Muslimimaissa ei ole kerrottu JT uskonnosta juuri lainkaan. Miten loppu voi olla lähellä??
Muslimaissa ei ole kerrottu
5
112
Vastaukset
- Anonyymi
Katsovat varmaan, että hallinnolla on jokin yleinen vastuu asiasta ym.,
- Anonyymi
Jotain tällaistakin olen kuullut spekuloitavan, tosin en tiedä onko kyseessä järjestön virallinen opetus. Voi miettiä kyllä mikä vaikkapa tavallisen pohjoiskorealaisen tai muussa diktatuurissa elävän kansalaisen vastuu on johtajiensa tekemisestä. Mitä hän realistisesti voisi asialle tehdä ja onko hänen vikansa, jos evankeliumia ei päästä saarnaamaan?
Muutenkin minkäänlainen kollektiivinen vastuu on vaikeasti yhdistettävissä kristinuskoon. Sanoohan Pietarikin puheessaan "ettei Jumala katso henkilöön, vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen" (Ap.t. 10:34-35). Myös Jeesus sanoi, että evankeliumi tultaisiin saarnaamaan kaikille kansoille, ei vain joillekin tai niille, joiden johtajat suostuvat sen sallimaan.
Todistajille on ehdottomasti kiusallinen ja hämmentävä asia, ettei heidän järjestönsä sanomaa ole viety läheskään kaikkialle maailmaan, ja silti harmageddonin pitäisi olla tulossa ihan näillä näppäimillä. Tämä jättää oikeastaan vain vaihtoehtoja, joista mikään ei ole erityisen miellyttävä Vartiotornin opin kannalta:
- Osa maailmasta on saarnaamatta harmagedonin tullessa ja miljoonat, jos ei miljardit ihmiset tapetaan ilman, että he ovat edes saaneet mahdollisuutta totella Jehovan todistajien hallintoelintä.
- Harmagedon tulee, mutta ne jotka eivät ole kuulleet hyvää uutista pääsevät "vapaalipulla" paratiisiin, eikä heitä tapeta. Tämä on toisaalta vähän keljua niiden kannalta, jotka ovat vuosikausia tai vuosikymmeniä käyneet kentällä ja kokouksissa, kun jotkut saavat saman palkinnon ilmaiseksi.
- Jossain vaiheessa Jehova järjestää yliluonnollisen näytöksen, jossa kaikki kansat saavat todistuksen ja viimeisen mahdollisuuden liittyä järjestöön. Voidaan tosin kysyä, miksei tätä ole tehty jo aiemmin ja mikä pointti on saarnaamisella, jos Jehovan pitää kuitenkin asia itse lopulta tehdä.
- Harmagedonia vain ei tule, eikä tule, eikä tule sittenkään.
- Anonyymi
Muslimit eksyttää!
He eivät usko esim Jumalan poikaan!
Koraani on kopioitu Raamatusta monin paikoin, että saatu uskottava! - Anonyymi
Muslimit tulevat ristillisiin maihin ja heille puhutaan siellä, heistä moni on jo jehis ja sitten menevät puhumaan omiin maihinsa.
Kuule loppu on lähellä aivan pian, ole valmiina ja salille mars.- Anonyymi
Valehtelevan, eksyttävän ja kirotun JT lahkon loppu on lähellä, joo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717