Les Paul diy-kitin pintakäsittely

Anonyymi-ap

Hommasin aikani kuluksi rakennussarjakitaran. Olen tehnyt sg-mallisen aiemmin. Siinä käytin tru-oilia. Jostain syystä kuvittelin silloin että sillä tulee satiini/mattapinta mutta kiiltävähän siitä tuli ja ihan hyvä mutta aikaavievä ja useita kerriksia vaati hyvä lopputulos.
Mitähän muita hyviä vaihtoehtoja pintakäsittelyyn olisi?
Mielellään suht hajuttomia, sisätilassa käytettäviä aineita.

33

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Huonekalulakkaa niihin laitetaan, eikä nykyaikaisempaa ja parempaa polyuretaanilakkaa.

• Anonyymi

Taidan tehdä Tru-oililla taas mutta hiukan eri tekniikalla. Aine on kumminkin tuttu. Toinen vaihtoehto olisi Liberon finishing oil.
      Hitaasti etenee mutta sitenhän se parhaiten menee kun ei hätäile.

• Anonyymi

kun kerran on kokeillut öljyttyä tai vahattua niin paluuta lakkapintaan ei ole

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö ne tunnetut valmistajat kokeilleet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tru-oilia pitää sitten levittää säännöllisesti lisää koska se kuluu nopeasti eikä se imeydy puuhun.

• Anonyymi

Gibson käyttää lakkaa.

• Anonyymi

Mulla ei ole Gibsonin työtiloja mutta joku suht hajuton lakkka vois kiinnostaa jos on sellaista niin saa vinkata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla ei ole Gibsonin työtiloja mutta joku suht hajuton lakkka vois kiinnostaa jos on sellaista niin saa vinkata.

Se on sitä vanhan ajan huonekalulakkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen lakan haju on juuri se mitä niiden Gibsonien ostajat haluavat kokea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Polyuretaanilakka ei kelpaa koska siinä ei ole sitä tuoksua ja se on myös liian kulutusta kestävää. Lakka pitää olla sitä samaa mitä käytettiin 1950-luvulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Polyuretaanilakka ei kelpaa koska siinä ei ole sitä tuoksua ja se on myös liian kulutusta kestävää. Lakka pitää olla sitä samaa mitä käytettiin 1950-luvulla.

Caring for the Finish of your Gibson (or any) Guitar
        https://www.sweetwater.com/insync/caring-for-finish-of-gibson-guitar/

Tuolta löytyy jotakin tietoa aiheeseen liittyen.

• Anonyymi

True-oililla taidan jatkaa sitten kun tuttu ainekin.

• Anonyymi

Se on täysin vääräoppista jos nyt on Les Paulista kysymys. Siitä tulee tekele.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on täysin vääräoppista jos nyt on Les Paulista kysymys. Siitä tulee tekele.

Ei ole les paulista kysymys.

• Anonyymi

juuri näin

• Anonyymi

Sain muotoiltua lavan. En ymmärrä miksi ihmiset matkii gibsinin lapaa jos on mahdollista suunnitella oma. Gibsonin headstockista tulee mieleen takapuoli. Mitä lienee suunnittelijalla ollut mielessä?
      Onnistuin mielestäni aika hyvin. Jos teen vielä sg mallisen myöhemmin, käytän samaa designia siihen. Tyyli sopii siihen melkeinpä paremmin.

• Anonyymi

Näetkö siinä pakarat? Minä näen viikset. Heritage valmistaa Les Pauleja Gibsonin alkuperäisellä tehtaalla alkuperäisillä työkoneilla, mutta se ainoa kohta kitarassa jonka he ovat joutuneet tekijänoikeussyistä muuttamaan eri muotoiseksi on se lapa, ja ovatkin epäonnistuneet pahasti muotoilussa joka ei edes ole muotoilua. Se on vain suorasivuinen leipälapio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näetkö siinä pakarat? Minä näen viikset. Heritage valmistaa Les Pauleja Gibsonin alkuperäisellä tehtaalla alkuperäisillä työkoneilla, mutta se ainoa kohta kitarassa jonka he ovat joutuneet tekijänoikeussyistä muuttamaan eri muotoiseksi on se lapa, ja ovatkin epäonnistuneet pahasti muotoilussa joka ei edes ole muotoilua. Se on vain suorasivuinen leipälapio.

Kovin paljoa ei jää luovuudelle tilaa tuollaisessa lavanmuodossa. Vannoutuneen Gibsonmiehen silmin tarkasteltuna kaikki muut tietysti näyttää väärältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kovin paljoa ei jää luovuudelle tilaa tuollaisessa lavanmuodossa. Vannoutuneen Gibsonmiehen silmin tarkasteltuna kaikki muut tietysti näyttää väärältä.

Se laatikkolapa sopii niin häiritsevän huonosti pyöreämuotoiseen les pauliin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Makuasioista on turha kinata.

https://heritageguitars.com/

• Anonyymi

NC Speed nitroselluloosalakka kiiltävä 2,7L - Puuilo 49,90 €.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esimerkki pienemmästä purkista.

https://www.wanhawiljami.fi/product/232/nitroselluloosalakka---nc-speed

Ensimmäinen konkreettinen ehdotus. Onko tuossa haju kuinka vahva?
        Kuivumisajat olisivat mukavan lyhyet. Onko kuinka haastava saada hyvä lopputulos?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäinen konkreettinen ehdotus. Onko tuossa haju kuinka vahva?
        Kuivumisajat olisivat mukavan lyhyet. Onko kuinka haastava saada hyvä lopputulos?

Nitroselluloosalakka on sitä mitä Gibson käyttää.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Prayatalla sanana on niin monta eri merkitystä.
        https://www.wisdomlib.org/definition/prayata

Vaikka onkin kirjoitusvirhe, niin keskustelun ja vastausten perusteella voi kuitenkin arvata, mitä sanaa tarkoitettiin. Arvaatko sinä?

• Anonyymi

Kokeilehan kitaraasi hyväksi todettua hautatervaa, samaa jota käytetään kirkkojen paanukattoihin!
      T. Urkuri.

• Anonyymi

käytä vauva öljyä samalla voit työtää sitä anallis ja huutaa les paul..

• Anonyymi

Osmo öljyä imettää reilusti ja liiat pois,hajuton ja käy nimenomaan sisätilojen öljyämiseen.

• Anonyymi

Miten satiininen pinta saadaan aikaan kitaran kaulaan? Moni kehuu "satin neck" kaulaa. Minkälaisella pintakäsittelyllä sellaisen saa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3534
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      254
      3505
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2024
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1419
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1241
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1169
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe