Nyt on sipuliviikko

Anonyymi-ap

Annetaan sipulitietoutta ja uusia vinkkejä eri sipulien käyttöön.
Itse tykkään etenkin valkosipulista , on myös terveyspommi. Laitan moneen lämpimään ruokaan ja silppuan raakana leivän päälle. Eipä ole flunsss iskenyt.

5

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aha.

Sipuliviikot, mikäpä siinä. Sen olen tiennyt, joskus järjestetään valkosipuliöitä. Aikoinaan Oulussa olen sellaisessa käynytkin. Muistaakseni jonkinlainen tori tapahtuma, myyntikojuja ja mukana haju. Silloin ei kyllä tainnut olla talvi.

Sipuleita kyllä kuluu, hyvä kasvi. Joskus kasvatellut valkosipulia, tuoreena tosi hyvää. Tykkään pikkelöidä punasipulia. Hyvän makuista ja näköistä. Lisäks helppoa tehdä. Yleensäkin pikkelöinti jes.

Valkosipuli kyllä hyvää, mutta harkinnan kans pitää syödä. Liika on liikaa. Ja onhan siinä mukana haju... Makuun ite tottuu helposti, eri asia tottuuko muut ihmiset hengityksen hajuun. Sitäpaitsi, mun mielestä ihminen alkaa dunkkaamaan muutenkin sille, jos paljon syö.

=DW=

• Sillä sipuli : perusaines ruuanlaitossa, hyvin säilyvä, ravinteikas, maukas ja edullinenkin. Ainakin keltasipulia pitää aina olla kotona. Valkosipulia käytän harvoin, maku on mielestäni liian hallitseva, tuoksu epämiellyttävä ja vatsakaan ei tykkää. Istutan valkosipuleita sipulikukkien joukkoon, narsissin sipulien tapaan ne karkottavat myyriä ja laihot ovat hyviä syötäviksi.

Punasipulia minäkin pikkelöin ja marinoin, esimerkiksi grilliruokien lisäkkeenä raikas ja maukas. Varsinkin kreikkalaiseen salaattiin viipaloin siitä raakana ihenkäyksenohuita viipaleita ja silputtuna se on merenherkkujen kanssa ehdoton. Nyt on blinikausi meneillään, trioon kuuluu smetana, mäti ja punasipulisilppu.

Purjo ei peitä mitään makuja, perunan kanssa keitto on klassikko. Ruohosipulia kasvaa meren rannalla joka kivenkolossa, talvella minulla on sitä ikkunalla yrttiruukussa. Hyvä tuote on paahdettu sipulirouhe, rapea suutuntuma ja paahteinen maku antaa vaihtelua vaikka pitsoihin ja lihamurekkeisiin tai salaatin päälle ripoteltuna. Julkkiskokit ovat innokkaita karamellisoimaan sipulia , mutta karkit karkkeina.

• Anonyymi

Valkosipulin hajun saa pois hengityksestä, kun syö persiljaa. Näin neuvotaan mutta kenellä on aina persiljaa varalla. Ei minunkaan vatsalle sovi, tulee pitkännaikaa valkosipulin maku suuhun kun sitä on vaikka eilen syönyt. Useimmiten kuullotan sipulit ennen käyttöä ja tuo pikkelöinti onnhyvä idea myös. .

• Anonyymi

Sitten on ihmisiä joille ei valkosipuli sovi edes ovat allergisia sille.
      Itse pidän valkosipulista eri ruokien kanssa , salaatti sipuli on myös hyvää leivän päällä

• Anonyymi

Makea sipuli.

Toimii hienosti salaateissa ja just leivän päällä.

Tolla nimellä sitä myydään. Isoja, vaaleita, kolmen verkkopakkauksessa. Mä nyt en varsin makeaksi sitä luonnehtisi, mun makuaisti sellainen kun on. Mutta mukavan makuinen mieto sipuli.

=DW=

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5120
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      513
      1679
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      793
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe