Suojapeitteen hyvät puolet:
+ helpompi laittaa ja ottaa pois kuin raapia ikkunoita (pl. korkeat autot)
+ vähentää myös lumen harjaamisen tarvetta todella paljon
+ säästää ikkunat naarmuuntumiselta (jään raapimiselta)
Suojapeitteen huonot puolet:
- nopea laittaa, kun tulee rutiinia
- likaantuu, jos auto on likainen
- joustavat nyörit menettävät joustavuutensa, jos märän kelin jälkeen pakastuu
- ei voi käyttää tuulisella säällä (silloin ei tarvettakaan)
- suojapeite on poistettava varoen, jos päällä on paksu lumikerros
- säästä ei aina voi olla varma onko suojapeite tarpeen vai ei
Parkkiin tultaessa olisi fiksua pestä tuulilasi tuulilasinpyyhkimillä ennen kuin laittaa suojapeitteen.
Auton suojapeitteen käyttäminen talvella. Oikotie laiskuuteen vai ylimääräistä vaivaa?
4
139
Vastaukset
- Anonyymi
Ei koskaan märkään autoon. Käyttö vain lumettoman auton päälle. Suojaa ettei lumi mene lämppärin ritilään ja suojaa ikkunoitten jäätymiseltä ja helpottaa lumen poistoa. Paras on sellainen kevyt ja ohut yleensä sininen nylonpeite.
Siperia opettaa järkevän käytön.- Anonyymi
Olen laittanut märänkin autot päälle eikä peite mitenkään erityisen kovaa jäädy kiinni. Lähtee vetämällä irti jäätyneistä kohdista.
- Anonyymi
Auton pitää olla puhdas. Tuuli hieroo muuten suojapeitettä hiekkaista peltiä vasten.
- Anonyymi
Ikkunat ja konepellin ilmanottoritilät peittävät peite on paras, koska se ei sotkeennu auton kuraisista kyljistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396915
- 323898
- 453280
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372092
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482047- 381963