hiilareita samalla niin ei se rasva pahaa sillon tee. Jos vetelee sitä hiilaria, rasvaa ja sokeria niin sillon alkaa läski pakkaantumaan.
        Sokeri ja istumatyö, sekä ihmisten laiskuus on nykyajan vitsaus. Sekä eines ja yksipuolinen prosessoitu ravinto.
        Tehkää ruuat itse puhtaista tai ainakin mahdollisismman puhtaista raaka-aineista. (Kattokaa niitä leikkeleiden säilöntäaineita ja perehtykää niihin, miettikää miksi suolistosyöpää on nyt todettu niin paljon.) Syökää monipuolisesti ja välttäkää valkosta sokeria. Korvatkaa se vaikka hunajalla.
        Liikkukaa reilusti.
        Ei mulla muuta kun että turhaa kauhistelet, itse ainakin syön lihaa kohtuullisesti ja päivittäin. Veriarvot oli viime mittauksessa täydelliset, eli ei mitään ongelmia ole ollut omasta dieetistäni.

Esimerkiksi tuossa:
        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK482457/
        kerrotaan, että paleoliittisella kaudella (kivikausi) eläinperäiset tuotteet (liha) kattoi ainoastaan noin 3% ihmisen kokonaisruokavaliosta.

Mieti nyt vaikka hampaitasi. Jos olisit puhdas lihansyöjä sinulla olisi leijonan hampaat, jos olisit pääasiassa lihansyöjä sinulla olisi suden hampaat. Ei taida olla.

-sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liikkukaa reilusti.

Kyllä se taitaa olla niin, että liha oli harvinaista herkkua ennen ruutiaseita, ja sitä paitsi joskus kivikaudella elettiin n. 30-40 vuotiaiksi. Ei ehtinyt sydän- ja verisuonisairaudet iskeä ennen kuin joku bakteeri tappoi ja sudet söi.

• Anonyymi kirjoitti:

Esimerkiksi tuossa:
        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK482457/
        kerrotaan, että paleoliittisella kaudella (kivikausi) eläinperäiset tuotteet (liha) kattoi ainoastaan noin 3% ihmisen kokonaisruokavaliosta.

Mieti nyt vaikka hampaitasi. Jos olisit puhdas lihansyöjä sinulla olisi leijonan hampaat, jos olisit pääasiassa lihansyöjä sinulla olisi suden hampaat. Ei taida olla.

-sivusta

Tilanne riippunee kyseisten paleoliittien asuinseudusta, sillä täällä pohjoisessa ei todennäköisesti kyetty löytämään riittävästi kasviravintoa, joten metsästys ja kalastus olivat ainut mahdollisuus selvitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se taitaa olla niin, että liha oli harvinaista herkkua ennen ruutiaseita, ja sitä paitsi joskus kivikaudella elettiin n. 30-40 vuotiaiksi. Ei ehtinyt sydän- ja verisuonisairaudet iskeä ennen kuin joku bakteeri tappoi ja sudet söi.

Riipppuu myös vuodenajasta, sillä täällä metsästettii peuroja suppilomaisten aitausten avulla ja silloin tuli yhdellä kerralla valtavasti lihaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liikkukaa reilusti.

Marinoitiinko silloin liha kuten nykyään ja tuliko se antibiootit saaneena lautaselle?

Liha on suolistosyöpää ajatellen aika ikävä ruoka, käristettynä pahin.

Entinen Eivori

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marinoitiinko silloin liha kuten nykyään ja tuliko se antibiootit saaneena lautaselle?

Liha on suolistosyöpää ajatellen aika ikävä ruoka, käristettynä pahin.

Entinen Eivori

"Ja mikähän siinä sianlihassakin muka niin pahaa on? Sekö että se on niin rasvasta?"

-Menen ripulille sianlihasta, vatsani turpoaa ja kouristelee, tulee oksetus. Söisitkö itse, jos kierisit kivuista lattialla? Äly hoi. Kaikki ei liity siihen makuun, ihmiset vpi tulla kipeäksi todenteollakin. Pikkasen voisi miettiä syitäkin.

Ja minua on turha neuvoa ruoan suhteen, lienee ymmärrän hyvin mitä syön ja miten. Ei 20 kiloa tipu niillä jotka ei ymmärrä mitä ja miten syö.

Entinen Eivori

Entinen Eivori

• Anonyymi kirjoitti:

"Ja mikähän siinä sianlihassakin muka niin pahaa on? Sekö että se on niin rasvasta?"

-Menen ripulille sianlihasta, vatsani turpoaa ja kouristelee, tulee oksetus. Söisitkö itse, jos kierisit kivuista lattialla? Äly hoi. Kaikki ei liity siihen makuun, ihmiset vpi tulla kipeäksi todenteollakin. Pikkasen voisi miettiä syitäkin.

Ja minua on turha neuvoa ruoan suhteen, lienee ymmärrän hyvin mitä syön ja miten. Ei 20 kiloa tipu niillä jotka ei ymmärrä mitä ja miten syö.

Entinen Eivori

Entinen Eivori

Joo sitä mäkin ihmettelen, kun välillä on ripulilla, välillä taas närästää. Että jos vois jotenkin korjata. En oo juuri syömisiä miettiny, mutta paino putoo silti. Ei onneks 20 kiloo, sillon ois henki jo lähteny multa.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Joo sitä mäkin ihmettelen, kun välillä on ripulilla, välillä taas närästää. Että jos vois jotenkin korjata. En oo juuri syömisiä miettiny, mutta paino putoo silti. Ei onneks 20 kiloo, sillon ois henki jo lähteny multa.

Onko sulla suolistossa ehkä tulehdus? Kun paino putoaa. Mä taas olen tiennyt aina miten syödä ettei lihoisi, mutten ole aina jaksanut välittää lihomisestani. Painoin 96 kiloa ja sairastan vaikka mitä johon ylipaino käy rasitteeksi, niinpä otin niskasta itteeni kii ja aloin muuttaa ruokailutottumuksiani. Liikuntaa en lisännyt yhtään.

Sillä nyt ei kukaan laihdu yksinomaan jollei lopeta kokonaan syömistään. 😃

Kannattas tutkituttaa suoliston tila.

Entinen Eivori

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Koliitti eli haavainen paksusuolentulehdus tai crohnintauti voi aiheuttaa laihtumistakin. Myös vaikeaksi päässyt IBS. 😬
        Mulla on IBS todettu, toki vatsamigreenikin oireilee samoin, sekä nuo ylläolevat. Kaikkia oireita ei aina ole.

Entinen Eivori

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liikkukaa reilusti.

"Miettii miten ihminen on syönyt metsästys - keräily aikakaudella niin liha on ollut melkoisessa pääroolissa."

Niin siis silloinhan ihminen on syönyt lähinnä ne rasvat ja rasvaiset osat, kun niissä on ollut kaloreita. Rasvattomat ruhonosat eivät ole silloin olleet kovassa huudossa ja ovat olleet pikemmin sellaista turhaa mahantäytettä ha niitä.on löytöjen perusteella syötetty mm. koirille, jotka pystyvät hyödyntämään lihaa paljon ihmistä tehokkaammin.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Tilanne riippunee kyseisten paleoliittien asuinseudusta, sillä täällä pohjoisessa ei todennäköisesti kyetty löytämään riittävästi kasviravintoa, joten metsästys ja kalastus olivat ainut mahdollisuus selvitä.

Paleoliittinen kausi alkoi noin 2,6 miljoonaa vuotta sitten ja loppui noin 10 000 vuotta sitten. 10 000 vuotta sitten ihmiset alkoivat vasta saapua Suomen alueelle, sillä noilla tienoin päättyi viimeisin suuri jääkausisykli ja Suomi alkoi paljastua jää- ja vesimassojen alta. Ihmisten ruokavalion lihapainotteisuus tuohon aikaan on vanha uskomus, joka on kumottu analysoimalla tuolloin eläneiden jäänteitä. Esimerkiksi Andeilla 9 000 - 6 500 vuotta sitten eläneiden ihmisten jäänteistä on selvinnyt, että heidän ruokavalionsa koostui ainakin 80%:sesti kasvikunnan tuotteista.

• Anonyymi kirjoitti:

Paleoliittinen kausi alkoi noin 2,6 miljoonaa vuotta sitten ja loppui noin 10 000 vuotta sitten. 10 000 vuotta sitten ihmiset alkoivat vasta saapua Suomen alueelle, sillä noilla tienoin päättyi viimeisin suuri jääkausisykli ja Suomi alkoi paljastua jää- ja vesimassojen alta. Ihmisten ruokavalion lihapainotteisuus tuohon aikaan on vanha uskomus, joka on kumottu analysoimalla tuolloin eläneiden jäänteitä. Esimerkiksi Andeilla 9 000 - 6 500 vuotta sitten eläneiden ihmisten jäänteistä on selvinnyt, että heidän ruokavalionsa koostui ainakin 80%:sesti kasvikunnan tuotteista.

Täällä kuitenkin syötiin lähinnä hylkeitä ja kalaa. Vielä viime aikoina eskimoidenkin ravitsemus on ollut lähes kokonaan eläinkunnan tuotteita ja vähäinen määrä kasviksia on kerätty vaarallisesti jäitten alaisilta merileväkentiltä (yllättäen tosiaan kulkemalla jään alla kun laskuvesi jättää jään roikkumaan ilmaan, mutta silloin yläpuolinen jää saattaa romahtaa itsestään).

(sattumoisin tiedän yhden paikan, jossa saattaa olla muinaisten hylkeenpyytäjien leiri, sillä korkeuskartassa näkyy häivähdys täysin pyöreästä vallista, jollei ei ole löytynyt selitystä viime vuosisatojen toiminnasta (pitäisi tutkia sitä tarkemmin))

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Täällä kuitenkin syötiin lähinnä hylkeitä ja kalaa. Vielä viime aikoina eskimoidenkin ravitsemus on ollut lähes kokonaan eläinkunnan tuotteita ja vähäinen määrä kasviksia on kerätty vaarallisesti jäitten alaisilta merileväkentiltä (yllättäen tosiaan kulkemalla jään alla kun laskuvesi jättää jään roikkumaan ilmaan, mutta silloin yläpuolinen jää saattaa romahtaa itsestään).

(sattumoisin tiedän yhden paikan, jossa saattaa olla muinaisten hylkeenpyytäjien leiri, sillä korkeuskartassa näkyy häivähdys täysin pyöreästä vallista, jollei ei ole löytynyt selitystä viime vuosisatojen toiminnasta (pitäisi tutkia sitä tarkemmin))

Olet ihmetyyppi, kaikessa mielenkiintoisessa mukana tai tiedät muuten 😀

Huomasin tosin itsestänikin sellaisen piirteen, että olen kaikista kasveista ja kasvattamisesta ollut aina kiinnostunut, vaikka multaa on lähinnä vain ruukullinen parvekkeen nurkassa. Valtavat plantaasit kavaa vain mielessä 😅

• Anonyymi kirjoitti:

Olet ihmetyyppi, kaikessa mielenkiintoisessa mukana tai tiedät muuten 😀

Huomasin tosin itsestänikin sellaisen piirteen, että olen kaikista kasveista ja kasvattamisesta ollut aina kiinnostunut, vaikka multaa on lähinnä vain ruukullinen parvekkeen nurkassa. Valtavat plantaasit kavaa vain mielessä 😅

Se vaikuttaa asiaan, että olen kiinnostunut melkein kaikesta.
        (paitsi urheilutuloksista en ole)

• buddy-love kirjoitti:

Kyllä. Kannattaa käydä tammikuussa tekemässä lähistön metsissä, järvillä ja merellä muutaman peninkulman lenkki jalan tai suksilla ja tutkia mitä syötävää luonnosta löytyy.

• buddy-love kirjoitti:

Myös jonkin verran sisämaassa asunut porukka saattoi harrastaa hylkeenpyyntiä. Traani ja suolattu kala olivat myös tuotteita, joilla keskiajan klkeenkin käytiin vaihtamassa viljaa ja suolaa Baltiasta, etenkin Tallinnasta.

• Itse laitan yleensä juustoa, kurkkua tai tomaattia, tai joskus maksamakkaraa leivän päälle. Maksamakkara lienee myös epäterveellistä. Leikkeleitä ei kannata muutenkaan ostaa, sillä ne ovat myös yleensä kalliita. Juustoa ja maksamakkaraa voi ostaa isommissa erissä, jolloin tulee halvemmaksi. Paista jauhelihapihvejä ja kananmunia, jos haluat lihaa ja muuta leivän päälle.

Ultraprosessoidun ruuan haitat lienevät yksilöllisiä, riippuu esim. suoliston mikrobikoostumuksesta, koska mikrobit voivat valmistaa tiettyjä haitallisia yhdisteitä ruuasta, joka sitten vaikuttaa terveyteen pitkällä aikavälillä.

• Anonyymi

Kannataa perehtyä leikkeleissä ja makkaroissa niiden natriumsuolajohdannaisten haittavaikutuksiin. Niihin ei mitkään bakteerifaunat auta.
        -Syökää puhdasta lihaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kannataa perehtyä leikkeleissä ja makkaroissa niiden natriumsuolajohdannaisten haittavaikutuksiin. Niihin ei mitkään bakteerifaunat auta.
        -Syökää puhdasta lihaa.

https://www.ts.fi/teemat/89005

"Varsinaisesti nitraatit ja niiden pelkistyneet muodot nitriitit eivät ole syöpävaarallisia, mutta varsinkin nitriitit muuttuvat suun ja suoliston bakteeritoiminnan seurauksena vaarallisiksi nitrosoamiineiksi. Nämä yhdisteet ovat varmasti syöpävaarallisia. "

Puhuin nyt siitä että mikrobit voivat tuottaa haitallisia yhdisteitä ultraprosessoiduista ruuista. Lisäksi joidenkin tutkimusten mukaan ultraprosessoidut ruuat voivat muuttaa suoliston mikrobikoostumusta haitallisempaan suuntaan.

• Anonyymi

Leivän päälle esimerkiksi kasviöljypohjaista rasvaa, vähärasvaista juustoa ja tomaattia tai paprikaa. Leivän kuitupitoisuus pitäisi olla 6.

Jos painosi laskee, sinun pitää syödä enemmän, mutta kasvipohjaisia aterioita.

• Anonyymi

Jos omistaa sellaisen juustoraastin telineen jossa on myös se siivutuspuoli, niin sillä voi siivuttaa pötkönmuotoisesta omia leikkeleitä.

Varmaankin joku HK-sininen tai salami-pötkö soveltuisi hyvin tuohon.

Aika tehottomat aivot täytyy olla siis jos ilman lihan proteiinia pystyy ajattelemaan. Tehoa eli energiaa eli kaloreita kuluttamattomat aivot, kuin sähkötön tietokone.

Itseäni on alkanut ärsyttämään todenteolla näppäimistöjen surkea laatu... kovassakäytössäjoson niin osta sitten 5-67 näppäimistöä kuluu vuodessa käytössä-

- Nyt luulen että keksin hyvän näppäimistömerkin: Cherry voi kestää paremmin.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Itselläni tuli himo sinappisilliin. Olen syönyt sitä monta kiloa muutamassa päivässä.

Joskus vain tekee mieli leikkeĺeitä ja joskus sinappisilliä. Yleensä syön kasvìspainotteista keittoja ihan painonhallinan takia.

Nuorena voimanostajana kävin kaverin kanssa treenin jälkeen syömässä megamacin ja kun sen jälkeen jäi hiuko, niin perhepizzan.

>simiti<

• Ota esiin paistinpannu, kattila ja uunivuoka. Mieti mitä niillä voisi tehdä. Tuskin ensimmäisiin ajatuksiin liittyvät leipä tahi leikkeleet.

• Anonyymi

Missä ajassa painostasi on lähtenyt kolme kiloa? Onko paino laskenut, kun jätit leikkeleet leivältä?

• Se lähti kesän aikana. Enkä oo tähän mennessä saanu takas. Ja nyt tuli toi uus suositus, niin vielä huonommin saa takas. Haluais oikeesti tietää miten painon sais ylös, mieluummin vielä siitä lähtötasosta ylöspäin.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Se lähti kesän aikana. Enkä oo tähän mennessä saanu takas. Ja nyt tuli toi uus suositus, niin vielä huonommin saa takas. Haluais oikeesti tietää miten painon sais ylös, mieluummin vielä siitä lähtötasosta ylöspäin.

Mehunjuonnilla ainakin lihoo. Mul on fiilikset että mahani pieneni sen jälkeen kun jätin mehut pois päiväannoksestani.

• Anonyymi

Jos mulla lähtisi 3Kg niin aika vähän ja sekin lihasta. Toki puolitoista metrisellä ei voimailua harrastaneella tapilla sekin voi olla iso asia.

Itselläni heittelee paino päivittäin sen 3 Kg. Mutta edelleen rauta on kevyttä.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos mulla lähtisi 3Kg niin aika vähän ja sekin lihasta. Toki puolitoista metrisellä ei voimailua harrastaneella tapilla sekin voi olla iso asia.

Itselläni heittelee paino päivittäin sen 3 Kg. Mutta edelleen rauta on kevyttä.

>simiti<

Paljonko lähtee 💩:lla kiloja? Vai lähteekö peräti kymmeniä kiloja. Itse mietin tässä hiljattain kuinka iso vuori se olisi jos koko tähänastisen elämäni 💩 kasattaisiin yhdeksi isoksi vuoreksi 🌋. Kappas, tulivuori. Ei vaan ois tullut syötyä maailman tulisinta chiliä hieman enemmänkin 🌶💩🤭?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonko lähtee 💩:lla kiloja? Vai lähteekö peräti kymmeniä kiloja. Itse mietin tässä hiljattain kuinka iso vuori se olisi jos koko tähänastisen elämäni 💩 kasattaisiin yhdeksi isoksi vuoreksi 🌋. Kappas, tulivuori. Ei vaan ois tullut syötyä maailman tulisinta chiliä hieman enemmänkin 🌶💩🤭?

200Kg on edelleen kevyttä tavaraa. Onhan tuota voimailua tullut leikittyä jo 30 vuotta.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

200Kg on edelleen kevyttä tavaraa. Onhan tuota voimailua tullut leikittyä jo 30 vuotta.

>simiti<

Ohhoh! Siinä tapauksessa sinun kannattaa ottaa yhteyttä Guinness World Recordsiin ja kaapata maailmanennätys nimiisi 😱😉. Söin illalla mysliä. Tänään join 0,5 kahvikupillista tavallista enemmän kahvia. Lasti lensi, muttei silti räjähtänyt. Ehkä joskus myöhemmin voinen suorittaa punnituksen ennen ja jälkeen.

• Anonyymi

rasvoista ja lihasta höpistään ja se kaikkein vaarallisin ihmisen terveydelle on kuitenkin ja aina tulee olemaan alkoholi ja muut päihteet

• Anonyymi

ja on näitä typeriä suosituksia kuinka monta annosta alkoholia on mukamas turvallista kun oikeasti se on tasan nolla annosta, hallituksenkin lempilapsi alkoholi vaan saa erilaista kohtelua kuin muut elintarvikkeet

• Anonyymi

Sipilä lestana salli kiljun tekemisen... se oli viimeisin porvarihallitus.

>simiti<

• Anonyymi

Olet ennakkoluulojesi vanki. Ei rasvoista ja lihoista turhaan "höpistä".

Kukaan ei tarvitse leikkeleitä yhtään mihinkään, epäterveellistä ja etenkin epäeettistä, veri roiskuu teurastamoissa sen takia, kun jotkut itsekkäät haluaa toteuttaa mielihalujaan.

Alkoholi on merkittävä riskitekijä ihmisen terveydelle, mutta ei kaikkia "päihteitä" voi niputtaa ennakkoluulojen ja tietämättömyyden takia saman termin alle. Ne on kaikki erilaisia, joillakin jopa terveyttä ja pitkää ikää edistäviä vaikutuksia.
        https://www.marjaana.fi/tutkimus-antaa-uutta-tietoa-kannabiksen-vaikutuksesta-ikaantymiseen/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ennakkoluulojesi vanki. Ei rasvoista ja lihoista turhaan "höpistä".

Kukaan ei tarvitse leikkeleitä yhtään mihinkään, epäterveellistä ja etenkin epäeettistä, veri roiskuu teurastamoissa sen takia, kun jotkut itsekkäät haluaa toteuttaa mielihalujaan.

Alkoholi on merkittävä riskitekijä ihmisen terveydelle, mutta ei kaikkia "päihteitä" voi niputtaa ennakkoluulojen ja tietämättömyyden takia saman termin alle. Ne on kaikki erilaisia, joillakin jopa terveyttä ja pitkää ikää edistäviä vaikutuksia.
        https://www.marjaana.fi/tutkimus-antaa-uutta-tietoa-kannabiksen-vaikutuksesta-ikaantymiseen/

ole vihervassari hiljaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ole vihervassari hiljaa

Juuri niin "älykäs" kommentti, mitä sinun kaltaiselta mettiintyneeltä juntilta voi odottaa.
        Olet täydellinen tyyppiesimerkki lihansyöjästä, kuin vaan voi olla. Kirjoittaminenkin on sinulle älyllisesti liian vaativaa, korkeammasta ajattelusta puhumattakaan.

Veikkaaminen on myös sinulle vaikeaa, en ole koskaan äänestänyt vihreitä, en myöskään vasemmistoliittoa
        Ainut hairahdus ja tahra kaukaa menneisyydestä, äänestin kerran demaria. Sitä kadun ja häpeän yhä. Ei tule enää toistumaan.

• Anonyymi

Osta paisti, ja leikkaa siitä siivuja. Kyse on siitä, ettei prosessoitu ruoka ja nitriitti ole ihmiselle hyväksi. Kalaa ei kukaan ole kieltänyt.

• Anonyymi

Mä marinoin kiviä.
      Nälkä lähtee.
      Kilisee kivasti ennen joulua.
      Vilma
      Kun pitää olla niin kestävää kehitystä, jotta juutun tähän.
      Ei päätä ei häntää.
      Vasikan on söpöjä.

• Anonyymi

Voi Vilma. Tyttäreni on maatalouslomittaja/eläinten hoitaja. Kerran nautasika oli potkaissut jalkaan.

Kysyin Sin moo do hapkidoa harrastavalta lapseltani löitkö takaisin? Ei kuulemma ollut viitsinyt. Minä olisin hakannut sen sikanaudan tölkkiin.

>simiti<

• Anonyymi

Ei katos lihan puuttessa on aleyyava metsästämään metstäjiä, nyt kun hirvenmetsäsyysaikaa niin helppoa ukkoja naspsia ja käristäämetsästäjiä iltanuotiolla lihaa ihmislihaas.

• Anonyymi

Eikö saaliin jaossa nosteta napsuja ja valmisteta jokin riistakeitto, mitä jaetaan kyläläisillekin?
        En tiedä, mihin kylään änkeäisin riistakeitolle. Enempi on tarjolla tuota riistokeittoa, mikä kohdistuu kulttuuriinkin.
        Vilma

• Anonyymi

hirvestäjien liivienkin värit paljastavat seutaavan hekoib iltapalan

• Anonyymi

eläinyen suoluja,, hitaub 300 mkrytiä mridöb tajqaba vknuuba ittanaab twteaahsu hi bartaakke jhiji gurviporukab: you are using like that exlposuve ööbetlbtö suriake gtrrta h rtiubbev svyiwr raiiaa2 b664q c4or4w5iriinn

• Anonyymi

Joka tätä leipää syö... leikkeleitähän ne on kaikki näiden hallitusten jälkeen. Silppu ja nyhtötuotteet on toinen.

• Anonyymi

Outoa on se, että lihateollisuus lisää vaan valikoimaa, rahan nimissä ja eläimiä riistetään. Ihmiset syö liikaa ja se sairastuttaa.
      Olen pärjännyt hyvin ilman leikkeleitä. Juhlapyhinä saatan nauttia jotain...

• Mä yritin syödä monta vuotta sitten härkäpapuja, että vois lopettaa jauhelihan syönnin. Tai ihan vähän söin. Siinä sekoittaen. Kauhee keittäminen niissä oli ja kalliita. Vaikka kaiken järjen mukaan, siis lihan pitäs olla kalliimpaa, koska lihan kasvatus vie huomattavasti enemmän peltomaata ja lisäksi tarvii suojatiloja. Eli maan vuokraa ja kiinteistökuluja monin kertaisesti. Vai tuetaanko tota lihan tuotantoa jotenkin. Oisin kiinnostunu vähentää lihaa, mutta meillä päin on härkäpaputuottajat lopettanut.

• Anonyymi

Soijarouhe on halpaa, hyvää ja helppoa proteiinia. Toimii, kun sekoittaa jauhelihan tai kananjauhelihan sekaan. Pelkästään se ei oikein maistu ainakaan mulle. Nopeampi valmistaa kuin noi jauhetut lihat.

xLiner

• Miksi lopettaisit lihansyönnin? Prosessoimaton liha on ihan hyvää ruokaa, nämä härkäpavut lienevät oikeasti epäterveellisempiä. Tietysti punainen liha ei ehkä ole niitä kaikkein terveellisimpiä ruokia, mutta ei se huonoa ole. Itse pidän karjalanpaistilihaa parhaimpana hinta/laatusuhteeltaan, nykyään ei oikein tiedä miten laadukasta se jauheliha on. Ennen vanhaan vielä 80-luvulla, jauheliha jauhettiin kaupassa asiakkaalle lihatiskillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soijarouhe on halpaa, hyvää ja helppoa proteiinia. Toimii, kun sekoittaa jauhelihan tai kananjauhelihan sekaan. Pelkästään se ei oikein maistu ainakaan mulle. Nopeampi valmistaa kuin noi jauhetut lihat.

xLiner

Ja säilyy hyvin.

xLiner

• Anonyymi

Käytä valmiita aineksia, esimerkiksi Härkistä, Mifua ja soijarouhetta, ei tarvitse keitellä.

• Anonyymi
        m36-intj kirjoitti:

Miksi lopettaisit lihansyönnin? Prosessoimaton liha on ihan hyvää ruokaa, nämä härkäpavut lienevät oikeasti epäterveellisempiä. Tietysti punainen liha ei ehkä ole niitä kaikkein terveellisimpiä ruokia, mutta ei se huonoa ole. Itse pidän karjalanpaistilihaa parhaimpana hinta/laatusuhteeltaan, nykyään ei oikein tiedä miten laadukasta se jauheliha on. Ennen vanhaan vielä 80-luvulla, jauheliha jauhettiin kaupassa asiakkaalle lihatiskillä.

Ei pidä paikkaansa. Lihassa on paljon pahaa rasvaa, härkäpavuissa ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytä valmiita aineksia, esimerkiksi Härkistä, Mifua ja soijarouhetta, ei tarvitse keitellä.

Olen käyttänyt herkistä makaronilaatikkoon. Ihan ok.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen käyttänyt herkistä makaronilaatikkoon. Ihan ok.
        Vilma

Mitä ihmeen herkistä?! Po -> Härkistä

• Sekä lihantuotantoa että pavuntuotantoa tuetaan. Ruuan tuotanto ei oikeasti ole niin halpaa, että kaikilla ihmisillä olisi varaa syödä tai ainakaan syödä muutoin kuin todella yksipuolisesti ilman tukea. Lihantuotannossa toisaalta työkuorma jakautuu tasaisemmin ympäri vuoden. Maanviljelyssä joudutaan panostamaan koneisiin, jotka ovat käytössä varsin lyhyen ajan. Eikä kaikenlainen "pelto"maa sovi kaikille kasveille. Rehukasveja pystyy usein taloudellisesti kasvattamaan siellä, missä ei ihmisravintoa suoraan.

• JeroP
        scrg kirjoitti:

Sekä lihantuotantoa että pavuntuotantoa tuetaan. Ruuan tuotanto ei oikeasti ole niin halpaa, että kaikilla ihmisillä olisi varaa syödä tai ainakaan syödä muutoin kuin todella yksipuolisesti ilman tukea. Lihantuotannossa toisaalta työkuorma jakautuu tasaisemmin ympäri vuoden. Maanviljelyssä joudutaan panostamaan koneisiin, jotka ovat käytössä varsin lyhyen ajan. Eikä kaikenlainen "pelto"maa sovi kaikille kasveille. Rehukasveja pystyy usein taloudellisesti kasvattamaan siellä, missä ei ihmisravintoa suoraan.

Mutta voishan ottaa semmosen näkökulman, että käyttäis noi rehupellot puun viljelyyn. Ja syötäs vaan niistä kasvipelloista. Voitettas molemmista. Terveellistä ravintoo ja puutuotetta vientiin. En siis edelleenkään oo kasvisyöjä, mutta visioin tulevaa.

• JeroP kirjoitti:

Mutta voishan ottaa semmosen näkökulman, että käyttäis noi rehupellot puun viljelyyn. Ja syötäs vaan niistä kasvipelloista. Voitettas molemmista. Terveellistä ravintoo ja puutuotetta vientiin. En siis edelleenkään oo kasvisyöjä, mutta visioin tulevaa.

Niinhän voi tehdä ja saa tehdä. Mutta kuinka monella on motivaatiota ensin käydä töissä ja sitten käyttää työstä ansaitsemansa rahat siihen että hankkii pelto- tai laidunmaata ja sitten lykkää ne kasvamaan puita, kun niitä tuotteita kuitenkin pitää odottaa 50÷ vuotta.

Toiseen suuntaanhan tuo peltomaan raivaus on pääosin tehty aikana, jolloin ruoka muodosti hyvin merkittävän osan siitä mitä ihmiset pitivät arvokkaana ja puulla oli lähinnä arvoa vain paikallisesti.

• Anonyymi

SAA syödä. Joku sekopää viherpiiperöämmä länkyttää.
      SYÖKÄÄ LEIKKELEITÄ, SYÖKÄÄ JUUSTOJA YM.

HAISTATTAKAA PASKAT NOILLE ÄÄLIÖILLE JA SYÖKÄÄ, MITÄ HALUATTE!

• Anonyymi

Ja KUOLKAA NOPEASTI!

• Anonyymi

Ravitsemus | Uudet suomalaiset ravitsemus­suositukset: Kaikki leikkeleet pois leivän päältä: https://www.hs.fi/ruoka/art-2000010769715.html

"Suomalaiset ravitsemussuositukset

Vihanneksia, juureksia, hedelmiä ja marjoja monipuolisesti, 500–800 g päivässä tai enemmän.
      Palkokasvit (herneet, pavut ja linssit) merkittävänä osana ruokavaliota, noin 50-100 g päivässä.
      Täysjyväviljaa vähintään 90 g päivässä (kuivapainona).
      Kalaa kestäviä kalakantoja suosien noin 300–450 g viikossa, josta vähintään 200 g rasvaista kalaa.
      Terveysnäkökulmasta enintään 350 g punaista lihaa viikossa, ympäristönäkökulmasta punaista lihaa tulisi syödä huomattavasti tätä määrää vähemmän. Lihavalmisteita niin vähän kuin mahdollista. Punaisen lihan vähentämisen ei tulisi johtaa siipikarjan lihan kulutuksen lisääntymiseen.
      Noin 3,50–5 desilitraa rasvattomia ja vähärasvaisia maitovalmisteita päivässä. Juustotyypistä riippuen 10–20 grammaa juustoa vastaa 100 grammaa maitoa. Maitovalmisteiden kohtuullinen käyttö suositeltavaa riittävän ravintoaineiden saannin varmistamiseksi ja terveyssyistä.
      Vähintään 25 g kasviöljyjä (esim. rypsiöljy) välttämättömien rasvahappojen riittävän saannin varmistamiseksi, vähemmän voita ja trooppisia öljyjä (mm. kookosrasva ja palmuöljy).
      Pähkinöitä 20–30 g päivässä, myös siemeniä."

Siitä! Kyllä syödä saa.

xLiner

• Anonyymi

Anteeksi vuan mutta lohta ja kirjolohta ei sais syödä lainkaan samoin silakat ja muut kalat ovat muovia ja saasteita ja myrkkyjä täynnä mut kalajauhoa tehdään ja syötetään eläimille ja sitä kautta ihmisille

• Ymmärrän sen siltä kantilta, että niihin ympätään niin paljon haitallisia säilöntäaineita, että ihmiset saa suolistosyöpää niistä. Olen itse vähentäny punasen lihan syömistä jo kauan sitten, enkä leikkeleitä osta juuri koskaan. Kanaa, kalaa, kananmunia voi kai edelleen syödä ihan rauhassa?

• Anonyymi

Annatko jonkun muun sanella mitä syöt?

God help us all...

• Anonyymi

Vähärasvaisia leikkeitä saa syödä vähän ☝

En ole oikein koskaan syönyt leikkeitä. Lapsena joskus lauantaimakkaraa 😆

- Sheena

• Anonyymi

Et ole syönyt leikkeleitä pakko sanoa ja sen kyllä huomaa tämä oli leikkiä

• Anonyymi

Joulukinkusta siivua joka hommaan läpi vuoden.

• Anonyymi

Jos suolistosyövän vuoksi leikkeleiden nauttimisesta tulee rikollista puuhaa, niin astianpesukoneet pitää kieltää myös.
      Ruumiinavauksessa ammattilainen erottaa suolien pintaväristä, onko vainaja käyttänyt koneellisesti pestyjä ruokailuvälineitä.

Meillä jatketaan leikkelelinjalla. Toki itse kypsennetyllä lihalla on leivän päälläkin sijansa.
      Voin yläpuolella. Ja se voi annostellaan juustohöylällä. Pari siivua päällekkäin.

• No onneks mulla ei oo tiskikonetta ikinä ollu, eikä meidän lapsuuden kotona. Eikä mikrookaan, kun ne säteilee.

• Anonyymi

Ääh, ikuisuuskysymys. Aina on syyllinen olo söit sitten mitä hyvänsä.

Pienestä edistymisestä parempaan suuntaan voi kuitenkin aina iloita.

Juuri olin oppinut syömään pähkinöitä innolla, kun jo luki lehdissä niiden mahdollinen yhteys sydänkohtauksiin 😠

• Anonyymi

Itse näkisin, että kohtuus kaikessa. Jos noudattaa ravitsemusohjeita täysin niin ei saa käyttää alkoholia, tupakasta puhumattakaan, pitää syödä 800 grammaa kasviksia päivässä, ei lihaa, kalaa jonkinverran, liikuntaa paljon, ei liikaa stressiä jne. Noita kaikkia kun noudattaa niin siltikään ei välttämättä elä vanhaksi, jos on kehnot geenit, mutta ainakin elämä tuntuu aivan helkutin pitkältä ja varmaan tylsältäkin.

• Anonyymi

Toisilla on ongelmia, miten saa ne kolme kiloa pois.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3584
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      255
      3532
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2024
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1419
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      388
      1247
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1169
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe