Huijaus puhelu

Minulle soitettiin tuntemattomasta numerosta. En yleensä vastaa niihin, mutta nyt tein poikkeuksen.
Postista soitetaan tuntemattomalla numerolla.

Puhelu oli joku, Oma B2 Impact
Käräjäoikeuden päätös hoituu meiltä nopeasti, siellä joku miesääni vakuutti.
Suljin puhelimen.

Minulla ei ole mitään menossa käräjäoikeuteen.
Täyttä huijausta.
Kuinka moni menee retkuun näistä soitoista.

30

1975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joku perintäyhtiö ,entinen OK-perintä näkyy olevan. Googlasitko itse?
      Eipä tuo nyt kovin vaaralliselta vaikuta. Itse teen aina useita tarkentavia kysymyksiä jos tuon tyyppisiä soittoja tulee jotka eivät omalla asiallani ole.
      Puheluita en pelkää enkä jätä vastaamatta koska toisinaan sieltä soittaa joku tärkeällä asialla. Huijattavaksi en ole sortunut ainakaan toistaiseksi.

• Sieltä tuli tekstiviesti soiton jälkeen. Minulla on salainen puhelinnumero.
        En pelkää puheluita, mutta en halua tuollaisia soittoja.

• Anonyymi
        Leskel70 kirjoitti:

Sieltä tuli tekstiviesti soiton jälkeen. Minulla on salainen puhelinnumero.
        En pelkää puheluita, mutta en halua tuollaisia soittoja.

Kans salainen numero, eikä myyntipuheluita tms. tule juuri koskaan.

• Anonyymi

SINÄ se txt muutaman kirjainmen jostain. Oletko dementikko vai muuten kiusana palstoilal
      EI mitään asiaa hpöpö

• Mitä tämä viesti tarkoittaa?

• Anonyymi
        Leskel70 kirjoitti:

Mitä tämä viesti tarkoittaa?

Sitä et kirjoittaja on jo hieman ns. pihalla.

• Anonyymi

Onko aloittajan jauhot puhtaita kun puheluita pelkää?

• Täysin puhtaat jauhot pussissa.
        On se nyt kumma, kun puhutaan puhelimessa käräjäoikeudesta.
        Kait sieltä olisi tullut jokin virallinen paperi, jos näin olisi asianlaita.

• Anonyymi

En itekään vastaa kaikkiin puheluihin. Eikä jauhoilla ole mitään tekemistä sen kanssa. Jokainen tekee niin kuin tekee.

• Anonyymi

Onko oma kuukausipalkkasi vähän paska, kun joudut osallistumaan lievien petosten yrityksiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko oma kuukausipalkkasi vähän paska, kun joudut osallistumaan lievien petosten yrityksiin?

Taidat olla töissä B2 Impactilla :D

• Anonyymi

Tuntematon nro, vai ei näy mitään numeroa?

• Tuntematon numero.

• Anonyymi
        Leskel70 kirjoitti:

Tuntematon numero.

Salattuun nroon ei tule soittoja myyjiltä tms.

• Anonyymi

Joku petetty puoliso luokattuna soittelee.

• Anonyymi

Joopajoo....

• Anonyymi

Omituinen puhelu. Hyvä että täällä kirjoitamme erilaisia variaatioita soittajista, että tietää varoa.
      Minulle soi puhelin hollannin suuntanumerolla (tarkistin jälkeenpäin, ei tiedä suoraan eri maiden suuntanumeroita). Siinä oli nuoren kivan näköisen naisen kuva pyöreässä kehyksessä, ja teksti Mirja soittaa. En uskaltanut vastata ollenkaan.
      Muuten tuntemattomaan numeroon vastaan, hei, enkä mitään muuta. Sieltä sitten selitetään kuka on kyseessä.
      Voisin olla vastaamattakin vaan kerran kävi näin. Tuli soitto tuntemattomasta enkä vastannut. Kohta tuli viesti hyvinvointikeskuksen erikois-hammaslääkäristä: Olemme siirtäneet ensi viikon hammaslääkäriaikasi aikaan xx.xx.2024. Yritimme soittaa asiasta. Vaihda aika jos se ei sovi ja linkki. Tämä sama oli kirjoitettu myös Omakantaani. No eipä mitään, aika sopi ja kaikki hyvin.

• Kun liityin erään kaupan jäseneksi, alkoi tulla paljon puheluja tuntemattomista numeroista.
        Olivat ilmeisesti kaupan alihankkijoita tai jotain.
        Peruin jäsenyyteni ja vaihdoin numeroni.
        Puhelut lakkasivat

• Anonyymi
        Leskel70 kirjoitti:

Kun liityin erään kaupan jäseneksi, alkoi tulla paljon puheluja tuntemattomista numeroista.
        Olivat ilmeisesti kaupan alihankkijoita tai jotain.
        Peruin jäsenyyteni ja vaihdoin numeroni.
        Puhelut lakkasivat

Tuokin hyvä info. Harmitti kun en ole liittynyt s-mobiilikäyttäjäksi kun joulun aikana oli mm. paristot ja juustoja reilusti tarjouksessa vain mobiilisovelluksella. Olen välttänyt siksi että inhoan kirjautumisia kun tulee mainoksia enkä jaksa niitä poistella. ´Seurapiiriä´ on aika paljon ja puheluita ja viestejä tulee muutenkin. Jatkan siis mobiilisovelluksen välttelyä edelleen, ihan uusi asia että sieltä tulisi vielä tuntemattomia numeroita. Onpa typerää.

• Anonyymi

S-mobiilila saa joka kuukausi jotakin 30-40 prosentin alennuksella.
      Mitään outoja soittoja ei ole tullut kun otin mobiilin käyttöön.

• Anonyymi

Nää yrittää vedättää jollain vanhoilla velkakeisseillä, esittävät että käräjäoikeuden päätös on luettavissa, vaikka ne päätökset kyllä tuodaan kotio ilman mitään välikäsiä.

• Anonyymi

S-mobiililla on yhteys s-pankkiin, enkä viitsi alkaa kirjautumaan, liian raskasta pikku rapatsujen takia.

• Anonyymi

Voihan sitä ihmisille vanhojen käräjäkeissien tiedoksiantoja lähetellä (samalla asianumerolla löytyy myös ulosoton kuitti). Mitään maksuvaatimusta tässä tosin ei ole. Pitää varmaan soittaa perään, ja yllyttää ne vaatimaan jotain, ja katsotaan mimmonen rikosilmoitus saadaan. Täyttää maksimissaan lievän petoksen tunnusmerkistön, joka ei suomessa ole rangaistava teko. Pitäisikö tähän harkita ehkä muutosta?

• Anonyymi

Mikä sattuma. Kuuntelin yöradiota pari yötä sitten. Siinä laitetaan toivebiisi whatsapp-viestillä ja toimittaja niitä sitten soittelee. Hän kertoi että siinä viestiemme joukossa oli tullut viesti, jossa kerrottiin juuri tuo sama: Käräjäoikeuden päätös hoituu meiltä nopeasti. Siis RadioSuomen puhelimeen.
      Toimittaja (Olkinuora on muuten kivajuttuinen) naurahti ja sanoi, tännepä tuli sekaan tällainen, kannattaa poistaa tuommoiset.

• Anonyymi

Mulla ollu Elisan turva ohjelma, turva ohjelma ei osannut karsia huijaus viestiä, huvittavinta tässä viestissä oli että se oli naamioitu Elisan nimiin joka on operaattorini.
      Elisa ilmoittelee tarjouksista, kyselee mitä mieltä niin tässä huijaus viestissä siinä tarjottiin uskottoman edullisia laitteita, niin edullisia ettei voi olla mahdollista, huijauksen juju paljastui linkistä jolla pääset maksamaan.
      Eli mene aina maksamaan menemällä itse pankkisi sivulle, ei koskaan tarjottuun sivuun.
      Epämääräisiä kalastelu soittoja ei ole lähiaikoina tullu.

• Anonyymi

Mulle Elisa ei soittele ollenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle Elisa ei soittele ollenkaan.

Salainen nro on hyvä.

• Anonyymi

Ei löytynyt Multian kirpparia iltiksen suosituimpien joukosta.

• Jos se löytyisi MSTsta

• Anonyymi

Ok perintä on muuttanut nimensä B2 Impact.
      On perintäyhtiö.
      Sinulla on ollut joku velka Ok-perinnässä joka on hoitamattomana mennyt käräjäoikeuteen.
      Asia on hoidettu ja sinulle on nyt vasta tullut tieto siitä.
      Käräjäoikeuden pöytäkirja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4875
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      498
      1541
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      717
    Aihe