Jossakin JT julkaisussa sanottiin kerran, että naiset pitävät yleensä hoitotyöstä. Ei pidä yleistää. Minä en voi sietää sairaaloita. Enkä pidä hoitotyöstä ollenkaan.
Hoitotyöstä
19
238
Vastaukset
- Anonyymi
Minä tein työelämässäni viimeiset 17 vuotta hoitotyötä. Se oli palkitsevaa ja monipuolista. Ja olen mies.
- Anonyymi
Siinä näkee, että sillä ei ole mitään väliä, onko mies vai nainen. Se onnyksilöstä kiinni.
- Anonyymi
Järjestö antaa ymmärtää, että esimerkiksi hoitotyössä olevan todistajan tulee tarvittaessa rikkoa vaitiolovelvollisuutensa tietyissä tilanteissa. "Jehovan laki", joka käytännössä samaistetaan järjestön voimassaolevaan oppiin, menee tarvittaessa maallisen lain ja työnantajaan kohdistuvan uskollisuuden edelle.
"Työnantajilla on oikeus odottaa, että heidän kristityt työntekijänsä ”osoittavat täysin määrin hyvää uskollisuutta”, ja tähän sisältyy myös luottamuksellisuutta koskevien sääntöjen noudattaminen. (Tiitukselle 2:9, 10) Jos kristitty vannoo valan, hänen ei pitäisi suhtautua siihen kevyesti. Vala tekee lupauksesta juhlallisemman ja sitovamman. (Psalmi 24:4) Ja jos laki vielä vahvistaa luottamuksellisuuden vaatimuksen, asia on sitäkin vakavampi. Näin ollen ennen kuin kristitty vannoo valan tai sitoutuu luottamuksellisuuteen joko työpaikan yhteydessä tai muutoin, hänen olisi viisasta ratkaista siinä määrin kuin mahdollista, millaisia ongelmia tämä saattaa aiheuttaa, jos jokin on ristiriidassa Raamatun vaatimusten kanssa. Miten hän hoitaa asioita, jos joku veli tai sisar tulee asiakkaaksi? Yleensä esimerkiksi työskenneltäessä lääkärien tai asianajajien kanssa tai sairaalassa tai oikeudessa voi syntyä ongelmia. Emme voi jättää huomiotta keisarin lakia emmekä valan vakavuutta, mutta Jehovan laki on korkein.
--
Saattaa tulla tilanteita, jolloin uskollisen Jumalan palvelijan oma, Jumalan sanan tuntemukseen perustuva vakaumus saa hänet tulkitsemaan vapaasti tai jopa rikkomaan luottamuksellisuuden vaatimusta korkeampien Jumalan lain vaatimusten vuoksi. Silloin tarvitaan rohkeutta ja tahdikkuutta. Tarkoitus ei ole urkkia toisen vapautta vaan auttaa hairahtunutta ja säilyttää kristillinen seurakunta puhtaana. Synnistä johtuvat vähäiset rikkomukset pitäisi antaa anteeksi. Tällaisessa tapauksessa ”rakkaus peittää paljon syntejä”, ja meidän pitäisi antaa anteeksi ”seitsemänkymmentäseitsemän kertaa”. (Matteus 18:21, 22) Tällöin ”aika on olla vaiti”. Mutta kun yritetään salata suuria syntejä, niin silloin voi olla ”aika puhua”."
- Vartiotorni 1987 1/9 s. 12-15 ”Aika puhua” – milloin?- Anonyymi
Minä pyyhin "sitä" noilla vartiotorni säädöksillä.
Kunhan nyt ensi jättäisivät valehtelun. Valehtelu on Jumalan silmissä VAKAVA SYNTI. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä pyyhin "sitä" noilla vartiotorni säädöksillä.
Kunhan nyt ensi jättäisivät valehtelun. Valehtelu on Jumalan silmissä VAKAVA SYNTI.Miten vakava?
Ukko ei ole korvaansa lotkautanut isommissakaan asioissa tuhansiin vuosiin.
Ties vaikka olisi kuollut vanhuuteen. - Anonyymi
Sitä ei voi kyllä rikkoa missään tapauksessa. Järjestö saa kirjoittaa mitä haluaa. Lakeja on noudatettava työssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten vakava?
Ukko ei ole korvaansa lotkautanut isommissakaan asioissa tuhansiin vuosiin.
Ties vaikka olisi kuollut vanhuuteen.Hänellä on aikaa katsella ihmisten touhuja ja nauraa, esim. ateisteille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä ei voi kyllä rikkoa missään tapauksessa. Järjestö saa kirjoittaa mitä haluaa. Lakeja on noudatettava työssä.
Jep. Lokitiedoista näkee ainakin jonkin verran, jos joku katselee ilman syytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jehovan todistajan lojaalisuus kohdistuu aina ensisijaisesti hänen järjestöönsä, mikä tekee hänestä potentiaalisesti epäluotettavan työntekijän mm. salassapitokysymyksissä. Työnantajien olisi syytä olla tästä tietoisia.
Toisaalta JT voi olla työssään ihan rehti, jos työn vaatimukset eivät joudu törmäyskurssille Vartiotornin opetusten ja raamatuntulkintojen kanssa. Ongelmia voi kuitenkin odottaa, jos järjestön ja työn vaatimukset joutuvat ristiriitaan.
- Anonyymi
Minä en yhtään pitänyt verensiirrosta.
Olin Verpalvelussa 40 vuotta. - Anonyymi
Minä tykkäsin nääs. Olen tehnyt mustaamakkaraa monet vuodet.
Kyllä naiset minun hoidoistani ovat kovasti tykänneet ja kiitelleet. Kerran eräs pyysi uusintakäynnin, kun tykkäsi erityisesti romanttisesta Peräilmasta.
- Anonyymi
Vartiotornihan on antanut ohjeet, että jos sairaalan tms toimessa oleva saa tietää JT:n ottaneen verensiirron, on siitä ilmoitettava lahkolle, siitäkin huolimatta että on työhön mennessään sitoutunut potilastietojen salassapitoon.
- Anonyymi
Niinkö? Jos tästä on ylitsevuotavat todisteet, niin mikä olisi oikea viranomaistaho, jota asian tiimoilta tulisi lähestyä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö? Jos tästä on ylitsevuotavat todisteet, niin mikä olisi oikea viranomaistaho, jota asian tiimoilta tulisi lähestyä?
Tuossahan ohje on ylempänä lainattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossahan ohje on ylempänä lainattuna.
No jos tuollainen ohje kerran on, niin eikö asialle voi tehdä mitään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos tuollainen ohje kerran on, niin eikö asialle voi tehdä mitään?
Kaikkeen moraalittomuuteen ei voi puuttua lain keinoin. Tuossakin ohje on laadittu niin, ettei suoraa käskyä vaitiolovelvollisuuden rikkomiseen anneta, mutta tehdään kuitenkin selväksi, "mitä Jehova haluaa" eli millaista toimintaa todistajalta odotetaan. Rikokseen yllyttämisen tunnusmerkistö tuskin täyttyisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkeen moraalittomuuteen ei voi puuttua lain keinoin. Tuossakin ohje on laadittu niin, ettei suoraa käskyä vaitiolovelvollisuuden rikkomiseen anneta, mutta tehdään kuitenkin selväksi, "mitä Jehova haluaa" eli millaista toimintaa todistajalta odotetaan. Rikokseen yllyttämisen tunnusmerkistö tuskin täyttyisi.
Myöskin sama ohje on annettu tapauksesta, jossa aviossa olematon henkilö asioi lääkärillä ehkäisyvälinehankkimisen tarkoituksessa.
Muistikuvani mukaan näistä on kirjallinen tämä ohje / käsky, mutta se ei ollut ainakaan vakiopainotuotteissa vartiotorni / Herätkää
Ohjeethan ovat olleet vähintäänkin vuosikymmeniä
Valehtelemisen vaatimus teokraattisena sodankäyntinä on muuten ollut v. 1957 vartiotornissa. Ovat vissiin sen jälkeen katsoneet paremmaksi opettaa sen suullisesti valtakunnansalilla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myöskin sama ohje on annettu tapauksesta, jossa aviossa olematon henkilö asioi lääkärillä ehkäisyvälinehankkimisen tarkoituksessa.
Muistikuvani mukaan näistä on kirjallinen tämä ohje / käsky, mutta se ei ollut ainakaan vakiopainotuotteissa vartiotorni / Herätkää
Ohjeethan ovat olleet vähintäänkin vuosikymmeniä
Valehtelemisen vaatimus teokraattisena sodankäyntinä on muuten ollut v. 1957 vartiotornissa. Ovat vissiin sen jälkeen katsoneet paremmaksi opettaa sen suullisesti valtakunnansalillaSamaten tietysti sairaanhoitajan on tarkistettava että jos abortti on tehty JT:lle, niin ilmoitus srk:aan pikimmiten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih274487Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4591327Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771070Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä358981- 77893
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59820
- 228794
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57697Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.42689