Alta linkistä aukeavalla sivulla mainitaan merkkejä, joissa on huonot akut, kuten Porschen Panamera, Mercedes-Benzin ladattava C350e, BMW ja Volvo.
Itselläni on keväällä 2017 uutena ostamani eli lähes 8 vuotta vanha ladattava Toyota Prius ja auto näyttää kesällä ajomatkaksi 58 km ja kovalla pakkasella 38 km eli samat mitkä auto näytti uutena ja todelliset ajomatkatkaan eivät ole lyhentyneet. Autolla on ajettu 163.000 km ja sitä on ladattu aivan joka päivä.
Ei nuo väitteet ainakaan minun Toyotaa koske ja tuskin muitakaan Toyotia. Toyota tuntee akut sillä se on valmistanut "itselataavia" hybridejä 28 vuotta ja ladattavia hybridejä 14 vuotta.
https://www.is.fi/autot/art-2000010971270.html
Ei olisi pitänyt nimetä kaikkien ladattavien hybridien akkuja kestämättömiksi.
96
937
Vastaukset
- Anonyymi
Autohuollon toimitusjohtaja Jesse Haapalalla on selvä näkemys automalleista, joita hän kehottaa välttämään.
Porschen Panamera on ollut hankalimpia. Pelkästään uusi akku maksaa autoon noin 27 000 euroa. Siihen on pakko vaihtaa uusi akku, koska käytettyjä ei löydy. Minusta on se huonoin, Haapala sanoo yksittäisestä ladattavasta automallista.
Myös Mercedes-Benzin ladattava C350e on Haapalan mustalla listalla.
Mersun akku ei ole edes purettava. Akku on rakennettu niin, että se hajoaa, jos sen purkaa, Haapala kertoo.
Volvoja meillä on paljon. Osa on korjattavissa, osa ei. Vanhemmat V60-mallit ovat hankalimpia, koska valmistaja ei ole suunnitellut niihin moduulien vaihtamista.
Haapalan mainitsemat akkuongelmat liittyvät usein niin sanottujen premium-merkkien autoihin. Myös BMW on ollut yleinen näky heillä korjaamolla.
Viime vuonna kokkolalaisyritys korjasi 25 ladattavan BMW-merkkisen auton akuston. Ongelmia on riittänyt koko saksalaismerkin malliston laajuudelta.
Bemareissa on ollut tosi paljon vikoja, mutta ainakin toistaiseksi ne ovat olleet korjattavissa, Haapala toteaa. - Anonyymi
Minkä tyyppinen hybridi akku priuksessa on? Se ratkaisee.
- Anonyymi
Toyotissa ei ole litiumioniakkuja hybrideissä ollut kuin aivan viime vuosina. Vanhemman kemian akut kestää paremmin, mutta ovat huonompia kapasiteetiltaan.
- Anonyymi
Toyota käyttää hybridiajoneuvoissaan pääasiassa kahdenlaisia akkuja: nikkelimetallihydridi- (NiMH) ja litiumioniakkuja (Li-ion).
Vasta tätä uusinta Prius-mallia edeltävässä mallissa Toyota alkoi käyttää litiumioniakkuja (Li-ion). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota käyttää hybridiajoneuvoissaan pääasiassa kahdenlaisia akkuja: nikkelimetallihydridi- (NiMH) ja litiumioniakkuja (Li-ion).
Vasta tätä uusinta Prius-mallia edeltävässä mallissa Toyota alkoi käyttää litiumioniakkuja (Li-ion).Itshinkkaava ei ole sähköauto ja surkea polttomoottoriautokin
- Anonyymi
Toyotan ladattavissa hybrideissä on erittäin kestävät akut.
- Anonyymi
ahaa
- Anonyymi
No ostaa mitä ostaa..täytyy vaan olla pankissa varalta rahaa jos särkyy...ennen ajeltiin 500 euron kotteroilla ja jos särky ei haitannut...Nyt on hankalaa löytää alle 5000€ toimivaa autoa...itse ajelin 1500€ vm 1998 maksavalla corollalla 10 vuotta ja vieläkin on tallissa ..150€ on vuosikustannus...paitsi että nyt saisin enempi mitä maksoin 10 vuotta sitten..
- Anonyymi
Toyotan ladattavat hybridit kestävät. Niillä ajavat tietävät.
- Anonyymi
Alottaja on siis ajanut joka päivä keskimäärin 58 km, jos kilometrilukema ja auton ikä pitävät paikkansa. Latauksia yli 2800.
- Anonyymi
Sellaisia ja pitempiäkin ne ihmisten työmatkat ovat.
- Anonyymi
2800 latausta tyhjästä täyteen, tuskin.
- Anonyymi
Tuohon 58 km latauksella pelkällä sähköllä en ihan äkkiä usko.
- Anonyymi
Sen se tätä nykyistä edellinen Prius-malli lataa. Nykyinen malli lataa kesäaikaan 87 km. Heinäkuussa ne voi myös ajaa kun ei tarvitse sisätiloja lämmittää. Miksi et usko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen se tätä nykyistä edellinen Prius-malli lataa. Nykyinen malli lataa kesäaikaan 87 km. Heinäkuussa ne voi myös ajaa kun ei tarvitse sisätiloja lämmittää. Miksi et usko?
Ketä kiinnostaa joku Prius, sehän maahantuontikin lopetettiin kun ei käy käupaksi.
- Anonyymi
Tottahan sähköllä ajetut matkat lyhenee noin vanhassa autossa, ihan turha yrittää valehdella. Et pysty muuttamaan fysiikkaa ja kemiaa pelkillä Suolen jutuilla. Se mitä autosi ilmoittaa ei ole totuus.
- Anonyymi
Ei ole ensimmäinen kerta, että ensimmäisissä uuden teknologian tuotteissa voi ilmetä heikkoja kohtia ja ominaisuuksia, mutta yleensä ne korjataan seuraavissa versioissa hyvinkin nopeasti, eli ei kannattaisi taaskaan tyrmätä ja iloita jos esim. Porschella oli aluksi heikkouksia, kyllä ne päivittyy paremmiksi. Olipa sitä Toyotallakin iso ongelma RAVin kanssa kaapelin ja liittimiensä kanssa ja niitä vaihdettiin jo parin vuoden jälkeen valtavia määriä, eli näin se vaan menee.
- Anonyymi
No ostetaan sitten Toyota kun kerran on kestävä...heti kauppaan
- Anonyymi
Harmi, että myöhästyit. Lopettivat uuden mallin maahantuonnin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi, että myöhästyit. Lopettivat uuden mallin maahantuonnin.
Onhan siellä Toyotalla kaksi ladattavaa eli RAV4 ja CH-R myynnissä ja 10.000 euroa alennetulla hinnalla.
- Anonyymi
Ladattaviin kohdistuva panettelu on ostettua valehtelua.
- Anonyymi
Yritetään päästä tuottamaan pelkästään täyssähköautoja.
- Anonyymi
Ei olisi pitänyt nimetä.
- Anonyymi
Saksalaiset eivät ole koskaan osanneet tehdä minkäänlaisia hybridejä. Toyotan insinööritkin nauravat niiden kevythybrideille.
- Anonyymi
Ladattavat hybridit halutaan hävittää tuotannosta, ei siinä muusta ole kysymys.
- Anonyymi
Haapalan jutut koskivat pelkästään saksalaisia autoja.
- Anonyymi
Akut kestävät keskimäärin 3000 lataussykliä, eli tyhjästä täyteen lataamista. Jos hybridiä ladataan päivittäin kotona sekä töissä, niin tuo 3000 kertaa tulee eteen aika nopsaan. Pelkkinä työpäivinä 500 latauskertaa, päälle viikonloppu- ja loma-ajelut...
Hybridien akut ladataan käytännössä aina tyhjästä täyteen, koska toimintamatka on vaatimaton ja ajon jälkeen akku on käytännössä aina tyhjä.
Joissan uusissa range on tosin hyvillä keleillä jo >100 km luokkaa. Kodiaq oli harkinnassa, mutta päädyttiin kuitenkin sähköautoon.- Anonyymi
Tarkoitat tietysti BMW ja Mersun pieniakkuisia plugareita.
Oman plugarin luvattu range sähköllä on 64km tai oli joskus 5 vuotta sitten.
Nyt sillä pääsee pakkasilla joku hiukan vajaa 50km ja näillä +15 asteen keleillä 70km.
Autolla on ajettu pääasiassa sähköllä. Vain muutaman kerran on akku tyhjentynyt niin että sen vuoksi polttis käynnistynyt.
Se 3000 sykliä tarkoittaa akun bruttokapasiteetista laskien täysiä 0..100% latauksia ennen kuin kapasiteetti putoaa 70% tasolle. Jos akku on yleensä jossain 20-80% välissä niin se kestää täysiksi laskettuja syklejä enemmän, jopa 4000.
- Anonyymi
Kahdeksan vuoden takuu tarkoittaa ettei niile kahdeksaan vuoteen tapahdu mitään.
- Anonyymi
Ei olisi pitänyt.
- Anonyymi
Kaikki jotka hybridejä tuntevat ja omistavat ihmettelevät Haapalan lausuntoja,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki jotka hybridejä tuntevat ja omistavat ihmettelevät Haapalan lausuntoja,
Kaikki hybridit eivät ole ladattavia ja kaikkia ladattavia ei latailla jatkuvasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki jotka hybridejä tuntevat ja omistavat ihmettelevät Haapalan lausuntoja,
Ja kauhistelevat niitä sitten kun ne toteutuvat myös omalla kohdalla.
Ladattava hybridi ei sovi oikein kenellekään autoksi. Jos sitä yrittää käyttää sähköautona, tulee akuston lataussyklien kestävyys aivan liian aikaisin vastaan. Samalla myös polttommoottoria on alikäytetty jolloin sen happaneminen käyttämättömyyttään tulee myös vastaan
Jos hybridiä taasen käyttää kuin polttomoottoriautoa ja pitkälti jättää latailut satunnaisiksi, niin saa polttoaineenkulutusen joka olisi pienempi ilman jatkuvasti mukana raahattavaa akustoa ja sähkömoottoria.
- Anonyymi
Haapala puhuu ainoastaan saksalaisista autoista.
- Anonyymi
Itselataavan hybridi-Toyotan kanssa ei ole mitään vaikeuksia. Autoon laittaa vain virran päälle, ja sitten menoksi. Hyvin pian ollaankin jo viinakaupassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselataavan hybridi-Toyotan kanssa ei ole mitään vaikeuksia. Autoon laittaa vain virran päälle, ja sitten menoksi. Hyvin pian ollaankin jo viinakaupassa.
Itselataava onkin puhdas bensa-auto.
- Anonyymi
Muut autot menee paalattavaksi. Saksalaiset on niin kalliita että kannattaa korjata, muita ei.
- Anonyymi
Kumma kun Sakan ja Audin edustajat viime aikoina ovat olleet äänessä että ladattavat hybridit kestää. Siis autokauppiaat, joilla on menetettävää jos ladattavien autojen arvot laskevat, joten "sen lauluja laulat jonka leipää syöt". Bisnestä haittaavat kommentit halutaan siis vaimentaa tai vähintäänkin kyseenalaistaa.
- Anonyymi
Maailma on täynnä valetta ladattavista hybrideistä.
- Anonyymi
Kyllähän se korjaamolla saatta siltä tuntua, että akkuvikoja on paljon, mutta se ei ole totuus.
- Anonyymi
Muta miksi ihmeessä pitää valehdella kuten Trump, Orpo ja Purra.
- Anonyymi
Ladattavia hybridejä vastaan hyökätään säännöllisin väliajoin tietyn autonvalmistajan ja maahantuojan operoimana.
- Anonyymi
Tämä ketjun totuus tulee nousemaan aina ylös jos sinä nosta esiin valheitasi.
- Anonyymi
Ei olisi pitänyt Haapalan mainostaa asiakaspulaansa.
- Anonyymi
Ei nimettykään vaan kaikki hybridot susia.
- Anonyymi
Tuosta aloituksen linkistä aukeaa teksti, jossa vain saksalaiset ovat susia.
- Anonyymi
Siellä puhutaan vain susista saksalaisista.
- Anonyymi
Haapalalla ei näytä olevan oikein töitä kun joka mediassa mainostaa.
- Anonyymi
Kovasti yritetään hyökätä ladattavia hybridejä vastaan, mutta ei pidä uskoa kaikkea. Niitä vastaan on hyökätty mitä erilaisimmin keinoin menneinä vuosina. Tämä on viimeisin.
Kuka on toimeksiantaja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovasti yritetään hyökätä ladattavia hybridejä vastaan, mutta ei pidä uskoa kaikkea. Niitä vastaan on hyökätty mitä erilaisimmin keinoin menneinä vuosina. Tämä on viimeisin.
Kuka on toimeksiantaja?Akkuteollisuus.
- Anonyymi
Saksalaiset ovat viallisia.
- Anonyymi
Aika hyvin plugareiden akut kestävät, jos Suomeen riittää yksi akkukorjaamo. Polttiskorjaamoita on joka kylässä, ja kaikille riittää töitä.
- Anonyymi
Aivan. Hyvä näkemys.
- Anonyymi
Ei olisi pitänyt nimetä kaikkien ladattavien hybridien akkuja kestämättömiksi.
- Anonyymi
Näissä on huonot akut, kuten Porschen Panamera, Mercedes-Benzin ladattava C350e, BMW ja Volvo.
- Anonyymi
Ei olisi pitänyt.
- Anonyymi
Jos Haapala nousee ylös niin aina tämäkin.
- Anonyymi
Nlousepa sitten taas ylös.
- Anonyymi
Se se jatkaa vaan.
- Anonyymi
Niin, ei olisi pitänyt.
- Anonyymi
Kaikki hybridit toimivat uutena tietenkin mutta vanhemmiten niitä ei halua riesakseen kukaan .Kalliiksi tulee 2 järjestelmän kunnossa pito ja että toimivat yhteen kuten pitääkin .
- Anonyymi
Minulla on aivan eri kokemus Toyotan hybrideistä. Terveisin mies 80 v.
- Anonyymi
Haapala ei pysty estämään ladattavien myyntiä.
- Anonyymi
Saksalaiset eivät osaa tehdä autoja eikä akkuja.
- Anonyymi
Joku haluaa Haapalaa esillä pitämällä saattaa ihmisten tietoisuuteen, että akkuongelmat koskevat vain saksalaisia ladattavia hybridejä.
- Anonyymi
Ei se ladattavien hybridien maine himmene. Japanilaisissa ei ole ongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ladattavien hybridien maine himmene. Japanilaisissa ei ole ongelmia.
Toyotan ladattavat menevät nyt hyvin kaupaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan ladattavat menevät nyt hyvin kaupaksi.
Sitä eivät saksalaisten ladattavien hybridien ongelmat haittaa.
- Anonyymi
Resut saksalaisautot pilaavat muiden ladattavien hybridien maineen.
- Anonyymi
Joku luulee ajavansa asiaansa pitämällä Haapalaa esillä, mutta tekee tuhoa saksalaisille ladattaville hybrideille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku luulee ajavansa asiaansa pitämällä Haapalaa esillä, mutta tekee tuhoa saksalaisille ladattaville hybrideille.
Nousehan taas Haapalan valheita oikomaan.
- Anonyymi
Hybridi on humpuukkivehje vaikka voissa paistaisi
- Anonyymi
Kaikki ostavat niitä.
- Anonyymi
Toyota ei edes pysty valmistamaan niitä kysyntää vastaavasti.
- Anonyymi
Oliko jotain näyttöä vaikka TM vertailuista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko jotain näyttöä vaikka TM vertailuista?
Eipä pojilla ole esittää mitään faktaa.
- Anonyymi
Saksalaisten täyssähköautojenkaan akut eivät kestä.
- Anonyymi
Mistähän ne hankkivat noin huonot akut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän ne hankkivat noin huonot akut.
Saksasta.
- Anonyymi
Pakko nostaa taas tämä ylös, kun Haapalakin nousi.
- Anonyymi
Ei olisi pitänyt. Saksassa ei osata tehdä hybridejä.
- Anonyymi
Siellä ei osata tehdä hybridejä eikä akkuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä ei osata tehdä hybridejä eikä akkuja.
Kiinassa ne akut tehdään joka tapauksessa. Rahalla saa hyvää akkujen tapauksessa mutta kaikki tehtaat ei halua sijoittaa laatuun. Tästä kertoo plugarien akkutakuun pituus.
- Anonyymi
Haapalan esillä pitäjä tuhoaa saksalaisten autojen myynnin.
- Anonyymi
Sitä se varmaan haluaakin.
- Anonyymi
Toyota tekee laatua, muut opettelevat.
- Anonyymi
Siinä on selkeä ero muihin.
- Anonyymi
Näissä on huonot akut, kuten Porschen Panamera, Mercedes-Benzin ladattava C350e, BMW ja Volvo.
- Anonyymi
Siinä on vain osa niistä saksalaisista.
- Anonyymi
Osassa saksalaisia niin huonot, että romutetaan lähes uutena.
- Anonyymi
Oliko ne Porscheja?
- Anonyymi
Onneksi on tuo aloituksessa oleva oikaisu.
- Anonyymi
Mutta tuo jaksaa vain nostaa tuota toista ketjua ylös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tuo jaksaa vain nostaa tuota toista ketjua ylös.
Sillä on aikaa siellä hoitolassa.
- Anonyymi
Saksalaiset eivät osaa tehdä hybridejä muutoinkaan.
- Anonyymi
Tämä nousee aina esiin kun tuo toinen nousee.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224374- 203495
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052357- 272041
- 341974
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391959- 351754
- 151618
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191407- 121311