Jehova ei vastaa rukouksiin

Anonyymi-ap

Jehova ei vastaa rukouksiin. En ole huomannut mitään.

30

264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jehovalaisuus ei ole kristinuskoa. Kuuluu samaan kategoriaan kuin mormonismi tai islamilaisuus.
      Se ei ole pelastavaa uskoa. Se ei ole vanhurskauttavaa uskoa. Se on lain kautta ja tekojen kautta hankittua omaa vanhurskautta.
      Varmaan he ovat tässä uskonnollisuudessaan vilpittömiä ja haluavat hyvää. Siitä ei ole kysymys. On kysymys isommasta asiasta.
      Usko Jeesukseen pelastaa. Muuta tietä ei ole meille annettu. Hän sovitti maailman Golgatan keskimmäisellä ristillä. Tämä on erottava tekijä kristinuskon ja kaikkien muiden uskontojen välillä.

• Anonyymi

Jeesusko vastaa rukouksiin? Kerro esimerkkejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei kysynyt Pietarilta:" Rakastatko sinä Jehovaa?" Vaan:" Rakastatko sinä minua?"

Isä meidän rukouksessa Jeesus ei opettanut:" Jehova meidän joka olet taivaissa. Pyhitetty olkoon nimesi Jehova."Vaan:" Isä meidän. . .pyhitetty olkoon nimesi.

Jeesus rukoili Isää, ei Jehovaa. Miksi ei? Koska Jeesus on vanhantestamentin JHVH.
        Miksi hän olisi itseään rukoillut?

Kun apostolit tekivät ihmetekoja, he tekivät niitä nimessä Jeesus. Ei nimessä Jehova.

• Anonyymi

Entä jos joku kokee ettei Jeesus vastaa rukouksiin, onko vika silloin rukoilijassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä jos joku kokee ettei Jeesus vastaa rukouksiin, onko vika silloin rukoilijassa?

Ehkä rukoilijan kärsivällisyydessä.
        Tai siinä mitä rukoilee.
        Tee parannus ja ruikoile sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei kysynyt Pietarilta:" Rakastatko sinä Jehovaa?" Vaan:" Rakastatko sinä minua?"

Isä meidän rukouksessa Jeesus ei opettanut:" Jehova meidän joka olet taivaissa. Pyhitetty olkoon nimesi Jehova."Vaan:" Isä meidän. . .pyhitetty olkoon nimesi.

Jeesus rukoili Isää, ei Jehovaa. Miksi ei? Koska Jeesus on vanhantestamentin JHVH.

Kun apostolit tekivät ihmetekoja, he tekivät niitä nimessä Jeesus. Ei nimessä Jehova.

Tarinoita voidaan kertoa, mutta vastaako se Jeesuskaan rukouksiin, kun sen isäkään ei siihen kykene? Pyydettiin esimerkkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus kaiketi myös kertoi mikä on suurin käsky: 'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.

"Jeesus rukoili Isää, ei Jehovaa. Miksi ei? Koska Jeesus on vanhantestamentin JHVH."

Jos Jeesus olisi Jhvh, niin hänen isänsä lienee silloin korkein jumala Elyon.

Ohitit kysymykseeni kokonaan.
        Selvää lienee siis, ettei rukouksiin vastaaminen ole kiinni siitä, onko rukoilija sinun mielestäsi oikeaoppinen kristitty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä rukoilijan kärsivällisyydessä.
        Tai siinä mitä rukoilee.
        Tee parannus ja ruikoile sitten.

"Tee parannus ja ruikoile sitten"

No tämä on rukoilijan syyllistämistä. Rukoilija pyytää apua sitä tarvitessaan ja vastaus on: ei mitään, sekä sivullisen tuominta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus kaiketi myös kertoi mikä on suurin käsky: 'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.

"Jeesus rukoili Isää, ei Jehovaa. Miksi ei? Koska Jeesus on vanhantestamentin JHVH."

Jos Jeesus olisi Jhvh, niin hänen isänsä lienee silloin korkein jumala Elyon.

Ohitit kysymykseeni kokonaan.
        Selvää lienee siis, ettei rukouksiin vastaaminen ole kiinni siitä, onko rukoilija sinun mielestäsi oikeaoppinen kristitty.

Rukoilulla ja rukouksiin vastaamisella ei ole todettu olevan mitään yhteyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala vastaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rukoilulla ja rukouksiin vastaamisella ei ole todettu olevan mitään yhteyttä.

Joo en itsekään tuohon usko, mutta kun sanot ettei ole todettu, niin onko tätä oikeasti tutkittu jossain?

• Anonyymi

Anonyymi 2024-12-17 08:34:50

"Usko Jeesukseen pelastaa. Muuta tietä ei ole meille annettu. Hän sovitti maailman Golgatan keskimmäisellä ristillä. Tämä on erottava tekijä kristinuskon ja kaikkien muiden uskontojen välillä. "

Kuten

Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
      3:19 heidän loppunsa on kadotus, 3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa,

Tiesitkö, että vartiotorni on käyttänyt ristin vastaisen sotansa todisteena kirjaa, joka itse asiassa esittää todisteet ristin puolesta.

Kirjastosta löytyy Turusen kirja, joka kertoo tarkemmin.

• Anonyymi

Jospa Jehova vastaa iloisen JT pyyntöön hiljaisella kiitoksella ja jättää sen sitten siihen.

• Anonyymi

Jos Jehova ei vastaa rukouksiin kuin hiljaisella kiitoksella, rukoileminen on turhaa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Jehova ei vastaa rukouksiin kuin hiljaisella kiitoksella, rukoileminen on turhaa..

Yhtä turhaa kuin Hyvän Joulun toivotukset iloisille JT?
        Kiitos

• Anonyymi

Kiitos kommentista. Kyllä Jahve vastaa rukouksiin. Moni on saanut rukousvastauksia. Aina kannattaa siunata itseään ja muita Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen! Kun rukoilee voi rukoilla kahdella tavalla joko Jahvea, Isää, Jumalaa Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta tai Ihan Jeesusta Kristusta kiittäen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Kaikkea hyvää!

• Anonyymi

Raamattu lupailee suuria, mutta ei ole olemassa yhtä ainutta "rukousvastausta", jota ei voi lukea sattumaksi:

19 Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
        - mistä tahansa!

21 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.
        22 Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."

13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
        14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.

5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu lupailee suuria, mutta ei ole olemassa yhtä ainutta "rukousvastausta", jota ei voi lukea sattumaksi:

19 Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
        - mistä tahansa!

21 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.
        22 Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."

13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
        14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.

5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.

Kiitos kommentista. Monilla on toisenlainen kokemus asiasta. Kunnioittakaamme myös toisten aitoja kokemuksia.

Voi hyvin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kommentista. Monilla on toisenlainen kokemus asiasta. Kunnioittakaamme myös toisten aitoja kokemuksia.

Voi hyvin!

Oletko tullut ajatelleeksi, että Raamatussa luvattu toteutuma on huomattavasti sattumaa parempi. Asia voi toteutua sattumalta ihan riippumatta onko rukoillut tai ei. Ihmisten kokemat rukousvastakukset ovat usein aika absurdeja verrattuna siihen, mihin kaikkeen ei vastata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi, että Raamatussa luvattu toteutuma on huomattavasti sattumaa parempi. Asia voi toteutua sattumalta ihan riippumatta onko rukoillut tai ei. Ihmisten kokemat rukousvastakukset ovat usein aika absurdeja verrattuna siihen, mihin kaikkeen ei vastata.

Valikoiva muisti auttaa tässä. Kun rukoilee paljon erilaisia asioita ja muistelee vain niitä rukouksia, joissa asia on toteutunut, voi hyvinkin uskotella itselleen systeemin toimivan. Sama ilmiö on ns. ennustusten taustalla. Vartiotornillakin on pitkä lista pieleen menneitä arvauksia, mutta silti sieltä nostetaan 1914 esiin onnistumisena - tosin tuona vuonna ei tapahtunut sitä mitä raamatuntutkijat odottivat, mutta ei se mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rukous on aina henkilökohtaista kanssakäymistä Jumalan kanssa. Ilman uskoa tuskin kukaan ainakaan kauan aikaa rukoilee.

Ajattele aivan yksinkertaisten asioitten kautta tätä. Sinä tarvitse apua ja tunnet ihmisen, jonka uskot voivan auttaa. Sinä soitat tälle ihmiselle ja kysyt, voiko hän auttaa. Koska Hän on ihminen, hän voi joko auttaa sinua kykyjensä mukaan tai kieltäytyä auttamasta. Jos hän kieltäytyy auttamasta vain siksi, että hänellä on pätevä syy kieltäytyä, sinä voit joskus toisen kerran kuitenkin taas pyytää hänen apuaan, kun sitä tarvitset. Silloin hän voi jälleen sinua auttaakin. Joku ystäväsi tai perheen jäsenesi olisi valmis vaikka antamaan henkensä auttaaksesi sinua.

Ihmisilläkin tämä toimii aika monipuolisesti ja monitahoisesti. Jumala on siitä erilainen, että Hän voi auttaa ihmisen tästä elämästä ikuisuuteen, todelliseen turvaan. Hän antaa vielä pahuudelle langenneessa maailmassa vapaan kentän toimia, mutta taivaaseen sen toimintavalta ei yllä. Lisäksi Jumala eräänä päivänä poistaa pahuuden kokonaan. Omilleen Hän on Jeesuksen Kristuksen, Poikansa, kautta mahdollistanut pelastuksen pahuuden vallasta jo nyt. Ihmistä Hän auttaa, kun ihminen Häneltä apua pyytää. Ihmisten tehtävä on kuitenkin auttaa täällä toisiaan. Niin Jumala erottelee jyvät akanoista. Jos kuitenkin hyvä ihminen kuolee, hän pääsee kirkkauteen turvaan. Suurempaa apua ei kukaan muu voi antaa. Langennut maailma on Jumalan näkökulmasta Hänen lapsilleen vain hetkellinen asuinpaikka. Todellinen elämä heille on varattu Jumalan valtakunnassa. Eikö tässä ole apua tarpeeksi?

Kaikkea Hyvää Sinulle!

• Anonyymi

Kyllä kaikki elävät Jumalat ja ristillä 33 jkr kuolleen Isän perilliset vastaavat rukouksiin. Ja antaa Pyhää Henkeä.

Kuitenkin kuudes siunaus kertoo että joitakin suositaan tässä.

Autuaita ovat puhdassydämiset he näkevät Jumalan.

1. Autuaita ovat hengellisesti köyhät heidän on taivasten valtakunta.

Mutta jotkut saavat vain lohdutuksen

2. Autuaita ovat murheelliset he saavat lohdutuksen
      3. Autuaita ovat pitkämieliset he perivät maan
      4. Autuaita ovat oikeudenmukaiset heidät ravitaan jne.

Kuitenkin kaikkia koskee
      Lähestykää Jehovaa hän lähestyy teitä.
      Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni siellä minä olen heidän keskellään.

Itse yllätyin kun kristillisellä Alfa kurssilla vastattiin joihinkin rukouksiin.

Elämä on maailmassa usein silti ahdistavaa vaikka rukouksiin vastataan. Monet lähimmäisesi saattavat olla sinua kyttääviä ja vahingoittavia vihollisia. Jos Jumala vastaa he kääntyy enemmän sinua vastaan.

Elämä on seikkailu ja vasta elämän lopussa tietää kuinka se olisi pitänyt elää.

• Anonyymi

Elävistä Jumalista ja perillisistä olen saanut hyviä vastauksia seuraavilta

ALLAH , JEESUS, KRISHNA, JEHOVA ja JEHOVA NISSI sekä HERRA ZEBAOT

Jeesus on usein parantanut minut. Allah on vastannut viiteen rukoukseen parin viikon sisällä juuri sitä mitä rukoilin. Ja Jehova on antanut siunauksen ikuisesta totuudesta.

Kuulun kuudenteen eli Filadelphian siunaukseen eniten. Yritän noudattaa Raamattua ja olla kiroomatta ketään. Silloin Jumala vastaa, mutta on kuitenkin elämä maailman ulkopuolella eikä pääse Jumalan valtakuntaan kun ei kiroa ketään. Paavali esim. Edellytti että homoseksuaalisuutta ei saa harjoittaa, mutta ei edes suvaita. Muuten joutuu valtakunnan ulkopuolelle. Ja niin minulle onkin käynyt kun en kiroa ketään. En edes harhaoppisia.

Se että saa yhteyden Jumalaan mutta joutuu elämään valtakunnan ulkopuolella ei ole suurin siunaus. Se on kuudes siunaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elävistä Jumalista ja perillisistä olen saanut hyviä vastauksia seuraavilta

ALLAH , JEESUS, KRISHNA, JEHOVA ja JEHOVA NISSI sekä HERRA ZEBAOT

Jeesus on usein parantanut minut. Allah on vastannut viiteen rukoukseen parin viikon sisällä juuri sitä mitä rukoilin. Ja Jehova on antanut siunauksen ikuisesta totuudesta.

Kuulun kuudenteen eli Filadelphian siunaukseen eniten. Yritän noudattaa Raamattua ja olla kiroomatta ketään. Silloin Jumala vastaa, mutta on kuitenkin elämä maailman ulkopuolella eikä pääse Jumalan valtakuntaan kun ei kiroa ketään. Paavali esim. Edellytti että homoseksuaalisuutta ei saa harjoittaa, mutta ei edes suvaita. Muuten joutuu valtakunnan ulkopuolelle. Ja niin minulle onkin käynyt kun en kiroa ketään. En edes harhaoppisia.

Se että saa yhteyden Jumalaan mutta joutuu elämään valtakunnan ulkopuolella ei ole suurin siunaus. Se on kuudes siunaus.

Xxxxxxxxxxxxxxxxx

• Anonyymi

Rukoilet ja uskot raamatunvastaisesti!

• Anonyymi

Mitä tämä nyt sitten tarkoittaa? Mikä on raamatunvastaista rukoilua ja onko jumala kenties pahainen byrokraatti? Rukous lähetetty väärällä lomakkeella, hylkyyn!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tämä nyt sitten tarkoittaa? Mikä on raamatunvastaista rukoilua ja onko jumala kenties pahainen byrokraatti? Rukous lähetetty väärällä lomakkeella, hylkyyn!

Jumala ei vastaa, jos uskoo kolminaisuus jumalaan!!!!!!!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei vastaa, jos uskoo kolminaisuus jumalaan!!!!!!!!!!!

En usko kolminsisuusjumalaan, vaan ihan Jehovan todistajien jumalaan Jehovaan. Mutta ei hän vastaa rukouksiin.,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko kolminsisuusjumalaan, vaan ihan Jehovan todistajien jumalaan Jehovaan. Mutta ei hän vastaa rukouksiin.,

Tyhjän saa pyytämättäkin. Ainoa "vika" rukoilijassa on se, että hän rukoilee, mikä taas on inhimillistä.

• Anonyymi

Jesaja 9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas

Näin Jesaja Jeesuksesta. Synttäreitänsä kun rupeamme juhlimaan.

Pyhä Henki on sekä Isän että Pojan Henki:
      Henki on Jumalan Henki 1 Kor 2:14)
      Herran Henki Ap 5:9
      Pojan Henki Gal 4:6
      Jeesuksen Kristuksen Henki Fil 1:19
      Henki on kuitenkin sama 1 Kor 12:4

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4835
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      490
      1498
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      840
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      717
    Aihe