Perinnön Suojaaminen

Anonyymi-ap

Laadittu niin, vanhempien perintöön ei ole aviopuolisolle oikeutta, vaikka olisi naimisissa, onko tämä nyt oikein aviopuolisoita kohtaan?

16

531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On.
      Jos ja kun kyseessä on vainajan tahto, sitä noudatetaan ja lokit jätetään rannalle kirkumaan.

• Anonyymi

Ei ole. Aviopari päättää asioistaan.

• Anonyymi

On, vanhemmat suojaa omaa omaisuuttaan, että se on van oman käytettävissä ja on se avioliittolain 90§ mukkaan, kun sekin ymmärrettäisiin oikein.

• Anonyymi

Avioliittolaki 90§ vaatii A) avioliiton purkauduttua toisen puolison kuoleman vuoksi; tai B) allekirjoituksen avioerohakemukseen ennen mahdollista perintöä.

• Anonyymi

Kyllä on oikein, määrätä testamentilla että perillisen aviopuolisolla ri ole avio- oikeutta perinnöksi jäävään omaisuuteen.

• Anonyymi

Sillä ei ole merkitystä, onko se oikein. Jokainen saa määrätä testamentissaan, kelle perintö menee.

• Anonyymi

On ihan oikein. En minä ainakaan halua , että mun sadat tuhannet menee myös poikani puolisolle, jos heille ero sattuisi tulemaan . Ja sellaista sattuu kuulemma useinkin.

• Anonyymi

Tuohon aviopari voi laatia avioehdon, jos haluaa. Avioehto tallennetaan DVV:hen ja pätee.

• Anonyymi

Kuulemma useinkin...?. Mikä kuulemma useinkin? Keksitkö asian itse vai oletko lukenut tilastoja vai onko asia vain oman arvauksesi mukaan ilmeinen?

• Anonyymi

Entä jos heille tulisi ero, olisiko se suojattu osa minkä saanut perintönä?

• Anonyymi

Minusta on vanhemmilta ihan järkevää estää testamentilla lapsen aviopuolison oikeus heidän jättämäänsä perintöön. Avioerot ovat nykyisin hyvin yleisiä. Eron tullessa tämä aviopuoliso veisi muuten osansa perinnöstä mahdollisesti uudelle puolisolleen ja -entisten lapsien lisäksi - myös uusille lapsilleen.

Jos eroa ei tule, testamentin rajoitusehto ei näy välttämättä mitenkään arkielämässä, vaikka se paperilla onkin. Näin ainakin meillä.

• Anonyymi

Paperilla se näkyy senkin jälkeen, vaikka et ole itse näkemässä.

• Anonyymi

Perintö vanhemmilta lapsille suojaaminen järkevää, silloin kun on syytä olettaa koko liiton epävarmuutta.

• Anonyymi

MINUSTAKIN IHAN OIKEIN,VANHEMPIEN TIENAAMISTA RAHOISTA SAA SENTÄÄN HE ITSE PÄÄTTÄÄ MIHIN PÄÄTYY,
      valtio tietysti on ottanut omansa joka eurosta mitä on tienannut, mitä ostanut, ,
      monesti on vaan niin ahneita puolisoita jotka haluavat jotakin mihin ei oikeuksia.

• Anonyymi

Kyllä se on hirvittävä vääryys kun ei saa puolison perinnöstä omaa osuuttaan. Varmasti vituttaa...😉

• Anonyymi

Niin voi olla, että vituttaa, mutta kuinka on vaimon oma talous😂

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4234
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      3236
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      398
      2284
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1961
    5. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1939
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1854
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1649
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1528
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1260
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1251
    Aihe