Matalaprofiiliset renkaat

Anonyymi-ap

Nyt on tutkimuksessa selvinnyt että erittäin tai matalprofiiliset renkaan ovat vaurioherkemmät kuin korkeampiprofiiliset.
Koska matalaprofiilisen renkaan ilmatila ja siten jousto on pieni renkaaseen syntyy kudosvaurio kiven, kanttarin, kuopan tai pompun reurauksena.

Ylipäätään myytti ajettavuuden ja tarkkuuden parantumisesta matalaprofiilisella on pelkkää luuloa ja näennäisyyttä.
Jos korkeapefiilisella renkaalla ei pysy ajoradalla on kyse mielenterveysongelmasta.

Toinen mielenterveysongelmaan viittaava asia on suuten vannekokojen ihannointi.
Lännenelokuvien hevosvankkureiden pyörien kokoiset vanteet ovat naurettavan näköiset.

10

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Entä sitten, järkevä autoilija ei ajele reikiin ja ajaa maltilla kivetysten yli. Eipä ole koskaan hajonnut yhtään matalaprofiilirengasta, vaikka niitä on autoissani ollut viimeisen 25 vuotta ja ainoa hajonnut rengas oli maasturin rengas kun ruuvi meni läpi ja toinen vaimon 55-sarjan rengas sai pienen vuodon kulutuspintaan. Olen sentään ajellut reilut 40 vuotta.

    • Anonyymi

      Hauskoja nämä "opettavaiset" tarinat.
      Eihän sulle varmaan koskaan naureskella kun alat valistaa ja julistaa suurta viisauttasi?

    • Anonyymi

      Kesärenkaat on matalat ja talvirenkaat korkeammat. Talvirenkaat, kitkat, ovat selvästi miellyttävämmät ajaa, kuin kesärenkaat. Kilpaa en aja.

      • Anonyymi

        Riippuu autosta ja mieltymyksistä.
        Hauska tämä "en aja kilpaa", oikeastaan kovin nolo ja typerä lausahdus.


    • Anonyymi

      Asia on tiedetty jo vuosikymmeniä sitten. Vielä 80-luvulla matalaprofiiliset tarkoittivat yleensä leveyden ja korkeuden suhdetta 70. Näiden kanssa ei ollut ongelmia.

      • Anonyymi

        80-luvun autot olivat lillukoita ja heilureita.


    • Anonyymi

      Elämässä voi ottaa joskus noinkin ison riskin ja hankkia matalaprofiilirenkaat joista voi nauttia, mutta onhan se melkoista uhkapeliä.

    • Anonyymi

      Itsellä oli Mersussa edessä 225/50/17 ja takana 235/50/17...
      Ei kiitos ei ikinä enää.
      Siinä sai olla yli 3 barin paineet koska muuten 1 monttu ja vanne solmussa. Ajomukavuus? hah!

      • Anonyymi

        takana 255 sorge mutta tulos sama


    • Anonyymi

      Edessä 235/40R18, takana 275/35R18, laatuvanteilla. Alusta säädetty nopeaan ajoon, toimii loistavasti.
      En näe syytä ajaa routakuoppiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      28
      5702
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      33
      5100
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2924
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2414
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2098
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2048
    7. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      28
      1730
    8. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1579
    Aihe