E-Korean lentokoneturma

Anonyymi-ap

Lentäjät yrittivät toistamiseen maahan laskua, kun oikeanpuoleinen moottori sai lintuosuman.

Valitettavasti unohtivat laskea laskutelineet alas. Lentäjän selvä virhe.

Lentokenttää ei ole suunniteltu hätälaskupaikaksi koska kiitoradan päässä kasvaa nurmikko ja betoniaita valleineen.

Kyseisessä kiitoradan päädyssä olisi tilaa hätätilanteille. Toivottavasti tästä turmasta oppivat jotain. Pikkutiet voidaan siirtää.

6

230

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnettomuusessa ihmeellisyyksiä. Miksi laskutelineet olivat ylhäällä? Telineet viidaan laskea hydrauliviasta huolimatta.

      Kone tuli sileänä laskuun ilman laskusiivekkeitä. Vauhti oli kova ja tuskin olisi pysähtynyt edes laskutelineet alhaalla. Mikä hoppu tulla laskuun? Kone pystyy lentämään yhdellä moottorilla ja tätä harjoitellaan simussa säännöllisesti.

      • Anonyymi

        Olisikohan tarkoitus ollut olla toinen go around, mutta joku unohti vetää koneen ylös?
        Ja vaikka toi lintutörmäys olisi vienyt tehot tuosta vasemmasta moottorista, olisi myös laipat saatu alas. Miksi laskeuduttiin alle puoleen kenttään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan tarkoitus ollut olla toinen go around, mutta joku unohti vetää koneen ylös?
        Ja vaikka toi lintutörmäys olisi vienyt tehot tuosta vasemmasta moottorista, olisi myös laipat saatu alas. Miksi laskeuduttiin alle puoleen kenttään?

        Kyllä kone tuli kiitoradalle alussa mutta kovan vauhdin takia ei istunut kenttään ja lasku pitkäksi.

        Kerrotko mikä on go around joka unohdetaan tehdä? Siis tehdään mutta ei muistetaa vetää ohjaimista???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kone tuli kiitoradalle alussa mutta kovan vauhdin takia ei istunut kenttään ja lasku pitkäksi.

        Kerrotko mikä on go around joka unohdetaan tehdä? Siis tehdään mutta ei muistetaa vetää ohjaimista???

        Konehan oli selvästi go around -konfiguroinnissa, laskutelineet ylhäällä, laipat ylhäällä, sauvasta ei vaan vedetty taakse? Vai oliko typerä kapteeni/perämies sammuttanut lintutörmäyksen jälkeen vahingossa sen ehjän ykkösmoottorin? Kakkosessakin ainakin videosta päätellen reversit toimivat, vaan tuliko tehoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konehan oli selvästi go around -konfiguroinnissa, laskutelineet ylhäällä, laipat ylhäällä, sauvasta ei vaan vedetty taakse? Vai oliko typerä kapteeni/perämies sammuttanut lintutörmäyksen jälkeen vahingossa sen ehjän ykkösmoottorin? Kakkosessakin ainakin videosta päätellen reversit toimivat, vaan tuliko tehoja?

        Go aroundissa laipat eivät ole ylhäällä. Ylösvedon aloituksessa kone on laskuasussa eli laipat kokonaan alhaalla kuten telineet. Go aroundissa lyödään täydet tehot, ländörit ylös ja laippoja vähennetään sitä mukaan kun nopeus kasvaa. Jos mennään heti laskukierrokseen, laippoja jää alas. Jos tehdään pidempin lenkki, laipat otetaan ylös kokonaan.

        Toisin sanoa, kone sileä ei todellakaan ole go around konfiguraatio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Go aroundissa laipat eivät ole ylhäällä. Ylösvedon aloituksessa kone on laskuasussa eli laipat kokonaan alhaalla kuten telineet. Go aroundissa lyödään täydet tehot, ländörit ylös ja laippoja vähennetään sitä mukaan kun nopeus kasvaa. Jos mennään heti laskukierrokseen, laippoja jää alas. Jos tehdään pidempin lenkki, laipat otetaan ylös kokonaan.

        Toisin sanoa, kone sileä ei todellakaan ole go around konfiguraatio.

        Vaan silminnäkijöiden mukaan ennen tätä viimistä laskuyritystä ennen oli sekä laskutelineet että laipat alhaalla, sitten huudettiin torniin mayday ja go around, nostettiin telineet ja laipat ja tultiin tonttiin. Silkkaa ammattitaidottomuutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7735
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4283
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3765
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2636
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2518
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58
      2469
    9. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40
      2349
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2306
    Aihe