Kannattaa opetella pitämään saha puhtaana, pysyy kunnossa ja parempi käyttää.
Käynnistimen alta, käynnistin, vauhtipyörän ympäristö, puola, kaasuttimen ja kurkun ympäristö, sylinterin juuri, äänenvaimentajan alapuolelta ( äänenvaimentajan irroitus) kytkimen ympäristö ja alapuoli ( kytkimen ja rummun irroitus) peitelevyn alla joissakin jarrumekanismin vipuja ja jousia, sinne kerääntyy lika ja kovettuu.
Kaikki irti ja sankkoon jossa kuumaan vettä, pineline tehopesu tiivistettä pari desiä. Antaa olla ja harjaa tiskiharjalla / vastaavalla jolla ylettyy koloihin. Lähtee muuten hyvin.
Takakahvan kannen alla on kaasuliipaisin ja vipuja, jousi. Kansi pois ja lika harjalla ja pesuvedellä.
Saha astian päälle ja kastelee pesuvedellä harjalla kunnolla, helpoin ja tehokkain tapa.
( kymmeniä sahoja nähnyt joissa kaasuliipaisin viallinen kun takakahvan sisällä tummaa pöly/pihka/öljyä kovettuneena eikä sitä ole puhdistettu ajoissa, yhtä paljon käynnistimiä jotka ei toimi tai narupyörä rikki kun liikaa liikaa jumittamassa mutta vedelty, joissakin ritilät puoliksi ummessa.
( asetoonipohjaisia tai jarrupuhdistusaineita ei pidä käyttää kun ne ei toimi ollenkaan sahan puhdistuksessa ja haalistuttaa muoveja, kumia )
Sahan pitäminen puhtaa estää vikoja
1
88
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt oli niin kovaa asiaa että jännäkakassa on puhtaana pitämistä!
- Anonyymi
vanha metsuri kun puhdisteli sirkkelin terää niin sanoi että sillä lähtee millä on tullutkin... laittoi mäntysoppaa terään ja pyyhki pihkan pois terästä..
moottorisahassa tökötti on pihkaa ja teräketjuöljyä.. pinelinekin on mäntyöljypohjainen puhdistuaine....kokeilkaapa mäntysopaa ja lämmintä vettä, se on paljon halvempaa,,, - Anonyymi
Teköälyn mieleestä pihka liukenee parhaiten etanoliin (alkoholiin) tai muihin orgaanisiin liuottimiin, kuten asetoniin, tärpättiin tai bensiiniin.
- Anonyymi
Sahoilla käytettiin polttoöljyä ennenvanhaan.
- Anonyymi
"Teköälyn mieleestä pihka liukenee parhaiten etanoliin (alkoholiin) tai muihin orgaanisiin liuottimiin, kuten asetoniin, tärpättiin tai bensiiniin."
Miten ennen tekoälyn aikakautta sahat on saatu puhtaiksi... - Anonyymi
Tärpätti puree ainakin hyvin sahan koppaan pinttyneeseen pihkaan. Asetonilla ja jarrunpuhdistusaineella ei irtoa oikein mikään. Enpä ole paineilmaa kummemmalla muuten sahaa putsaillut ja otan ainoastaan päällyskopan auki. Joskus harvoin käynnistimen.
- Anonyymi
Äänenvaimentimen takaa ei aina lähde kaikki moska paineilmalla vaan se pitää irroittaa. Kiinnileikanneista sahoistsa mitä olen purkaut niin pakopuolella on yleensä leikkuujäljet ja jäähdytysrivat ihan tukossa.
- Anonyymi
ei mitään merkitystä tuolla hifistelyllä,turhaa kaupunkilaisten nypläystä
- Anonyymi
Kannattaa siivota joskus. Ylikuumenee ja leikkaa kiinni jos sylinteri on purumoskan peitossa. Eikä anna tehoja jos suodatin tai putki tukossa. Käynnistimen osatkin menee jumiin. Kuoren pihkatahrat on tietenkin vain ulkonäköä.
- Anonyymi
Paineilmapuhdistus. Jos päivittäin sahaa, laippa kannattaa kääntää viikoittain ja ketjun ollessa irti puhaltaa sen laipan uran puhtaaksi. Paineilmalla pääsee joka koloon ilman suurempaa purkamista. Ilmansuodatin puhdistetaan irrotettuna ja jos haluaa, voihan sen joskus pestäkin. Imansuodatin pitää silloin tietty ollaa paikallaan, kun sahaa aineilmalla puhallellaan. Jotkut teräketjuöljyt tukkii sen öljy kulkureitin ja ketju jumii kiinni. Silloin olen pistänyt pidemmäksi aikaa bensiiniä sinne terketjuöljysäiliöön ja lopulta paineilmaa sinnekin, on ne auenneet.
- Anonyymi
Pylly pyyhitään ja pestään aina!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162196
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010