Nainen kertoo Iltalehdessä: "Isoveli haukkui pikkuveljensä ”maasta taivaisiin”.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cb572637-a9ff-4de1-8ea5-b93ab216262f
En ole ennen kuullut haukuttavan ”Maasta taivaisiin” vaan kehuttavan, sen sijaan haukutaan vaikkapa maanrakoon, ei ainakaan kuulosta järkevältä.
Toimittelijat itsekin käyttävät sanontoja tai sanoja miten sattuu, taivuttavat sanoja väärin jne. Ei paljon ammattitaitoa vaadita enää, ehkäpä tärkeämpää tuottavuus, samat uutisetkin vaikkapa Nurmijärven onnttomuudesta moneen kertaan, vain muutama sana vaihdettu.
Maasta taivaisiin
Anonyymi-ap
6
205
Vastaukset
- Anonyymi
"Haukkui pystyyn", se on tavllaan saman suuntainen, vaikka tarkoittaneekin seisomista?
- Anonyymi
Meilläpäin kylläkin kehutaan maasta taivaaseen, en ole koskaan kuullut taivaisiin.
- Anonyymi
Jotkut lauloivat vanhaa pyhäkouluvirttä ”Mä silmät luon ylös taivaaseen…” sanoilla ”Mä silmän luon ylös taivaisiin…”.
- Anonyymi
Jopa seitsemänteen taivaaseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa seitsemänteen taivaaseen.
Lemmen korkeimpaan hurmioon. Korkeaan C:hen, kehoa resonoiden… Mutta hommassa olisi hyvä pitää järki mukana.
- Anonyymi
Olen kyllä kuullut että, joku on haukuttu alimpaan helvettiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477705
- 334263
- 573735
- 503210
- 172896
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652601- 642498
- 522403
- 402349
- 162296