Kotimaiset ja ulkomaiset vihannekset ja hedelmät

Anonyymi-ap

Kauhea hintaero nykyään. Minitomaatit rasia ulkomaisia alle kaksi euroa ja saman kokoinen rasia kotimaisia 5 euroa. Ei tarvi tukea kotimaista viljelijää. Ei voi olla kalliimpaa kasvattaa suomessa ja tuoda läheltä ne kauppaan kuin kasvattaa ulkomailla ja tuoda lentokoneella tai laivalla. Mielestä autoilu on edelleen halvempaa kuin lentoliikenne tai laivaliikenne. Hintojen pitäisi olla päinvastoin.
Onneksi kohta on taas talvi ohi niin saa omasta maasta eikä tarvitse ostaa riistoviljelijöiltä.

35

330

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä ostan surutta ulkomaalaista ruokaa ja pyrin jopa suosimaan sitä. Jotain on pahasti vialla, jos kaikkien järkyttävien tukien jälkeen pystytään myymään ulkomailta tänne _kuljetettua_ ruokaa merkittävästi halvemmalla kuin täällä tuotettua. Oli kyse sitten alkutuotannosta tai jalostuksesta.

• Anonyymi

Maanviljelijät valittaa ettei sillä tienaa. Tässä asun jyväjemmareiden naapureina ja yhdelläkin on uusi Volvo, uusi Mersu, vanha entisöity avo-Mersu ja Porsche. Traktorit on viimeistä mallia.
        Ei ne toisetkaan paljoa tälle häviä.

Kyllä tienaa jos pieni rasia tomaatteja maksaa vitosen. Olen aina suosinut kotimaista mutta en enää. Samassa maassa ne ulkomaillakin kasvaa ja samalla vedellä kastellaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maanviljelijät valittaa ettei sillä tienaa. Tässä asun jyväjemmareiden naapureina ja yhdelläkin on uusi Volvo, uusi Mersu, vanha entisöity avo-Mersu ja Porsche. Traktorit on viimeistä mallia.

Kyllä tienaa jos pieni rasia tomaatteja maksaa vitosen. Olen aina suosinut kotimaista mutta en enää. Samassa maassa ne ulkomaillakin kasvaa ja samalla vedellä kastellaan.

Mutta etelässä auringolla, Suomessa sähköllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta etelässä auringolla, Suomessa sähköllä.

Ei pitäisi kasvattaa mitään sellaista mikä ei täällä luontaisesti kasva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pitäisi kasvattaa mitään sellaista mikä ei täällä luontaisesti kasva.

Miksi ei, jos joku on valmis maksamaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat valehdella

• Anonyymi

Jos ja kun kasvihuoneissa tuotetaan järkyttävillä sähkön hinnoilla niin apinakin tajuaa että kotimaiseen tulee hintaa lisää.

• Anonyymi

Noillakin rahoilla saisi halpaa coopin lageria.

• Anonyymi

Ei se maajussi niistä tuotteista saa kuin muutaman prosentin.

• Anonyymi

Aivan sama mitä maksavat,ulkolaisten mini tomaattien,ja Suomen syksy/talvi tomaattien maku sillä tasolla että ostamatta jäävät joka tapauksessa kohdaltani

• Anonyymi

Juu..parempi vaan että olevat kalliita,ei tule tehtyä niitä vahinko heräte ostoksia

• Anonyymi

3.39eur näky yhdessä kaupassa olevan kotimainen tomaatti niin eipä kauhea kustannus jos muutaman ostaa.Jos päälle 5eur kilohinta niin en osta.

• Anonyymi

Tosi köyhä ei osta kotimaista tomaattia vaan leikkeleen,kahvin kioskilta.

• Anonyymi

Kotimaisia omenoitakin rahdataan kaatopaikalle ja myydään kaupassa kalliimmalla kuin ulkomaiset , sairasta !

• Anonyymi

Puolalaisia omenoita ostin eilen ja katsoin kotimaisen tomaatin hintaa niin n,3.50eur kg ei se kaikkia haittaa tuollainen kilohinta.

• Anonyymi

Syy ruoan hintoihin ei ole tuottajan vaan ahneen kaupan ja kauppiaan.

• Anonyymi

Kauppiaan pitää saada jostain takaisin myymälävarkaiden kuten jotkut tämän palstan hiippareista aiheuttamia tappioita ja jotain pitää saada itsellekin palkaksi yrittäjänä toimimisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kauppiaan pitää saada jostain takaisin myymälävarkaiden kuten jotkut tämän palstan hiippareista aiheuttamia tappioita ja jotain pitää saada itsellekin palkaksi yrittäjänä toimimisesta.

KAUPAT EI TEE KOSKAAN TAPPIOTA! Hinnoissa on ylisuuret katteet joilla kauppias maksimoi voittonsa, mutta tuottaja nuolee vaan näppejään.

Siksi suomlaisia tuotteita ei kannata ostaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KAUPAT EI TEE KOSKAAN TAPPIOTA! Hinnoissa on ylisuuret katteet joilla kauppias maksimoi voittonsa, mutta tuottaja nuolee vaan näppejään.

Siksi suomlaisia tuotteita ei kannata ostaa.

Tuotteissa on ylisuuret katteet koska varastelun lisäksi kaupalle aiheutuu hävikkiä muutenkin ja pitää maksaa tiesmitenmonet laskut+palkat. Mutta mistäpä sinä upporikas kolmattakymmenettä vuotta työttömänä ollut juoppo mitään tietäisit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuotteissa on ylisuuret katteet koska varastelun lisäksi kaupalle aiheutuu hävikkiä muutenkin ja pitää maksaa tiesmitenmonet laskut palkat. Mutta mistäpä sinä upporikas kolmattakymmenettä vuotta työttömänä ollut juoppo mitään tietäisit.

Miksi olet mulle kateellinen ja kakera? Sulla on ihan samat mahdollisuudet rikastua kuin minullakin. Tuon alkoholin voit ottaa omalle kontollesi, sillä upporikkaaksi ei tulla viinapäissään, kuten olet huomannut itse omasta kokemuksestasi, että kun on viinaan menevä, ei voi tulla rikkaaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi olet mulle kateellinen ja kakera? Sulla on ihan samat mahdollisuudet rikastua kuin minullakin. Tuon alkoholin voit ottaa omalle kontollesi, sillä upporikkaaksi ei tulla viinapäissään, kuten olet huomannut itse omasta kokemuksestasi, että kun on viinaan menevä, ei voi tulla rikkaaksi.

Rikastuithan sinäkin alkoholismistasi huolimatta.

• Anonyymi

En osta koskaan kotimaisia tuotteita, ne on ylihinnoiteltu. Turha suomen rutista ettei käytetä kotimaista, miksi pitäisi jos ulkolaista saa halvemmalla. Kolme ulkolaista tuotetta saa yhden kotimaisen hinnalla?????

SOSIKAA ULKOLAISTA, niissä ei ole mitään eroa muu kuin hinta.

Kauppias siitä tienaa ei se tuottaja, joka sen kaiken työn tekee.Kaupat on ahneita.

• Anonyymi

Aloituskommentissa sanoit, että viljelijä saa rahat. Koita päättää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloituskommentissa sanoit, että viljelijä saa rahat. Koita päättää.

Mitä pitää päättää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä pitää päättää?

Oma mielipide,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma mielipide,

Oletpa outo, etköosaa lukea? Siinähän se tuli mielipide, lueppa se tai pyydä äitiä lukemaan jos et itse ossaa.

• Anonyymi

Jos kotimaisen tomaatin hinta on 3,50eur kilo ja yhden tomaatin syö päivässä n,100grm niin n,35centtiä kappale tuo tekee viikossa n, 2,50eur viikko nooh paljonko viikkotasolla tulee säästöä jos syökin ulkolaista tomaattia.Itselläni kylläkin nyt ulkolaista tomaattia.Olis hieno tietää paljonko tuottaja saa tomaatti kilosta.

• Anonyymi

Minä säästän vielä enemmän kun en voi syödä tomaattia ollenkaan, samaan sarjaan kuuluu moni muukin vihannes ja hedelmä eikä veetuta yhtään vaikka en niitä voikaan ostaa. Riittääpähän rahani parempiin ruoka-aineisiin.

• Anonyymi

Mikäs järkihirviö sinä sitten olet niin rutisetko vaan hinnoista.

• Anonyymi

Tomaatit rasiassa haisee kuin ne olisi pesty likavedessä.
      En osta enää.

• Anonyymi

Ei kannata ostaa tomaatteja ollenkaan vaan Pirkka olutta, tulee vitamiinit ja hivenaineet halavalla!

• Anonyymi

Suomalainen ruoka vie suomalaisten rahat.

• Anonyymi

Onhan ruoka aina maksanut niin nälkään te aikoinaan olisitte kuollu kun mikään ei huvita.

• Anonyymi

Me ollan käyty ruojajakelussa jo vuosia, ilmaista ruokaa neljä kassia kerralla. Mies ja minä ja ruokaa riittää, joskus käydään kolmessakin jakelupaikassa samalla viikolla. Meisä on hyvä ettei ruokaa heitetä roskiin vaan me autamme hävikin tojumisessa, Sillon meiltäkin rahaa jää muuhun kun ylihinnoiteltuun kaupan ruokaan. Helpompi myös heittää pois ruoka mitä ei syö, sillä ei mene omaa rahaa hukkaan. Ollaan aina saatu hyvää ja maukasta ruokaa. Kuivaruokahan ja säilykkeet kestää pitkään.

Autolla saa kuusikin kassia kerralla. Tuntuu hyvältä että on mukana estämässä ruokahävikkiä ja itse säästää muuhun sitä rahaa. Työttömänä on hyvä kierrellä, ja vielä kirppikset, huonekaluja ja vaatteita... kyllä minusta elämä on halpaa suomessa.

• Anonyymi

Käyn kaupassa ja ostan mitä haluan enkä joudu syömään jätteitä mitä jakeluissa jaetaan.Kaupathan tekevät hyvää tulosta ja joskus ostan ale tuotteita niin tuossa se hävikin torjuminen tulee.Kauppojen ei pitäisi antaa jakeluihin mitään.Itse en ole toimeentulotuella niin rahalla voin ostaa mitä haluan.Toimeentulotuessa on laskentavaiheessa huomioitu 9eur per päivä ravinto menot ni mihin helvettiin enään mitään ruoka avustusta tarvitaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5134
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4308
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2451
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2234
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1908
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1237
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1164
    Aihe