Hurjimmat parannukset Suomalaisille, mitä kokoomus on aikaansaanut (2023-2025)

Anonyymi-ap

Kun hallitus menee takaisin "töihin" Arkadian mäelle, alkaa taasen olemaan yksi puolivuotinen Suomen hyväksi tehtynä.

Mutta mitä nyt ne ovat saaneet mukavaa aikaan suomalaisille?

Edellisiin viestiketjuihin ei puolen vuoden ajanjaksolla paljoakaan hyvää tullut.

Tulisikohan nyt jo viimein!

103

833

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Persut von hallituksessa myös

• Anonyymi

No niitten kärkihankkeitahan nämä ovatkin.

• Anonyymi

OLEMME YKSIMIELISIÄ .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

OLEMME YKSIMIELISIÄ .

ONPA HOMMAT HIENOSTI HOIDETTU.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näistä pitää kansan olla mielissään ilman eripuraa onhan pe'ressakinmsanout wttä puhaltajamyhteen hiileen joka on ek n hili

Rikkilee lisää jeiltä wi biedä

Wk kokomus urp ja supp

• Anonyymi

Mitä kehitystä hallitus on saanut aikaan?
        Leikkauksethan ovat tuhoamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

OLEMME YKSIMIELISIÄ .

Petteriä pilailloo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PETTERI KYSYI ARTOLTA: MITÄ TYÖ ON ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PETTERI KYSYI ARTOLTA: MITÄ TYÖ ON ?

Arto vastasi:
        EN TIEDÄ

• Anonyymi

Jo Väinämö kin mukana.

• Anonyymi

Oikeisto siipi säästää 70 miljoonaa lyömällä köyhimmille luun kurkkuun, samalla tukevat finskiä sadoilla miljoonilla ja maksattavat tappionsa kansalaisilla. Yli 100000 palkat ja lisää ruinaavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienosti?

• Anonyymi
      • Paljonhan on korjattu jo! On hieman karsittu ay mafian touhuja, on myös muutoin korjailtu työehtoja. On alettu karsimaan vastikkeettomia menoja joihin ei ole varaa, jne.!

Parempaan ollaan menossa eli reaalitalouteen jossa jokainen itse ansaitsee elämänsä!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Paljonhan on korjattu jo! On hieman karsittu ay mafian touhuja, on myös muutoin korjailtu työehtoja. On alettu karsimaan vastikkeettomia menoja joihin ei ole varaa, jne.!

Parempaan ollaan menossa eli reaalitalouteen jossa jokainen itse ansaitsee elämänsä!

Röh röh ay-mafia KVIIIIK !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Röh röh ay-mafia KVIIIIK !!!

Joskus näyttää sikakin puhuvan asiaa, kviik kviik!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Joskus näyttää sikakin puhuvan asiaa, kviik kviik!

Sanna otti velkaa koronan aikan kun yrittäjät ei meneet töihin.
        Urpo vaati yrittäjille joka päivä lisää rahaa kun yrittäjät eivät viitsineet mennä töihin esim siivoomaan pääsee aina
        Nyt uepo puukotti selkään vaikka itse vaati velan ottoa yritystukiloisille joka päivä

Nyt köyhät töihin eikä natsihallitus anna edes ruokaan rahaa
        Kaikki vaan rikkaille yritykaille

• Anonyymi kirjoitti:

Sanna otti velkaa koronan aikan kun yrittäjät ei meneet töihin.
        Urpo vaati yrittäjille joka päivä lisää rahaa kun yrittäjät eivät viitsineet mennä töihin esim siivoomaan pääsee aina
        Nyt uepo puukotti selkään vaikka itse vaati velan ottoa yritystukiloisille joka päivä

Nyt köyhät töihin eikä natsihallitus anna edes ruokaan rahaa
        Kaikki vaan rikkaille yritykaille

Kirjoituksestasi päätellen et ole ihan ajan tasalla!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Paljonhan on korjattu jo! On hieman karsittu ay mafian touhuja, on myös muutoin korjailtu työehtoja. On alettu karsimaan vastikkeettomia menoja joihin ei ole varaa, jne.!

Röh röh ay-mafia KVIIK !

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Inflatiomme on laskenut 2019-2023 kauden vuotuisesta noin 10% alle 1%!!! Lainojen korot ovat sitä myötä myös laskemassa ekaa kertaa sitten 2019!!!
        Orpon halliltuksen kassasta tosin menee MILJARDEJA naton ja ukrainan lisäksi korottomien lainojen korkoihin, susi-soten hoitamiseen, tunnin junaan, kunnianhimoiseen ilmastotavoitteeseen, eli ennallistamiseen ja päästökauppaan, joista niistäkin 2019-2023 hallitus sopi.

• Anonyymi

Tuolloin anottiin, jotta odotellaan puoli vuotta, niin kaikki kauneudet näkyy, mitä kokoomus olisi meille luonut.

• Anonyymi

Siinäpä sitten se puoli vuotta lisää kärvisteltiin...

No ei ollut silloinkaan mitään hyvää tehtynä, ei minkäänlaista parannusta Suomelle.

• Mihin viittaat ilmaisulla "parannus"?

• Anonyymi

Tätähän pystyy miettimään ihan esim. Suomalaisten elämälaadun parantuminen.

Voit ottaa tuon tulokulman tähän asiaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Tätähän pystyy miettimään ihan esim. Suomalaisten elämälaadun parantuminen.

Voit ottaa tuon tulokulman tähän asiaan.

Elämänlaadun parannus tarkoittaa sitä, että itse toimii sen eteen, eikä odota muiden siihen ryhtyvän!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Elämänlaadun parannus tarkoittaa sitä, että itse toimii sen eteen, eikä odota muiden siihen ryhtyvän!

Aivan, hallituksilla ei ole osaa, eikä arpaa, kenenkään elämänlaatuihin.

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan, hallituksilla ei ole osaa, eikä arpaa, kenenkään elämänlaatuihin.

Hallitushan vain hallitsee toimintaympäristöä, jossa me sen hyvinvointimme luomme itsellemme ja osin siinä samassa naapureillekin.

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Hallitushan vain hallitsee toimintaympäristöä, jossa me sen hyvinvointimme luomme itsellemme ja osin siinä samassa naapureillekin.

Itselle sitä elämänlaadun parannusta tehdään, ei millekään naapurille, tietenkään!

• Anonyymi kirjoitti:

Itselle sitä elämänlaadun parannusta tehdään, ei millekään naapurille, tietenkään!

Kyllä sinun elämänlaatusi paraneminen välillisesti vaikuttaa muidenkin elämänlaadun nousuun. Jos vaikka kulutuksesi nousee niin rahavirrat tuppaavat jollain asteella leviämään joka tarkoittaa pientä parannusta ympäristöön. Jos vaikka akat ottamaan hierontaa kun vaurastut niin siinäkin vaikutat muiden hyvinvointiin. Et näköjään oikein ajatellut ennen tuon vastauksesi kirjoittamista! Vai patjaanko aiot kätkeä kaikki rahat mitä saat ja hommata ruokasi ruokajakelusta?

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Kyllä sinun elämänlaatusi paraneminen välillisesti vaikuttaa muidenkin elämänlaadun nousuun. Jos vaikka kulutuksesi nousee niin rahavirrat tuppaavat jollain asteella leviämään joka tarkoittaa pientä parannusta ympäristöön. Jos vaikka akat ottamaan hierontaa kun vaurastut niin siinäkin vaikutat muiden hyvinvointiin. Et näköjään oikein ajatellut ennen tuon vastauksesi kirjoittamista! Vai patjaanko aiot kätkeä kaikki rahat mitä saat ja hommata ruokasi ruokajakelusta?

Eikös nuo ruokajakelut ole juuri Kokoomuksen toimien syytä. Vai onko sinulla jotain tietoa että Kokoomuksen toimet olisi joskus johtaneet johonkin päinvastaiseen? Kerro jos tiedät jotain muuta kuin Suomen historia?

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Valumateoreetikko...

trickle down

• Anonyymi kirjoitti:

Eikös nuo ruokajakelut ole juuri Kokoomuksen toimien syytä. Vai onko sinulla jotain tietoa että Kokoomuksen toimet olisi joskus johtaneet johonkin päinvastaiseen? Kerro jos tiedät jotain muuta kuin Suomen historia?

Pääosin ruokajonot ovat väärän työvoimapolitiikan aikaansaannosta, siihen taas ei Kokoomuksella olle paljoakaan ollut sanottavaa!

• Anonyymi kirjoitti:

Valumateoreetikko...

trickle down

Mitä kirjoitin ei ole valumaa vaan käytännön asiaa.

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

HeHe mutta sinä loispummieläkeläinen sitä vaan loisit irvokkaasti nuorempien ikäluokkien piikkiin 🤪

Sinä ja työnantajasi maksoitte vain alle NELJÄSOSAN eläkkeestäsi 🤡

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Pääosin ruokajonot ovat väärän työvoimapolitiikan aikaansaannosta, siihen taas ei Kokoomuksella olle paljoakaan ollut sanottavaa!

Paitsi juuri nyt nähdään että Kokoomuksen työvoimapolitiikan vuoksi juuri nuo ruokajonot on kasvaneet. Seuraa asioista!

• Anonyymi kirjoitti:

Paitsi juuri nyt nähdään että Kokoomuksen työvoimapolitiikan vuoksi juuri nuo ruokajonot on kasvaneet. Seuraa asioista!

Ei pidä paikkaansa vaan kikyn puutteen vuoksi olemme mainitsemasi ongelman parissa. Palkat pitää miettiä uudelleen ja se tarkoittaa työttömyyden kasvaessa pitää palkkoja laskea koska se on tehokas tapa kikyn nostamiseen ja siten työttömyyden vähentämiseen!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa vaan kikyn puutteen vuoksi olemme mainitsemasi ongelman parissa. Palkat pitää miettiä uudelleen ja se tarkoittaa työttömyyden kasvaessa pitää palkkoja laskea koska se on tehokas tapa kikyn nostamiseen ja siten työttömyyden vähentämiseen!

Pitää paikkansa. Etkö oikeasti ymmärrä mitään mitä näet??????????????

Kokoomus siis saanut aikaan yritysten kaatumisia urakalla kuten ostovoiman hiipumisen. Hävittänyt työpaikkoja ja kasvattanut työttömyyttä.

Ihan oikeasti, missä ajatuksissa ja ymmärryksessä elät?

Et varmasti osaa sanoa esimerkiksi Kokoomuksen osalta mitään sellaista mistä Suomi olisi hyötynyt?

• Anonyymi kirjoitti:

Pitää paikkansa. Etkö oikeasti ymmärrä mitään mitä näet??????????????

Kokoomus siis saanut aikaan yritysten kaatumisia urakalla kuten ostovoiman hiipumisen. Hävittänyt työpaikkoja ja kasvattanut työttömyyttä.

Ihan oikeasti, missä ajatuksissa ja ymmärryksessä elät?

Et varmasti osaa sanoa esimerkiksi Kokoomuksen osalta mitään sellaista mistä Suomi olisi hyötynyt?

Oikeaa, todellista omaa ostovoimaa saa vain kun sen työllään ansaitsee!

Yritykset kaatuvat kun eivät kykene uudistumaan eivätkä säilyttämään kikyään!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Oikeaa, todellista omaa ostovoimaa saa vain kun sen työllään ansaitsee!

Yritykset kaatuvat kun eivät kykene uudistumaan eivätkä säilyttämään kikyään!

Mutta et kai sentään kiellä totuutta Kokoomuksen osalta kaikesta tunnetusta?

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta et kai sentään kiellä totuutta Kokoomuksen osalta kaikesta tunnetusta?

Kerro nyt mitä totuutta tarkoitat?

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Puhut palkkojen laskemisesta ja siitä, että työstä pitää saada palkkaa työn kannattavuuden mukaan.

Usein mainitset myös, että palkka pitää neuvotella itse. Pitääkö esim. 100 hengen yhtiössä jokaisen neuvotella palkkaa itse toimitusjohtajan kanssa. Sitä voisikin tehdä kerran vuodessa ja tunti per työntekijä eli kaksi viikkoa vuodessä. Näinkö se työ saadaan kannattamaan?

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Kumpaa siis tarkoitat? Että lasketaan palkkoja vai että siitä saa palkkaa kannattavuuden mukaan. Monella alalla se tarkoittaisi palkkojen nousua.

Miten lasket kannattavuuden hoitoalalla?

• Anonyymi kirjoitti:

Puhut palkkojen laskemisesta ja siitä, että työstä pitää saada palkkaa työn kannattavuuden mukaan.

Usein mainitset myös, että palkka pitää neuvotella itse. Pitääkö esim. 100 hengen yhtiössä jokaisen neuvotella palkkaa itse toimitusjohtajan kanssa. Sitä voisikin tehdä kerran vuodessa ja tunti per työntekijä eli kaksi viikkoa vuodessä. Näinkö se työ saadaan kannattamaan?

Minä neuvottelin itse palkkani eräässä suuryhtiössä jossa oli maanlaajuisesti varmuudella yli 1000 työntekijää. En tosin toimitusjohtajan kanssa vaan tulevan esimieheni kanssa!

Olin siellä noin 12 vuotta ilman ongelmia ja sain vielä jopa palkkaani nousemaan alkuperäisestä itse neuvotellen. Sitä pärjää kun osoittaa ansaitsevansa palkkana!

• Anonyymi kirjoitti:

Kumpaa siis tarkoitat? Että lasketaan palkkoja vai että siitä saa palkkaa kannattavuuden mukaan. Monella alalla se tarkoittaisi palkkojen nousua.

Miten lasket kannattavuuden hoitoalalla?

Tuo selviää kun sote lopetetaan ja siirrytään alalla normaaliin järjestykseen kuten missä muussakin tuotannossa eli asiakas maksaa!

Nykyisessä sotessa pitää palkkojen olla tasolla joka saadaan aikaan kohtuu verotuksella muun tarpeellisen ohessa.

Kannattavuutta noin yleensä sote alalla voi miettiä, pitääkö sen ylläpitoon ottaa velkaa, jos tarvitaan niin se on liian kallis!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Minä neuvottelin itse palkkani eräässä suuryhtiössä jossa oli maanlaajuisesti varmuudella yli 1000 työntekijää. En tosin toimitusjohtajan kanssa vaan tulevan esimieheni kanssa!

Olin siellä noin 12 vuotta ilman ongelmia ja sain vielä jopa palkkaani nousemaan alkuperäisestä itse neuvotellen. Sitä pärjää kun osoittaa ansaitsevansa palkkana!

Yhden ihmisen palkkakulut häviävät näissä isoissa yhtiöissä kuin tuhnu hiekkakentällä.

• Anonyymi kirjoitti:

Yhden ihmisen palkkakulut häviävät näissä isoissa yhtiöissä kuin tuhnu hiekkakentällä.

Eivät ne hävinneet, niillä olen viisaasti käytettynä vaurastunut alkuun. Sitä sitten tuon jälkeen jatkoin omassa yrityksessäni.

Se kuitenkin osoitti jotta on parempi hoitaa asiansa itse kuin jättää se muiden huoleksi. Oman työn tulokset ovat hyvä ponsi omissa palkkakeskusteluissa, kun taas tuhansien palkoista keskusteluun vaikuttaa taloustilanne enemmän kuin oma työsi!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Eivät ne hävinneet, niillä olen viisaasti käytettynä vaurastunut alkuun. Sitä sitten tuon jälkeen jatkoin omassa yrityksessäni.

Se kuitenkin osoitti jotta on parempi hoitaa asiansa itse kuin jättää se muiden huoleksi. Oman työn tulokset ovat hyvä ponsi omissa palkkakeskusteluissa, kun taas tuhansien palkoista keskusteluun vaikuttaa taloustilanne enemmän kuin oma työsi!

Ihan uteliaisuutta kyselen kun olen noita sinun reppanan tarinoita aina joskus seurannut ja nauranut. Niin tuota samaako joulunkin tänne hulluudessasi paasasit.

Onko sinulla muuta elämää hulluudessasi kun Suomi 24?

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan uteliaisuutta kyselen kun olen noita sinun reppanan tarinoita aina joskus seurannut ja nauranut. Niin tuota samaako joulunkin tänne hulluudessasi paasasit.

Onko sinulla muuta elämää hulluudessasi kun Suomi 24?

Kerropas miten ymmärrät reppana tarinan? Minulle kun pääsi sisältö ei ihan valkene!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Tuo selviää kun sote lopetetaan ja siirrytään alalla normaaliin järjestykseen kuten missä muussakin tuotannossa eli asiakas maksaa!

Nykyisessä sotessa pitää palkkojen olla tasolla joka saadaan aikaan kohtuu verotuksella muun tarpeellisen ohessa.

Kannattavuutta noin yleensä sote alalla voi miettiä, pitääkö sen ylläpitoon ottaa velkaa, jos tarvitaan niin se on liian kallis!

Ainakin poliisi on sellainen, jonka nyt viimein soisi siirtyä normaaliin järjestykseen, kuten muussakin tuotannossa:

Asiakas maksaa, joka tilaa!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Hehe todellisuudessa sinä eläkeläisloispummi olet nuorempien ikäluokkien elätti!

Sinä ja työnantajasi maksoitte eläkkeestäsi vain VAIVAISEN NELJÄSOSAN!

Niinpä sitten irvokkaasti loisit nuorempiesi elätettävänä:-D

• Anonyymi kirjoitti:

Hehe todellisuudessa sinä eläkeläisloispummi olet nuorempien ikäluokkien elätti!

Sinä ja työnantajasi maksoitte eläkkeestäsi vain VAIVAISEN NELJÄSOSAN!

Niinpä sitten irvokkaasti loisit nuorempiesi elätettävänä:-D

Sanin/kirjoitan nyt vielä kerran sinulle, saan eläkevakuutusta, en eläkesäästötiliä!

Opettele ero ja palaa vasta opittuasi asiaan! Jos oppiminen on liian vaikeaa niin unohda asia!

Muista se, että minä maksoin koulutuksesi, vaikka se näköjään hukkaan menikin mutta ei minun syystäni!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Leipäjonot syntyivät Holkerin hallituksen aikaan ja siitä lähtien ne ovat VARMIMPANANA KOKOOMUKSEN VALLAN SYMBOLINA !

• Anonyymi kirjoitti:

Leipäjonot syntyivät Holkerin hallituksen aikaan ja siitä lähtien ne ovat VARMIMPANANA KOKOOMUKSEN VALLAN SYMBOLINA !

Niinpä, ei nääs ay mafia ole korjannut työehtosopimuksiaan suuntaan joka lisäisi työvoiman käyttöä! Siitä se kiinni on!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Niinpä, ei nääs ay mafia ole korjannut työehtosopimuksiaan suuntaan joka lisäisi työvoiman käyttöä! Siitä se kiinni on!

Tarkoitat varmaan sitä, että ay-liike on neuvotellut palkankorotuksia.

Nythän hallitus on tehnyt monta muutosta palkkojen jäädyttämiseksi.

Paikallisesti niitä voi vaikka laskea, koska minimipalkat eivät ole laissa vaan ainoastaan työehtosopimuksissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitat varmaan sitä, että ay-liike on neuvotellut palkankorotuksia.

Nythän hallitus on tehnyt monta muutosta palkkojen jäädyttämiseksi.

Paikallisesti niitä voi vaikka laskea, koska minimipalkat eivät ole laissa vaan ainoastaan työehtosopimuksissa.

Siis jos ay mafia viisas olisi niin se muuttaisi kaikki työsuhteet joissa on tuottavuutta tuotokseen riippuvaiseksi palkan suhteen, ei ajan kuten tänään. Palkat voi myös neuvotella suoraan työnantajan kanssa, ei siihen mitään ay mafiaa tarvita. Noin minäkin tein eikä tarvinnut katua!

Palkkojen pitää aina perustua työn tuottavuuteen, aika ei voi olla objektiivinen peruste!

Miksi himoitset minimipalkkoja, minä ainakin pyrin aikoinani tuottamaan sen verran tulosta työlläni, jotta ei tarvinnut minimeitä miettiä.

Paikallinen sopiminen on se paras keino hoitaa palkka-asiat!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Siis jos ay mafia viisas olisi niin se muuttaisi kaikki työsuhteet joissa on tuottavuutta tuotokseen riippuvaiseksi palkan suhteen, ei ajan kuten tänään. Palkat voi myös neuvotella suoraan työnantajan kanssa, ei siihen mitään ay mafiaa tarvita. Noin minäkin tein eikä tarvinnut katua!

Palkkojen pitää aina perustua työn tuottavuuteen, aika ei voi olla objektiivinen peruste!

Miksi himoitset minimipalkkoja, minä ainakin pyrin aikoinani tuottamaan sen verran tulosta työlläni, jotta ei tarvinnut minimeitä miettiä.

Paikallinen sopiminen on se paras keino hoitaa palkka-asiat!

HeHe jos ay-mafia olisi viisas, niin se puolittaisi sinun loispummieläkeläisen eläkkeen 😄

Sinä ja työnantajasi maksoitte vain alle NELJÄSOSAN eläkkeestäsi 🤪

Niinpä sinä elätti loisit irvokkaasti nuorempien ikäluokkien piikkiin 😜

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Eli kannatat yksityistä terveydenhuoltoa? Julkisen lopettaminen toki lopettaa turhat käynnit, kun tulee 200 eurokn lasku käynnistä ja muutaman tonnin lasku hoidosta. Karsiutuu siinä köyhimmät eläkeläiset pois eletettävinä.

Hallitus ajaa paikallisella neuvottelulla palkkojen laskemista. Vanha pomosi kanssa neuvottelu on turha luulo normaali duunarille ja insinöörillekin. Kvartaalitaloudessa ajatellaan vain tulosta.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli kannatat yksityistä terveydenhuoltoa? Julkisen lopettaminen toki lopettaa turhat käynnit, kun tulee 200 eurokn lasku käynnistä ja muutaman tonnin lasku hoidosta. Karsiutuu siinä köyhimmät eläkeläiset pois eletettävinä.

Hallitus ajaa paikallisella neuvottelulla palkkojen laskemista. Vanha pomosi kanssa neuvottelu on turha luulo normaali duunarille ja insinöörillekin. Kvartaalitaloudessa ajatellaan vain tulosta.

Sinä Lyyli halusit veroja alemmas ja niitä voi laskea vain jos kulut laskevat. Minähän vain esitin sen vaihtoehdon, jota verojen pienentäminen vaatii. Et oikein ymmärrä lukemaasi näköjään!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Sinä Lyyli halusit veroja alemmas ja niitä voi laskea vain jos kulut laskevat. Minähän vain esitin sen vaihtoehdon, jota verojen pienentäminen vaatii. Et oikein ymmärrä lukemaasi näköjään!

Kyllä veroja tulee reteesti nostaa.

Progressiivinen alv olisi parasta, toteutus hieman haastavaa toki.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä veroja tulee reteesti nostaa.

Progressiivinen alv olisi parasta, toteutus hieman haastavaa toki.

Ei missään tapauksessa pidä veroja nostaa vaan pitää kasvattaa pääomia! Vain pääomilla saadaan taloutta sekä elämänlaatua nousemaan.

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Ei missään tapauksessa pidä veroja nostaa vaan pitää kasvattaa pääomia! Vain pääomilla saadaan taloutta sekä elämänlaatua nousemaan.

Alv voi kyllä jättää silleensä.

Verotetaan pikemmin enempi pääomia.

Pääomat kunnon verotukseen, tarvittaessa kansallistetaan turhan turpesksi tulleet.

• Anonyymi kirjoitti:

Alv voi kyllä jättää silleensä.

Verotetaan pikemmin enempi pääomia.

Pääomat kunnon verotukseen, tarvittaessa kansallistetaan turhan turpesksi tulleet.

Kyllä pääomia verotetaan. Kun ne sijoitetaan yritykseen niin yritys toimii ja tuottaa monen sortin veroja. Myös yrityksen maksamista osingoista maksetaan veroja!

Pääomaa meillä on vain liian niukasti ja siksi jopa valtio joutuu lainaamaan ulkomailta ja maksamaan korot sinne. Oliosihan se parempaa valtionkin lainata kotimaasta ja silloin korotkin jäisivät tänne. Jotta päästään eteenpäin on pääomia alettava suosimaan työttömyyden sijaan!

Nyt vaan joka iikka ja akka pääomia lisäämään!

• Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

Sanin/kirjoitan nyt vielä kerran sinulle, saan eläkevakuutusta, en eläkesäästötiliä!

Opettele ero ja palaa vasta opittuasi asiaan! Jos oppiminen on liian vaikeaa niin unohda asia!

Muista se, että minä maksoin koulutuksesi, vaikka se näköjään hukkaan menikin mutta ei minun syystäni!

HeHe sinä loisit irvokkaasti nuorempien ikäluokkien piikkiin 😄

Sinä ja työnantajasi maksoitte vain alle NELJÄSOSAN eläkkeestäsi, niinpä sinä elätti loisit irvokkaasti nuorempien ikäluokkien 🤪

• Anonyymi

Joidenkin mukaanhan saatiin paljonkin aikaan:

"Aika paljonkin, on päästy alkuun vanhan sosialistisen järjestelmän korjaamisessa. Sitä ei voi suoraan tehdä vaan vähän kerrassaan jotta ihmiset ehtivät sopeutumaan!"

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ehkäpä nyt tulee hurjat parannukset Suomalaisille, kun ovat alkuvuoden tekemättä yhtään mitään.

• Anonyymi

Ansaitsemattomat poistettu niiltä jotka niitä ei ansaitse!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ansaitsemattomat poistettu niiltä jotka niitä ei ansaitse!

Velkaa otettu lähes 15 miljardia, työttömyys saatu nostettua 9 %:iin, konkursseja ennätysmäärä, sairailta viety mahdollisuus saada hoitoa ja tämä yhdessä vuodessa, siinä perskokkareiden saldoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Velkaa otettu lähes 15 miljardia, työttömyys saatu nostettua 9 %:iin, konkursseja ennätysmäärä, sairailta viety mahdollisuus saada hoitoa ja tämä yhdessä vuodessa, siinä perskokkareiden saldoa.

Lisää ennätyksiä perskokkareilta: Verotus on kireintä 10 vuoteen.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Matala nakkikioskisontapaska pitäisi tappaa, perheineen päivineen.

• Anonyymi

Ja mieluiten polttopulloilla hitaasti polttaen.

• Anonyymi

Naapurin vähäjättöiseltä pojalta polttavat asumistuen, kun isäukkonsa sille lapsilisärahat säästänyt.
      Hyvä kokoomus!

• Anonyymi
      • Anonyymi

Luotan vain siihen, että kokoomus koettaa AINA kusettaa!
        Teen parhaani niiden mulkkujen juonista selviytyäkseni. Toisinaan haastavaa on...

• Anonyymi

Käytännössä valumaefekti ei ole missään toiminut, miksi se Suomessa toimisi?

• Anonyymi

Ei se toimikaan, mutta sen varjolla perustellaan

• Anonyymi

Jopa 25% kannatus!

• Anonyymi

Suomalaisten säästämisbuumin

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ei tule tehä muuta työtä kuin tuottavaa työtä!

• Anonyymi

Se on tehtävä niin, että ns. yritystuet on poistettava, jotta tekevät tuottavaa työtä! Terveet yritykset kyllä pärjää.

• Anonyymi

Kai ne nyt viimein on saaneet velalla elämisen loppumaan.

"Koska se joka ottaa velkaa, ei ole aidosti Suomen puolella"

• Anonyymi

On löydetty jo 700 kasvutointa!

Löytyikö 200 lisäkasvutoimet hyvästä hallitusohjelmasta, vai jaettiiko 500 kasvutointa vielä niin, että saatiin ne 200 lisää?

• Anonyymi

Nytkö ne huutaa oppositiota apuun, kun eivät kykenekään tuottavuuden kasvuun.

• Anonyymi

Toimenpiteitten magiaa.

• Anonyymi

Mykkä lähti.

• Anonyymi

SATUSETÄ SATONEN LÄHTI .

• Anonyymi

ORPO LÄHTEE .

• Anonyymi

Parannuksia...

No jot ymmärrys?

Yhä useampi ymmärtää, ettei tällä hallituksella ole tarkoitus, eikä osaaminen julkisen talouden vahvistamiseen.

• Anonyymi

Aika hiljaista...

• Anonyymi

No, selkeetä:

Tähän listaus niistä hurjimmista parannuksista, joita nykyinen kokoomusjohtoinen hallitus saanut aikaan.

• Anonyymi

100000 on vaupaudettu työnikenestä

• Anonyymi

vapautettu

• Parasta on reaaliseen yhteiskuntaan meno, jossa sosialisti hömppä haudataan suohon!

• Anonyymi
        UUSI

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko samaa, kuin 2017?

https://keskustelu.suomi24.fi/t/14654814/perskeko-tulee-romahtamaan-#comment-88176371

"Minä ostan kaiken käteisellä. Kaksi asiaa olen ostanut osin velkaa käyttäen, ensimmäisen asuntoni ja ensimmäisen autoni"

Asia on aina ollut niin mitä aiemmin kirjoitin:

"Velkaantuminen vain johtuu siitä, että vaaditaan liikaa, enemmän kuin ansaitsemme. Olisi jokaisen joka ei kykene luomaan uutta tyydyttävä reaaliseen ansioon jolloin velkaa ei tarvittaisi.

Liian innokas velan käyttö ainoastaan nostaa hintoja koska olet valmis jotain heti saadaksesi velkaantumaan. Minä ostan kaiken käteisellä. Kaksi asiaa olen ostanut osin velkaa käyttäen, ensimmäisen asuntoni ja ensimmäisen autoni koska työni vaati sitä työkohteiden ollessa ympäri Suomea, täältä etelästä Rovaniemelle.

Jos lähdettäisiin edes lähes reaalitaloudesta eli ensin ansaittaisiin ja säästettäisiin tarvittava pääoma niin elämämme tulisi paljon halvemmaksi koska korot ja tilinhoitomaksut jäisivät syrjään myös hinnat laskisivat koska kuitenkin myydä haluttaisiin."

Tuo on asia joka ei tule koskaan muuttumaan. Edelleen ostan vain käteisellä tosin nykyisin korttia käyttäen mutta debet ominaisuudella. Kun oppii hoitamaan asiansa niin ei ole ongelmia vaan aina voi sovittaa menonsa tuloihin ja siihen mitä entisistä tuloista on jäänyt plakkariin.

Euroaikana on ollut vielä se etu, ettei ole devalvaatioita näkynyt, nehän aiemmin söivät säästöjä paljon inflaatiota nopeammin, kun yhdessä yössä saattoi hävitä kymmeniä prosentteja! Nyt voi varsin huoletta parinkin auton verran pitää rahaa tilillä!

• Anonyymi
        UUSI
        Extyökkäri kirjoitti:

Asia on aina ollut niin mitä aiemmin kirjoitin:

"Velkaantuminen vain johtuu siitä, että vaaditaan liikaa, enemmän kuin ansaitsemme. Olisi jokaisen joka ei kykene luomaan uutta tyydyttävä reaaliseen ansioon jolloin velkaa ei tarvittaisi.

Liian innokas velan käyttö ainoastaan nostaa hintoja koska olet valmis jotain heti saadaksesi velkaantumaan. Minä ostan kaiken käteisellä. Kaksi asiaa olen ostanut osin velkaa käyttäen, ensimmäisen asuntoni ja ensimmäisen autoni koska työni vaati sitä työkohteiden ollessa ympäri Suomea, täältä etelästä Rovaniemelle.

Jos lähdettäisiin edes lähes reaalitaloudesta eli ensin ansaittaisiin ja säästettäisiin tarvittava pääoma niin elämämme tulisi paljon halvemmaksi koska korot ja tilinhoitomaksut jäisivät syrjään myös hinnat laskisivat koska kuitenkin myydä haluttaisiin."

Tuo on asia joka ei tule koskaan muuttumaan. Edelleen ostan vain käteisellä tosin nykyisin korttia käyttäen mutta debet ominaisuudella. Kun oppii hoitamaan asiansa niin ei ole ongelmia vaan aina voi sovittaa menonsa tuloihin ja siihen mitä entisistä tuloista on jäänyt plakkariin.

Euroaikana on ollut vielä se etu, ettei ole devalvaatioita näkynyt, nehän aiemmin söivät säästöjä paljon inflaatiota nopeammin, kun yhdessä yössä saattoi hävitä kymmeniä prosentteja! Nyt voi varsin huoletta parinkin auton verran pitää rahaa tilillä!

Mutta mitä aloituksessa oli, niin et sinäkään löydä nyt mitään oikeita parannuksia puhumattakaan hurjista parannuksista.

Ihan tiedoksi.
        Työttömyyden kasvattaminen.
        Avoimien työpaikkojen vähentäminen
        Valtionvelan todella suuri kasvattaminen.
        Yritysten kaataminen.
        Kurjuuden ja leipäjonojen kasvattaminen.
        Terveydenhoidon alas ajo.
        Kaikkien hyvinvoinnin alas ajo.
        Ostovoiman pienentäminen
        Kuntien ja valtion verotulojen pienentäminen.
        Jne.
        Noita ei siis Kokoomuksen ulkopuolella lasketa parannuksiksi vaikka sinä nuo omalla järjelläsi katsot parannuksiksi josta kaikki hyötyy.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta mitä aloituksessa oli, niin et sinäkään löydä nyt mitään oikeita parannuksia puhumattakaan hurjista parannuksista.

Ihan tiedoksi.
        Työttömyyden kasvattaminen.
        Avoimien työpaikkojen vähentäminen
        Valtionvelan todella suuri kasvattaminen.
        Yritysten kaataminen.
        Kurjuuden ja leipäjonojen kasvattaminen.
        Terveydenhoidon alas ajo.
        Kaikkien hyvinvoinnin alas ajo.
        Ostovoiman pienentäminen
        Kuntien ja valtion verotulojen pienentäminen.
        Jne.
        Noita ei siis Kokoomuksen ulkopuolella lasketa parannuksiksi vaikka sinä nuo omalla järjelläsi katsot parannuksiksi josta kaikki hyötyy.

Jos et näe sitä, että on parannusta viedä liikaa valtaa ay mafialta joka homma tosin on vielä kesken, niin olet poliittinen sokea!

Et myöskään mieti miksi velkaa pitää edelleen ottaa, vai onko sinulla esittää suuria uudistuksia nykyisen hallituksen puitteissa, jotka eivät liity entisten hommiin ja päätöksiin?

Terveyden hoidon ongelmakin juontaa edelliseen hallitukseen ja sen sote uudistukseen, joka jäi monelta osin kesken varsinkin rahoituksen osalta. Kun nyt ensin katsotaan miten se toimii niin voidaan sen jälkeen alkaa sen korjaukset!

Valtion kuten kuntienkin menoja pitää saada alas jotta päästään kohtuullisempaan verotukseen. Se on todella tärkeää jotta yritystoimintaan saadaan vauhtia!

• Anonyymi
      UUSI

Hallituksen useat toimenpiteet ajavat palkkakuria.

Onko myös työttömien määrän lisääminen keinona palkkakuriin?

• Anonyymi
        UUSI

Kun tarjonta lisääntyy, niin työllistymistä haluavat kilpailevat palkoilla ja muilla työehdoilla.

Ehdottomasti siis kyllä!

• UUSI

Jos vasemmisto ja sen ay mafia haluaisivat vähemmän työttömiä, niin niiden olisi helppoa saada muutosta työttömien määrään. Laskemalla palkkoja saisimme lisää kilpailukykyä ja siten vienti kasvaisi joka taas lisäisi työpaikkoja myös muihin yrityksiin!

Kun palkkakuri liitetään jokaisen työntekijän omaan tuottavuuteen niin ongelmat painuvat murto-osaan nykyisestään!

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      253
      3432
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3394
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1994
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1686
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    6. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1396
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1231
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1149
    9. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      73
      1005
    Aihe