Avensikseen kynäjouset

Anonyymi-ap

Onko saatavissa mihinkään malliin eteen.

36

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      vaikka olisi saatavilla niin miksi pitää auto pilata niillä?

      • Anonyymi

        Olet tyhmä, coiloverit parantavat ajo-ominaisuuksia ja tarjoavat säätöön monipuolisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tyhmä, coiloverit parantavat ajo-ominaisuuksia ja tarjoavat säätöön monipuolisuutta.

        Olet väärässä, en ole tyhmä.

        Itse jätän auton ostamatta jos siihen on vaihdettu tuollaisia osia, syystä että:

        -kun näiden osien vaihto tulee eteen, todennäköisyys sille, että löydät käypäisen osan vanhan tilalle, on aika huono, joten joudut vaihtamaan KAIKKI osat, kustannus sen mukainen
        -ajo-ominaisuudet ehkä "paranee" johonkin rata-ajoon, mutta tavalliseen ajoon, autosta tulee liian kova ja pompottava
        -99,999 prosenttia avensiksen omistajista, tai minkään muun perheauton omistajista, ei tule koskaan tarvitsemaan moisia säätöjä

        Jos nuo osat olisivat niin hyviä että ne olisi kaikille tarpeellisia, ne olisi sinne alustaan asennettu jo tehtaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä, en ole tyhmä.

        Itse jätän auton ostamatta jos siihen on vaihdettu tuollaisia osia, syystä että:

        -kun näiden osien vaihto tulee eteen, todennäköisyys sille, että löydät käypäisen osan vanhan tilalle, on aika huono, joten joudut vaihtamaan KAIKKI osat, kustannus sen mukainen
        -ajo-ominaisuudet ehkä "paranee" johonkin rata-ajoon, mutta tavalliseen ajoon, autosta tulee liian kova ja pompottava
        -99,999 prosenttia avensiksen omistajista, tai minkään muun perheauton omistajista, ei tule koskaan tarvitsemaan moisia säätöjä

        Jos nuo osat olisivat niin hyviä että ne olisi kaikille tarpeellisia, ne olisi sinne alustaan asennettu jo tehtaalla.

        ITKE, VIESTIT POISTETAAN.


      • Anonyymi

        Liekö vuodenaika syynä henkiseen huonovointisuuteesi vai onko kyse laajemmasta ilmiöstä.

        Koita jaksella. Mitä nopeammin haet apua, sen nopeammin olosi helpottaa. Tsemppiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä, en ole tyhmä.

        Itse jätän auton ostamatta jos siihen on vaihdettu tuollaisia osia, syystä että:

        -kun näiden osien vaihto tulee eteen, todennäköisyys sille, että löydät käypäisen osan vanhan tilalle, on aika huono, joten joudut vaihtamaan KAIKKI osat, kustannus sen mukainen
        -ajo-ominaisuudet ehkä "paranee" johonkin rata-ajoon, mutta tavalliseen ajoon, autosta tulee liian kova ja pompottava
        -99,999 prosenttia avensiksen omistajista, tai minkään muun perheauton omistajista, ei tule koskaan tarvitsemaan moisia säätöjä

        Jos nuo osat olisivat niin hyviä että ne olisi kaikille tarpeellisia, ne olisi sinne alustaan asennettu jo tehtaalla.

        Jouset ja iskarit vaihdetaan aina pareittain. Et taida edes ymmärtää asiaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouset ja iskarit vaihdetaan aina pareittain. Et taida edes ymmärtää asiaa...

        Juu, jos jousi menee edestä poikki, vaihdan kummankin etujousen.

        Jos noista teinipoikien madallussarjoista menee poikki etujousi, vaihdan eteen sekä jousen että iskunvaimentimen, sen lisäksi vaihdan myös taakse jousen ja iskunvaimentimen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, jos jousi menee edestä poikki, vaihdan kummankin etujousen.

        Jos noista teinipoikien madallussarjoista menee poikki etujousi, vaihdan eteen sekä jousen että iskunvaimentimen, sen lisäksi vaihdan myös taakse jousen ja iskunvaimentimen.

        Paskasuolessa pääsee myös karvanoppa-amit loistamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, jos jousi menee edestä poikki, vaihdan kummankin etujousen.

        Jos noista teinipoikien madallussarjoista menee poikki etujousi, vaihdan eteen sekä jousen että iskunvaimentimen, sen lisäksi vaihdan myös taakse jousen ja iskunvaimentimen.

        "Jos noista teinipoikien madallussarjoista menee poikki etujousi, vaihdan eteen sekä jousen että iskunvaimentimen, sen lisäksi vaihdan myös taakse jousen ja iskunvaimentimen."

        Vaihdat sekä jousen että iskunvaimentimen?
        Mikäs se niitä iskuja vaimentaakaan? Ajatteleppa ite!
        Ettei vain se jousi?
        Se jousihan muuttaa ne iskut heilahduksiksi. Ja sen heilahduksen / ne heilahdukset vaimentaa heilahduksenvaimentimet.
        Oliko suurikin yllätys? Vai ymmärsitkö alkuunkaan edes koko ilmiötä ja sen tekniikkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos noista teinipoikien madallussarjoista menee poikki etujousi, vaihdan eteen sekä jousen että iskunvaimentimen, sen lisäksi vaihdan myös taakse jousen ja iskunvaimentimen."

        Vaihdat sekä jousen että iskunvaimentimen?
        Mikäs se niitä iskuja vaimentaakaan? Ajatteleppa ite!
        Ettei vain se jousi?
        Se jousihan muuttaa ne iskut heilahduksiksi. Ja sen heilahduksen / ne heilahdukset vaimentaa heilahduksenvaimentimet.
        Oliko suurikin yllätys? Vai ymmärsitkö alkuunkaan edes koko ilmiötä ja sen tekniikkaa?

        Juu, se koko paketti menee vaihtoon kun ei noihin alustasarjoihin tuppaa löytämään korvaavia osia.

        En nyt sen enempää jaksa alkaa kanssasi kinastelemaan kun en koe että sinulla olisi minulle mitään annettavaa.

        Koita jaksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tyhmä, coiloverit parantavat ajo-ominaisuuksia ja tarjoavat säätöön monipuolisuutta.

        Tojotassahan on voioverit jo tehtaalta!


    • Anonyymi

      Itse asiaan en ota kantaa, mutta kyllä Avensis on mitä paras aihio alkaa rakentaa kunnon autoa, tosin joutuu vaihtamaan kaiken tekniikan, mutta onhan se kaikkein halutuin jo ihan kauneutensa ja maineensa perusteella kilpamaailmassa ja pesää irtoaa varmasti.

      • Anonyymi

        Haluaisin vaihtaa 3. sukupolven Aveen 2. sukupolven Aven äärettömän kaunislinjaisen korin. Käykö suoraan vai joudunko leikkelemään ja hitsailemaan? Entä katsastus, meneeköhän heittämällä läpi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisin vaihtaa 3. sukupolven Aveen 2. sukupolven Aven äärettömän kaunislinjaisen korin. Käykö suoraan vai joudunko leikkelemään ja hitsailemaan? Entä katsastus, meneeköhän heittämällä läpi

        Ei sulla voi juutujesi perusteella olla muita kuin leikkiautoja.


      • Anonyymi

        Oikeasti Corolla ja Celica.


    • Anonyymi

      Mitkä ihmeen kynäjouset?

      • Anonyymi

        tuokin asia selviää kirjoittamalla googlehakuun "kynäjousi"


    • Anonyymi

      Avensis on tunnettu vuotavista vaimentimen patruunoistaan.

    • Anonyymi

      Aveen ne sopii kuin nenä päähän.

      Coilover-jousitus parantaa ajoneuvon pitoa tiellä, erityisesti kaarteissa. Tämä johtuu siitä, että jousitus pystyy paremmin pitämään kontaktin tienpinnan kanssa varmistaen, että renkaat pysyvät kosketuksissa maahan.

      Ajokorkeuden säätämiseksi coilover-järjestelmän avulla voit muuttaa iskunvaimentimessa olevan kierreholkin korkeutta. Kiertämällä holkkia ylös tai alas voit säätää jousen asentoa ja siten nostaa tai laskea ajoneuvon ajokorkeutta.

      Ajoneuvon paino siirtyy kaarreajon aikana, mikä voi saada sisäpyörät nousemaan irti maasta, mikä heikentää pitoa ja vakautta. Coilover-jousitus auttaa torjumaan tätä tarjoamalla jäykemmän ja reagoivamman jousituksen, joka auttaa pitämään pyörät kosketuksessa tienpinnan kanssa. Tämä parantaa pitoa ja vakautta, mikä antaa kuljettajalle mahdollisuuden säilyttää ajoneuvon paremman hallinnan mutkissa.

      • Anonyymi

        Teinipoikien vouhotuksia.

        Laita kirjoituksesi talteen ja tutustu siihen uudelleen 30 vuoden päästä. Siinä vaiheessa saatat huomata että et oikein ymmärtänyt asioista.


    • Anonyymi

      Maavara pienenee yleensä 30-60 mm.

      • Anonyymi

        Niinkö, niillä on mahdollista nostaa maavaraa aika reippaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö, niillä on mahdollista nostaa maavaraa aika reippaasti.

        Kuka haluaa parantaa ajettavuutta nostamalla keulapään jousitusta???


    • Anonyymi

      Pitempi joustovara tuo ajoon mukavuutta, kuoppaisilla sora pätkillä.🤩

      • Anonyymi

        Puhut nyt ulosjoustosta et sisäänjoustosta?


    • Anonyymi

      Esimerkiksi kahden tuuman nostosarja lisää maavaraa ja mahdollistaa paremman jousituksen lisäämisen.

      • Anonyymi

        Samalla se mahdollistaa tukivarsien sellaisen asennon missä ne ei normaalisti olisi.

        Ei tuossa muuten mitään mutta pyöränkulmat on vinksallaan ja puslat sellaisella rasituksella mihin niitä ei ole suunniteltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samalla se mahdollistaa tukivarsien sellaisen asennon missä ne ei normaalisti olisi.

        Ei tuossa muuten mitään mutta pyöränkulmat on vinksallaan ja puslat sellaisella rasituksella mihin niitä ei ole suunniteltu.

        Hyvä peltoauto siitä tulee.


      • Anonyymi

        Nosta tunkilla koria 50 mm ja katso miten etupyörän asento muuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nosta tunkilla koria 50 mm ja katso miten etupyörän asento muuttuu.

        Muuttuu se, ihan tarpeeksi.


    • Anonyymi

      Toyotan jouset menee poikki todella pienillä kilometreillä.

    • Anonyymi

      D2 täyssäädettävä alustasarja katu- ja ratakäyttöön; sopivuus lähtökohtaisesti Toyota Caldina ST215 1997-2002, mutta menee soveltamalla toki myös Avensis T22 sekä muut vastaavat mallit. Ominaisuuksia muun muassa.



      * 36-portainen vaimennuksen säätö, helposti säädettävissä tolpan päästä.

      * Erikseen säädettävä jousen esijännitys ja ajokorkeus.

      * Korkeussäätöalue yleensä noin 0-100mm.

      * McPherson-malleissa tolpan paksuus 52mm, muissa 50mm.

      * Teflon-pinnoitetut korkeussäädön kierteet.

      • Anonyymi

        Eipä pappa ja mamma ilman noita pääse lidliin ostoksille avensiksella.


      • Anonyymi

        Hukkaan heitettyä rahaa.


    • Anonyymi

      Tojotiin sopii mustekynän jousi.😂

    • Anonyymi

      Rally vehkeisiin fellalissa on sellaiset vakiona.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe