tuli mieleen, että autismin kirjon henkilöiden käyttäytyminen voi näyttäytyä samanlaisena kuin persoonallisuushäiriöisen käyttäytyminen. Haastavaa käyttätymistä pienellä lapsella.
Sellainen ajatus
15
233
Vastaukset
- Anonyymi
Jotain totta, sain autistitestistä lähes täydet pojot, mut en koe, et olisin samanlainen kun mitä nähnyt et autistit on. Persoonallisuushäiriön kyllä myönnän.
- Anonyymi
Lisää siihen traumat, mitä muut ovat aiheuttaneet, kun eivät ymmärrä. Siitä tulee kierre ja silloin valitsee tarkkaan, ketä haluaa elämäänsä.
- Anonyymi
Tämä juuri. Useilla autisteilla on pahoja traumoja, koska heitä ei ole ymmärretty. Mahdollisesti pakotettu asioihin, moitittu ja komennettu paljon lapsesta saakka. Ja sitten heistä esitetään televisiossa ne onnistuneet yksilöt. Ne, keiden perheissä on ollut ymmärrystä, pärjäämistä ja rahaakin riittävästi, että saa hyvät kasvuolosuhteet kotona.
Sekä autisteja on eri asteita ja eri tyyppejä. Näissä televisiosarjoissa näytetään sellaiset asperger-tyyppiset, jotka käy ihan tavallista koulua tai opiskelee korkeakoulussa. Monille muille autisteille ei edes sovi koko koululaitos. Ja lääkkeillä sitten yritetään sopeuttaa sinne väkisin.
- Anonyymi
Ulkopuolisuuden tunne sosiaalisista piireistä on varmaan luotettavin indikaattori aspergerista. Nykymuotoinen elämä on kuitenkin pitkälti etämuotoista, samoin sosiaalinen elämä. Teknologia on johtanut tähän tilanteeseen. Olin eilen lenkillä taas vaihteeksi. Yhdessä kohdassa kaksi vastaantulijaani olivat ruoankuljetusbotteja, eivät ihmisiä. Eiköhän tämä summaa ajatukseni lyhykäisyydessään.
- Anonyymi
Kyllä hyvin summaa.
- Anonyymi
Kaikki on jossain elämänsä vaiheessa vähän autisteja. Se käyttääkö asiat hyödyksi vai omaksi haitaksi, onkin eri asia
- Anonyymi
Nimenomaan omat ominaisuudet pitää nähdä ja käyttää vahvuuksina.
- Anonyymi
On myös aika loukkaavaa alkaa luokitella näiden autismileimojen kautta ihmisiä, joilla ei oo ko. piirteitä. Riittää että joku riittävän laajan tuttavapiirin omaava laskee liikkeelle jonkun juorun, ja niin kaikilla on käsitys, että niin eikö se kuulema oo autistinen. Eikäkukaan ole koskaan tosielämässä edes ollut henkilön kanssa missään tekemisissä, ei edes se juorukello ite. Mutta onpa siinä työmaa alkaa muuttaa käsityksiä, niin mieluummin on ilman! Eikä tee mieli olla yhteyksissä, kun autisti ei kuulema osaa olka ihmisten kans! Tuommonen epäsuora pahansuopa juoruilu on pahinta ihmisten välistä ryönää!
- Anonyymi
On sulla palstagubbe ainakin suurta itsevarmuutta diagnosoida muita ihmisiä. No ei vaan, jokainen normaaliälyinen ymmärtää, ettei sulla ole ketään kerä diagnosoida kunhan puliset hieman erilaisten ihmisten iloksi puutaheinää
- Anonyymi
Jokainen narratiivi on kuitenkin mahdollisuus myös kerrontaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen narratiivi on kuitenkin mahdollisuus myös kerrontaan
Menkää oikeisiin töihin jos on niin tekemisen puute ja pätemisen tarve. Sillä siitä kivusta pääsee. Osa kolme, ehkä viimeinen tällä erää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menkää oikeisiin töihin jos on niin tekemisen puute ja pätemisen tarve. Sillä siitä kivusta pääsee. Osa kolme, ehkä viimeinen tällä erää
Nyt korvat rullalle jos kapasiteetti ei riitä ymmärtämään lukemaansa, saattaa olla vaikka juuri sellainen kirjolla oleva näin ollen. Osa neljä i can go on and on up to you
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt korvat rullalle jos kapasiteetti ei riitä ymmärtämään lukemaansa, saattaa olla vaikka juuri sellainen kirjolla oleva näin ollen. Osa neljä i can go on and on up to you
Mutta kun minä oon oman elämän knikke knatterton ja minä haluan niin kovin tehdä johtopäätöksiä kuin sarjakuvasankari ikään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun minä oon oman elämän knikke knatterton ja minä haluan niin kovin tehdä johtopäätöksiä kuin sarjakuvasankari ikään
Ja koska minulla on käytössä oikein tällainen Googlen salakuuntelutekniikka ja pehmeä tarkoitan täysin laho pää, niin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
You like english speaking people.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728