Täyssähköautojen ja ladattavien hybridien maailmanlaajuinen myynti kasvoi marraskuussa jo seitsemättä kuukautta peräkkäin. Marraskuun kauppa kasvoi kaikkien aikojen ennätyslukemiin.
Petrausta viime vuoden vastaavaan aikaan kirjattiin kolmanneksen verran. Kysyntä laukkasi 32,3 prosenttia viime vuoden vastaavan ajan yläpuolella.
Pohjois-Amerikassa ladattavia myytiin marraskuussa 16,8 prosenttia vuoden takaista enemmän.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautojen-globaali-myynti-kaikkien-aikojen-ennatyslukemiin-marraskuussa-markkina-jakautumassa-jyrkasti-kahteen-kastiin/01a63d47-f8a3-4876-a20b-5d1c94802945
Sähköautojen maailman laajuinen myynti kasvoi kaikkien aikojen ennätyslukemiin marraskuussa
121
835
Vastaukset
- Anonyymi
Minua niin itkettää tämä sähköautojen valtava suosio.
- Anonyymi
Älä huoli, polttonesteitä saa vielä 6-7 vuoden ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä huoli, polttonesteitä saa vielä 6-7 vuoden ajan.
Polttonesteitä saa vielä yli 30 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttonesteitä saa vielä yli 30 vuotta.
No todellakaan ei saa. Alle 20 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No todellakaan ei saa. Alle 20 vuotta.
Kyllä niitä polttoaineita saa niin kauan, kuin ihmisillä on rahaa maksaa siitä pyydettyä hintaa.
- Anonyymi
Euroopassa sähköautojen kysyntä oli hienoisessa laskussa.
- Anonyymi
Parin vuoden päästä muita ei juuri enää myydäkään kuin täyssähköautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parin vuoden päästä muita ei juuri enää myydäkään kuin täyssähköautoja.
Mistä luulet köyhtien EU-kansalaisten saavan rahat sähköautojen ostoon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä luulet köyhtien EU-kansalaisten saavan rahat sähköautojen ostoon?
Sähköautot ovat jo nyt halvempia kuin polttomoottoriautot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä luulet köyhtien EU-kansalaisten saavan rahat sähköautojen ostoon?
Sinun mielikuvissasi sähköautot ovat kalliita. Sitä ne eivät ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parin vuoden päästä muita ei juuri enää myydäkään kuin täyssähköautoja.
Ei ainakaan Suomessa, kun rahat on kupattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun mielikuvissasi sähköautot ovat kalliita. Sitä ne eivät ole.
No sehän riippuu paljonko fyrkkaa on. Mutta kun se ei ole yksin se biili, tarvitaan ylimääräistäkin, millä kulut makselee. Sinä kuulut varmaan niihin harvoihin, jolla on lyödä setelitukko tiskiin, mutta todella monella ei niitä setelitukkoja ole. Osamaksut, täyskaskot, mahdollisft korjaukset ja huollot, sähkö ja siirto vaikka moni kehuukin, että ilmaista on, niin ei se ole. Sitten vielä asumiskulut, ruoka jne eli pakolliset perustarpeet. Mikä dinulle on tärkein? Auto vissiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä luulet köyhtien EU-kansalaisten saavan rahat sähköautojen ostoon?
Mutta bensan ja dieselin ostoon köyhällä on joka vuosi varaa 1000-2000e? 10 vuodessa se tekee jo 10 000- 20 000e.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun mielikuvissasi sähköautot ovat kalliita. Sitä ne eivät ole.
No köyhälle kaikki on kallista, hyvä jos itselläsi on paljon rahaa.
Suomalainen ajaa keskimäärin 3000 euron autolla...minkälaisen sähköauton luulet että sillä saa??? Vai luuletko että vetää pikalainat tappiin ja ostaa halvimman mahdollisen käytetyn sähköauton 10000 eurolla ja kun akku tai moottori tai mikä hyvänsä vikaantuu, on auto ongelmajätettä koska korjaus on niin kallista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta bensan ja dieselin ostoon köyhällä on joka vuosi varaa 1000-2000e? 10 vuodessa se tekee jo 10 000- 20 000e.
Naurettava kommentti.
Jos ajatellaan että ajetaan samalla autolla 10 vuotta niin sähköauton pitäisi olla uusi, kun taas käytetty polttis voi olla esimerkiksi 10 vuotta vanha ja näin ollen maksaa alle kolmanneksen sähköauton hinnasta. Tolla säästöllä kattaa kyllä polttoainekulut sähköautoon verrattuna.
Entä sitten kun sähköauto on sen 10 vuotta vanha? Todennäköisesti vähintäänkin akusto pitää vaihtaa eikä nuo moottoritkaan ikuisia ole. Jäännösarvo sähköautolla liki nollaa ja akku vaihdettuna hyvässä lykyssä uuden akun hinta, +/- 0.
Kun taas, tällä hetkellä 20vuotiaasta polttisautosta saa vielä muutaman tonnin. Eli arvonalenema ihan eri planeetalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naurettava kommentti.
Jos ajatellaan että ajetaan samalla autolla 10 vuotta niin sähköauton pitäisi olla uusi, kun taas käytetty polttis voi olla esimerkiksi 10 vuotta vanha ja näin ollen maksaa alle kolmanneksen sähköauton hinnasta. Tolla säästöllä kattaa kyllä polttoainekulut sähköautoon verrattuna.
Entä sitten kun sähköauto on sen 10 vuotta vanha? Todennäköisesti vähintäänkin akusto pitää vaihtaa eikä nuo moottoritkaan ikuisia ole. Jäännösarvo sähköautolla liki nollaa ja akku vaihdettuna hyvässä lykyssä uuden akun hinta, /- 0.
Kun taas, tällä hetkellä 20vuotiaasta polttisautosta saa vielä muutaman tonnin. Eli arvonalenema ihan eri planeetalta.Ainoa naurettava kommentti on tämä omasi. Myös sähköautoja myydään käytettyinä, idioottimaista venkoilua osaltasi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa naurettava kommentti on tämä omasi. Myös sähköautoja myydään käytettyinä, idioottimaista venkoilua osaltasi...
Ja akku kestää pidempään kuin polttoromun moottori...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun mielikuvissasi sähköautot ovat kalliita. Sitä ne eivät ole.
Halvoilla ei tee mitään...korjaaminen maksaa enempi kuin uusi auto..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sehän riippuu paljonko fyrkkaa on. Mutta kun se ei ole yksin se biili, tarvitaan ylimääräistäkin, millä kulut makselee. Sinä kuulut varmaan niihin harvoihin, jolla on lyödä setelitukko tiskiin, mutta todella monella ei niitä setelitukkoja ole. Osamaksut, täyskaskot, mahdollisft korjaukset ja huollot, sähkö ja siirto vaikka moni kehuukin, että ilmaista on, niin ei se ole. Sitten vielä asumiskulut, ruoka jne eli pakolliset perustarpeet. Mikä dinulle on tärkein? Auto vissiin.
Vakuutukset ja renkaat...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naurettava kommentti.
Jos ajatellaan että ajetaan samalla autolla 10 vuotta niin sähköauton pitäisi olla uusi, kun taas käytetty polttis voi olla esimerkiksi 10 vuotta vanha ja näin ollen maksaa alle kolmanneksen sähköauton hinnasta. Tolla säästöllä kattaa kyllä polttoainekulut sähköautoon verrattuna.
Entä sitten kun sähköauto on sen 10 vuotta vanha? Todennäköisesti vähintäänkin akusto pitää vaihtaa eikä nuo moottoritkaan ikuisia ole. Jäännösarvo sähköautolla liki nollaa ja akku vaihdettuna hyvässä lykyssä uuden akun hinta, /- 0.
Kun taas, tällä hetkellä 20vuotiaasta polttisautosta saa vielä muutaman tonnin. Eli arvonalenema ihan eri planeetalta.Totta...Nyt myydään esim Mercedes hybridiä käytettynä halvalla..
- Anonyymi
Suomalaisen autokannan keskihinta on 6200 euroa. Kyllähän siitä hypätään helposti uusiin sähköautoihin.
- Anonyymi
Uusia polttomoottoriautoja ei kuitenkaan ole pian saatavilla. Pienten sarjojen valmistaminen ei enää kannata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusia polttomoottoriautoja ei kuitenkaan ole pian saatavilla. Pienten sarjojen valmistaminen ei enää kannata.
Ai ”pieniä sarjoja” kun 90% uusista autoista on edelleen polttomoottoriautoja? Sähköautoissa on pienet sarjat, ei polttomoottoriautoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai ”pieniä sarjoja” kun 90% uusista autoista on edelleen polttomoottoriautoja? Sähköautoissa on pienet sarjat, ei polttomoottoriautoissa.
Siis 90% uusista autoista maailmanlaajuisesti. Suomella ei ole merkitystä.
- Anonyymi
Tuo 6200€ lienee jonkun Kauniaisten, söderkullan tms ruotsinkielisen alueen autojen keskihinta.
Itä-Suomessa se on 3K€ paikkeilla.
- Anonyymi
Marinin hallituksen ympäristö- ja ilmastoministeri Krista Mikkonen ehdotti 2021:
"Yksi vaihtoehto olisi, että valtio takaisi pankkien myöntämiä lainoja esimerkiksi sähköauton hankintaan, jolloin korkokulut madaltuisivat merkittävästi ja laina-ajat voisivat olla pidempiä, esimerkiksi 10 vuotta. Vastaavantyyppinen laina olisi käyttökelpoinen erilaisiin kansalaisten päästövähennystoimien rahoittamiseen".- Anonyymi
Ja tuo ehdotus oli idiotismin huippu. Pikemminkin kaikki yli 3 vuoden autolainat pitäisi tehdä laittomiksi. Auto on arvoaan menettävä tavara eikä ole mitään järkeä ottaa pitkää autolainaa.
- Anonyymi
Olisiko aiheellista uutisoida, kuinka suuri Suosio on Suomessa. Väkimääräkin on vähän toista. Suhteutettuna asukasmääriin, niin voipi olla jotain muuta. Ameriikan mantere elää auyoilla, ei leluilla.
- Anonyymi
No, johan on teksti. Etkö ole ymmärtänyt selvää tekstiä hirveästä suosiosta?
- Anonyymi
Luehan tuosta. Itkettääkö?
- Anonyymi
Ensi vuonna sähköautojen myyntilukemat ovat todella rajuja kun sähköautot ovat uusien sähköautojen myötä saman hintaisia kuin polttomoottoriauot.
- Anonyymi
Näin tapahtuu. Valmistussarjatkin ovat jo suuria ja hinnat siksi edullisia.
- Anonyymi
Älkää pitäkö tätä ketjua esillä etteivät ihmiset tiedä tuosta valtavasta sähköautojen suosiosta.
- Anonyymi
Piilotelkaa tätä.
- Anonyymi
Oleellista on, että onko sähköautojen akuston rakenne, koko, paino ja pääomasidonnaisuus muuttuneet ?
Eivät ole, eli akuston vaihto maksaa edelleen 15000-40000€
Miksi media ei ihmisiä tästä riskistä varoita ?- Anonyymi
Sähköautoissa ei koskaan vaihdeta koko akustoa vaan ainoastaan yksittäinen moduuli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoissa ei koskaan vaihdeta koko akustoa vaan ainoastaan yksittäinen moduuli.
Ei pidä paikkaansa !
Kaara TV:ssä toimittaja varoittaa akustoon liittyvistä riskeistä asiallisesti ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa !
Kaara TV:ssä toimittaja varoittaa akustoon liittyvistä riskeistä asiallisesti !Nyt myös YLE varoittaa asiasta !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt myös YLE varoittaa asiasta !
Kun tällaisia otsikoita kuin tässä ketjussa on ilmestyy niin lehtiin ilmestyy paljon sähköautojen vastaisia tekstejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tällaisia otsikoita kuin tässä ketjussa on ilmestyy niin lehtiin ilmestyy paljon sähköautojen vastaisia tekstejä.
Tuo on taivahan tosi ja ihmetyttää minua suuresti.
- Anonyymi
Hyvät herrat ! Kun pelkässä akustossa on kiinni 15000-40000€ niin kyllä se pikkusen askarruttaa !!??
- Anonyymi
Vain sinua, ei ketään muuta.
- Anonyymi
Tuollaista se mielikuvitus tuottaa, Koko autokaan ei maksa noin paljon.
- Anonyymi
Täyssähköautojen ja ladattavien hybridien maailmanlaajuinen myynti kasvoi marraskuussa jo seitsemättä kuukautta peräkkäin. Marraskuun kauppa kasvoi kaikkien aikojen ennätyslukemiin.
https://www.mikrobitti.fi/uutiset/sahkoautoja-myytiin-maailmassa-marraskuussa-ennatysmaara/86843ab6-bd41-4229-9a5b-0905565403b1- Anonyymi
Siinä sitä on polttispellelle ihmettelemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä sitä on polttispellelle ihmettelemistä.
Akustossa on silti kiinni pääomaa 15000-40000€ !?
Kaara TV asiasta varoittelee ! Kun akkutakuu on ohi, niin se on Moro !!?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akustossa on silti kiinni pääomaa 15000-40000€ !?
Kaara TV asiasta varoittelee ! Kun akkutakuu on ohi, niin se on Moro !!??Akkutakuu kestää 10 vuotta ja todellisuudessa akut 20 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkutakuu kestää 10 vuotta ja todellisuudessa akut 20 vuotta.
Näinhän sähköautovalmistajat valehtelevat. Suuret yritykset ovat valehtelun ammattilaisia ja suoltavat lähinnä paskaa suustaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän sähköautovalmistajat valehtelevat. Suuret yritykset ovat valehtelun ammattilaisia ja suoltavat lähinnä paskaa suustaan.
Lisään... Varsinkin kaikki "ekologisuuteen" liittyvät puheet ovat yrityksillä pelkkää valetta. Yksikään suuri yritys ei piittaa paskaakaan ekologisuudesta. Teslankin ekologisuuspuheet ovat pelkkää valetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Varsinkin kaikki "ekologisuuteen" liittyvät puheet ovat yrityksillä pelkkää valetta. Yksikään suuri yritys ei piittaa paskaakaan ekologisuudesta. Teslankin ekologisuuspuheet ovat pelkkää valetta.
Siksi lainsäädäntö ohjaakin ekologisuuden suuntaan päin vastoin kuin premiumautojen egologisuuden suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi lainsäädäntö ohjaakin ekologisuuden suuntaan päin vastoin kuin premiumautojen egologisuuden suuntaan.
Lainsäätäjät eivät piittaa myöskään paskaakaan ekologisuudesta. Yritykset lahjovat sopivasti lainsäätäjiä ja sitten tulee lakeja jotka heitä miellyttää.
Ja sähköautot eivät ole ekologisia ja niihin pakotetaan vain koska halutaan huijata lisää rahaa idiooteilta kuluttajilta. Kaikkein ekologisinta olisi jos autoja ostetaan vähemmän ja niillä ajetaan entistä kauemmin. Ihanteellisesti Suomessa olisi alle miljoona autoa ja niitä käytetään keskimäärin yli 30 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lainsäätäjät eivät piittaa myöskään paskaakaan ekologisuudesta. Yritykset lahjovat sopivasti lainsäätäjiä ja sitten tulee lakeja jotka heitä miellyttää.
Ja sähköautot eivät ole ekologisia ja niihin pakotetaan vain koska halutaan huijata lisää rahaa idiooteilta kuluttajilta. Kaikkein ekologisinta olisi jos autoja ostetaan vähemmän ja niillä ajetaan entistä kauemmin. Ihanteellisesti Suomessa olisi alle miljoona autoa ja niitä käytetään keskimäärin yli 30 vuotta.Sinulla ei ole mitään omien pelkojesi ja päätelmä valheiden tueksi, että sähköautot eivät kestä ja kaikki vain valehtelevat. Sitä se sähköautojen viha ja pelkotila aiheuttaa. Mitään faktaa et ole kyennyt linkittämään väitteitesi tueksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään omien pelkojesi ja päätelmä valheiden tueksi, että sähköautot eivät kestä ja kaikki vain valehtelevat. Sitä se sähköautojen viha ja pelkotila aiheuttaa. Mitään faktaa et ole kyennyt linkittämään väitteitesi tueksi.
Ja silti ekologisinta on, että autojen määrä vähenee huomattavasti nykyisestä ja autojen käyttöikä pitenee. Pitäisi olla tavoitteena, että tulevaisuudessa Suomessa on alle miljoona autoa (nykyisin noin 3 miljoonaa) ja niitä käytetään keskimäärin yli 30 vuotta. Pitkän tähtäimen tavoite olisi, että autoja käytetään keskimäärin yli 40 vuotta.
- Anonyymi
Pian sähköautojen myyntilukemat ovat niin suuria että polttomoottoriautojen valmistuksen loppuminen on tosiasia.
- Anonyymi
aivan sama minä en ainakaan käytettyä sähköautoa osta...jos ostan niin ostan uuden pitkällä takuulla esim 7 vuotta ja sittten uusi tilalle...
- Anonyymi
Sillä ei ole merkitystä mitä yksilö tekee markkinoiden kannalta katsoen !
Jos käytetyille sähköautoille ei ole kannattavia markkinoita, niin niiden hyvityshinta putoaa ??
Sen jälkeen kun akkutakuu on loppu, niin sähköauton kaupallinen elämä on myös loppu !
- Anonyymi
ilmasto kouhotus.... intiasta tuli hyvä dokumentti niin unohtakaa puhdas vesi ja sen miljardi kansa ei tule koskaan ajamaan sähköautoilla ...uskokaa jo ilmastoa ei voi pelastaa...venäjä sekä aasia paskat välittää ilmastoista..puupää hattu näille ilmasto kouhottajielle..
- Anonyymi
Nämä on niitä äärioikeiston kotkotuksia.
- Anonyymi
Pienipäinen ei näköjään ymmärrä.
- Anonyymi
Uuteen vuoteen lähdetään siten, että polttom0ottoriautoja ei enää osteta.
- Anonyymi
Vuosi 2025 on polttomoottoriautojen katoamisvuosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosi 2025 on polttomoottoriautojen katoamisvuosi.
Ehkä, mutta kun sähköauton akuston takuu on loppu, niin sähköauton kaupallinen elämä on myös loppu !
Miettikääpä mitä se tarkoittaa sähköauton viimeiselle omistajalle !? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä, mutta kun sähköauton akuston takuu on loppu, niin sähköauton kaupallinen elämä on myös loppu !
Miettikääpä mitä se tarkoittaa sähköauton viimeiselle omistajalle !?On sulla kuvitelmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sulla kuvitelmat.
Mahtaako olla kuvitelmaa, vai sitä että kirjoittaja ei ymmärrä asiaa ???
- Anonyymi
Tämä aloitus se on kova paikka monelle.
- Anonyymi
Meneekös tänä vuonna 20Milj myytyä sähköautoa rikki vuodessa?
EV sales in January - November 2024 vs Jan-Nov 2023
Sales in January - November 2024 vs Jan-Nov 2023
Global 15.2 million, +25%- Anonyymi
Kyllä se menee.
- Anonyymi
Ensi vuoden sähköautojen lukemat ovatkin sitten todella komeat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensi vuoden sähköautojen lukemat ovatkin sitten todella komeat.
Kyllä, kyllä ja sellaisten erikoiskorjaamoiden tulevaisuuden näkymät ovat kirkkaat jotka ovat erikoistuneet sähköautojen akustojen korjauksiin ja akustojen vaihtoihin !
Laskutus on aina vähintään tuhansia tai kymmeniä tuhansia Euroja !!
Muistakaa ! Nuo korjaukset tulevat aina yllätyksenä asiakkaille !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, kyllä ja sellaisten erikoiskorjaamoiden tulevaisuuden näkymät ovat kirkkaat jotka ovat erikoistuneet sähköautojen akustojen korjauksiin ja akustojen vaihtoihin !
Laskutus on aina vähintään tuhansia tai kymmeniä tuhansia Euroja !!
Muistakaa ! Nuo korjaukset tulevat aina yllätyksenä asiakkaille !!Tajuatko sinä kuinka lapsellinen sinä olet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tajuatko sinä kuinka lapsellinen sinä olet?
Kirjoittaja ei ilmeisesti ole tutustunut sähköauton rakenteeseen ????
Pohjalevy on täynnä akustoa, joka painaa satoja kiloja ja sitouttaa auton omistajan pääomaa 15000-40000€ ilman että hän itse tietää sitä !??
Kuka on lapsellinen ???Kuka juoksee trendin perässä ilman ajatusta ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittaja ei ilmeisesti ole tutustunut sähköauton rakenteeseen ????
Pohjalevy on täynnä akustoa, joka painaa satoja kiloja ja sitouttaa auton omistajan pääomaa 15000-40000€ ilman että hän itse tietää sitä !??
Kuka on lapsellinen ???Kuka juoksee trendin perässä ilman ajatusta ??Tajuatko sinä kuinka yksinkertainen sinä olet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tajuatko sinä kuinka yksinkertainen sinä olet?
Ketä tarkoitat ? Sähköauton omistajia vai ????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketä tarkoitat ? Sähköauton omistajia vai ????
Sinua, jolla ei ole muutenkaan itseluottamusta.
- Anonyymi
Maailmassa myydään noin 100 miljoonaa uutta autoa vuodessa joten valtaosa uusista autoista on edelleen polttiksia.
- Anonyymi
Tämän ketjun otsikko on todella upeaa luettavaa.
- Anonyymi
Kyllä, kyllä ja sellaisten erikoiskorjaamoiden tulevaisuuden näkymät ovat kirkkaat jotka ovat erikoistuneet sähköautojen akustojen korjauksiin ja akustojen vaihtoihin !
Laskutus on aina vähintään tuhansia tai kymmeniä tuhansia Euroja !!
Muistakaa ! Nuo korjaukset tulevat aina yllätyksenä asiakkaille !! - Anonyymi
Tätä on paha vääntää valheeksi.
- Anonyymi
Tämä on kaiken kansan luettava.
- Anonyymi
Norja antaa esimerkkiä muulle maailmalle. sähköautojen nopeaa yleistymistä ei estä mikään.
- Anonyymi
Kyllä, kyllä ja sellaisten erikoiskorjaamoiden tulevaisuuden näkymät ovat kirkkaat jotka ovat erikoistuneet sähköautojen akustojen korjauksiin ja akustojen vaihtoihin !
Laskutus on aina vähintään tuhansia tai kymmeniä tuhansia Euroja !!
Muistakaa ! Nuo korjaukset tulevat aina yllätyksenä asiakkaille !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, kyllä ja sellaisten erikoiskorjaamoiden tulevaisuuden näkymät ovat kirkkaat jotka ovat erikoistuneet sähköautojen akustojen korjauksiin ja akustojen vaihtoihin !
Laskutus on aina vähintään tuhansia tai kymmeniä tuhansia Euroja !!
Muistakaa ! Nuo korjaukset tulevat aina yllätyksenä asiakkaille !!Valheesi eivät pelota ketään.
- Anonyymi
Tämän ketjun aloitus on erittäin mieluinen.
- Anonyymi
Nousihan se ja nousee edelleen.
- Anonyymi
Kasvoi.
- Anonyymi
Tämä on pahaa tietoa.
- Anonyymi
Vielä pahempaa on tiedossa. Myynti nousee tänä vuonna hurjiin lukemiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä pahempaa on tiedossa. Myynti nousee tänä vuonna hurjiin lukemiin.
Uudet edulliset sähköautot lisäävät rajusti myyntiä. Ei tarvitse enää ostaa ulkomailta tuotuja käytettyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudet edulliset sähköautot lisäävät rajusti myyntiä. Ei tarvitse enää ostaa ulkomailta tuotuja käytettyjä.
Hinnasta näkyy olevan kiinni. Pian ei ole siitäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudet edulliset sähköautot lisäävät rajusti myyntiä. Ei tarvitse enää ostaa ulkomailta tuotuja käytettyjä.
Uudet "edulliset" sähköautot ovat lähinnä heikkolaatuisia ja käyttökelvottomia mopoautoja. Tietenkin ne ovat edullisempia kuin nykyiset sähköautot koska ne ovat surkeita romuja. Laatuunsa verrattuna ne ovat edelleen älyttömän kalliita.
Sähköautojen myynti ei tule ensi vuonna kasvamaan yhtään eikä näitä sähköautoja näy ollenkaan myyntilistojen kärjessä. Ei ihmiset kelpuuta tuollaisia surkeita romuautoja.
Ja muuten, uusia autoja tullaan tänä vuonna myymään vielä vähemmän kuin viime vuonna. Mitään uusien autojen buumia ei tule. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudet edulliset sähköautot lisäävät rajusti myyntiä. Ei tarvitse enää ostaa ulkomailta tuotuja käytettyjä.
Uudet "edulliset" sähköautot ovat lähinnä heikkolaatuisia ja käyttökelvottomia mopoautoja. Tietenkin ne ovat edullisempia kuin nykyiset sähköautot koska ne ovat surkeita romuja. Laatuunsa verrattuna ne ovat edelleen älyttömän kalliita.
Sähköautojen myynti ei tule ensi vuonna kasvamaan yhtään eikä näitä sähköautoja näy ollenkaan myyntilistojen kärjessä. Ei ihmiset kelpuuta tuollaisia surkeita romuautoja.
Ja muuten, uusia autoja tullaan tänä vuonna myymään vielä vähemmän kuin viime vuonna. Mitään uusien autojen buumia ei tule. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudet "edulliset" sähköautot ovat lähinnä heikkolaatuisia ja käyttökelvottomia mopoautoja. Tietenkin ne ovat edullisempia kuin nykyiset sähköautot koska ne ovat surkeita romuja. Laatuunsa verrattuna ne ovat edelleen älyttömän kalliita.
Sähköautojen myynti ei tule ensi vuonna kasvamaan yhtään eikä näitä sähköautoja näy ollenkaan myyntilistojen kärjessä. Ei ihmiset kelpuuta tuollaisia surkeita romuautoja.
Ja muuten, uusia autoja tullaan tänä vuonna myymään vielä vähemmän kuin viime vuonna. Mitään uusien autojen buumia ei tule.Lisäksi suomalaisten kannalta edullinen auto tarkoittaa alle 5 tonnia maksavaa autoa. Yli 10 tonnia on jo todella paljon maksava auto. Vain muutama prosentti suomalaisista on valmis maksamaan yli 20 tonnia autosta. Keskituloiset eivät uusia autoja osta nyt eikä tule ostamaan uusia autoja tulevaisuudessakaan. Jopa nuo "edulliset" sähköautot ovat liian kalliita keskituloisille.
- Anonyymi
Suurimmassa osassa maailman maita ilmasto on suosiollinen sähkäautoille, siksi Suomea eo voi niputtaa samaan joukkoon
- Anonyymi
Sähköauto nimenomaan sopii Pohjolaan kuten asiantuntijat sanovat.
- Anonyymi
sähköauto lämpiää hetkessä ja yleensä jo latauksessa ollessaan.
- Anonyymi
On siinäkin kuvitelma.
- Anonyymi
Sähköauto on parempi talviauto kuin polttis.
- Anonyymi
Loppuvuosi olikin kovaa menoa sähköautomarkkinoilla.
- Anonyymi
Totuuksia on turha peitellä. Sähköautot lisääntyvät nyt todella nopeasti.
- Anonyymi
Niin "nopeasti", että valtaosa ajelee polttiksilla vielä kymmeniä vuosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin "nopeasti", että valtaosa ajelee polttiksilla vielä kymmeniä vuosia.
Uusia polttiksia ei kuitenkaan enää pian ole myynnissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusia polttiksia ei kuitenkaan enää pian ole myynnissä.
Uusia polttiksia on myynnissä vielä pitkään ja nykyisillä autoillakin ajetaan vielä kymmeniä vuosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusia polttiksia on myynnissä vielä pitkään ja nykyisillä autoillakin ajetaan vielä kymmeniä vuosia.
Jep...saksasta tuodaan 250 .000 ajettua vanhempaa dieseliä..näis on vielä kohtuu halvat osat ja käytettynä löytyy runsaasti halpaa osaa..esim ovoko ..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep...saksasta tuodaan 250 .000 ajettua vanhempaa dieseliä..näis on vielä kohtuu halvat osat ja käytettynä löytyy runsaasti halpaa osaa..esim ovoko ..
Siis nyt saa vanhoja diesel loistoautoja halvalla..on nahkapenkit jne....
- Anonyymi
Akustoissa on kuulemma alennusmyynti, eli vaihto maksaa vain kymmeniä tuhansia Euroja !?
- Anonyymi
Kyllä, markkinat näyttävät erityisen hyvältä sellaisille korjaamoille jotka korjaavat ja vaihtavat sähköautojen akustoja !
Jokainen lasku liikkuu tuhansissa tai kymmenissä tuhansissa Euroissa !- Anonyymi
Jep..ihmisiä kusetettiin myymällä hybridi..
- Anonyymi
Hybridiautot puristimeen suoraan...kuka ne ostaa käytettynä..
- Anonyymi
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010980024.html Sähköautotko tekevät tämän ongelman?
- Anonyymi
Kovat on lukemat.
- Anonyymi
Marraskuussa alkoi uusi kasvu maailman laajuisesti talouden piristyttyä.
- Anonyymi
Eikä loppua näy. Polttomoottorit jää historiaan.
- Anonyymi
Et voi enää valehdella sähköautojen suosioista. Kasvu on rajua.
- Anonyymi
Kyllä se näkyy vain jatkavan valehtelua.
- Anonyymi
Tänä vuonna ennätykset jälleen rikotaan.
- Anonyymi
Olkoonkin, että suuresta osasta kasvua voimme kiittää kiinalaisia sähköautovalmistajia, sekä myös niiden Venäjän-markkinoita, jotka nyt ovat nosteessa monien länsimerkkien lopetettua toimintansa Venäjällä.
Tulee tästä ongelma Venäjällekin: öljynviennistä riippuvalle Putinistanille käy kalliiksi se, jos venäläisen öljyn tarve maailmalla radikaalisti vähenee.
Joutuvat Putinin pojat miettimään, voiko öljyä juoda, ja millä maksaa tästä kaikesta alati vahvistuvalle Kiinalle.
Ehkä Venäjän seuraava vientituote onkin venäläiset palkkasotilaat - aseethan ovat jo. Venäjän syrjäkyliltä Afrikkaan - maksu kultana ja timantteina.- Anonyymi
Ongelma tuossa logiikassa on vain se, että öljyn kulutus maailmassa on vain koko ajan lisääntynyt. On yksi hailee vaikka Euroopassa öljyn kulutus on vähentynyt kun muualla öljyn kulutus on lisääntynyt monta kertaa enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma tuossa logiikassa on vain se, että öljyn kulutus maailmassa on vain koko ajan lisääntynyt. On yksi hailee vaikka Euroopassa öljyn kulutus on vähentynyt kun muualla öljyn kulutus on lisääntynyt monta kertaa enemmän.
Öljystä ei kannata jäädä riippuvaiseksi. Suomi tekee siinä oikein että pyrkii hankkiutumaan eroon toivottavasti kaikista fossiilisista polttoaineista ja siirtyy käyttämään suurimmaksi osaksi kotimaassa tuotettua energiaa. Eurooppa on oppinut karvaasti mitä tarkoittaa energiariippuvuus ja mitä siitä seuraa kun sitä käytetään poliittisena kiristyskeinona.
Öljy on uusiutumaton energiamuoto eli sekin käytetään loppuun jossain vaiheessa. Koska sen kysyntä näyttää kasvavan koko ajan sen hinta tulee nousemaan rajusti viimeistään siinä vaiheessa kun sen helpoimmin käytettävä reservi tai toisin sanoen tarjonta alkaa heikentyä. Silloin riippuvuus öljystä heikentää rajusti siitä vielä riippuvaisten maiden taloutta koska energiakustannukset nousevat reilusti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öljystä ei kannata jäädä riippuvaiseksi. Suomi tekee siinä oikein että pyrkii hankkiutumaan eroon toivottavasti kaikista fossiilisista polttoaineista ja siirtyy käyttämään suurimmaksi osaksi kotimaassa tuotettua energiaa. Eurooppa on oppinut karvaasti mitä tarkoittaa energiariippuvuus ja mitä siitä seuraa kun sitä käytetään poliittisena kiristyskeinona.
Öljy on uusiutumaton energiamuoto eli sekin käytetään loppuun jossain vaiheessa. Koska sen kysyntä näyttää kasvavan koko ajan sen hinta tulee nousemaan rajusti viimeistään siinä vaiheessa kun sen helpoimmin käytettävä reservi tai toisin sanoen tarjonta alkaa heikentyä. Silloin riippuvuus öljystä heikentää rajusti siitä vielä riippuvaisten maiden taloutta koska energiakustannukset nousevat reilusti.Todellisuudessa myös öljy uusiutuu, tuo koko uusiutumattomuus on myytti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa myös öljy uusiutuu, tuo koko uusiutumattomuus on myytti.
https://www.linquip.com/blog/is-oil-renewable-or-nonrenewable/
Given the theory that fossil fuels were created by former living organisms, it suggests that given enough time, heat, and pressure all fossil fuels would be renewable. So, theoretically, millions of years from now today’s organic matter could become oil.
Teoreettisesti kyllä mutta muutama miljoona vuotta on turhan pitkä aika odotella että uutta öljyä syntyy kun me käytämme nykyiset öljyvarat loppuun lähivuosikymmeninä. Käytännölisesti ottaen öljy on uusiutumatonta.
- Anonyymi
Kyllä, markkinat näyttävät erityisen hyvältä sellaisille korjaamoille jotka korjaavat ja vaihtavat sähköautojen akustoja !
Jokainen lasku liikkuu tuhansissa tai kymmenissä tuhansissa Euroissa !
Ja, koska ihmiset eivät asiaa tiedä, niin he ostavat sähköautoja lisääntyvässä määrin !
Sähköauto on hieno peli, mutta omistaa sitä ei kannata !!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224234- 183236
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3982284- 271961
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391939- 341854
- 321649
- 151528
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681260- 121251