Olen lähdössä Savukoskelle heinäkuun viimeisellä viikolla Hugon kämpälle ja olisin mielelläni ottanut vastaan kaiken infon Nuortista ja Kairista. Kalastelen omatekemilläni(pääasiassa pintaperhot ja larvat) perhoilla 5-6 luokan vavalla. Omasta mielestäni olen lähes noviisi,vaikka olen puuhastellut jo vuosikausia tämän jumalaisen lajin parissa. Kertokaa joku edes kumpaa jokea rupean koluamaan läpi ja miksi. Harrit ja taimenet ok! Tammukatkin käy! Kireitä...
Nuortti-/Kairijoki kutsuu...
3
5467
Vastaukset
- vka
Olen käynyt nuortilla kaksi kertaa ja kairilla kolme.
Nuorttijoki on todella hienoa paikkaa. Maisemat ja maasto on jopa jotenkin epätodellista verrattuna muihin suomi paikkoihin. Isompaa taimenta en ole nuortilta saanut alamittaisia kiusaksikin asti ja jonkin harjuksen.
Nuortti on vaikea paikka, kalat ovat arkoja, joten suosittelen varovaista kalastusta.
Joki on lisäksi melko vaikeasti luettava.
Kairilta olen muuteman taimenen saanutkin... Taidettiin kalastella kairiveriltä alavirtaan. Satuimpa kerran kairilla paikkaan missä taimenet pintoivat ja päästiin herkuttelemaan loimutetulla pintaperhotaimenella.
Kairia pidän helpompana paikkana aloittelevalle perhokalastjalle. - Joki
Tulin just joelta ja vesi oli aika vähissä. Eipä haittais jos satais ja pinta nousis. Pari mitallista taimenta/harria saatiin ja vaaksanmittasta ihan RIESAKSI asti. Olkaa tarkkana mikä on "tammukka". Perhoon ei oikein napannu, pikku vaaput oli hyviä.
- ainakin jotain tietoa
löytyy tuolta vasemman reunan linkeistä..
http://personal.inet.fi/yritys/tulppionmajat/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467515
- 334153
- 573655
- 503160
- 172846
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons562426- 542368
- 402309
- 432288
- 162256