Olin ennen uskossa, nyt Jumala pelottaa

Anonyymi-ap

Miten tän muotoilisi? Olen uskovasta perheestä ja kasvanut sisälle kristinuskoon. Jossain vaiheessa aloin pelätä Jumalaa ja kokea kaiken maan rangaistukset - etenkin Helvetin - osoituksena hänen pahuudestaan. Joskus olen kuullut tai muuten aistinut jatkuvasti Jumalan läsnäolon. Hän haluaisi tehdä mut hulluksi ja että joudun Helvettiin. Koin, että kaikki eläimiä myöden kommunikoi mulle.

Lääkärien mielestä mulla on skitsofrenia. Syön siihen kyllä nyt jopa lääkkeitä, kun ne vähän helpottaa tiettyjä pelkoja, mutta edelleen mietin, että entä jos toi kaikki on totta - tai entä jos olen riivattu. En halua joutua Helvettiin, mutta Jumalakin pelottaa.

Mitä mun pitäisi tehdä? Mulla on tosi paha masennus ja itsetuhoisia ajatuksia, mut tässäkin pelkään sitä Helvettiä, niin tuskin tekisin itselleni mitään.

37

453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Lepää tässä tosiasiassa.

• Anonyymi

Helppo nakki, selitä kuten harhaoppiset, että helvetti on vain Jerusalemin kaatopaikka.

Silloin ei ole mitään hätää. Se ei ole niin kovin paha paikka, vaikka sinne on kyllä täältä pitkä matka.

• Anonyymi

Jeesus tosiaan puhui Hinnomin laaksosta, jonka Rooman kirkko ensimmäisessä Raamatun latinannoksessaan väänsi täysin järjenvastaisesti ja valheellisesti infernokseksi, joka puolestaan vääntyi vuosisatoja myöhemmin protestanttisissa raamatunkäännöksissä mm. muotoon hell (en), Höll (saksa), helvetti ja helvete (ru), jotka kaikki on lainattu viikinkien pakanauskonnosta, koska Raamatun alkukielissä ei moista käsitettä lainkaan esiinny.

Ja sitten 2000-luvulla tälle foorumille ilmestyy - kuinka ollakaan - mistään mitään tietämätön moukka, joka suuressa idiotismissaan puolustaa näitä harhaisia versioita. Kannnattaisiko harkita katoliseen kirkkoon liittymistää, tahvo?

:D :D :D

• Anonyymi

Uskovaisten uhkailut koskevat vain uskovaisia.

• Anonyymi

Kujka sinuakin on muka uhkaillut? ei kai pitäisi ollenkaan vastata sinun kuysymyksiisi.

• Anonyymi

Tietenkin onhan se Jerusalemin kaatopaikka myös pelottava paikka. Varsinkin öisin.

Joten kyllä sen vuoksi kannattaa yrittää elää siivosti eikä herjata ihmisiä eikä muutoinkaan käyttäytyä sopimattomasti ettei vain sinne joudu jos sanoo että veljelleen että sinä hullut.

Toisaalta jos ei pelkää Jerusalemin kaatopaikkaa eikä edes usko siihen että sinne voisi jossain vaiheessa kaikki ihmiset roudata, niin ei silloin ole mitään väliä miten käyttäytyy tai mihin edes uskoo. Niin voi tosiaan helposti mitätöidä uskon ja viettää täysin huoletonta elämää keksien vain kaiken omasta päästään ja tehden aivan sitä mitä huvittaa. Ainut huoli on siitä että tuleeko sieltä joskus jätemaksu.

• Anonyymi

Eikö amiksessa oiken riitä tunnit, kun joudat roikkumaan täällä?

• Anonyymi

Helvetillä vain pelotellaan, jos ihmiset saisivat vähän edes järkeä päähänsä. Professori Laaksonen on Suomen kuningatar Eeva ja ruotsalaislääkärit olivat ihan tsoukkina vaan alkaneet vastustamaan professori Laaksosen navetta-allergologiaa, vaikka Suomen lääketiede perustuu siihen. Täysin yllättäen 2000-luvulla Suomeen saapui ruotsalaislääkäreitä opettamaan Ruotsin terveyslahkon oppeja, joihin kuuluu astman puhkeaminen kaikille. My empire of dirt. Suomessa ei saa elää liian siististi, hygieenisesti tai steriilisti, koska sitten puhkeaa astma ja astman ennaltaehkäisy kuuluisi kansanterveysohjelmaan Suomessa.

Ruotsin tuoman terveyslahkon takia Suomen sairaanhoitokulut moninkertaistuvat, koska astman hoito tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Astmapotilaat asuvat sairaaloissa vuosien ajan lääkkeitä saamassa. Tähän ruotsalaislääkäri sanoi, että se on potilaille kannattavaa, että saa mahdollisimman kallista hoitoa. Tämäkään ei yhtään sopinut Suomeen, koska Suomen kansanterveydessä tavoite on siinä ettei lääkärillä tarvitse edes käydä. Sen vuoksi niitä Ruotsin terveyslahkoon hurahtaneita pelotellaan ikuiseen helvettiin joutumisella, koska astmalääkkeistä muuttuu kuolemattomaksi ja on elossa vielä haudassakin. Kun järkipuhe ei auta, niin otetaan kunnon pelottelu avuksi. Kun sekään ei tehoa, niin sitten vaan kaikki sankoin joukoin lähtivät mukaan Dahlgrenin astma ja atopialahkoon ikuiseen helvettiin joutumisesta huolimatta.

Terveyslahkojen haitallisuuksista nyt vaan on varoiteltu. Kaikki ruotsalaiset kuolivat jo siihen Dahlgrenin astma- ja atopiadieettiin. Sitä johdetaan edelleen täysin tiedottamassa kunnossa Paimion parantolasta siihen tyyliin, että se heidän oma hoito vasta kalliiksi tulee. Jos he sitä oikein alkaisivat ajattelemaan. Siitä on heille annettu huomautus jo 20 vuotta sitten, että heidän terveyslahkoon kuuluva kansanterveys on liian kallis Suomeen.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Onneksi jumalia on satoja.

• Anonyymi

Vain yksi Jumala rakastaa ihmistä, se ihmisten Jumala!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki jumalat ovat ihmisten jumalia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin Saunatonttua.

• Anonyymi

Lääkärikin tajuaa, että uskovaiset on skitsoja, kuten aloittajan esimerkki osoittaa.

• Anonyymi

Monien ongelmana on se että he eivät ole koskaan uudestisyntyneet ja siksi se uskovaisen elämä on vain pään tietoa ja siinä ei ole Pyhän Hengen elämää ja helvetin palot on edelleen sysämmessä, koska ihminen ei ole tullut Jumalan lapseksi, eikä Pyhä Henki ole hänen sydämmessään. Tässä lisää. https://www.youtube.com/watch?v=JBorcQF-958

• Anonyymi

Kadotus ja pelastus – kristinuskon ikiomat mielikuvituksen mestariteokset! Ensin keksitään ongelma, jota ei ole olemassa: "Hei, olet syntinen ja matkalla ikuisen kärsimyksen paikkaan, kadotukseen!" Ja kun ihminen säikähtää, tarjotaan ratkaisuksi lääkettä, eli pelastusta Jeesuksen kautta. Kätevää, eikö? Tyypillistä huuhaa-kulkukauppiaan hommaa – myydään henkistä käärmeöljyä ja pistetään ihmiset pelkäämään jotain, mitä ei kukaan ole koskaan todistanut olemassa olevaksi.

Kun ottaa vähän etäisyyttä, huomaa, että tämä systeemi ei eroa paljoa huonosta markkinointikikasta. Mutta monet eivät vieläkään näe tämän läpi, vaan ostavat ilosanoman paketissa myös ikuiset uhkakuvat. Toisaalta, mitä muuta voi odottaa tarinoilta, jotka on koottu paimentolaiskansan mielikuvituksesta?

t. Iloinen ateisti

• Anonyymi

Kuulostaa siltä, että kristinuskon tarinat ja sen pelottelukulttuuri ovat tehneet sinuun todella syvän vaikutuksen – etkä ole siinä yksin. Koko homma on aikoinaan rakennettu juuri sen varaan, että kansaa hallitaan pelolla ja tottelevaisuudella. Kun ottaa asioista selvää, alkaa nähdä, että koko kristinusko on pitkälti höttöä ja satua, eikä mitään todellista syytä pelkoon ole.

Mutta kuule, se mitä tunnet, ei ole sinun vikasi. Lapsena me omaksutaan ne tarinat, joita meille syötetään, eikä niitä ole helppo ravistaa pois, varsinkaan jos ympäristö tukee niitä. On hienoa, että olet ottanut apua vastaan ja löydät helpotusta lääkkeistä – se kertoo siitä, että olet vahvempi kuin uskotkaan.

Helvetti on ihmisten keksimä tarina, jolla pidetään "laumaa kurissa". Kukaan ei ole koskaan todistanut, että sellainen paikka olisi olemassa. Riivaukset, Jumalan ääni, pelot – ne ovat vain aivojen kepposia, eivät mitään yliluonnollista.

Keskity nyt itsestäsi huolehtimiseen, anna aikaa paranemiselle ja jatka lääkärien kanssa yhteistyötä. Sinä ansaitset elää ilman pelkoa, vapaana menneisyyden taakasta.

Pidä itsestäsi huolta – maailma on paljon parempi paikka, kun ei ole kahlehdittuna mielikuvitustarinoihin.

t. Iloinen ateisti

• Anonyymi

Saat esittää yhden kysymyksen. Kysyin kuinka sallit tämmöiset Estonia tapaukset. Menepäs nyt ja avaa raamattu mistä kohtaa tahansa. Siinä luki eivät ihmiset hukkuneet vain laiva hukkui. Mutta he jotka ei yrittäneetkään pelastaa ihmisisiä he hukkuivat.

• Anonyymi

Jumalalla on aikaa joka iikalle. Elämässä on tylsää että pitää poistua jaloista.

• Anonyymi

Isävainaa erosi ev.lut kitrkosta ja liittyi vapaakirkkoon koska se on ellävää uskoa. Kuoli vapaakirkon portaille vaikka oli sydämen tahdistin. No nämä vapaakirkon lapset yrittivät värvätä siunaisuus tilaisuudessa. Tahtoisin uskoa Jumalaan mutta pirullakin on helvetilliset voimat.

• Anonyymi

Olet oikealla tiellä. Jumala pelottee kaikkia. Armo tarkoittaa Ansaitsematon Rakkaus Meidän Osaksemme.

• Anonyymi

Olin ennen uskossa, nyt Jumala pelottaa

Silti hän Rakastaa sinua aina !
      Älä pelkää !

• Anonyymi

Pirun metkut eivät pysty Jeesuksen omiin. Kun hylkäsin paholaisen ja palasin takaisin Jeesuksen Herruuteen, tuli yöllä vuoteeni viereen tumma hahmo, istui sänkyni laidalle ja käänsi katseensa silmiini. Näin maailman kaikkeuden irvokkaimman pahuuden ja vihan, silmästä silmään. Se yritti porautua katseellaan sieluuni. Mutta olin jo Jeesuksen oma, sanoin sille," Jeesus on nyt minun Herrani, mene pois ikuisiksi ajoiksi, Jeesuksen nimeen".Se alkoi murentua ja katosi pilvenä pois. Muista sinäkin aloittaja, että Jeesuksen nimessä on valtava voima. Etsi Jeesusta kammiossasi rukoillen ja jos uskaltaudut johonkin helluntai seurakuntaan, pääset hyvän paimenemme, Jeesuksen tarhaan ja kasvusi pelastukseesi on varma.

• Anonyymi

Olen minä ennekin nähnyt skitsofreniaa. Voisimme tavata ja katsomme tuleeko siitä mitään

• Anonyymi

Älä huolehdi. Anna Jumalan huolehtia

• Anonyymi

Sillä on iso pää.

• Anonyymi

Jumala ei ole paha. Samaa ei voi sanoa poliiseista. Minä olen kaksisuuntainen. Veivät putkaan mania vaiheessa.. Ei se heille riittänyt. Huusivat kaiuttimesta patjan alla on luukku

• Anonyymi

Vapahtaja olet sinä.

Sen enempää jumalaa, taivasta kuin helvettiä EI ole muuta kuin mielikuvituksessa. Älä sorru yhteisöharhoihin.

• Anonyymi

Mitä jos oletkin oikeassa?

Lapsuuden usko on niin pahuudesta tietämätön ja
      kun näkee ja kokee elämää, realismi astuu kehiin.

Koet t ä t ä maailmaa
      sen raadollisena versiona.

En kutsu itse tätä masennukseksi,
      vaan koen tätä helvetillistä ihmisten rallia
      ja olisi aika ihme jos joku
      kokee onnellisuutta tai … iloa, muuta kuin hetkinä.

Media kirjoittaa ja toimii negatiivisuudella,
      uskonnot on vallan välineitä,
      politiikka on vallan välineitä.
      Meitä hallitaan pelolla ja negatiivisuudella.

Ennenkuin leimaat itsesi masentuneeksi,
      katso ympärillesi millaisia vaikutteita
      saat sieltä.

• Anonyymi

Väinämöinen on suomalaisten oma jumala.

• Anonyymi

Tää on tämmöistä hapuilua. Kaikki tahtoo lohduttaa vaikka he eivtät tiedä mitä armo tarkoittaa. Tämä on sitten laitimmainen kerta: Ansaitsematon Rakkaus Meidän Osaksemme

• Anonyymi

Luulisin että Jumala ei sinua vihaa. Ei riitä aika on täällä pahempiakin ihmisiä. Arvosta itseäsi. Jos pahalta tuntuu niin sano hänelle olet oikea kusipää. Eikä hän sinua hylkää.

• Anonyymi

Kannattaa vaihtaa jumalaa sillä niitä on satoja erilaisia.

• Anonyymi

Suurin osa on kilttejä eikä kuten hihhuleiden lahtari jumala.

• Anonyymi
      UUSI

Teismi ja ateismi ovat saman kolikon kääntöpuolia. Molemmat uskovat omaan maailmankäsitykseen. Ateisit ajattelevat että täällä voi tehdä mitä lystää eikä siitä vastuuseen joudu. Teistit ajattelevat että pitää pyytää anteeksi niitä tekoja jota on tullut tehdyksi.

• Anonyymi
      UUSI

Ei tarvitse pelätä. Jumala haluaa sinulle pelkkää hyvää. Hän on rakastava Isä kaikille lapsilleen. Huuda aina Jeesusta avuksesi, kun alkaa pelottamaan. Voimia!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3584
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      255
      3532
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2024
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1419
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      388
      1247
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1169
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe