-00 mallin Astran vasen vilkku jää palamaan silloin tällöin. Vika ei ole vielä osunut kohdalle niin että olisi päässyt korjaamolle kun se on jumissa. Viiksikytkin jo vaihdettiin kun kaukovalotkin jäivät päälle välillä, mutta ei se vaihto ainakaan vilkkuun vaikuttanut. Vasemman puolen vilkku siis palaa jatkuvasti eikä sammu edes vaikka sammuttaa auton. Onko kellään ollut mitään vastaavaa vikaa? Huollossa ei osata sanoa mitään ei muka ole kuultukaan moisesta. Olisiko vilkku releessä vika? Missä se sijaitsee? Käyttöohjekirja ei kerro niin tärkeän osan sijaintia.
Astran vilkku jumissa
9
3334
Vastaukset
- Olisiko näin?
Joissakin saksalais malleissa on kytkentä, jolloin vasen vilkku jää palamaan jos parkit on päällä vaikka virta-avaimen ottaa pois lukosta.(tietysti vilkkuviiksi pitää silloin olla käännettynä vasemmalle) Tarkoituksena ilmeisesti virran säästö, nimittäin silloin ei pala parkkivalot, vaan vasemmat etu- ja takavilkut. Sakemannit käyttää tätä pimeässä parkeeramiseen, vilkku vasemmalle- eli tien puolelle ja parkit päälle.
- kiusallista
Vilkku palaa myös ajaessa ja silloin kun ei ole parkkeja päällä. Sammuu sitten jossain vaiheessa itsekseen.
- Pave
Kyllä ne on parkit, jotka palavat villkukytkimen mukaan joko vasemmalle tai oikealle, kun ottaa virta-avaimen pois.
- kiusallista
Pave kirjoitti:
Kyllä ne on parkit, jotka palavat villkukytkimen mukaan joko vasemmalle tai oikealle, kun ottaa virta-avaimen pois.
Minulla palaa keltainen valo myös ajon aikana ja vilkku ei silloin toimi. Myös mittaristossa palaa vilkun merkkivalo.
- Pave
kiusallista kirjoitti:
Minulla palaa keltainen valo myös ajon aikana ja vilkku ei silloin toimi. Myös mittaristossa palaa vilkun merkkivalo.
Se virta tulee todennäköisesti toisesta virtapiiristä, sammuuko jos otat vilkkureleen pois? Jos jää palamaan niin nypi yksitellen sulakkeita ja tutki minkä virtapiiristä se sammuu.
- kiusallista
Pave kirjoitti:
Se virta tulee todennäköisesti toisesta virtapiiristä, sammuuko jos otat vilkkureleen pois? Jos jää palamaan niin nypi yksitellen sulakkeita ja tutki minkä virtapiiristä se sammuu.
Releen irrottaminen ei sammuta vilkkua, mutta pitää kokeilla sulakkeita kun vika seuraavan kerran ilmenee.
- ketuttaa
kiusallista kirjoitti:
Mulla sama ongelma oikealla puolella.
- autoexpertti
Meillä on kans sama ongelma jää palamaan ja sammuu sitten itekseen... help!
- x16szr
Vilkkurele on mennyt rikki. Mikähän ooppeli olis kyseessä ja kumman puolen vilkku? Astra G:ssä vilkkureleitä on 2 kpl (surffi netissä mikrorele 4-jalkainen esim. http://www.motonet.fi/fi/tuote/481966/Mikrorele-12V20A-4napavastus). Releet on samassa paneelissa sulakkeiden kanssa so. g-astran pieni lokerikko kojelaudan alla kuskin puoleisen oven vierestä pitää ottaa pois. Lokerikko aukeaa muoviruuveja kiertämällä puolikierrosta, työkaluna 10 c kolikko, muoviruuveja on 4 kpl jos kaikki tallella. Kun lokerikko irti, takaa paljastuu sulakepaneeli, missä ylärivissä oikealla on pieniä muovikuutioita 2 kpl. Jos niitä ei ole aiemmin vaihdettu, ne ovat todennäköisesti keltaisia ja vierekkäin kuin kaksi marjaa. Pistä kokeeksi virrat ja toimivan puolen vilkku päälle ja kokeile peukalolla, mikä muovirasioista naksuu ja napsutus tuntuu sormessa. Rikkinäinen vilkkurele on tämän vieressä jommalla kummalla puolella ja on samanlainen kuin toimiva. Huom. vasemman vilkun rele voi olla oikealla ja päivastoin. Ainakin omassa ritsassa releet ja vilkut toimivat ristiin.
Ota rikkinäinen rele varovasti vetämällä irti ja mene mallikappaleen kanssa vaikka Motonetin tiskille, mistä osan antavat. Rele löytyy kyllä asiakashyllystäkin. Rele maksaa 4.90, mutta ota kuitti mukaan varuiksi, että voit vaihtaa jos ei toimikaan. Kaiken tämän voit hoitaa vaikka motonetin parkkipaikalla. Huom! Täm ei ole maksettu mainos, osa vain sattuu heiltä löytymään. Itselläni hajosi ao. rele pari päivää sitten ja motonetin osa tuli tilalle laitettua. Toimii hyvin, mutta nyt vasen-oikea vilkut ääntelevät eri tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih445229Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5241770Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748