Sähköautojen maailman laajuinen myynti kasvoi kaikkien aikojen ennätyslukemiin marraskuussa

Anonyymi-ap

Täyssähköautojen ja ladattavien hybridien maailmanlaajuinen myynti kasvoi marraskuussa jo seitsemättä kuukautta peräkkäin. Marraskuun kauppa kasvoi kaikkien aikojen ennätyslukemiin.

Petrausta viime vuoden vastaavaan aikaan kirjattiin kolmanneksen verran. Kysyntä laukkasi 32,3 prosenttia viime vuoden vastaavan ajan yläpuolella.

Pohjois-Amerikassa ladattavia myytiin marraskuussa 16,8 prosenttia vuoden takaista enemmän.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautojen-globaali-myynti-kaikkien-aikojen-ennatyslukemiin-marraskuussa-markkina-jakautumassa-jyrkasti-kahteen-kastiin/01a63d47-f8a3-4876-a20b-5d1c94802945

121

835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minua niin itkettää tämä sähköautojen valtava suosio.

      • Anonyymi

        Älä huoli, polttonesteitä saa vielä 6-7 vuoden ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huoli, polttonesteitä saa vielä 6-7 vuoden ajan.

        Polttonesteitä saa vielä yli 30 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttonesteitä saa vielä yli 30 vuotta.

        No todellakaan ei saa. Alle 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No todellakaan ei saa. Alle 20 vuotta.

        Kyllä niitä polttoaineita saa niin kauan, kuin ihmisillä on rahaa maksaa siitä pyydettyä hintaa.


    • Anonyymi

      Euroopassa sähköautojen kysyntä oli hienoisessa laskussa.

      • Anonyymi

        Parin vuoden päästä muita ei juuri enää myydäkään kuin täyssähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parin vuoden päästä muita ei juuri enää myydäkään kuin täyssähköautoja.

        Mistä luulet köyhtien EU-kansalaisten saavan rahat sähköautojen ostoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä luulet köyhtien EU-kansalaisten saavan rahat sähköautojen ostoon?

        Sähköautot ovat jo nyt halvempia kuin polttomoottoriautot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä luulet köyhtien EU-kansalaisten saavan rahat sähköautojen ostoon?

        Sinun mielikuvissasi sähköautot ovat kalliita. Sitä ne eivät ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parin vuoden päästä muita ei juuri enää myydäkään kuin täyssähköautoja.

        Ei ainakaan Suomessa, kun rahat on kupattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mielikuvissasi sähköautot ovat kalliita. Sitä ne eivät ole.

        No sehän riippuu paljonko fyrkkaa on. Mutta kun se ei ole yksin se biili, tarvitaan ylimääräistäkin, millä kulut makselee. Sinä kuulut varmaan niihin harvoihin, jolla on lyödä setelitukko tiskiin, mutta todella monella ei niitä setelitukkoja ole. Osamaksut, täyskaskot, mahdollisft korjaukset ja huollot, sähkö ja siirto vaikka moni kehuukin, että ilmaista on, niin ei se ole. Sitten vielä asumiskulut, ruoka jne eli pakolliset perustarpeet. Mikä dinulle on tärkein? Auto vissiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä luulet köyhtien EU-kansalaisten saavan rahat sähköautojen ostoon?

        Mutta bensan ja dieselin ostoon köyhällä on joka vuosi varaa 1000-2000e? 10 vuodessa se tekee jo 10 000- 20 000e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mielikuvissasi sähköautot ovat kalliita. Sitä ne eivät ole.

        No köyhälle kaikki on kallista, hyvä jos itselläsi on paljon rahaa.
        Suomalainen ajaa keskimäärin 3000 euron autolla...minkälaisen sähköauton luulet että sillä saa??? Vai luuletko että vetää pikalainat tappiin ja ostaa halvimman mahdollisen käytetyn sähköauton 10000 eurolla ja kun akku tai moottori tai mikä hyvänsä vikaantuu, on auto ongelmajätettä koska korjaus on niin kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta bensan ja dieselin ostoon köyhällä on joka vuosi varaa 1000-2000e? 10 vuodessa se tekee jo 10 000- 20 000e.

        Naurettava kommentti.

        Jos ajatellaan että ajetaan samalla autolla 10 vuotta niin sähköauton pitäisi olla uusi, kun taas käytetty polttis voi olla esimerkiksi 10 vuotta vanha ja näin ollen maksaa alle kolmanneksen sähköauton hinnasta. Tolla säästöllä kattaa kyllä polttoainekulut sähköautoon verrattuna.
        Entä sitten kun sähköauto on sen 10 vuotta vanha? Todennäköisesti vähintäänkin akusto pitää vaihtaa eikä nuo moottoritkaan ikuisia ole. Jäännösarvo sähköautolla liki nollaa ja akku vaihdettuna hyvässä lykyssä uuden akun hinta, +/- 0.
        Kun taas, tällä hetkellä 20vuotiaasta polttisautosta saa vielä muutaman tonnin. Eli arvonalenema ihan eri planeetalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettava kommentti.

        Jos ajatellaan että ajetaan samalla autolla 10 vuotta niin sähköauton pitäisi olla uusi, kun taas käytetty polttis voi olla esimerkiksi 10 vuotta vanha ja näin ollen maksaa alle kolmanneksen sähköauton hinnasta. Tolla säästöllä kattaa kyllä polttoainekulut sähköautoon verrattuna.
        Entä sitten kun sähköauto on sen 10 vuotta vanha? Todennäköisesti vähintäänkin akusto pitää vaihtaa eikä nuo moottoritkaan ikuisia ole. Jäännösarvo sähköautolla liki nollaa ja akku vaihdettuna hyvässä lykyssä uuden akun hinta, /- 0.
        Kun taas, tällä hetkellä 20vuotiaasta polttisautosta saa vielä muutaman tonnin. Eli arvonalenema ihan eri planeetalta.

        Ainoa naurettava kommentti on tämä omasi. Myös sähköautoja myydään käytettyinä, idioottimaista venkoilua osaltasi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa naurettava kommentti on tämä omasi. Myös sähköautoja myydään käytettyinä, idioottimaista venkoilua osaltasi...

        Ja akku kestää pidempään kuin polttoromun moottori...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mielikuvissasi sähköautot ovat kalliita. Sitä ne eivät ole.

        Halvoilla ei tee mitään...korjaaminen maksaa enempi kuin uusi auto..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän riippuu paljonko fyrkkaa on. Mutta kun se ei ole yksin se biili, tarvitaan ylimääräistäkin, millä kulut makselee. Sinä kuulut varmaan niihin harvoihin, jolla on lyödä setelitukko tiskiin, mutta todella monella ei niitä setelitukkoja ole. Osamaksut, täyskaskot, mahdollisft korjaukset ja huollot, sähkö ja siirto vaikka moni kehuukin, että ilmaista on, niin ei se ole. Sitten vielä asumiskulut, ruoka jne eli pakolliset perustarpeet. Mikä dinulle on tärkein? Auto vissiin.

        Vakuutukset ja renkaat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettava kommentti.

        Jos ajatellaan että ajetaan samalla autolla 10 vuotta niin sähköauton pitäisi olla uusi, kun taas käytetty polttis voi olla esimerkiksi 10 vuotta vanha ja näin ollen maksaa alle kolmanneksen sähköauton hinnasta. Tolla säästöllä kattaa kyllä polttoainekulut sähköautoon verrattuna.
        Entä sitten kun sähköauto on sen 10 vuotta vanha? Todennäköisesti vähintäänkin akusto pitää vaihtaa eikä nuo moottoritkaan ikuisia ole. Jäännösarvo sähköautolla liki nollaa ja akku vaihdettuna hyvässä lykyssä uuden akun hinta, /- 0.
        Kun taas, tällä hetkellä 20vuotiaasta polttisautosta saa vielä muutaman tonnin. Eli arvonalenema ihan eri planeetalta.

        Totta...Nyt myydään esim Mercedes hybridiä käytettynä halvalla..


    • Anonyymi

      Suomalaisen autokannan keskihinta on 6200 euroa. Kyllähän siitä hypätään helposti uusiin sähköautoihin.

      • Anonyymi

        Uusia polttomoottoriautoja ei kuitenkaan ole pian saatavilla. Pienten sarjojen valmistaminen ei enää kannata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusia polttomoottoriautoja ei kuitenkaan ole pian saatavilla. Pienten sarjojen valmistaminen ei enää kannata.

        Ai ”pieniä sarjoja” kun 90% uusista autoista on edelleen polttomoottoriautoja? Sähköautoissa on pienet sarjat, ei polttomoottoriautoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai ”pieniä sarjoja” kun 90% uusista autoista on edelleen polttomoottoriautoja? Sähköautoissa on pienet sarjat, ei polttomoottoriautoissa.

        Siis 90% uusista autoista maailmanlaajuisesti. Suomella ei ole merkitystä.


      • Anonyymi

        Tuo 6200€ lienee jonkun Kauniaisten, söderkullan tms ruotsinkielisen alueen autojen keskihinta.
        Itä-Suomessa se on 3K€ paikkeilla.


    • Anonyymi

      Marinin hallituksen ympäristö- ja ilmastoministeri Krista Mikkonen ehdotti 2021:

      "Yksi vaihtoehto olisi, että valtio takaisi pankkien myöntämiä lainoja esimerkiksi sähköauton hankintaan, jolloin korkokulut madaltuisivat merkittävästi ja laina-ajat voisivat olla pidempiä, esimerkiksi 10 vuotta. Vastaavantyyppinen laina olisi käyttökelpoinen erilaisiin kansalaisten päästövähennystoimien rahoittamiseen".

      • Anonyymi

        Ja tuo ehdotus oli idiotismin huippu. Pikemminkin kaikki yli 3 vuoden autolainat pitäisi tehdä laittomiksi. Auto on arvoaan menettävä tavara eikä ole mitään järkeä ottaa pitkää autolainaa.


    • Anonyymi

      Olisiko aiheellista uutisoida, kuinka suuri Suosio on Suomessa. Väkimääräkin on vähän toista. Suhteutettuna asukasmääriin, niin voipi olla jotain muuta. Ameriikan mantere elää auyoilla, ei leluilla.

      • Anonyymi

        No, johan on teksti. Etkö ole ymmärtänyt selvää tekstiä hirveästä suosiosta?


    • Anonyymi

      Luehan tuosta. Itkettääkö?

    • Anonyymi

      Ensi vuonna sähköautojen myyntilukemat ovat todella rajuja kun sähköautot ovat uusien sähköautojen myötä saman hintaisia kuin polttomoottoriauot.

      • Anonyymi

        Näin tapahtuu. Valmistussarjatkin ovat jo suuria ja hinnat siksi edullisia.


    • Anonyymi

      Älkää pitäkö tätä ketjua esillä etteivät ihmiset tiedä tuosta valtavasta sähköautojen suosiosta.

      • Anonyymi

        Piilotelkaa tätä.


    • Anonyymi

      Oleellista on, että onko sähköautojen akuston rakenne, koko, paino ja pääomasidonnaisuus muuttuneet ?

      Eivät ole, eli akuston vaihto maksaa edelleen 15000-40000€

      Miksi media ei ihmisiä tästä riskistä varoita ?

      • Anonyymi

        Sähköautoissa ei koskaan vaihdeta koko akustoa vaan ainoastaan yksittäinen moduuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoissa ei koskaan vaihdeta koko akustoa vaan ainoastaan yksittäinen moduuli.

        Ei pidä paikkaansa !

        Kaara TV:ssä toimittaja varoittaa akustoon liittyvistä riskeistä asiallisesti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa !

        Kaara TV:ssä toimittaja varoittaa akustoon liittyvistä riskeistä asiallisesti !

        Nyt myös YLE varoittaa asiasta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt myös YLE varoittaa asiasta !

        Kun tällaisia otsikoita kuin tässä ketjussa on ilmestyy niin lehtiin ilmestyy paljon sähköautojen vastaisia tekstejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tällaisia otsikoita kuin tässä ketjussa on ilmestyy niin lehtiin ilmestyy paljon sähköautojen vastaisia tekstejä.

        Tuo on taivahan tosi ja ihmetyttää minua suuresti.


    • Anonyymi

      Hyvät herrat ! Kun pelkässä akustossa on kiinni 15000-40000€ niin kyllä se pikkusen askarruttaa !!??

      • Anonyymi

        Vain sinua, ei ketään muuta.


      • Anonyymi

        Tuollaista se mielikuvitus tuottaa, Koko autokaan ei maksa noin paljon.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Siinä sitä on polttispellelle ihmettelemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä on polttispellelle ihmettelemistä.

        Akustossa on silti kiinni pääomaa 15000-40000€ !?

        Kaara TV asiasta varoittelee ! Kun akkutakuu on ohi, niin se on Moro !!??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akustossa on silti kiinni pääomaa 15000-40000€ !?

        Kaara TV asiasta varoittelee ! Kun akkutakuu on ohi, niin se on Moro !!??

        Akkutakuu kestää 10 vuotta ja todellisuudessa akut 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkutakuu kestää 10 vuotta ja todellisuudessa akut 20 vuotta.

        Näinhän sähköautovalmistajat valehtelevat. Suuret yritykset ovat valehtelun ammattilaisia ja suoltavat lähinnä paskaa suustaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän sähköautovalmistajat valehtelevat. Suuret yritykset ovat valehtelun ammattilaisia ja suoltavat lähinnä paskaa suustaan.

        Lisään... Varsinkin kaikki "ekologisuuteen" liittyvät puheet ovat yrityksillä pelkkää valetta. Yksikään suuri yritys ei piittaa paskaakaan ekologisuudesta. Teslankin ekologisuuspuheet ovat pelkkää valetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Varsinkin kaikki "ekologisuuteen" liittyvät puheet ovat yrityksillä pelkkää valetta. Yksikään suuri yritys ei piittaa paskaakaan ekologisuudesta. Teslankin ekologisuuspuheet ovat pelkkää valetta.

        Siksi lainsäädäntö ohjaakin ekologisuuden suuntaan päin vastoin kuin premiumautojen egologisuuden suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi lainsäädäntö ohjaakin ekologisuuden suuntaan päin vastoin kuin premiumautojen egologisuuden suuntaan.

        Lainsäätäjät eivät piittaa myöskään paskaakaan ekologisuudesta. Yritykset lahjovat sopivasti lainsäätäjiä ja sitten tulee lakeja jotka heitä miellyttää.

        Ja sähköautot eivät ole ekologisia ja niihin pakotetaan vain koska halutaan huijata lisää rahaa idiooteilta kuluttajilta. Kaikkein ekologisinta olisi jos autoja ostetaan vähemmän ja niillä ajetaan entistä kauemmin. Ihanteellisesti Suomessa olisi alle miljoona autoa ja niitä käytetään keskimäärin yli 30 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainsäätäjät eivät piittaa myöskään paskaakaan ekologisuudesta. Yritykset lahjovat sopivasti lainsäätäjiä ja sitten tulee lakeja jotka heitä miellyttää.

        Ja sähköautot eivät ole ekologisia ja niihin pakotetaan vain koska halutaan huijata lisää rahaa idiooteilta kuluttajilta. Kaikkein ekologisinta olisi jos autoja ostetaan vähemmän ja niillä ajetaan entistä kauemmin. Ihanteellisesti Suomessa olisi alle miljoona autoa ja niitä käytetään keskimäärin yli 30 vuotta.

        Sinulla ei ole mitään omien pelkojesi ja päätelmä valheiden tueksi, että sähköautot eivät kestä ja kaikki vain valehtelevat. Sitä se sähköautojen viha ja pelkotila aiheuttaa. Mitään faktaa et ole kyennyt linkittämään väitteitesi tueksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole mitään omien pelkojesi ja päätelmä valheiden tueksi, että sähköautot eivät kestä ja kaikki vain valehtelevat. Sitä se sähköautojen viha ja pelkotila aiheuttaa. Mitään faktaa et ole kyennyt linkittämään väitteitesi tueksi.

        Ja silti ekologisinta on, että autojen määrä vähenee huomattavasti nykyisestä ja autojen käyttöikä pitenee. Pitäisi olla tavoitteena, että tulevaisuudessa Suomessa on alle miljoona autoa (nykyisin noin 3 miljoonaa) ja niitä käytetään keskimäärin yli 30 vuotta. Pitkän tähtäimen tavoite olisi, että autoja käytetään keskimäärin yli 40 vuotta.


    • Anonyymi

      Pian sähköautojen myyntilukemat ovat niin suuria että polttomoottoriautojen valmistuksen loppuminen on tosiasia.

    • Anonyymi

      aivan sama minä en ainakaan käytettyä sähköautoa osta...jos ostan niin ostan uuden pitkällä takuulla esim 7 vuotta ja sittten uusi tilalle...

      • Anonyymi

        Sillä ei ole merkitystä mitä yksilö tekee markkinoiden kannalta katsoen !
        Jos käytetyille sähköautoille ei ole kannattavia markkinoita, niin niiden hyvityshinta putoaa ??

        Sen jälkeen kun akkutakuu on loppu, niin sähköauton kaupallinen elämä on myös loppu !


    • Anonyymi

      ilmasto kouhotus.... intiasta tuli hyvä dokumentti niin unohtakaa puhdas vesi ja sen miljardi kansa ei tule koskaan ajamaan sähköautoilla ...uskokaa jo ilmastoa ei voi pelastaa...venäjä sekä aasia paskat välittää ilmastoista..puupää hattu näille ilmasto kouhottajielle..

      • Anonyymi

        Nämä on niitä äärioikeiston kotkotuksia.


      • Anonyymi

        Pienipäinen ei näköjään ymmärrä.


    • Anonyymi

      Uuteen vuoteen lähdetään siten, että polttom0ottoriautoja ei enää osteta.

      • Anonyymi

        Vuosi 2025 on polttomoottoriautojen katoamisvuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosi 2025 on polttomoottoriautojen katoamisvuosi.

        Ehkä, mutta kun sähköauton akuston takuu on loppu, niin sähköauton kaupallinen elämä on myös loppu !

        Miettikääpä mitä se tarkoittaa sähköauton viimeiselle omistajalle !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, mutta kun sähköauton akuston takuu on loppu, niin sähköauton kaupallinen elämä on myös loppu !

        Miettikääpä mitä se tarkoittaa sähköauton viimeiselle omistajalle !?

        On sulla kuvitelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla kuvitelmat.

        Mahtaako olla kuvitelmaa, vai sitä että kirjoittaja ei ymmärrä asiaa ???


    • Anonyymi

      Tämä aloitus se on kova paikka monelle.

    • Anonyymi

      Meneekös tänä vuonna 20Milj myytyä sähköautoa rikki vuodessa?
      EV sales in January - November 2024 vs Jan-Nov 2023
      Sales in January - November 2024 vs Jan-Nov 2023
      Global 15.2 million, +25%

      • Anonyymi

        Kyllä se menee.


      • Anonyymi

        Ensi vuoden sähköautojen lukemat ovatkin sitten todella komeat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensi vuoden sähköautojen lukemat ovatkin sitten todella komeat.

        Kyllä, kyllä ja sellaisten erikoiskorjaamoiden tulevaisuuden näkymät ovat kirkkaat jotka ovat erikoistuneet sähköautojen akustojen korjauksiin ja akustojen vaihtoihin !

        Laskutus on aina vähintään tuhansia tai kymmeniä tuhansia Euroja !!

        Muistakaa ! Nuo korjaukset tulevat aina yllätyksenä asiakkaille !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kyllä ja sellaisten erikoiskorjaamoiden tulevaisuuden näkymät ovat kirkkaat jotka ovat erikoistuneet sähköautojen akustojen korjauksiin ja akustojen vaihtoihin !

        Laskutus on aina vähintään tuhansia tai kymmeniä tuhansia Euroja !!

        Muistakaa ! Nuo korjaukset tulevat aina yllätyksenä asiakkaille !!

        Tajuatko sinä kuinka lapsellinen sinä olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuatko sinä kuinka lapsellinen sinä olet?

        Kirjoittaja ei ilmeisesti ole tutustunut sähköauton rakenteeseen ????

        Pohjalevy on täynnä akustoa, joka painaa satoja kiloja ja sitouttaa auton omistajan pääomaa 15000-40000€ ilman että hän itse tietää sitä !??

        Kuka on lapsellinen ???Kuka juoksee trendin perässä ilman ajatusta ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja ei ilmeisesti ole tutustunut sähköauton rakenteeseen ????

        Pohjalevy on täynnä akustoa, joka painaa satoja kiloja ja sitouttaa auton omistajan pääomaa 15000-40000€ ilman että hän itse tietää sitä !??

        Kuka on lapsellinen ???Kuka juoksee trendin perässä ilman ajatusta ??

        Tajuatko sinä kuinka yksinkertainen sinä olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuatko sinä kuinka yksinkertainen sinä olet?

        Ketä tarkoitat ? Sähköauton omistajia vai ????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä tarkoitat ? Sähköauton omistajia vai ????

        Sinua, jolla ei ole muutenkaan itseluottamusta.


      • Anonyymi

        Maailmassa myydään noin 100 miljoonaa uutta autoa vuodessa joten valtaosa uusista autoista on edelleen polttiksia.


    • Anonyymi

      Tämän ketjun otsikko on todella upeaa luettavaa.

    • Anonyymi

      Kyllä, kyllä ja sellaisten erikoiskorjaamoiden tulevaisuuden näkymät ovat kirkkaat jotka ovat erikoistuneet sähköautojen akustojen korjauksiin ja akustojen vaihtoihin !

      Laskutus on aina vähintään tuhansia tai kymmeniä tuhansia Euroja !!

      Muistakaa ! Nuo korjaukset tulevat aina yllätyksenä asiakkaille !!

    • Anonyymi

      Tätä on paha vääntää valheeksi.

    • Anonyymi

      Tämä on kaiken kansan luettava.

    • Anonyymi

      Norja antaa esimerkkiä muulle maailmalle. sähköautojen nopeaa yleistymistä ei estä mikään.

      • Anonyymi

        Kyllä, kyllä ja sellaisten erikoiskorjaamoiden tulevaisuuden näkymät ovat kirkkaat jotka ovat erikoistuneet sähköautojen akustojen korjauksiin ja akustojen vaihtoihin !

        Laskutus on aina vähintään tuhansia tai kymmeniä tuhansia Euroja !!

        Muistakaa ! Nuo korjaukset tulevat aina yllätyksenä asiakkaille !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, kyllä ja sellaisten erikoiskorjaamoiden tulevaisuuden näkymät ovat kirkkaat jotka ovat erikoistuneet sähköautojen akustojen korjauksiin ja akustojen vaihtoihin !

        Laskutus on aina vähintään tuhansia tai kymmeniä tuhansia Euroja !!

        Muistakaa ! Nuo korjaukset tulevat aina yllätyksenä asiakkaille !!

        Valheesi eivät pelota ketään.


    • Anonyymi

      Tämän ketjun aloitus on erittäin mieluinen.

    • Anonyymi

      Nousihan se ja nousee edelleen.

    • Anonyymi

      Kasvoi.

    • Anonyymi

      Tämä on pahaa tietoa.

      • Anonyymi

        Vielä pahempaa on tiedossa. Myynti nousee tänä vuonna hurjiin lukemiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä pahempaa on tiedossa. Myynti nousee tänä vuonna hurjiin lukemiin.

        Uudet edulliset sähköautot lisäävät rajusti myyntiä. Ei tarvitse enää ostaa ulkomailta tuotuja käytettyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudet edulliset sähköautot lisäävät rajusti myyntiä. Ei tarvitse enää ostaa ulkomailta tuotuja käytettyjä.

        Hinnasta näkyy olevan kiinni. Pian ei ole siitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudet edulliset sähköautot lisäävät rajusti myyntiä. Ei tarvitse enää ostaa ulkomailta tuotuja käytettyjä.

        Uudet "edulliset" sähköautot ovat lähinnä heikkolaatuisia ja käyttökelvottomia mopoautoja. Tietenkin ne ovat edullisempia kuin nykyiset sähköautot koska ne ovat surkeita romuja. Laatuunsa verrattuna ne ovat edelleen älyttömän kalliita.

        Sähköautojen myynti ei tule ensi vuonna kasvamaan yhtään eikä näitä sähköautoja näy ollenkaan myyntilistojen kärjessä. Ei ihmiset kelpuuta tuollaisia surkeita romuautoja.

        Ja muuten, uusia autoja tullaan tänä vuonna myymään vielä vähemmän kuin viime vuonna. Mitään uusien autojen buumia ei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudet edulliset sähköautot lisäävät rajusti myyntiä. Ei tarvitse enää ostaa ulkomailta tuotuja käytettyjä.

        Uudet "edulliset" sähköautot ovat lähinnä heikkolaatuisia ja käyttökelvottomia mopoautoja. Tietenkin ne ovat edullisempia kuin nykyiset sähköautot koska ne ovat surkeita romuja. Laatuunsa verrattuna ne ovat edelleen älyttömän kalliita.

        Sähköautojen myynti ei tule ensi vuonna kasvamaan yhtään eikä näitä sähköautoja näy ollenkaan myyntilistojen kärjessä. Ei ihmiset kelpuuta tuollaisia surkeita romuautoja.

        Ja muuten, uusia autoja tullaan tänä vuonna myymään vielä vähemmän kuin viime vuonna. Mitään uusien autojen buumia ei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudet "edulliset" sähköautot ovat lähinnä heikkolaatuisia ja käyttökelvottomia mopoautoja. Tietenkin ne ovat edullisempia kuin nykyiset sähköautot koska ne ovat surkeita romuja. Laatuunsa verrattuna ne ovat edelleen älyttömän kalliita.

        Sähköautojen myynti ei tule ensi vuonna kasvamaan yhtään eikä näitä sähköautoja näy ollenkaan myyntilistojen kärjessä. Ei ihmiset kelpuuta tuollaisia surkeita romuautoja.

        Ja muuten, uusia autoja tullaan tänä vuonna myymään vielä vähemmän kuin viime vuonna. Mitään uusien autojen buumia ei tule.

        Lisäksi suomalaisten kannalta edullinen auto tarkoittaa alle 5 tonnia maksavaa autoa. Yli 10 tonnia on jo todella paljon maksava auto. Vain muutama prosentti suomalaisista on valmis maksamaan yli 20 tonnia autosta. Keskituloiset eivät uusia autoja osta nyt eikä tule ostamaan uusia autoja tulevaisuudessakaan. Jopa nuo "edulliset" sähköautot ovat liian kalliita keskituloisille.


    • Anonyymi

      Suurimmassa osassa maailman maita ilmasto on suosiollinen sähkäautoille, siksi Suomea eo voi niputtaa samaan joukkoon

      • Anonyymi

        Sähköauto nimenomaan sopii Pohjolaan kuten asiantuntijat sanovat.


      • Anonyymi

        sähköauto lämpiää hetkessä ja yleensä jo latauksessa ollessaan.


      • Anonyymi

        On siinäkin kuvitelma.


      • Anonyymi

        Sähköauto on parempi talviauto kuin polttis.


    • Anonyymi

      Loppuvuosi olikin kovaa menoa sähköautomarkkinoilla.

    • Anonyymi

      Totuuksia on turha peitellä. Sähköautot lisääntyvät nyt todella nopeasti.

      • Anonyymi

        Niin "nopeasti", että valtaosa ajelee polttiksilla vielä kymmeniä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin "nopeasti", että valtaosa ajelee polttiksilla vielä kymmeniä vuosia.

        Uusia polttiksia ei kuitenkaan enää pian ole myynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusia polttiksia ei kuitenkaan enää pian ole myynnissä.

        Uusia polttiksia on myynnissä vielä pitkään ja nykyisillä autoillakin ajetaan vielä kymmeniä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusia polttiksia on myynnissä vielä pitkään ja nykyisillä autoillakin ajetaan vielä kymmeniä vuosia.

        Jep...saksasta tuodaan 250 .000 ajettua vanhempaa dieseliä..näis on vielä kohtuu halvat osat ja käytettynä löytyy runsaasti halpaa osaa..esim ovoko ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep...saksasta tuodaan 250 .000 ajettua vanhempaa dieseliä..näis on vielä kohtuu halvat osat ja käytettynä löytyy runsaasti halpaa osaa..esim ovoko ..

        Siis nyt saa vanhoja diesel loistoautoja halvalla..on nahkapenkit jne....


    • Anonyymi

      Akustoissa on kuulemma alennusmyynti, eli vaihto maksaa vain kymmeniä tuhansia Euroja !?

    • Anonyymi

      Kyllä, markkinat näyttävät erityisen hyvältä sellaisille korjaamoille jotka korjaavat ja vaihtavat sähköautojen akustoja !
      Jokainen lasku liikkuu tuhansissa tai kymmenissä tuhansissa Euroissa !

      • Anonyymi

        Jep..ihmisiä kusetettiin myymällä hybridi..


    • Anonyymi

      Hybridiautot puristimeen suoraan...kuka ne ostaa käytettynä..

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kovat on lukemat.

    • Anonyymi

      Marraskuussa alkoi uusi kasvu maailman laajuisesti talouden piristyttyä.

      • Anonyymi

        Eikä loppua näy. Polttomoottorit jää historiaan.


    • Anonyymi

      Et voi enää valehdella sähköautojen suosioista. Kasvu on rajua.

      • Anonyymi

        Kyllä se näkyy vain jatkavan valehtelua.


    • Anonyymi

      Tänä vuonna ennätykset jälleen rikotaan.

    • Anonyymi

      Olkoonkin, että suuresta osasta kasvua voimme kiittää kiinalaisia sähköautovalmistajia, sekä myös niiden Venäjän-markkinoita, jotka nyt ovat nosteessa monien länsimerkkien lopetettua toimintansa Venäjällä.

      Tulee tästä ongelma Venäjällekin: öljynviennistä riippuvalle Putinistanille käy kalliiksi se, jos venäläisen öljyn tarve maailmalla radikaalisti vähenee.

      Joutuvat Putinin pojat miettimään, voiko öljyä juoda, ja millä maksaa tästä kaikesta alati vahvistuvalle Kiinalle.

      Ehkä Venäjän seuraava vientituote onkin venäläiset palkkasotilaat - aseethan ovat jo. Venäjän syrjäkyliltä Afrikkaan - maksu kultana ja timantteina.

      • Anonyymi

        Ongelma tuossa logiikassa on vain se, että öljyn kulutus maailmassa on vain koko ajan lisääntynyt. On yksi hailee vaikka Euroopassa öljyn kulutus on vähentynyt kun muualla öljyn kulutus on lisääntynyt monta kertaa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma tuossa logiikassa on vain se, että öljyn kulutus maailmassa on vain koko ajan lisääntynyt. On yksi hailee vaikka Euroopassa öljyn kulutus on vähentynyt kun muualla öljyn kulutus on lisääntynyt monta kertaa enemmän.

        Öljystä ei kannata jäädä riippuvaiseksi. Suomi tekee siinä oikein että pyrkii hankkiutumaan eroon toivottavasti kaikista fossiilisista polttoaineista ja siirtyy käyttämään suurimmaksi osaksi kotimaassa tuotettua energiaa. Eurooppa on oppinut karvaasti mitä tarkoittaa energiariippuvuus ja mitä siitä seuraa kun sitä käytetään poliittisena kiristyskeinona.

        Öljy on uusiutumaton energiamuoto eli sekin käytetään loppuun jossain vaiheessa. Koska sen kysyntä näyttää kasvavan koko ajan sen hinta tulee nousemaan rajusti viimeistään siinä vaiheessa kun sen helpoimmin käytettävä reservi tai toisin sanoen tarjonta alkaa heikentyä. Silloin riippuvuus öljystä heikentää rajusti siitä vielä riippuvaisten maiden taloutta koska energiakustannukset nousevat reilusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljystä ei kannata jäädä riippuvaiseksi. Suomi tekee siinä oikein että pyrkii hankkiutumaan eroon toivottavasti kaikista fossiilisista polttoaineista ja siirtyy käyttämään suurimmaksi osaksi kotimaassa tuotettua energiaa. Eurooppa on oppinut karvaasti mitä tarkoittaa energiariippuvuus ja mitä siitä seuraa kun sitä käytetään poliittisena kiristyskeinona.

        Öljy on uusiutumaton energiamuoto eli sekin käytetään loppuun jossain vaiheessa. Koska sen kysyntä näyttää kasvavan koko ajan sen hinta tulee nousemaan rajusti viimeistään siinä vaiheessa kun sen helpoimmin käytettävä reservi tai toisin sanoen tarjonta alkaa heikentyä. Silloin riippuvuus öljystä heikentää rajusti siitä vielä riippuvaisten maiden taloutta koska energiakustannukset nousevat reilusti.

        Todellisuudessa myös öljy uusiutuu, tuo koko uusiutumattomuus on myytti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa myös öljy uusiutuu, tuo koko uusiutumattomuus on myytti.

        https://www.linquip.com/blog/is-oil-renewable-or-nonrenewable/

        Given the theory that fossil fuels were created by former living organisms, it suggests that given enough time, heat, and pressure all fossil fuels would be renewable. So, theoretically, millions of years from now today’s organic matter could become oil.

        Teoreettisesti kyllä mutta muutama miljoona vuotta on turhan pitkä aika odotella että uutta öljyä syntyy kun me käytämme nykyiset öljyvarat loppuun lähivuosikymmeninä. Käytännölisesti ottaen öljy on uusiutumatonta.


    • Anonyymi

      Kyllä, markkinat näyttävät erityisen hyvältä sellaisille korjaamoille jotka korjaavat ja vaihtavat sähköautojen akustoja !
      Jokainen lasku liikkuu tuhansissa tai kymmenissä tuhansissa Euroissa !

      Ja, koska ihmiset eivät asiaa tiedä, niin he ostavat sähköautoja lisääntyvässä määrin !
      Sähköauto on hieno peli, mutta omistaa sitä ei kannata !!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4234
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      3236
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      398
      2284
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1961
    5. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1939
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1854
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1649
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1528
    9. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1260
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1251
    Aihe