Jos katsastuksesta ei tule mitään huomautettavaa mutta huollon raportissa (lähes samoilla km) todetaan että koiranluut ja tukivarren puslat alkavat olla vaihdon tarpeessa niin mitä tekisitte. Ennen näitä vaihdettiin vasta kun kolina kuului? Ei kai ne katsastuksesta mene läpi jos niissä jotain vaihtamista on.
Katsastusmieskin onkin autoilijan ystävä?
8
254
Vastaukset
- Anonyymi
Minä uusisin ne seuraavaan katsastukseen - 2v - mennessä.
Auton voi toki myös ennen seuraavaa katsastusta vaihtaa
uudempaan, jolloin korjaaminen siirtyy seuraavalle omistajalle.- Anonyymi
Vuosien kokemus korjaamoista kertoo että katsastusmiestä kannattaa uskoa.
Korjaamossa sulle myydään "palvelua".
Esimerkki: eräässä joensuulaisessa autokorjaamossa tehtävän huollon yhteydessä pyydettiin vaihtamaan suodattimet tulpat jne. ja korjaamaan nestevuoto.
Koska autoa huollatti nainen nestevuoto jätettiin korjaamatta ja edes nestettä ei lisätty.
Nesteen vajuminen ei onneksi aiheuttanut kansivauriota.
Sen sijaan mukaan tuli sivun mittainen lista korjattavista kohteista, jotka eivät vaatineet välitöntä huomiota.
Kun viet autosi katsastukseen saat listan korjattavista kohteista, jos korjattavaa ei ole paperissa lukee HYVÄKSYTTY
- Anonyymi
Oon ajatellut että katsastus asemiakin tarkkaillaan eli pitää löytyä tietty määrä hylkyjä tai huomatuksia. Muuten toiminta epäilyttävää.
- Anonyymi
Näin kuulemma on.
- Anonyymi
Tämä tuli mieleen kun katsurin lasersilmä havaitsi vilkkupolttimoiden keltaisen polttimon värin haalistuneen toki siitä ei ihan hylkyä tullut mutta korjauskehoitus mutta sitä polttimoa piti todella tarkkaan katsoa paljailla silmillä että havaitsi siinä mitään vikaa
- Anonyymi
... mieskin onkin ...
- Anonyymi
Itse olen käyttänyt kolisevan koiranluun katsastuksessa. Tästä ei tule hylkyä kysyttynä.
Kolinaa kylläkin, jota kuljettaja ei kauan halua kuunnella kuopissa. - Anonyymi
Onpa kuin onkin. Mitähän jotkut kiukuttelee jos eivät saa ajaa rikkinäisellä autolla. Muttajoo tosiaan onhan sitä sellaisiakin vikoja jotka ei katsastuksessa haittaa mutta voivat olla muuten häiritseviä tai aiheuttaa pahempia vikoja jos ei korjata ajoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396885
- 323888
- 453270
- 342844
- 162652
- 372228
- 162176
- 352063
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482033- 371942