Etsinnässä lapsuudessa nähty jännä tv-ohjelma

Anonyymi-ap

Etsin tv-ohjelmaa joka esitettiin Suomen televisiossa 1980- tai 1990-luvulla. Siinä on juonena, että joku on jäänyt jumiin jonkinlaiseen kallionhalkeamaan tai koloon pää alaspäin. Sanat ”Onkalon vanki” ovat jääneet mieleen, mutta eivät ilmeisesti ole ohjelman virallinen nimi, kun sillä ei ainakaan mitään asiaan liittyvää löydy.

Muistikuvat ovat hatarat, koska olin silloin lapsi, mutta ehkäpä juuri siksi ohjelma teki syvän vaikutuksen ja jäi osittain mieleen. Kyseessä saattoi elokuva, jonkin sarjan jakso tai vaikka dramatisoitu dokumentti. Joku oli jumissa pää alaspäin, sen selitettiin olevan kovin vaarallista, ja aika oli käymässä vähiin pelastustoimissa. Oli kovin dramaattista. En kuitenkaan muista edes miten siinä kävi.

Kun olen nyt myöhemmin kuullut siitä Nutty Putty Cave -tapauksesta, se on kuulostanut hiukan samankaltaiselta, mutta sehän tapahtui vasta myöhemmin. Ohjelmassa sitäpaitsi saattoi olla, että tapauksen uhri putosi maan pinnalla kävellessään jonkinlaiseen aluskasvillisuuden peittämään railoon, mutta tästäkään en nyt voi varma olla. Jotenkin hyvin jännittävästi uhrin tilanne joka tapauksessa esitettiin, se jäi pyörimään pieneen mieleeni, ja hyvän aikaa sen jälkeen leikeissä barbit jäivät traagisesti jumiin vastakkain asetettujen tuolinselkämysten välliin, tietenkin pää alaspäin.

Olisiko näin heikoilla tiedoilla mahdollista jonkun tunnistaa ohjelma, tai muistaako kukaan nähneensä jotain tuontyyppistä?

0

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
        Ikävä
        46
        7625
      2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
        Ikävä
        33
        4203
      3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
        Ikävä
        57
        3705
      4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
        Ikävä
        50
        3190
      5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
        Ikävä
        17
        2866
      6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
        Suomalaiset julkkikset
        65
        2551
      7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
        Ikävä
        54
        2398
      8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
        Ikävä
        51