https://www.youtube.com/watch?v=aHe5vbMj_YU
Merkittävä osa transtyypeistä on autisteja, jotka ottavat transsukupuolisuuden kokemuksen sekä queer-teorian kirjaimellisesti. Osa on vain transvestiitteja ja nuoria ja lapsia, jotka kasvavat kokemuksestaan yli.
Queer-teoria on akateemiseen käyttöön ja älyllinen harjoitus/ajatuskoe, ei elämän ohjekirja parempaan elämään.
Kuunnelkaa pitkään alalla olleita mielen asiantuntijoita, ei mieleltään hauraita ja epävakaista vertaiskokijoita netissä, setalla ja kaveripiirissä.
"Trans" on yliarvostettu idea ja ajatus
5
480
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä tuo osalle onkin aate, itse vaan en tiedä siitä mitään. Toisaalta en omaa minkäänlaista queer-identiteettiä. Itselleni transsukupuolisuus tarkoitti koko lapsuuden ja nuoruuden kärsimystä ja sitä, että prosessi käytiin läpi mahdollisimman nopeasti asiaa kenellekään paljastamatta ja sitten siirryttiin normaaliin elämään taviksena. Ei mitään sateenkaarilippujen heiluttelua ym.
- Anonyymi
Ei se oo mikään idea tai ajatus 😅... se on sukupuoli-identiteetti.
T: omniseksuaali muunsukupuolinen :) - Anonyymi
En ole edes kuullut mistään queer-teoriasta t.tylsä hetero, jota et tunnista transtaustaiseksi
- Anonyymi
Tämä voi kuullostaa jonkun korvaan väärältä. Itse uskon kahteen sukupuoleen, mieheen ja naiseen. Jos on trans mies tai trans nainen (aidosti) se on mulle täysin fine. Mutta kun aletaan selittää jotain ”en oo mies enkä nainen” shittiä se alkaa valua korvista ulos. Sukupuoli identiteettejä on myös kaksi. Intersex on tietenkin asia, mutta hyvin pieni prosentti. Useimmat trans ihmiset haluavat vaan olla rauhassa sitä sukupuolta mitä he kokevat olevansa. Ei sillä niin väliä olkoot sitten.
Mutta yleensä siihen trans sukupuolisuuteen myös kuuluu se transitio, trans mies tahtoo näyttää mieheltä ja toisin päin. Jos tulet mua vastaan kadulla pitkillä hiuksilla isoilla tisseillä jne. Paidassa jossa lukee princesse, niin en näe sinua miehenä. Tunnen lukuisia trans ihmisiä, niistäkin uskottavia vain pari. Trans on oikea asia, mutta vain nainen ja mies ovat sukupuolia.- Anonyymi
Oletko koskaan ajatellut, että joku tuntemasi henkilö voisi olla käynyt läpi prosessin, ja on niin uskottava, ettet edes huomaa asiaa? Itse esimerkiksi en ole kertonut taustastani kenellekään muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323938
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402038