Olen ajatellut lahjoittaa lapsilleni omistamani yhtiön osakkeita. Yritys ei ole julkisesti noteerattu.
Lahjan arvo on alle 5000 euroa. Onko lahjasta ilmoitettava muualle kuin yhtiön osakerekisteriin?
Osakkeiden lahjoittaminen
4
241
Vastaukset
- Anonyymi
Eip, mutta suojataksesi itsesi ja lapsesi, tee kirjallisena lahjoitus ja varmenna 2:a todistajalla lahjakirjan allekirjoituksella.
Varmuus nykyään valtion kanssa nykyään. Kekkosajat on ohi.
T. Professional of the word's and law, Lawetorder Z via V - Anonyymi
Kiitos vastauksesta. Yhtiökokouksen pöytäkirjoihin olen ajatellut merkitä myös läsnäolevien omistusosuudet.
Aloittaja- Anonyymi
Jotta yhtiökokouksessa voisi tehdä sitovia päätöksiä, osakkaiden määrät ja äänioikeudet ja määrät on todellakin todettava pöytäkirjassa. Asia koskee yleisellä tasolla kaikkea mutta varsinkin äänestyspäätöksiä.
- Anonyymi
Lähes kaikki tähän mennessä arvattu on väärin.
Osakeyhtiö ei ole velvollinen ilmoittamaan muutoksista omistussuhteissaan minnekään ulkopuoilisille. Yhtiön pitää itse kirjaa siitä, eli osakeyhtiöillä itsellään on velvollisuus pitää osakasluetteloa.
On syytä tehdä kirjallinen luovutus- eli nyt lahjakirja, joilla omistusoikeus tarvittaessa ratkaistaan. Vain harvoilla yhtiöillä on nykyisin enää painettuja osakekirjoja, jotka luovutetaan. Oleellista kuitenkin on, että yhtiö pitää luotettavaa osakasluetteloa.
Jos tai kun yhtiö jakaa osinkoa, omistusoikeus todistellaan jatkossa myös veroilmoituksessa ja maksetuilla veroilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224324- 193391
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4022331- 272011
- 341954
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391949- 351704
- 151578
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191337- 121301