Mikä ala työllistää helpoiten ikälopun ihmispaskan?

Anonyymi-ap

Olen keski-ikäinen, kohta eläkeikää lähestyvä. Oma alamäki lähti 1990 -luvun lamasta, koska se sattui "sopivasti" sinne nuoruuteen, kun olisi pitänyt astella työelämään ja yllättäen Suomessa ei enää töitä ollutkaan. Kun töitä viimein alkoi taas olla, oli oma ikä jo "liian korkea" suurimmalle osalle työnantajia, ja ottivat ennemmin sen minua nuorempaa porukkaa töihin. Työkokemusta minulla on kertynyt vain pätkittäin, ja nyt ollut jo vuosia työttömänä, kun minnekään ei kelpaa. Eläkkeelle eivät päästä, ja sitten kun viimein päästävät, eläke tulee olemaan niin pieni, että varmasti jotain lisätienestejä pitäisi yrittää saada.

Mille alalle tämmöinen vaikeasti työllistettävä, vähän työkokemusta ja heikon koulutuksen omaava vanha paska kelpaa? Onko puhelinmyyntityöt ihan turhaa, jota ei kannata edes yrittää, vai voiko niissä tienata edes jonkun roposen? Entä palkanlaskijan työt? Työvoimakoulutuksena näyttäisi olevan lähinnä sellaista tarjolla, eikä koulutus kestä pitkään. Onko tuossa mitään ideaa yrittää tuohon koulutukseen? Pitääkö olla kuinka hyvä matematiikassa jne. että tuossa hommassa pärjäisi, ja onko alalla kuinka kova kilpailu?

5

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Liity illuminatiin

• Anonyymi

Kiitos vinkistä. Lähinnä harkitsen itsaria tällä hetkellä.

• Anonyymi

Sinne vaan koulutukseen. Mitä sitten jos menee pieleen? Sitten seuraava homma. Aina jotain karttuu tietotaitoa.

• Anonyymi

Kai se pitää työkkärin tätien kanssa keskustella asiasta, että tuleeko siitäkin vain lisää ongelmia ja rangaistuksia karenssin ymv. muodossa, jos edes yrittää tuohon koulutukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai se pitää työkkärin tätien kanssa keskustella asiasta, että tuleeko siitäkin vain lisää ongelmia ja rangaistuksia karenssin ymv. muodossa, jos edes yrittää tuohon koulutukseen.

Johonkin te-toimiston koulutukseen hain työnhakuohjaajan kehotuksesta sähköisesti mutta en tullut valituksi kun 5 otettiin koulutukseen ja hakijoita oli 26.
        Että ehdottomasti hakemaan vaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7332
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4058
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3585
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2289
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37