Mopolla liikkunut teinipoika kuoli liikenneonnettomuudessa Miehikkälässä

Anonyymi-ap

Miehikkälässä perjantai-iltapäivällä tapahtuneessa vakavassa onnettomuudessa kuollut mopoilija oli alaikäinen poika.

Onnettomuus tapahtui mopoilijan ja autoilijan välillä Multasillantien ja Kirkkotien risteyksessä, ”hieman kaartuvassa mutkassa”, kertoo rikosylikomisario Jarmo Rahkola Kaakkois-Suomen poliisilaitokselta.

Henkilöautoa kuljetti Rahkolan mukaan ”vanhempi mieshenkilö”. Hän ei suostu täsmentämään, mitä ”vanhempi” tarkoittaa.

Poliisi tutkii tapausta tällä hetkellä törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja kuolemantuottamuksena. Toistaiseksi poliisi epäilee sekä miestä että kuollutta poikaa rikoksesta. Rikosnimikkeet voivat tarkentua tutkinnan edetessä.

Rahkola kertoo, että tapauksen tutkinta on vielä hyvin kesken, eikä poliisilla ole tarkkaa tietoa vielä siitä, miten onnettomuus tapahtui.

Poliisi ei kuitenkaan epäile, että päihteillä olisi tekemistä asian kanssa. Hätäkeskus välitti tiedon turmasta poliisille kello 16.50.

Lähde: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/db6cb7a9-1dec-412d-86d8-7cd83501f097

Jälleen yksi, joka menetti henkensä liikenteessä.

16

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuolla toisessa keskestelussa toin esille näitä liikenteen epävarmuustekijöitä.
      Nuoruus ja ika sekä vähäinen kokemus ja kun siine lisätään päihteet.
      Nyt kohtasi kaksi ääripäätä ja tuloksena oli kuolema.
      Miettikää ihan tosissaan kun suojatie ylitetään joko pyörällä tai kävellen ilman minkäänlaista huolellisuutta ja havannointia ympäristöstä, mikä todennäköisyys on joutua onnettomuuteen.
      Kuten kirjoitin aiemmin niin liikennelailla ja säännöillä ei ole paskankaan merkitystä jos joku on jo kuollut, ei herää henkiin vaikka minkälaisen tuomion saa lainrikkoja, en tiedä helpottaako edes omaisia.

      • Anonyymi

        Tieliikennelailla, eli liikennesäännöillä onkin se merkitys, että kukaan ei kuolisi ensinkään. Ne ovat pelisäännöt sille, että jokainen toimivat samalla ennakoitavalla tavalla.


      • Anonyymi

        Miten nuo kohkaamasi suojatieonnettomuudet liittyy tähän aloitukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nuo kohkaamasi suojatieonnettomuudet liittyy tähän aloitukseen?

        Siinä mielessä kuuluu että porukka tajuaa että liikenteessä on ihan oikeasti vajavilla taidoilla liikkuvia.
        Nyt puhutaan vain ja ainoastaan suojatieongelmista ja joillakin on se käsitys että muuallla ei tahadu onnettomuuksia ja autoilijat ajavat tahallaan suojatiellä liikkuhien päälle.

        Kun ihmiset ajavat ja tekevät päätöksiä niin tulee virheitä kuten nyt tässä aloituksen tapauksessa.
        Yki jopa väittei ettei onnettomuuksia satu jos on huolellinen, kuinka huolellinen tulisi olla ettei onnettomuuksia sattuisi.
        Pitääkö romuttaa auto, olisiko silloin riittävän huolellinen? Auton myyntikään ei ole tarpeeksi huolellista kun ostaja voi olla osaamaton.

        Eli nuo aloituksen tapauksessa olleet osalliset olivat myös potenttiaalisia suojatieonnettomuuksien osallisia, nyt he kohtasivat ajoradalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä mielessä kuuluu että porukka tajuaa että liikenteessä on ihan oikeasti vajavilla taidoilla liikkuvia.
        Nyt puhutaan vain ja ainoastaan suojatieongelmista ja joillakin on se käsitys että muuallla ei tahadu onnettomuuksia ja autoilijat ajavat tahallaan suojatiellä liikkuhien päälle.

        Kun ihmiset ajavat ja tekevät päätöksiä niin tulee virheitä kuten nyt tässä aloituksen tapauksessa.
        Yki jopa väittei ettei onnettomuuksia satu jos on huolellinen, kuinka huolellinen tulisi olla ettei onnettomuuksia sattuisi.
        Pitääkö romuttaa auto, olisiko silloin riittävän huolellinen? Auton myyntikään ei ole tarpeeksi huolellista kun ostaja voi olla osaamaton.

        Eli nuo aloituksen tapauksessa olleet osalliset olivat myös potenttiaalisia suojatieonnettomuuksien osallisia, nyt he kohtasivat ajoradalla.

        Pointti on, että liikenteessä ei saisi olla vajavilla taidoilla liikkuvia, jotka liikkuvat moottoriajoneuvoilla ja muodostavat vaaran/uhan muiden turvallisuudelle, sekä hengelle, että terveydelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä mielessä kuuluu että porukka tajuaa että liikenteessä on ihan oikeasti vajavilla taidoilla liikkuvia.
        Nyt puhutaan vain ja ainoastaan suojatieongelmista ja joillakin on se käsitys että muuallla ei tahadu onnettomuuksia ja autoilijat ajavat tahallaan suojatiellä liikkuhien päälle.

        Kun ihmiset ajavat ja tekevät päätöksiä niin tulee virheitä kuten nyt tässä aloituksen tapauksessa.
        Yki jopa väittei ettei onnettomuuksia satu jos on huolellinen, kuinka huolellinen tulisi olla ettei onnettomuuksia sattuisi.
        Pitääkö romuttaa auto, olisiko silloin riittävän huolellinen? Auton myyntikään ei ole tarpeeksi huolellista kun ostaja voi olla osaamaton.

        Eli nuo aloituksen tapauksessa olleet osalliset olivat myös potenttiaalisia suojatieonnettomuuksien osallisia, nyt he kohtasivat ajoradalla.

        Joten selittelet joutavia joka ei millään tavalla kuulu aloituksen piiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointti on, että liikenteessä ei saisi olla vajavilla taidoilla liikkuvia, jotka liikkuvat moottoriajoneuvoilla ja muodostavat vaaran/uhan muiden turvallisuudelle, sekä hengelle, että terveydelle.

        Pointti on toki ylevä ja hieno, harmi vaan ettei sellaista joka täydellisesti vaatimuksesi täyttävää ole vielä syntynytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointti on toki ylevä ja hieno, harmi vaan ettei sellaista joka täydellisesti vaatimuksesi täyttävää ole vielä syntynytkään.

        Silti enemmistö ei koksaa onnistu ajamaan yhdenkään toisen päälle. Mistä voi johtua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti enemmistö ei koksaa onnistu ajamaan yhdenkään toisen päälle. Mistä voi johtua?

        Kirjoitin tuossa jonkin aikaa sitten erääseen ketjuun havainnon jonka tein.
        Eli kyseessä pieni kaupunki ja ajoin autolla + peräkärryllä mutkan kaupungin kaduilla, matkalla oli useita suojateitä.
        Pysähdyin aina suojatien eteen kun jalankulkijoita oli suojatiellä tai tulossa suojatielle.
        Havainto oli se että kaikki jalankulkijat pysähtyivät ennen suojatien ylitystä, siis vaikka minä pysähdyin myös.

        Epäilen että suurin osa jalankulkijoista noudattaa tuota ikiaikaista ohjeistusta suojatielle kävelemisestä, eli pysähdy katsele kuuntele.

        Turvallisuus on yhteispeliä ja terveellä järjellä ajatteleva jalankulkija ja pyöräilijä tajuaa ettei autoilijat ole yli-ihmisiä vaan ihan tavallisia ihmisiä ja jotkut ovat autoilun saralla ihan lähtökuopissa ja toiset sitten siellä loppupäässä.
        Vain omasta turvallisuudestaan viis veisaava jalankulkija tai pyöräilijä ajattelee että autoilija täytyy olla yli-ihminen joka ei tee virheitä kun hänellä on voimassaoleva ajokortti.

        Olen 100% varma että jos täydelliselle jalankulkijalle laitetaan 24/7 kuvaava kamera vuodeksi kuvaamaan niin havaitaan että hän tekee useita virheitä liikenteessä, yleisimmät ovat kai ne vanhoilla punaisilla kävelyt varsinkin kun on "uhkana" jäädä keskikorokkeelle mutta myös oikaiseminen suojatielle, eli aloittaa ajoradan ylittämisen tai lopettaa ajoradan ylittämisen muualta kuin suojatieltä.
        Yleisin virhe varmaan on tuo huolellisuusvelvoitteen totaalinen laiminlyönti.

        Eli miksi ei onnettomuuksia tapahdu vaikka autoilija ei ole yli-ihminen johtuu siitä että liikenteessä yritetään toimia toisia huomioiden, onnettomuus tapahtuu silloin kun autoilija tekee virheen ja vastapuoli tekee myös virheen, 2 virhettä = onnettomuus.
        Eli harvoin nuo kaksi virhettä tapahtuu samaan aikaan, onnettomuuden mahdollisuus lisääntyy radikaalisti jos itse laiminluö totaalisesti huolellisuusvelvoitteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin tuossa jonkin aikaa sitten erääseen ketjuun havainnon jonka tein.
        Eli kyseessä pieni kaupunki ja ajoin autolla peräkärryllä mutkan kaupungin kaduilla, matkalla oli useita suojateitä.
        Pysähdyin aina suojatien eteen kun jalankulkijoita oli suojatiellä tai tulossa suojatielle.
        Havainto oli se että kaikki jalankulkijat pysähtyivät ennen suojatien ylitystä, siis vaikka minä pysähdyin myös.

        Epäilen että suurin osa jalankulkijoista noudattaa tuota ikiaikaista ohjeistusta suojatielle kävelemisestä, eli pysähdy katsele kuuntele.

        Turvallisuus on yhteispeliä ja terveellä järjellä ajatteleva jalankulkija ja pyöräilijä tajuaa ettei autoilijat ole yli-ihmisiä vaan ihan tavallisia ihmisiä ja jotkut ovat autoilun saralla ihan lähtökuopissa ja toiset sitten siellä loppupäässä.
        Vain omasta turvallisuudestaan viis veisaava jalankulkija tai pyöräilijä ajattelee että autoilija täytyy olla yli-ihminen joka ei tee virheitä kun hänellä on voimassaoleva ajokortti.

        Olen 100% varma että jos täydelliselle jalankulkijalle laitetaan 24/7 kuvaava kamera vuodeksi kuvaamaan niin havaitaan että hän tekee useita virheitä liikenteessä, yleisimmät ovat kai ne vanhoilla punaisilla kävelyt varsinkin kun on "uhkana" jäädä keskikorokkeelle mutta myös oikaiseminen suojatielle, eli aloittaa ajoradan ylittämisen tai lopettaa ajoradan ylittämisen muualta kuin suojatieltä.
        Yleisin virhe varmaan on tuo huolellisuusvelvoitteen totaalinen laiminlyönti.

        Eli miksi ei onnettomuuksia tapahdu vaikka autoilija ei ole yli-ihminen johtuu siitä että liikenteessä yritetään toimia toisia huomioiden, onnettomuus tapahtuu silloin kun autoilija tekee virheen ja vastapuoli tekee myös virheen, 2 virhettä = onnettomuus.
        Eli harvoin nuo kaksi virhettä tapahtuu samaan aikaan, onnettomuuden mahdollisuus lisääntyy radikaalisti jos itse laiminluö totaalisesti huolellisuusvelvoitteen.

        Jalankulkijoilla onkin velvoite varoa, kun ylittävät ajoradan.

        "Ajoradalle menevän jalankulkijan on noudatettava sitä varovaisuutta, jota lähestyvän ajoneuvon tai raitiovaunun etäisyys ja nopeus edellyttävät. Hänen on ylitettävä ajorata tarpeettomasti viivyttelemättä."

        Tuo koskee kaikkia kohtia ajorataa, eikä pelkästään suojatietä. Suojateiden kohdalla ajoradan ajoneuvoilla on kuitenkin sitten "tiukempi" velvoite antaa jalankulkijoille esteetön kulku yli, eli väistämisvelvollisuus suojatietä ylittäviä jalankulkijoita kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jalankulkijoilla onkin velvoite varoa, kun ylittävät ajoradan.

        "Ajoradalle menevän jalankulkijan on noudatettava sitä varovaisuutta, jota lähestyvän ajoneuvon tai raitiovaunun etäisyys ja nopeus edellyttävät. Hänen on ylitettävä ajorata tarpeettomasti viivyttelemättä."

        Tuo koskee kaikkia kohtia ajorataa, eikä pelkästään suojatietä. Suojateiden kohdalla ajoradan ajoneuvoilla on kuitenkin sitten "tiukempi" velvoite antaa jalankulkijoille esteetön kulku yli, eli väistämisvelvollisuus suojatietä ylittäviä jalankulkijoita kohtaan.

        Niin? Mikä oli pointti?
        Eikös se että jalankulkijat ja pyöräilijät pelaavat varman päälle ja tarkistavat onko suojatie turvallista ylittää ole pelkästään hyvä asia?

        Vaikka moottoriajoneuvoilla on erityinen varomisvelvoite suojatien kohdassa niin ihmiset tekee siitä huolimatta virheitä ja on pirun hyvä että suojatien ylittäjät pelaavat varman päälle.
        Näitä täysin ympäristöstä piittaamattomia jää junien allekkin aina silloin tällöin, junallahan ei ole tuota varomisvelvoitetta mutta se ei estä porukkaa jäämästä alle.
        Myös hälyajoneuvojen alle jää porukkaa kun ei älytä sireenin ja valojen varoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Mikä oli pointti?
        Eikös se että jalankulkijat ja pyöräilijät pelaavat varman päälle ja tarkistavat onko suojatie turvallista ylittää ole pelkästään hyvä asia?

        Vaikka moottoriajoneuvoilla on erityinen varomisvelvoite suojatien kohdassa niin ihmiset tekee siitä huolimatta virheitä ja on pirun hyvä että suojatien ylittäjät pelaavat varman päälle.
        Näitä täysin ympäristöstä piittaamattomia jää junien allekkin aina silloin tällöin, junallahan ei ole tuota varomisvelvoitetta mutta se ei estä porukkaa jäämästä alle.
        Myös hälyajoneuvojen alle jää porukkaa kun ei älytä sireenin ja valojen varoitusta.

        Pointti on se, että monet eivät tajua vastuitaan liikenteessä. Siksi tosiaan on hyvä olla varovainen liikenteessä, kuten mainitset.

        Tulisiko liian heikoille ylipäätään edes koskaan antaa ajo-oikeutta ensinkään, niin tulee mieleen. Kyseessä kun ei ole mikään jokamiehenoikeus ja pitää kouluttautua ja pitää ymmärtää vastuunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointti on se, että monet eivät tajua vastuitaan liikenteessä. Siksi tosiaan on hyvä olla varovainen liikenteessä, kuten mainitset.

        Tulisiko liian heikoille ylipäätään edes koskaan antaa ajo-oikeutta ensinkään, niin tulee mieleen. Kyseessä kun ei ole mikään jokamiehenoikeus ja pitää kouluttautua ja pitää ymmärtää vastuunsa.

        Juu, ajokortti vain 2v täyspäiväisen opiskelun kautta ja lisäksi 3v kokeneen kuskin valvonnassa ajoharjoittelu.
        Ai niin, eihän se estä lentohenkilöstöäkään tekemästä virheitä.

        Faktaa nyt vain on se että olipa ajokortin kriteerit mitkä niin aina liikenteeseen eksyy sellaisia joilla ei ajaminen ole hanskassa, tai on helpoissa olosuhteissa ja helpoissa tilanteissa mutta kun tulee ne vaikeat tilanteet ja vaikeat olosuhteet niin jopa kokenyt kuski on toisinaan vaikeuksissa.
        Sitten se toinen fakta että liikenteessä on sellaisia joilla ei ole koskaan edes ollut ajo-oikeutta tai ovat sellaisessa kunnossa ettei kykene hallitsemaan ajokkia.
        Ehkä jos palkataan 20 000 poliisia valvontahommiin niin saadaa ainakin osa ajotaidottomista ja ajokyvyttömistä pois liikenteestä mutta nuokaan eivät voi poistaa 100% kaikkia pois liikenteen seasta.

        Eli vaikka mitä tehtäisiin niin aina on riski olemassa suojatiellä.
        Eli ihmettelen miksi jalankulkijat ja pyöräilijät eivät ota tuota riskiä huomioon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti enemmistö ei koksaa onnistu ajamaan yhdenkään toisen päälle. Mistä voi johtua?

        Vaikka enemmistö ei koksaa, mitä se siten lieneekään, ei tarkoita, että olisivat kaltaisiasi täydellisesti vaatimukset täyttäviä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7412
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3625
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2349
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2317
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2268
    9. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2246
    Aihe