Ystävä joka neuvoo koko ajan

Anonyymi-ap

Mitä tykkäätte jos ystävänne joka tilanteessa antaa neuvoja, kuin sinä olisit kaikesta tietämätön tollo? Aina kun kerrot elämäsi tapahtumia, huolia, ystävä täräyttää ohjeen mitä tehdä. Ja usein myös mitä OLISI pitänyt tehdä. Mun mielestä perseestä. Ystävä ei osaa kuunnella, vaan hänestä ilmeisesti tuntuu että hänen täytyy nyt tämä tilanne koittaa jotenkin korjata. Tai luulee että häneltä pyydetään apua!!

16

434

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaikkitietävät ovat rasittavia ihmisiä. Parempi jättää itsekseen ja hakea parempaa seuraa.

• Anonyymi

Kuulostaa siltä että tarinasi pitävät sisällään paljon uusavuttomutta ja kyseenalaisia elämänvalintoja, ja ystävälläsi on täys työ yrittää pitää huolta ettet vahingossa tukehdu omaan kuolaasi. Toisille ihmisille avun anto on välittämistä. Tämäkin ongelma ratkeaisi kun et panttaisi olojasi, vaan kertoisit ystävälle, että kaipaat tänään vain kuuntelevaa korvaa, et neuvoa tai ratkaisuja. 🤓

• Jotkut kuvitelevat automaattisesti, että kun kertoo heille mitä tahansa, että siinä pitää olla kohta neuvomassa miten homma tehdään ja mikä on heidän mielestään parempi ratkaisu.

• Ei ole ollenkaan mukavaa sellainen, eikä sellainen ole edes oikea ystävä. On ollut tuollaisia kavereita useita, jotka on niin kaikkitietäviä ja kaikessa parempia. Rasittavia pitemmän päälle, eivätkä osaa yhtään kuunnella, vaan odottavat vaan omaa suuvuoroaan, että pääsee taa kehumaan omilla paremmilla jutuillaan. Se on narsistista luonnetta.

• Anonyymi

Jos ystävällä on aina näitä huolia ym. ja pitkät puheet, niin eihän kukaan jaksa sitä loputtomiin kuunnella. Ehkä ystäväsi haluaa vain auttaa ja löytää ratkaisun, mutta toki ei se ole miellyttävää, kun itsehän ne ratkaisut kuitenkin lopuksi pitää tehdä. En itse jaksaisi ystävää, jos olisin vain jokin ämpäri, mihin voi purkaa kaiken. Ystävyyden pitäisi olla molemminpuolista eli vastaanottamista ja antamista. Mutta eihän tämä välttämättä ole mikään veteen piirretty viiva. Itse lopetin muutaman ihmissuhteen, kun olin vain kuuntelijana. En jaksa olla mikään terapeutti ja vain kuunnella, kuunnella loputtomiin, kun se toinen väsyy ennen pitkään. Kun itsellä vaikeuksia ollut, niin sanotaan sitten ylimielisesti, että nyt en jaksa, että mullakin on eli keskustelu kuitenkin kääntyy sitten siihen, joka ottaa enemmän kaivosta vettä..

• Anonyymi

Hyvin kirjoitettu. Kaivo kun kaivo ehtyy liiasta veden nostosta. . Entäs sitten.Kun kolistelee sankkoa tyhjässä kaivossa. ? Huutaa kaivoon ”köyhyydessä elättäjä”. Kaikuuko se ?

• Anonyymi

Joillakin ei ole ainuttakaan ystävää ja sinä jaksat valittaa ystävästäsi.

• Anonyymi

Sinulla on varmaan älypuhelin ja niihin voi laittaa toiminnon, joka nauhoittaa puhelun. Kun itsekin osallistut muutamalla sanalla tähän keskusteluun, niin nauhoittamisessa ei liene mitään pahaa. Nauhoitapa tällainen neuvontapläjäys ja kuunteluta hänellä itsellään isolla volyymilla. Sano, että kiitos neuvoista, mutta pyydät niitä sitten jos koet tarvitsevasi.

• Anonyymi

Niinkö sinä toimit? Nauhoitat keskusteluja, puhelin auki koko ajan. Vaikutat ihanalta ihmiseltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö sinä toimit? Nauhoitat keskusteluja, puhelin auki koko ajan. Vaikutat ihanalta ihmiseltä.

Ei ole tapana koko ajan nauhoittaa. Mutta erityistilanteissaa tämä on ihan toimiva konsti. Saat ajatella minusta ihan mitä haluat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole tapana koko ajan nauhoittaa. Mutta erityistilanteissaa tämä on ihan toimiva konsti. Saat ajatella minusta ihan mitä haluat.

Itsellä ei tulisi mieleenkään nauhoittaa keskusteluja. Tiedän kyllä muutaman tutun jotka tätä harrastaa, hulluilla on halvat huvit

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsellä ei tulisi mieleenkään nauhoittaa keskusteluja. Tiedän kyllä muutaman tutun jotka tätä harrastaa, hulluilla on halvat huvit

Oletko sinä itse tuo koko ajan neuvova "ystävä"? Miksi sinua niin suututtaa, jos jotkut osaavat puolustautua? Häiritseekö se kiusaamistasi? 🐷

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinä itse tuo koko ajan neuvova "ystävä"? Miksi sinua niin suututtaa, jos jotkut osaavat puolustautua? Häiritseekö se kiusaamistasi? 🐷

Mikä sun ongelma on? Mulla ei ole ystäviä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sun ongelma on? Mulla ei ole ystäviä.

Mikäkö mun ongelma on? Ei mitään erityistä tällä hetkellä tule mieleen. Toki elämä on täynnä ongelmia menneisyydessä ja tulevaisuudessa. Niiden kanssa vaan täytyy elää.

Ystäviä on mahdollista saada. Aina ystävyydet eivät kestä pitkään, joskus kestävät. Ystävyys voi muuttua matkan varrella, niin kuin muuttuvat kaikki ihmisetkin. Mutta varmasti sinullekin joku ystävä löytyy. Kannattaa pyrkiä saamaan useampia ystäviä, koska jos on vain yksi ainoa ystävä, niin helposti alkaa liikaa panostamaan tähän ystävään ja silloin voi ilmetä ripustautumista ja takertumista - jotka taas vaikuttavat usein niin että toinen ihminen haluaa etäisyyttä.

https://www.apu.fi/artikkelit/miten-loytaa-uusia-ystavia-nain-onnistut-asiantuntija-neuvoo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäkö mun ongelma on? Ei mitään erityistä tällä hetkellä tule mieleen. Toki elämä on täynnä ongelmia menneisyydessä ja tulevaisuudessa. Niiden kanssa vaan täytyy elää.

Ystäviä on mahdollista saada. Aina ystävyydet eivät kestä pitkään, joskus kestävät. Ystävyys voi muuttua matkan varrella, niin kuin muuttuvat kaikki ihmisetkin. Mutta varmasti sinullekin joku ystävä löytyy. Kannattaa pyrkiä saamaan useampia ystäviä, koska jos on vain yksi ainoa ystävä, niin helposti alkaa liikaa panostamaan tähän ystävään ja silloin voi ilmetä ripustautumista ja takertumista - jotka taas vaikuttavat usein niin että toinen ihminen haluaa etäisyyttä.

https://www.apu.fi/artikkelit/miten-loytaa-uusia-ystavia-nain-onnistut-asiantuntija-neuvoo

Miksi pitäisi löytää ystäviä? Siksikö että lyödään puukkoa selkään, niinpä! Mukavaa päivää sulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi löytää ystäviä? Siksikö että lyödään puukkoa selkään, niinpä! Mukavaa päivää sulle.

Ymmärsin että sinun ongelmasi on se, ettei sinulla ole ystäviä. Ei tietenkään ole pakko olla ystäviä, jos kerran tulet ilman niitä toimeen. Mukavaa päivää itsellesikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3584
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      255
      3532
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2024
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1419
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      388
      1247
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1169
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe