Viime vuonna erosi ev.lut. kirkosta noin 50 000 ihmistä. Eikö se ole herätystä. Näin tapahtuu yhä lisääntyvässä määrin. Aina kun joku kirkkoon kuuluva herää oikeasti eli tulee aidosti uskoon, eroaa hän kirkosta. Ilm. 18:1-5.
Herätystä kirkossa
168
909
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se on. Vapaatsuunnat ja herätysliikkeet ovat saaneet todella paljon heistä.
- Anonyymi
Kaikki ateistit ovat kommenttisi perusteella heränneitä luovuttuaan kaikenlaisesta uskonnollisesta puuhastelusta?
- Anonyymi
Älä lässytä. Olen uskossa, logiikka ei koske minua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä se Usko tykkää kun olet hänessä lässyttämässä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisit kristitty et häiritsisi kristittyjä etkä erottelisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyyppi ei uskalla mennä jehoviin eikä synagogalle saati moskeijaan erottelemaan eikä lestoihin.
- Anonyymi
Mietin tätä.
- Anonyymi
Kirkon herätysliikkeet eivät kuulu heränneisiin.
Tarkoittaako myös vapaakirkkoa?
Ai että kun minä olen eronnut kirkost, niin nyt kuulun johonkin herätysporukkaan? Kerro toki mihin, kun minulle ei kukaan ole asiasta maininnut yhtään mitään...
- Anonyymi
Uskovaisuus on sitä, että ajattelu perustuu vain uskomiseen. Uskovaisia ja ateisteja yhdistävä sana on USKOA. Ne ovat vai saman kolikon kääntöpuolet.
- Anonyymi
Ortodoksit ja hellarit eksyttää jos mahdollista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaisuus on sitä, että ajattelu perustuu vain uskomiseen. Uskovaisia ja ateisteja yhdistävä sana on USKOA. Ne ovat vai saman kolikon kääntöpuolet.
Eli täysin erilaiset.
- Anonyymi
Tämä aloittaja ilmeisesti vihjaa, että kirkosta eronnut on herännyt siihen, että Raamatun tarut Jumalasta ovat pelkkää tarua.
Hehän yleensä puhuvat myös lopun ajoista Jumalan uskoon. Eli vähän sama kun kävi Zeuksen uskollekin.
- Anonyymi
Osakiitos siitä Päivi Räsäselle, valtionuskonromme ja yhteiskuntamme hajoittajalle. Raamatun sijasta heiluttelee kohta koraania hurskaan näköisenä päänsä päällä.
- Anonyymi
Hoitaa kannattaa tutkia synagogalla.
- Anonyymi
Juu, kaikki johtuu Päivi Räsäsestä. Suomen ylisuuri velkakin, ja Ukrainan sota.
- Anonyymi
Kirkosta eronneiden herätys valtaa jalansijaa kristittyjen keskuudessa. Ihanaa Ilm. 18:1-5 heräämistä.
Kirkollisverojen summan voimme antaa köyhille.- Anonyymi
Että sellaiset tavoitteet teillä
- Anonyymi
Hyvä, yleinen nihilismi etenee ja ateistitermiitit on tyytyväisiä.
- Anonyymi
ateismi herätys 🙂
- Anonyymi
Niin - käännetään vain kolikkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin - käännetään vain kolikkoa.
Maailma ehkä keksii jonkin muunkin tavan ajatella kuin uskoa, tosin siihen on vielä melkoisesti matkaa, kun lukee ihmisten mielipiteitä asiasta kuin asiasta, niin usko on kaiken ajattelun perustana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailma ehkä keksii jonkin muunkin tavan ajatella kuin uskoa, tosin siihen on vielä melkoisesti matkaa, kun lukee ihmisten mielipiteitä asiasta kuin asiasta, niin usko on kaiken ajattelun perustana.
Itse uskoit tuonkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - en tiedä tyhmempää sanontaa kuin, että makuasioista ei voi kiistellä, kun todellisuudessa ne ovat ainoat edes mistä voi kiistellä, ei tosiasioista voi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse uskoit tuonkin.
Juu, usko on heikko uskoa, että ihmiset keksisivät tietoon perustuvan ajattelutavan.
- Anonyymi
Tosiasia on, että hengellisesti herännyt ihminen eroaa kirkosta j a lähtee raamatulliselle kasteelle.
- Anonyymi
Ei mitään "raamatullista kastetta" tarvita kun on kerran kastettu
Tosiasia on että Jeesuksen oma pitäytyy yhdessä kasteessa - Anonyymi
Toki hengellisesti herännyt voi erota helluntaikirkosta koska siellä ei evankeliumia kuule
- Anonyymi
Tosiasia on että kristitty pysyy kristittynä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään "raamatullista kastetta" tarvita kun on kerran kastettu
Tosiasia on että Jeesuksen oma pitäytyy yhdessä kasteessaTosiasia on että helvettiin kasteessa saadaan budhan henki. Kristityt on kastettu poikaan Jeesukseen eikä johonkin viikonpäivään.
- Anonyymi
Arvatkaa montako erosi synagogalta hellareista kuin moskeijoista jehovista.
- Anonyymi
Voit Erottaja mennä moskeijaan kertomaan budhasta eikun helluntaista.
- Anonyymi
Ryssän Trollin aloitus.
- Anonyymi
Ei ole, valtaosahan eroavista ei usko Jumalaan.
”Aina kun joku kirkkoon kuuluva herää oikeasti eli tulee aidosti uskoon, eroaa hän kirkosta.”
Suurin osa tosin eroaa siksi, ettei he koe mitään uskontoa tärkeäksi. Seuraavaksi suurin syy on raha.
Sitten tulevat ne, jotka pitävät kirkkoa liian vanhoillisena ja ne, jotka eroavat vain siksi että se helppoa.
Pienin osa eroaa siksi, että ovat voimakkaasti uskonnollisia. Jostain syystä he eivät kuitenkaan liity näihin hengellisiin yhdistyksiin (vapaat suunnat), mutta käyvät kuitenkin eri tilaisuuksissa.- Anonyymi
Evlut kirkko on häpeäksi kristinuskolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evlut kirkko on häpeäksi kristinuskolle.
Kyllähän me aivan kaikki Kristityiksi itseämme kutsuvat Suomessa olemme häpeäksi Kristinuskolle.
Yksimielisyyden puuttuminen, sekä välinpitämättömyytemme auttaa avun tarpeessa olevia niin kotimaassamme kuin maailman kriisialueilla on häpeällistä.
Poraamme toistemme tekemisistä, jonka varjolla laistamme Kristityn uskovan velvollisuudestamme avun tarpeessa olevia
kohtaan - Anonyymi
Tätähän fundamentalistit tekevät jatkuvasti. Vääntävät numeroita valheellisesti itselleen sopiviksi.
Tässäkin vihjataan kaikkien noiden eronneiden liittyvän ääriryhmiin, mutta niinhän asia ei ole. Äärimmäisen pieni osa tekee niin.
Aivan sama ilmiö on kun he puhuvat teistejen määrästä. Tällöinkin ihmeellisesti kelpaa kaikki uskonnot heidän lukuunsa. Kunnes sitten se ei käykään omaan agendaan, silloin ollaan vähemmistö.
Mikä tässä fundamentalistejen ajatuksen juoksussa on oudointa, on tämä juhliminen kun kristinusko pienenee. En ymmärrä millä kierolla logiikalla se on hyvä asia, että kirkko menettää jäseniä, vaikutusvaltaa ja rahaa. Koska kun se putoaa tarpeeksi, niin asema tipahtaa, ja sitä ei nostetakaan enää sieltä.
- Anonyymi
Oikea syys erota kirkosta on se,
että
Raamattu ei opeta liittymään kirkkoon.
Raamatussa ei siis ole opetusta, että tulisi liittyä kirkkoon. Mutta sieltä ei löydy opetusta edes kirkon perustamiselle.
Miksi siis kuuluisin kirkkoon?- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
No, heitä lienee aika vähän.
Evlut kirkko ei enää edes edusta kristinuskoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evlut kirkko ei enää edes edusta kristinuskoa.
Perinteistä Kristinuskoa Suomessa ei taida edustaa kukaan, suuria puheita kyllä pidetään herätysliikkeiden suulla ja leikitään olevamme uskovina parempia kuin muut.
- Anonyymi
Kirkko on ollut liian suvaitsevainen nurkissaan luuhaavia fundamentalisteja kohtaan. Nyt se maksaa siitä hintaa jäsenkatona.
- Anonyymi
Evlut kirkolla ei ole enäää mitään tekemistä kristinuskon kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin kuten ei kirkon herätysliikkeilläkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin kuten ei kirkon herätysliikkeilläkään.
Ne taas pitäytyvät Raamatussa ja tunnustuksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten ei herätysliikkeilläkään, pelkkää suurilla puheilla kerskaamista ulkomaisia toimijoita miellyttääkseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne taas pitäytyvät Raamatussa ja tunnustuksessa.
Elävätkö mielestädi siis Raamatussa kerrotulla tavalla Raamatun Kirjoituksia noudattaen kaikessa elämässään? 🤣😅🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elävätkö mielestädi siis Raamatussa kerrotulla tavalla Raamatun Kirjoituksia noudattaen kaikessa elämässään? 🤣😅🤣
Miksei se vastaa?
- Anonyymi
Kirkko on Raamatun mainitsema "maan porttojen ja kauhistustenäiti". Ilm. 17:5.
Portto tarkoittaa tässä hengellisessä mielessä samaa kuin maallinenkin portto: Se on yhdynnässä, YHTYNEENÄ syntimaailman kanssa. Seurakunta on yhteydessä ainoastaan Herransa Jeesuksen kanssa. - Anonyymi
https://www.hs.fi/maailma/art-2000010998372.html
Linkissä on vahvistus .- Anonyymi
Samankaltainen kuin nuo koronarokotteen vastustajahörhöt.
- Anonyymi
Kirkkoon kuuluu kumminkin yli 60% suomalaisista. Määrä on ällistyttävän suuri, ottaen huomioon että suomalaisista vain n. 20% on jumaluskoisia.
- Anonyymi
Jep eipä ole lahkoista sille haastajaksi. Ateistejakin on enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep eipä ole lahkoista sille haastajaksi. Ateistejakin on enemmän.
Ateismi ei tietenkään ole kirkon vastakohta, suurin osa kirkon jäsenistä on uskomatta jumalaan.
Toisaalta, kehitys kehittyy, ja muutaman vuoden jälkeen vähemmistö suomalaisista kuuluu kirkkoon. - Anonyymi
Lapsikasteet ovat syy tuohon. Niiden määrä on romahtanut, ja valtaosa noista onkin vanhempaa väestöä.
Aika korjaa tuota tilannetta, kun vanhemman väestön aika koittaa niin tuo numero tasoittuu.
Eiköhän seuraavan 20 vuoden aikana maan laajuisesti luku tipahda noin 30% trendin mukaan.
Tämä tarkoittaa kiihtyvällä vauhdilla kirkkojen sulkemista.
- Anonyymi
Hyvin pienenee!
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
No, jotkut kovasti iloitsevat kun ihmiset hylkäävät kristinuskon.
Evlut kirkolla ei enää ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Ei vaan eroavat kirkosta juuri siksi kun ovat löytäneet kristinuskon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan eroavat kirkosta juuri siksi kun ovat löytäneet kristinuskon.
Minä liityin koska löysin Jeesuksen
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Kristinuskon hylkäämisestä iloitsevat vain jotkut ateistit ja muunuskoiset kristinuskon vastaiset tahot.
Ev.lut. kirkosta eroaminen ei ole sama asia kuin hylätä kristinusko ja kristilliset arvot.
Kirkossa roikkuu paljon jäseninä ja jopa työntekijöinä ihmisiä, joille kristinusko ei juuri merkitse ja joilla onsen sijaan ”omat totuutensa” asioista. Moni eroaa siksikin, kun ovat löytäneet kristinuskon ja näkevät ev.lut. kirkon luopuneen merkittävästi Jumalan sanan kunnioittamisesta. He liittyvät toiseen, kristilliseen seurakuntaan tai ovat jonkin aikaa ilman vakituista seurakuntayhteyttä, erityistä hengellistä kotia, kunnes se löytyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä liityin koska löysin Jeesuksen
Onko sinun jeesuksesi kaiken suvaitseva homo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinun jeesuksesi kaiken suvaitseva homo?
Sellainen ei ole ainakaan Raamatun Jeesus, mutta harmittavan monella on hänen tilallaan ihan omat jeesuksensa, epäjumalansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskon hylkäämisestä iloitsevat vain jotkut ateistit ja muunuskoiset kristinuskon vastaiset tahot.
Ev.lut. kirkosta eroaminen ei ole sama asia kuin hylätä kristinusko ja kristilliset arvot.
Kirkossa roikkuu paljon jäseninä ja jopa työntekijöinä ihmisiä, joille kristinusko ei juuri merkitse ja joilla onsen sijaan ”omat totuutensa” asioista. Moni eroaa siksikin, kun ovat löytäneet kristinuskon ja näkevät ev.lut. kirkon luopuneen merkittävästi Jumalan sanan kunnioittamisesta. He liittyvät toiseen, kristilliseen seurakuntaan tai ovat jonkin aikaa ilman vakituista seurakuntayhteyttä, erityistä hengellistä kotia, kunnes se löytyy.Eikä kirkosta eroaminen tarkoita vapaakirkkoon liittymistä.
Harva eroaa sen takia, että haluavat liittyä vapaakirkkoihin.
”Anonyymi” 2025-01-30 10:07:59 väittää ”Ei vaan eroavat kirkosta juuri siksi kun ovat löytäneet kristinuskon.”
Kuitenkin valtaosa eroajista eroaa siksi, ettei he koe mitään uskontoa tärkeäksi. Seuraavaksi suurin syy on raha.
Seuraavaksi eniten eroavat ne, jotka pitävät kirkkoa liian vanhoillisena ja ahdasmielisenä.
”Anonyymi” 2025-01-31 02:37:30 kommentoi ”Ev.lut. kirkosta eroaminen ei ole sama asia kuin hylätä kristinusko ja kristilliset arvot.”
Ei todellakaan ole sama asia. Jokainen saa ja voi pitää uskonsa tai uskonnottomuutensa.
”He liittyvät toiseen, kristilliseen seurakuntaan tai ovat jonkin aikaa ilman vakituista seurakuntayhteyttä, erityistä hengellistä kotia, kunnes se löytyy.”
Niin, ne uskovat, jotka eroavat näkemyserojen vuoksi, on paljon vähemmän. He tuntuvat liittyvän erilaisiin yhteisöihin eli hajaantuvat melkoisesti. Sen vuoksi jäsenmäärät eivät juurikaan lisäänny näissä hengellisissä järjestöissä.
Liikehdintää on myös toiseen suuntaan. Etenkin eri karismaattisista yhteisöistä lähtee henkilöitä, jotka ovat pettyneet niiden opetuksiin. Olen myös yllättyneenä seurannut joitakin tuttavia, jotka ovat liittyneet ortodoksikirkkoon.
Tilastoissa muuten nekin uskovat, jotka eivät liity mihinkään uskontokuntaan tai rekisteröidy yhdistyksen jäseneksi, luetaan uskonnottomiin. Suomessa n. 35% on tällaisia. Heidän osuutensa lisääntyy koko ajan.- Anonyymi
Herätysliikkeisiin tulee koko ajan paljon uusia jäseniä ja tilaisuuksissa kävijöitä. Sinunkin paikkakunnallasi on menossa suuri kasvu, käypäs katsomassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herätysliikkeisiin tulee koko ajan paljon uusia jäseniä ja tilaisuuksissa kävijöitä. Sinunkin paikkakunnallasi on menossa suuri kasvu, käypäs katsomassa.
Laita meille toki tilastoja, vaikkapa Espoosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita meille toki tilastoja, vaikkapa Espoosta.
Ei niitä kävijöitä lasketa.
Mene itse katsomaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä kävijöitä lasketa.
Mene itse katsomaan.Eli sinulla löytyy vain tyhjiä väitteitä. Tuo on noloa.
- Anonyymi
Monet ovat eronneet kirkosta nimenomaan sen tähden, että ovat tulleet uskoon. Silloin Jumala alkaa johdattaa ihmistä Joh. 16:13.
- Anonyymi
Minä liityin kirkkoon kun tulin uskoon. Jumala johdattaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä liityin kirkkoon kun tulin uskoon. Jumala johdattaa
Minä taas erosin evlut kirkosta kun tulin uskoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enemmän tuota tapahtuu. Ev.lut. kirkko kun ei pidä kiinni Jumalan sanasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas liityin kirkkoon kun tulin uskoon, yrittivät helluntailaisetkin kosiskella mutta valitsin Jeesuksen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enemmän tuota tapahtuu. Ev.lut. kirkko kun ei pidä kiinni Jumalan sanasta.
Ei pidäkään mutta parempi se on kuin joku Amerikasta tullut hulluntailaisuus joka ei edes usko kolmiyhteisen Jumalan olemassaoloon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidäkään mutta parempi se on kuin joku Amerikasta tullut hulluntailaisuus joka ei edes usko kolmiyhteisen Jumalan olemassaoloon
Jos uskonkäsitykset ovat selvästi lähempänä luterilaisuutta ei helposti löydä itselle oikealta tuntuvaa hengellistä kotia helluntai-, baptisti- tms. vapaiden suuntien seurakunnista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä valehtelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä valehtelet.
Ei valehtele vaan tuo on totuus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei valehtele vaan tuo on totuus
Helluntakirkon sivulta:
” Jumala
On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja.
Uskomme, että Raamatun ilmoittama kristinusko on uskoa yhteen Jumalaan, joka toimii ja ilmoittaa itsensä kolmessa persoonassa. Pidämme tärkeänä, että kolminaisuusopin perustana on usko yhteen jakamattomaan Jumalaan. Raamatun ilmoittaman Jumalan rinnalla ei ole olemassa muita jumalia, eikä Jumalan kolminaisuus merkitse kolmea jumalaa. Sekä Vanha että Uusi testamentti julistavat uskoa yhteen Jumalaan. ”Kuule, Israel! Herra on meidän Jumalamme, Herra yksin.”[1] ”On vain yksi ainoa Jumala…meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla.”[2]
Uskomme, että meidän Jumalamme on Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Raamattu puhuu yhden Jumalan kolmesta eri persoonasta. ”Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti.”[3] Uskomme, että Jumalan kolme persoonaa ovat toisistaan erottamattomia ja toisiinsa sekoittumattomia, yhtäläisiä jumaluudessaan, voimassaan ja kunniassaan.
Kaikkialla ja aina, missä Jumala toimii, ovat mukana Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Näin myös Jumalan työ on yksi ja jakamaton.
Kolmiyhteinen Jumala loi tyhjästä kaiken näkyvän ja näkymättömän sanansa voimalla.[4] Hän pitää koossa kaiken olevaisen, luo jatkuvasti uutta ja vie kaikkea luotua kohti asettamaansa päämäärää.[5]
Trinitaariset lausumat Uudessa testamentissa kertovat Jumalan kolmiyhteisyydestä. ”Tulkoon teidän kaikkien osaksi Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen yhteys!”[6] Jumalan kolminaisuudesta seuraa, että samoin kuin Isä on iankaikkinen Jumala, samoin Jeesus Kristus on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala. Jumaluuden persoonat ovat voimassaan, jumalallisuudessaan ja kunniassaan yhtäläisiä.
Kullakin jumaluuden persoonalla on oma tehtävänsä Jumalan pelastussuunnitelmassa. ”Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, tervehtii valittuja, jotka…Isä Jumala suunnitelmansa mukaisesti on Hengellään pyhittänyt elämään Jeesukselle Kristukselle kuuliaisina ja hänen verellään puhtaaksi vihmottuina.”[7]
Samoin kullakin jumaluuden persoonalla on oma tehtävänsä seurakunnan rakentamisessa: ”Armolahjoja on monenlaisia, mutta Henki on sama. Myös palvelutehtäviä on monenlaisia, mutta Herra on sama. Jumalan voiman vaikutuksia on monenlaisia, mutta hän, joka meissä kaikissa kaiken vaikuttaa, on sama.”[8]
Uskomme, että oppi Jumalan kolminaisuudesta on raamatullisen pelastusopin perusta.
[1] 5. Moos. 6:4.
[2] 1. Kor. 8:4–6.
[3] Joh. 14:16.
[4] 1. Moos. 1:1–3.
[5] Jes.43:19; Kol. 1:15–17; Hepr. 1:1–3; Joh. 5:17.
[6] 2. Kor. 13:13.
[7] 1. Piet. 1:1–2.
[8] 1. Kor. 12:4–6.”
- Anonyymi
"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja". Siis moniaan luopuvat uskosta, eivät kasteen armosta, eivätkä yhdestä oikeasta kasteesta, vaan moniaat luopuvat uskosta. Luterilaiset ei tarvitse uskoa astuakseen Jumalan valtakuntaan, vaan luterilainen tarvitsee kasteen ja saadakseen uskon ja Pyhän Hengen. Luterilaisten usko tulee kasteen kautta. Mutta Raamattu puhuu kuulemisen kautta saatavasta uskosta. Raamattu puhuu myös: "hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään", mutta luterilaisille kaikki, mitä tarvitaan taivasmatkaan, lahjoitetaan kirkon viranhaltijoiden suorittamien sakramenttien kautta.
LUTERILAISUUS ON LUOPUMISTA USKOSTA JA SAKRAMENTTIEN ASETTAMISTA USKON JA JEESUKSEN SIJAAN.- Anonyymi
Taas sama uudestikastajalässyttäjä kitisee samoja virsiä
Jo alkuseurakunnan toimintaan kuuluivat sakramentit - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas sama uudestikastajalässyttäjä kitisee samoja virsiä
Jo alkuseurakunnan toimintaan kuuluivat sakramentitMissä mainitaan, että ne olivat sakramentteja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä mainitaan, että ne olivat sakramentteja?
Sillä ei ile väliä miksi niitä kutsutaan mutta kaste ja ehtoollinen siellä oli
- Anonyymi
Evlut kirkkoa ei enää kunniota kukaan.
- Anonyymi
Ei ole mitään syytä kunnioittaa.
- Anonyymi
Eikä helluntaikirkkoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä helluntaikirkkoa
Kyllä minä kunnioitan helluntaikirkkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin luterilaisena.
- Anonyymi
Vielä vähemmän kunnioitetaan muita hihhulijärjestöjä. Puhumattakaan terroristisista fundamantalisti ryhmistä, joita vapaakirkoiksi ilmeisesti täällä kutsutaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en kunnioita
- Anonyymi
Minä kunnioitan
- Anonyymi
Miten kirkon käy, jos kolme suurinta konservatiivistä herätyliikettä ajetaan ulos kirkosta ja sateenkaariparien vihkimiset yleistyvät ?
Lähtevätkö vai pakotetaanko heidät lähtemään ja syntyy joukko uusia pieniä kirkkokuntia.- Anonyymi
Pelkkiä päiväuniasi nuo. Nuo joutavat lähtemään jos eu kirkko kelpaa mutta muuta ei todellisuudessa osata kuin uhota.
- Anonyymi
Luterilaisuus koostuu kauttaaltaan valheopeista. Kaste on väännetty lapsensa suoritettavaksi rituaaliksi. Aidosta Pyhän Hengen kasteesta on tehty "oppi", joka on ilman todellista sisältöä. Se on tyhjä ideologia.
Raamattu opettaa, että Jeesus tahtoo edelleen oikeasti täyttää jokaisen uskoon tulleen Pyhällä Hengellä. Ja sellainen pitää sisällään merkit, kuten Jeesus sanoi ja apostolinen uskonelämän käytäntö opetti. Markus 16:17... Apt. 10:48. ym.- Anonyymi
Luterilaisuus koostuu oikeasta Raamatun opista
Uudestikastajat ovat tehneet kasteesta symbolin
Raamattu ei opeta henkikastetta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei opeta henkikastettaJoo ukastajat menee harhaan siinä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei opeta henkikastettaLuterilaisuus onkin nykyään ihan erissia kuin evlut kirkko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus onkin nykyään ihan erissia kuin evlut kirkko.
Herätysliikkeissä ja vapaissa luterilaisissa kirkoissa tykätään olla luterilaisia.
- Anonyymi
Raamatullisesti kastettu ei ole "uudestikastettu". Raamattuhan tuntee vain yhden kasteen. Se on uskoon tulleen kaste upottamalla veteen Jeesuksen Kristuksen nimessä. Kaikki muut kasteet ovat "uudestikasteita".
"YKSI KASTE" TARKOITTAA SITÄ MITÄ RAAMATTUKIN SILLÄ TARKOITTAA. Efes. 4:5. / Apt. 19:1-6.
Jeesus on auttava jokaista, joka tahtoo, että hänen kasteensa on raamatullinen. Tarkista se tästä:
https://youtu.be/3cTqeHjpMaY- Anonyymi
Raamattu ei puhu sanaakaan upotuskasteesta
- Anonyymi
Herätys tulee ameriikkaan ja se leviää sieltä kaikkialle. https://www.youtube.com/watch?v=FOYD32njg40
Edellä ”Anonyymi” 2025-01-31 08:56:23 kirjoitti: ”Herätysliikkeisiin tulee koko ajan paljon uusia jäseniä ja tilaisuuksissa kävijöitä. Sinunkin paikkakunnallasi on menossa suuri kasvu, käypäs katsomassa.”
:D Ikävä kyllä näitä jäsenmääriä ei kukaan ilmoita. Eli heistä, jotka ovat liittyneet johonkin yhdistykseen.
Aivan toinen juttu on nämä eri tilaisuuksissa kävijät. He ovat usein samoja, vaikka käyvät eri yhdistysten tilaisuuksissa. Näissäkin määrä arvioidaan, sillä tarkkaan ei voi määrää tietää.
He käyvät aikansa, sitten lopettavat vaivihkaa. Ehkä osa voi jopa liittyäkin näihin yhteisöihin.- Anonyymi
”Herätysliikkeisiin tulee koko ajan paljon uusia jäseniä ja tilaisuuksissa kävijöitä. Sinunkin paikkakunnallasi on menossa suuri kasvu, käypäs katsomassa.”
Näin on ja tämä on hyvä suuntaus että ihmisiä tulee uskoon Jeesukseen koska Jeesus on ainoa tekijä nykymaailmassa joka voi reaalisesti auttaa tätä maailmaa ja sen ihmisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Herätysliikkeisiin tulee koko ajan paljon uusia jäseniä ja tilaisuuksissa kävijöitä. Sinunkin paikkakunnallasi on menossa suuri kasvu, käypäs katsomassa.”
Näin on ja tämä on hyvä suuntaus että ihmisiä tulee uskoon Jeesukseen koska Jeesus on ainoa tekijä nykymaailmassa joka voi reaalisesti auttaa tätä maailmaa ja sen ihmisiä.Usko Jeesukseen on tärkeää aivan jokaiselle, miten herätysliikkeesi liittyy Jeesukseen uskomiseen?
Siis eikö Jeesukseen voi mielestäsi uskoa, kuin liittymällä herätysliikkeesi maksavaksi jäseneksi? Anonyymi kirjoitti:
Usko Jeesukseen on tärkeää aivan jokaiselle, miten herätysliikkeesi liittyy Jeesukseen uskomiseen?
Siis eikö Jeesukseen voi mielestäsi uskoa, kuin liittymällä herätysliikkeesi maksavaksi jäseneksi?"Siis eikö Jeesukseen voi mielestäsi uskoa, kuin liittymällä herätysliikkeesi maksavaksi jäseneksi?"
Joillakin on tällainen vaatimus.
Kun tällaisia yhteisöjä on syntynyt ja syntyy koko ajan uusia, siinä sitä on kilpailemista, kuka saa sitten niitä ihmisiä eniten.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Siis eikö Jeesukseen voi mielestäsi uskoa, kuin liittymällä herätysliikkeesi maksavaksi jäseneksi?"
Joillakin on tällainen vaatimus.
Kun tällaisia yhteisöjä on syntynyt ja syntyy koko ajan uusia, siinä sitä on kilpailemista, kuka saa sitten niitä ihmisiä eniten.Kenellä muka on tuollainen vaatimus?
Aina se on täälläkin kielletty, mutta tuo jatkaa tapansa mukaan samojen olemattomien asioiden jankkausta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenellä muka on tuollainen vaatimus?
Aina se on täälläkin kielletty, mutta tuo jatkaa tapansa mukaan samojen olemattomien asioiden jankkausta.Herätysliikkeesi tavalla uskominenko on sinusta olemattomien asioiden jankkausta?
- Anonyymi
Evlut kirkko on kuin punavihreä vaate!
- Anonyymi
Olet siis värjännyt Kirkkomme omien aatostesi väreillä?
- Anonyymi
Kirkossa tarvittaisiinkin herätystä ja uskoontuloa Jeesukseen sillä Jeesukseen uskovat alkavat olla jo aika ahtaalla kirkon piirissä.
- Anonyymi
Osallistuessani Kirkossa Jumalanpalveluksiin, en ole havainnut kenenkään joutuneen siellä mainitsemallasi tavalla ahtaalle.
Siellä ei myöskään ole eroteltu meitä syntiemme mukaan, vaan jokainen saa tunnustaa syntinsä Jeesukselle ja rukoilla anteeksiantoa.
Joten voitko perustella miten olet havainnut Jeesukseen uskovien joutuneen siellä ahtaalle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osallistuessani Kirkossa Jumalanpalveluksiin, en ole havainnut kenenkään joutuneen siellä mainitsemallasi tavalla ahtaalle.
Siellä ei myöskään ole eroteltu meitä syntiemme mukaan, vaan jokainen saa tunnustaa syntinsä Jeesukselle ja rukoilla anteeksiantoa.
Joten voitko perustella miten olet havainnut Jeesukseen uskovien joutuneen siellä ahtaalle?Luterilaisuus on avointa ja kaikkien nähtävillä olevaa Jumalan pilkkaa. Luterilaisten opin mukaan synnit ovat yhä edelleen sovittamatta, ja kirkolle jäi vastuu ihmisen pelastuksesta. Luterilainen kirkko kykenee siihen, mihin Jumalan Poika ei kyennyt, pelastamaan ihmisen. Kasteen armoa julistava kirkko itse asiassa sanoo koko sovituksen ja evankeliumin olevan yhtä tyhjän kanssa. Jumala ei ketään kykene pelastamaan, tämä on kirkon sanoma!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus on avointa ja kaikkien nähtävillä olevaa Jumalan pilkkaa. Luterilaisten opin mukaan synnit ovat yhä edelleen sovittamatta, ja kirkolle jäi vastuu ihmisen pelastuksesta. Luterilainen kirkko kykenee siihen, mihin Jumalan Poika ei kyennyt, pelastamaan ihmisen. Kasteen armoa julistava kirkko itse asiassa sanoo koko sovituksen ja evankeliumin olevan yhtä tyhjän kanssa. Jumala ei ketään kykene pelastamaan, tämä on kirkon sanoma!
Puhut ihan omiasi! Ei kannata tulle tänne päätään aukomaan kunn ei mistään mitään ymmärrä
Vain Jeesus pelastaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus on avointa ja kaikkien nähtävillä olevaa Jumalan pilkkaa. Luterilaisten opin mukaan synnit ovat yhä edelleen sovittamatta, ja kirkolle jäi vastuu ihmisen pelastuksesta. Luterilainen kirkko kykenee siihen, mihin Jumalan Poika ei kyennyt, pelastamaan ihmisen. Kasteen armoa julistava kirkko itse asiassa sanoo koko sovituksen ja evankeliumin olevan yhtä tyhjän kanssa. Jumala ei ketään kykene pelastamaan, tämä on kirkon sanoma!
Synnit on sovitettu ja Kristus jätti kirkolleen tehtävän viedä sanomaa sovituksesta eteenpäin jotta ihmiset pääsisivät siitä osallisiksi.
Anonyymi kirjoitti:
Joten voitko perustella miten olet havainnut Jeesukseen uskovien joutuneen siellä ahtaalle?"Osallistuessani Kirkossa Jumalanpalveluksiin, en ole havainnut kenenkään joutuneen siellä mainitsemallasi tavalla ahtaalle."
"Siellä ei myöskään ole eroteltu meitä syntiemme mukaan, vaan jokainen saa tunnustaa syntinsä Jeesukselle ja rukoilla anteeksiantoa."
Samoin kaikki ne, jotka ovat käyneet ja kuunnelleet.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Osallistuessani Kirkossa Jumalanpalveluksiin, en ole havainnut kenenkään joutuneen siellä mainitsemallasi tavalla ahtaalle."
"Siellä ei myöskään ole eroteltu meitä syntiemme mukaan, vaan jokainen saa tunnustaa syntinsä Jeesukselle ja rukoilla anteeksiantoa."
Samoin kaikki ne, jotka ovat käyneet ja kuunnelleet.Evlut kirkon liberaalit ovat leipäpappeja.
Anonyymi kirjoitti:
Evlut kirkon liberaalit ovat leipäpappeja.
Leipää ne syövät kaikki muutkin hengelliset työntekijät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun sanomasi se on, josta ilmenee vihasi Kirkkoamme kohtaan.
- Anonyymi
Evlut kirkko on pelkkää harhaoppia nykyään.
- Anonyymi
Oikeesti se Hilja Aaltonen antoi eksyttävän profetian, valheen kaikella voimalla, että muka kirkkoon tulisi herätys. Ei se ole mahdollista. Pyhä Henki ei toimi valheopin keskellä.
- Anonyymi
Luterilaisissa kirkoissa kuuluu marttyyrien huuto: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
- Anonyymi
Hyvä niin.
- Anonyymi
Hyvin putoaa jäsenmäärä.
- Anonyymi
"Viime vuonna erosi ev.lut. kirkosta noin 50 000 ihmistä. "
No jos wokekirkosta lähtee noinkin paljon vuosittain niin sitä voidaan pitää ainakin silmien avautumisina.
Jatkossa Jeesuksen merkitys tulee korostumaan ja itseasiassa Jeesuksesta ja uskosta Jeesukseen tulee maailman tärkein tekijä, millä on vaikutusta.Kirkosta erosi vähemmän kuin vuonna 2023. Samoin kirkkoon liityttiin enemmän ja eniten liittyi 30–39-vuotiaita.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Kirkosta erosi vähemmän kuin vuonna 2023. Samoin kirkkoon liityttiin enemmän ja eniten liittyi 30–39-vuotiaita.
Evlut kirkko on enää vain muotojumalinen.
Anonyymi kirjoitti:
No, sinä varmaan näet muissa kristityissä vain vikoja ja virheitä?
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
No, sinä varmaan näet muissa kristityissä vain vikoja ja virheitä?
Kirkosta puhutaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkihan me olemme luopuneet Raamatussa kerrotulla tavalla elämisestämme ja Raamatun Kirjoitusten valossa olemme kaikki pelkästään muotojumalisia.
Onneksi herra Trump muuttaa maailman ja palauttaa meidät kaikki elämään Raamatussa kerrotulla tavalla.
Maapallo pelastuu, kun saamme luopua elintasostamme tuhansia vuosia sitten vallinneiden säädösten mukaiselle tasolle.
- Anonyymi
Eihän kirkosta eroa kuin sama määrä ihmisiä kuin mitä Israel sai tapettua lyhyessä sodassa eikä se nyt mitään sen erityisemmin haitannut.
Tietenkin kuolleet ovat kuolleita, mutta jos sillä ei paljon ole ollut merkitystä ja sitä voi vähätellä, niin miten voi muka mitenkään jos sama määrä ihmisiä eroaa kirkosta, mutta silti on yhä hengissä. Ennenwanhaan oli kirkossa unilukkari, joka herätteli kirkkokomennon aikaan nukkuvia, varsinnii lihavia suurtalollisia, ökyisäntiä ja ehtosia emäntiäkin, jotka jopa päissään torkkuivat kirkossa. Että semmonen kansankirkko.⛪️🐷🥳🥱⚰️☠️
- Anonyymi
Voisihan kirkko taas palkata unilukkareita, ja jalkauttaa heidät kaduille ja kujille kopauttelemaan kolehtihaavin varrella ihmisiä päähän, jotta muistaisivat kirkon tärkeyden syntisessä elämässään.
T. Bertil. Anonyymi kirjoitti:
Voisihan kirkko taas palkata unilukkareita, ja jalkauttaa heidät kaduille ja kujille kopauttelemaan kolehtihaavin varrella ihmisiä päähän, jotta muistaisivat kirkon tärkeyden syntisessä elämässään.
T. Bertil.Ei taida uskonvapaus sallia moista tai sitten homma menisi yleiseksi hulinaksi ja kopautteluksi kun herätysliikkeet vaatisivat samoja oikeuksia. Ainoaksi ratkaisuksi jäisi ns. kansalaiskypärä jotta pahimmilta vaurioilta vältyttäisiin.
- Anonyymi
Katolinen kirkko kasvaa. Ev.lut. on harhaoppi!
- Anonyymi
Samalla katolisen kirkon kulut kasvavat Suomessa, mutta lahjoitukset eivät ole kasvaneet toivotulla tavalla.
Katolinen kirkko odottaa jäsentensä maksavan jäsenmaksua, joka on suuruudeltaan 1,5 prosenttia kunnallisverotuksen alaisista ansiotuloista (tai muista tuloista) - koskee jokaista 18-vuotta täyttänyttä katolilaista, jonka vuosiansiot ovat vähintään 15 000 € ja jolla ei ole painavia syitä olla sitä maksamatta.
- Anonyymi
Tämän pitäisi sitten näkyä rajusti nousevana jäsenmääränä esim. Lähetyshiippakunnassa tai helluntaiseurakunissa, koska hurskaat tarvitsevat kotiseurakunnan. Vaan eipä näy.
- Anonyymi
Minäkin heräsin ja erosin.
- Anonyymi
On sääli jos nämä uusheränneet pakotetaan vain poliittiseen woketukseen ja kristinuskon vastaiseen toimintaan. Rukoillaan että tulevat oikeasti uskoon ja näin herätysliikkeet saavat uutta voimaa wokekirkkoa vastaan.
”Anonyymi” 2025-02-01 19:46:43 kyselee: ”Miten kirkon käy, jos kolme suurinta konservatiivistä herätyliikettä ajetaan ulos kirkosta ja sateenkaariparien vihkimiset yleistyvät ?”
Lestadiolaiset ovat ylivoimaisesti suurin herätysliike kirkossa. He elävät omaa elämäänsä eri lestadiolaisuuden suunnissa, eikä heidän elämäänsä häiritse muut. Sitten liikkeitä, joiden jäsenmäärät vaihtelevat 10 000 – 20 000:teen eli Sley, viidesläiset ja körtit, jälkimmäiset eivät ole eroamassa.
Eli voisi varmaan läheteä karkeasti arvoiden n. 50000 – 6000 jäsentä.
”Lähtevätkö vai pakotetaanko heidät lähtemään ja syntyy joukko uusia pieniä kirkkokuntia.”
Eihän kukaan pakota yhtään mitenkään, mutta halukkuutta lähteä on. Näitä pieniä yhdistyksiä (ei siis mitään kirkkokuntia) syntyy jo jatkuvasti uusia ja uusia.
.”Anonyymi” 2025-02-11 18:03:09 kommentoi: ”Tämän pitäisi sitten näkyä rajusti nousevana jäsenmääränä esim. Lähetyshiippakunnassa tai helluntaiseurakunissa, koska hurskaat tarvitsevat kotiseurakunnan. Vaan eipä näy.”
Ei todellakaan. Joten ilonaiheet joillakin uskovilla on samat kuin joillakin ateisteilla.- Anonyymi
Evlut kirkko ei tarjoa enää mitään kenellekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löperö liberaaliteologia, omin toivein muokattu versio kristinuskosta ei ole uskottava. ei tosiasiassa kiinnosta, vedä ketään puoleensa.
Kirkko vain halutaan politisoida vihervasemmistolaisilla ideologioilla, sitäkin kauttakin yhteiskuntaa muuttaen, kristilliseksi kutsuttua kirkkoakin maallisin perustein, Raamattua vain joiltain osin asenteellisesti hyväksikäyttäen. Anonyymi kirjoitti:
Ilahduttavaa on nuorten kiinnostuksen kasvu rippikouluihin.
Nuoret, jotka eivät ole kuuluneet mihinkään kirkkoon, ovat joukoittain innostuneet. He saavat kasteen sekä liittyvät kirkkoon ja heitä on yhä enemmän eli melkein 2000 vuosittain.
Helsingissä on liitytty kirkkoon eniten kuin aiemmin 2000-luvulla.
Monet vanhemmat, jotka eivät ole kastaneet lapsia, ajattelevat että lapsi saa vapauden päättää ja suhtautuvat myönteisesti kasteeseen ja rippikouluun.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Ilahduttavaa on nuorten kiinnostuksen kasvu rippikouluihin.
Nuoret, jotka eivät ole kuuluneet mihinkään kirkkoon, ovat joukoittain innostuneet. He saavat kasteen sekä liittyvät kirkkoon ja heitä on yhä enemmän eli melkein 2000 vuosittain.
Helsingissä on liitytty kirkkoon eniten kuin aiemmin 2000-luvulla.
Monet vanhemmat, jotka eivät ole kastaneet lapsia, ajattelevat että lapsi saa vapauden päättää ja suhtautuvat myönteisesti kasteeseen ja rippikouluun.Meneekö sinulla tänään ylitöiksi?
Anonyymi kirjoitti:
Meneekö sinulla tänään ylitöiksi?
Eikö sinusta ole hyvä juttu, että nuoria kiinnostaa kristinusko?
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Minä olen iloinen siitä, Kirkon vastustajia ja vapaasuuntalaisia se taas pännii.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Luterilaisesta kirkosta et löydä Kristuksen oppia, et edes Kristuksen opin alkeita!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisesta kirkosta et löydä Kristuksen oppia, et edes Kristuksen opin alkeita!
Kyllä luterilaisuudesta sen juuri löytää.
Helluntailaisuudesta et löydä tervettä oppuia Anonyymi kirjoitti:
Minä olen iloinen siitä, Kirkon vastustajia ja vapaasuuntalaisia se taas pännii.
Sepä. Ehkä kateellisuus on syynä :D
- Anonyymi
Se on yhtä tyhjän kanssa liittymiset sama mihin jos ei tapahdu uudestisyntymistä ja sitähän luterilainen pelkää enempi kuin kuolemaansa !
Mitä kasteet muka auttaa ja mihin ei yhtään mitään.
Juuri luin kuinka koululaiset tapoelee ja varastelee, ei auta kasteet ei.- Anonyymi
Hehee, saastanen sodomiittikäktys tuli inisemään tänne kun hel-osastolta loppui seeura.
Kaste on uudestisyntymisen peso Raamatussa. Mitään tuo helluntailainen pedo ei uudestisyntymisestä tajua - Anonyymi
Vain uudestikastajat voi kirjoittaa että kasteet ei auta mihinkään kun Raamatun opetus on aivan toinen
- Anonyymi
Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
Paavali kirjoitti tessalokialaisille: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen...And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie. King james sanoo eksytystä ajatusharhaksi.
Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, ja näin harhoihin uskominen muuttaa harhat ja luulot todeksi.- Anonyymi
Tottakai ateistille Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus on ajatusharhaa
mene vain sinne uudestikastajien palstoille inisemään samoja juttuja
- Anonyymi
Vain uudestikastaja voi olla niin mielenvikainen että luulee kirkosta eroamisen tarkoittavan herätystä. Yleensähän sieltä erotaan kun ei uskota kristinuskon perussanomaan
- Anonyymi
Hyvin pienenee, eikä uusia juuri tule
- Anonyymi
Asiallisuutta kehiin:
https://oikeaseurakunta.wordpress.com/mika-seurakunta-on-oikea/Weijo Lindroos eksyttää! Ei ole kristitty. Omastapäästäkeksitty uskonto on tällä Weijo Lindroosilla.☠️
Moaukko kirjoitti:
Weijo Lindroos eksyttää! Ei ole kristitty. Omastapäästäkeksitty uskonto on tällä Weijo Lindroosilla.☠️
Kyllä häntä voi kristityksi sanoa, vaikka onkin tehnyt uuden suunnan tähän monihaaraiseen uskontoon.
Hmm. Ketjusta päätellen näitä "herättäjiä" (woke up eli wokettajat?) on niin monenlaisia, että taitaa syntyä melkoista kilpailua ja riitaa, kuka heistä eniten saa käännytettyä? :D
- Anonyymi
Miten käännytetään?
- Anonyymi
Ei Weijon kirjoituksissa lähtökohtaisesti ole mitään väärää, ei hän tarkoituksella yritä vääntää jotain Raamatun sanomaa aivan toiseksi kuin mitä se on eikä hyökkää tulkinnoillaan ketään vastaan. Siinä mielessä jopa harvinaisen täydellistä, jopa oudon täydellistä.
Mutta ei se tarkoita sitä että mitään rikettä ei saattaisi olla, sillä usko ei ole sitä että tulkitaan ja tutkitaan sanaa miten päin pitää olla ja pian ollaan käräjillä kun ei ole noudatettu edes maallisia lakeja.
Usko on Raamatun sanaan uskominen sillä tavalla että saa sen Pyhän Hengen mistä on kirjoitettu eikä vain tulkitse ja riitele siitä.
Siitä on kyse."Usko on Raamatun sanaan uskominen sillä tavalla että saa sen Pyhän Hengen mistä on kirjoitettu eikä vain tulkitse ja riitele siitä."
Kuitenkin näyttää siltä että väitetty PH kertoo ihmisille aivan eri asioita. Ehkä taitaa tulla ne tulkinnat ihan sieltä oman mielen sopukoista.
Jos ei ymmärrä lukemaansa, niin voihan siitä sitten väittää mitä tahansa.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Usko on Raamatun sanaan uskominen sillä tavalla että saa sen Pyhän Hengen mistä on kirjoitettu eikä vain tulkitse ja riitele siitä."
Kuitenkin näyttää siltä että väitetty PH kertoo ihmisille aivan eri asioita. Ehkä taitaa tulla ne tulkinnat ihan sieltä oman mielen sopukoista.
Jos ei ymmärrä lukemaansa, niin voihan siitä sitten väittää mitä tahansa.Mitä väität PH:n sinulle kertoneen?
- AnonyymiUUSI
Minäkin erosin jo.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533432
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253394No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281994Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701686Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141396Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501149Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens731005