Ostin muutamia vuosia uuden respon 3x1.5m, suorakaideputki v aisa, kunnollisella hitsatulla rungolla, kuumasinkitty. Hyvät komponentit, päädyn vanerointi. Ainoastaan renkaat on laadultaan ala-arvoiset.
Hinta sisältäen alv oli 1770€ rekisteröitynä kilvissä, kuitista katsoin. Samaan aikaan popniitti peltikulma vaunuja myytiin 1300-1400€. Tuo respo on huimasti parempi perävaunu, useita kertoja parempi. Oisko ollut majava hyvä malli samaa luokkaa tai 100-200€ enemmän, järeämmän rakenteen muutaman eron kuten hieman pidemmän aisan otin respon.
Nyt on näkynyt parin vuoden ajan 2100-2300€ hintoja. Onhan siinä eroa jos hinta 1770€ tai 2300€ yhden 1kpl tuotteen, yksinkertaisen peräkärryn kohdalla.
Jälleenmyyjät vie välistä, hinta nousee ilman syytä. Suomeen voisi myydä kaikille ostajille valmistaja kärryt samalla hintaa millä myyvät jälleenmyyjille. Toinen vaihtoehto on pienenevä myynti ja tulot vähenee. Moni firma loppunut kun rahaa ei tule kassaan riittävästi.
Eikä popniitti, peltikulma perävaunuja kannata ostaa.
Itse tehty perävaunu on nyt hinta&laadultaan nykyään paras, rungon tai aisan materiaalissa ei tarvitse pihistellä. Laitojen pellit on helppo ostaa valmiina tai halutessaan kuumasinkittääm Kuumasinkitys on helppo ostaa firmoilta.
Muut perävaunun komponentit on suoraan ostettavissa.
Ajan ja kannatan kaikkien rajoitteiden poistamista mitä vaunujen tekoon itse on keksitty. Esim itsetehty kärrissä on turvallisusempi ja kestävämpi runko ja aisa kuin yksikään peltiprofiilista tehty ja parempi kuin majavan tekemä aisa.
Olen tehnyt 90 luvun lopussa 2 peräkärryä ja kummissakin v aisa nelioputkella, hitsattu kunnolla, runko tehty kunnolla. Upotettu Kuumasinkki altaaseen. Firma teki sen sinkityksen, kysyin ennen sinkitystä millaisia aukkoja, reikiä putkirakenteessa hyvä olla. Nämä kärryt on edelleen ruosteettomia ja laadukkailla renkailla.
Hinnat ja laatu. Uudet ja itsetehdyt.
Anonyymi-ap
1
130
Vastaukset
- Anonyymi
Vaan 35 vuotta vanhat kumit ei ole laadukkaat. Ei myöskään linglongit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod223794- 162735
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3842096Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391909- 271751
- 311657
- 321619
- 141297
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai671212- 121151