Ei olisi pitänyt nimetä kaikkien ladattavien hybridien akkuja kestämättömiksi.

Anonyymi-ap

Alta linkistä aukeavalla sivulla mainitaan merkkejä, joissa on huonot akut, kuten Porschen Panamera, Mercedes-Benzin ladattava C350e, BMW ja Volvo.

Itselläni on keväällä 2017 uutena ostamani eli lähes 8 vuotta vanha ladattava Toyota Prius ja auto näyttää kesällä ajomatkaksi 58 km ja kovalla pakkasella 38 km eli samat mitkä auto näytti uutena ja todelliset ajomatkatkaan eivät ole lyhentyneet. Autolla on ajettu 163.000 km ja sitä on ladattu aivan joka päivä.

Ei nuo väitteet ainakaan minun Toyotaa koske ja tuskin muitakaan Toyotia. Toyota tuntee akut sillä se on valmistanut "itselataavia" hybridejä 28 vuotta ja ladattavia hybridejä 14 vuotta.

https://www.is.fi/autot/art-2000010971270.html

96

937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Autohuollon toimitusjohtaja Jesse Haapalalla on selvä näkemys automalleista, joita hän kehottaa välttämään.

      Porschen Panamera on ollut hankalimpia. Pelkästään uusi akku maksaa autoon noin 27 000 euroa. Siihen on pakko vaihtaa uusi akku, koska käytettyjä ei löydy. Minusta on se huonoin, Haapala sanoo yksittäisestä ladattavasta automallista.

      Myös Mercedes-Benzin ladattava C350e on Haapalan mustalla listalla.

      Mersun akku ei ole edes purettava. Akku on rakennettu niin, että se hajoaa, jos sen purkaa, Haapala kertoo.

      Volvoja meillä on paljon. Osa on korjattavissa, osa ei. Vanhemmat V60-mallit ovat hankalimpia, koska valmistaja ei ole suunnitellut niihin moduulien vaihtamista.

      Haapalan mainitsemat akkuongelmat liittyvät usein niin sanottujen premium-merkkien autoihin. Myös BMW on ollut yleinen näky heillä korjaamolla.

      Viime vuonna kokkolalaisyritys korjasi 25 ladattavan BMW-merkkisen auton akuston. Ongelmia on riittänyt koko saksalaismerkin malliston laajuudelta.

      Bemareissa on ollut tosi paljon vikoja, mutta ainakin toistaiseksi ne ovat olleet korjattavissa, Haapala toteaa.

    • Anonyymi

      Minkä tyyppinen hybridi akku priuksessa on? Se ratkaisee.

      • Anonyymi

        Toyotissa ei ole litiumioniakkuja hybrideissä ollut kuin aivan viime vuosina. Vanhemman kemian akut kestää paremmin, mutta ovat huonompia kapasiteetiltaan.


      • Anonyymi

        Toyota käyttää hybridiajoneuvoissaan pääasiassa kahdenlaisia akkuja: nikkelimetallihydridi- (NiMH) ja litiumioniakkuja (Li-ion).

        Vasta tätä uusinta Prius-mallia edeltävässä mallissa Toyota alkoi käyttää litiumioniakkuja (Li-ion).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota käyttää hybridiajoneuvoissaan pääasiassa kahdenlaisia akkuja: nikkelimetallihydridi- (NiMH) ja litiumioniakkuja (Li-ion).

        Vasta tätä uusinta Prius-mallia edeltävässä mallissa Toyota alkoi käyttää litiumioniakkuja (Li-ion).

        Itshinkkaava ei ole sähköauto ja surkea polttomoottoriautokin


    • Anonyymi

      Toyotan ladattavissa hybrideissä on erittäin kestävät akut.

    • Anonyymi

      ahaa

    • Anonyymi

      No ostaa mitä ostaa..täytyy vaan olla pankissa varalta rahaa jos särkyy...ennen ajeltiin 500 euron kotteroilla ja jos särky ei haitannut...Nyt on hankalaa löytää alle 5000€ toimivaa autoa...itse ajelin 1500€ vm 1998 maksavalla corollalla 10 vuotta ja vieläkin on tallissa ..150€ on vuosikustannus...paitsi että nyt saisin enempi mitä maksoin 10 vuotta sitten..

    • Anonyymi

      Toyotan ladattavat hybridit kestävät. Niillä ajavat tietävät.

    • Anonyymi

      Alottaja on siis ajanut joka päivä keskimäärin 58 km, jos kilometrilukema ja auton ikä pitävät paikkansa. Latauksia yli 2800.

      • Anonyymi

        Sellaisia ja pitempiäkin ne ihmisten työmatkat ovat.


      • Anonyymi

        2800 latausta tyhjästä täyteen, tuskin.


    • Anonyymi

      Tuohon 58 km latauksella pelkällä sähköllä en ihan äkkiä usko.

      • Anonyymi

        Sen se tätä nykyistä edellinen Prius-malli lataa. Nykyinen malli lataa kesäaikaan 87 km. Heinäkuussa ne voi myös ajaa kun ei tarvitse sisätiloja lämmittää. Miksi et usko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen se tätä nykyistä edellinen Prius-malli lataa. Nykyinen malli lataa kesäaikaan 87 km. Heinäkuussa ne voi myös ajaa kun ei tarvitse sisätiloja lämmittää. Miksi et usko?

        Ketä kiinnostaa joku Prius, sehän maahantuontikin lopetettiin kun ei käy käupaksi.


    • Anonyymi

      Tottahan sähköllä ajetut matkat lyhenee noin vanhassa autossa, ihan turha yrittää valehdella. Et pysty muuttamaan fysiikkaa ja kemiaa pelkillä Suolen jutuilla. Se mitä autosi ilmoittaa ei ole totuus.

    • Anonyymi

      Ei ole ensimmäinen kerta, että ensimmäisissä uuden teknologian tuotteissa voi ilmetä heikkoja kohtia ja ominaisuuksia, mutta yleensä ne korjataan seuraavissa versioissa hyvinkin nopeasti, eli ei kannattaisi taaskaan tyrmätä ja iloita jos esim. Porschella oli aluksi heikkouksia, kyllä ne päivittyy paremmiksi. Olipa sitä Toyotallakin iso ongelma RAVin kanssa kaapelin ja liittimiensä kanssa ja niitä vaihdettiin jo parin vuoden jälkeen valtavia määriä, eli näin se vaan menee.

    • Anonyymi

      No ostetaan sitten Toyota kun kerran on kestävä...heti kauppaan

      • Anonyymi

        Harmi, että myöhästyit. Lopettivat uuden mallin maahantuonnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi, että myöhästyit. Lopettivat uuden mallin maahantuonnin.

        Onhan siellä Toyotalla kaksi ladattavaa eli RAV4 ja CH-R myynnissä ja 10.000 euroa alennetulla hinnalla.


    • Anonyymi

      Ladattaviin kohdistuva panettelu on ostettua valehtelua.

      • Anonyymi

        Yritetään päästä tuottamaan pelkästään täyssähköautoja.


    • Anonyymi

      Ei olisi pitänyt nimetä.

    • Anonyymi

      Saksalaiset eivät ole koskaan osanneet tehdä minkäänlaisia hybridejä. Toyotan insinööritkin nauravat niiden kevythybrideille.

    • Anonyymi

      Ladattavat hybridit halutaan hävittää tuotannosta, ei siinä muusta ole kysymys.

    • Anonyymi

      Haapalan jutut koskivat pelkästään saksalaisia autoja.

    • Anonyymi

      Akut kestävät keskimäärin 3000 lataussykliä, eli tyhjästä täyteen lataamista. Jos hybridiä ladataan päivittäin kotona sekä töissä, niin tuo 3000 kertaa tulee eteen aika nopsaan. Pelkkinä työpäivinä 500 latauskertaa, päälle viikonloppu- ja loma-ajelut...
      Hybridien akut ladataan käytännössä aina tyhjästä täyteen, koska toimintamatka on vaatimaton ja ajon jälkeen akku on käytännössä aina tyhjä.
      Joissan uusissa range on tosin hyvillä keleillä jo >100 km luokkaa. Kodiaq oli harkinnassa, mutta päädyttiin kuitenkin sähköautoon.

      • Anonyymi

        Tarkoitat tietysti BMW ja Mersun pieniakkuisia plugareita.

        Oman plugarin luvattu range sähköllä on 64km tai oli joskus 5 vuotta sitten.
        Nyt sillä pääsee pakkasilla joku hiukan vajaa 50km ja näillä +15 asteen keleillä 70km.

        Autolla on ajettu pääasiassa sähköllä. Vain muutaman kerran on akku tyhjentynyt niin että sen vuoksi polttis käynnistynyt.

        Se 3000 sykliä tarkoittaa akun bruttokapasiteetista laskien täysiä 0..100% latauksia ennen kuin kapasiteetti putoaa 70% tasolle. Jos akku on yleensä jossain 20-80% välissä niin se kestää täysiksi laskettuja syklejä enemmän, jopa 4000.


    • Anonyymi

      Kahdeksan vuoden takuu tarkoittaa ettei niile kahdeksaan vuoteen tapahdu mitään.

    • Anonyymi

      Ei olisi pitänyt.

      • Anonyymi

        Kaikki jotka hybridejä tuntevat ja omistavat ihmettelevät Haapalan lausuntoja,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki jotka hybridejä tuntevat ja omistavat ihmettelevät Haapalan lausuntoja,

        Kaikki hybridit eivät ole ladattavia ja kaikkia ladattavia ei latailla jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki jotka hybridejä tuntevat ja omistavat ihmettelevät Haapalan lausuntoja,

        Ja kauhistelevat niitä sitten kun ne toteutuvat myös omalla kohdalla.

        Ladattava hybridi ei sovi oikein kenellekään autoksi. Jos sitä yrittää käyttää sähköautona, tulee akuston lataussyklien kestävyys aivan liian aikaisin vastaan. Samalla myös polttommoottoria on alikäytetty jolloin sen happaneminen käyttämättömyyttään tulee myös vastaan
        Jos hybridiä taasen käyttää kuin polttomoottoriautoa ja pitkälti jättää latailut satunnaisiksi, niin saa polttoaineenkulutusen joka olisi pienempi ilman jatkuvasti mukana raahattavaa akustoa ja sähkömoottoria.


    • Anonyymi

      Haapala puhuu ainoastaan saksalaisista autoista.

      • Anonyymi

        Itselataavan hybridi-Toyotan kanssa ei ole mitään vaikeuksia. Autoon laittaa vain virran päälle, ja sitten menoksi. Hyvin pian ollaankin jo viinakaupassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataavan hybridi-Toyotan kanssa ei ole mitään vaikeuksia. Autoon laittaa vain virran päälle, ja sitten menoksi. Hyvin pian ollaankin jo viinakaupassa.

        Itselataava onkin puhdas bensa-auto.


      • Anonyymi

        Muut autot menee paalattavaksi. Saksalaiset on niin kalliita että kannattaa korjata, muita ei.


    • Anonyymi

      Kumma kun Sakan ja Audin edustajat viime aikoina ovat olleet äänessä että ladattavat hybridit kestää. Siis autokauppiaat, joilla on menetettävää jos ladattavien autojen arvot laskevat, joten "sen lauluja laulat jonka leipää syöt". Bisnestä haittaavat kommentit halutaan siis vaimentaa tai vähintäänkin kyseenalaistaa.

    • Anonyymi

      Maailma on täynnä valetta ladattavista hybrideistä.

      • Anonyymi

        Kyllähän se korjaamolla saatta siltä tuntua, että akkuvikoja on paljon, mutta se ei ole totuus.


      • Anonyymi

        Muta miksi ihmeessä pitää valehdella kuten Trump, Orpo ja Purra.


    • Anonyymi

      Ladattavia hybridejä vastaan hyökätään säännöllisin väliajoin tietyn autonvalmistajan ja maahantuojan operoimana.

    • Anonyymi

      Tämä ketjun totuus tulee nousemaan aina ylös jos sinä nosta esiin valheitasi.

    • Anonyymi

      Ei olisi pitänyt Haapalan mainostaa asiakaspulaansa.

    • Anonyymi

      Ei nimettykään vaan kaikki hybridot susia.

      • Anonyymi

        Tuosta aloituksen linkistä aukeaa teksti, jossa vain saksalaiset ovat susia.


      • Anonyymi

        Siellä puhutaan vain susista saksalaisista.


    • Anonyymi

      Haapalalla ei näytä olevan oikein töitä kun joka mediassa mainostaa.

      • Anonyymi

        Kovasti yritetään hyökätä ladattavia hybridejä vastaan, mutta ei pidä uskoa kaikkea. Niitä vastaan on hyökätty mitä erilaisimmin keinoin menneinä vuosina. Tämä on viimeisin.

        Kuka on toimeksiantaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti yritetään hyökätä ladattavia hybridejä vastaan, mutta ei pidä uskoa kaikkea. Niitä vastaan on hyökätty mitä erilaisimmin keinoin menneinä vuosina. Tämä on viimeisin.

        Kuka on toimeksiantaja?

        Akkuteollisuus.


    • Anonyymi

      Saksalaiset ovat viallisia.

    • Anonyymi

      Aika hyvin plugareiden akut kestävät, jos Suomeen riittää yksi akkukorjaamo. Polttiskorjaamoita on joka kylässä, ja kaikille riittää töitä.

      • Anonyymi

        Aivan. Hyvä näkemys.


    • Anonyymi

      Ei olisi pitänyt nimetä kaikkien ladattavien hybridien akkuja kestämättömiksi.

      • Anonyymi

        Näissä on huonot akut, kuten Porschen Panamera, Mercedes-Benzin ladattava C350e, BMW ja Volvo.


      • Anonyymi

        Ei olisi pitänyt.


    • Anonyymi

      Jos Haapala nousee ylös niin aina tämäkin.

      • Anonyymi

        Nlousepa sitten taas ylös.


      • Anonyymi

        Se se jatkaa vaan.


    • Anonyymi

      Niin, ei olisi pitänyt.

    • Anonyymi

      Kaikki hybridit toimivat uutena tietenkin mutta vanhemmiten niitä ei halua riesakseen kukaan .Kalliiksi tulee 2 järjestelmän kunnossa pito ja että toimivat yhteen kuten pitääkin .

      • Anonyymi

        Minulla on aivan eri kokemus Toyotan hybrideistä. Terveisin mies 80 v.


    • Anonyymi

      Haapala ei pysty estämään ladattavien myyntiä.

      • Anonyymi

        Saksalaiset eivät osaa tehdä autoja eikä akkuja.


    • Anonyymi

      Joku haluaa Haapalaa esillä pitämällä saattaa ihmisten tietoisuuteen, että akkuongelmat koskevat vain saksalaisia ladattavia hybridejä.

      • Anonyymi

        Ei se ladattavien hybridien maine himmene. Japanilaisissa ei ole ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ladattavien hybridien maine himmene. Japanilaisissa ei ole ongelmia.

        Toyotan ladattavat menevät nyt hyvin kaupaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan ladattavat menevät nyt hyvin kaupaksi.

        Sitä eivät saksalaisten ladattavien hybridien ongelmat haittaa.


    • Anonyymi

      Resut saksalaisautot pilaavat muiden ladattavien hybridien maineen.

      • Anonyymi

        Joku luulee ajavansa asiaansa pitämällä Haapalaa esillä, mutta tekee tuhoa saksalaisille ladattaville hybrideille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku luulee ajavansa asiaansa pitämällä Haapalaa esillä, mutta tekee tuhoa saksalaisille ladattaville hybrideille.

        Nousehan taas Haapalan valheita oikomaan.


    • Anonyymi

      Hybridi on humpuukkivehje vaikka voissa paistaisi

      • Anonyymi

        Kaikki ostavat niitä.


      • Anonyymi

        Toyota ei edes pysty valmistamaan niitä kysyntää vastaavasti.


      • Anonyymi

        Oliko jotain näyttöä vaikka TM vertailuista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko jotain näyttöä vaikka TM vertailuista?

        Eipä pojilla ole esittää mitään faktaa.


    • Anonyymi

      Saksalaisten täyssähköautojenkaan akut eivät kestä.

      • Anonyymi

        Mistähän ne hankkivat noin huonot akut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän ne hankkivat noin huonot akut.

        Saksasta.


    • Anonyymi

      Pakko nostaa taas tämä ylös, kun Haapalakin nousi.

    • Anonyymi

      Ei olisi pitänyt. Saksassa ei osata tehdä hybridejä.

      • Anonyymi

        Siellä ei osata tehdä hybridejä eikä akkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ei osata tehdä hybridejä eikä akkuja.

        Kiinassa ne akut tehdään joka tapauksessa. Rahalla saa hyvää akkujen tapauksessa mutta kaikki tehtaat ei halua sijoittaa laatuun. Tästä kertoo plugarien akkutakuun pituus.


    • Anonyymi

      Haapalan esillä pitäjä tuhoaa saksalaisten autojen myynnin.

      • Anonyymi

        Sitä se varmaan haluaakin.


    • Anonyymi

      Toyota tekee laatua, muut opettelevat.

      • Anonyymi

        Siinä on selkeä ero muihin.


    • Anonyymi

      Näissä on huonot akut, kuten Porschen Panamera, Mercedes-Benzin ladattava C350e, BMW ja Volvo.

      • Anonyymi

        Siinä on vain osa niistä saksalaisista.


    • Anonyymi

      Osassa saksalaisia niin huonot, että romutetaan lähes uutena.

      • Anonyymi

        Oliko ne Porscheja?


    • Anonyymi

      Onneksi on tuo aloituksessa oleva oikaisu.

      • Anonyymi

        Mutta tuo jaksaa vain nostaa tuota toista ketjua ylös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tuo jaksaa vain nostaa tuota toista ketjua ylös.

        Sillä on aikaa siellä hoitolassa.


    • Anonyymi

      Saksalaiset eivät osaa tehdä hybridejä muutoinkaan.

    • Anonyymi

      Tämä nousee aina esiin kun tuo toinen nousee.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4374
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3495
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      405
      2357
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2041
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1974
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1959
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1754
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1618
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1407
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1311
    Aihe