Tilasin fyndiq sivustolta tuotteen. Se ei koskaan tullut, ja sähköpostissa vastattiin, että tuote on kadonnut matkalla, ja että saan hyvityksen kokonaisuudessaan kyseisestä summasta. Noh, ei ole rahoja kuulunut.
Mites tuo menee, kun maksoin tuon credit puolelta, niin kyseinen summa näkyy pankin credit puolen laskussa, jonka eräpäivä on vasta muutaman viikon kuluttua. Onko se sitten niin, että tuo lasku on joka tapaukses maksettava, koska pankin credit puoli ei ota vastuuta fyndiqin toimista.
Tavallaan tuo lasku on perusteeton, koska tuote on kadonnut matkalla. Mutta mitä voin tehdä? Soitinkin jo pankin credit palvelun asiakaspalveluun, mutta sieltä sanottiin ettei he oikein voi tehdä asialle mitään, ja lasku pitää maksaa eräpäivänä.
Miten rahat takaisin?
3
118
Vastaukset
- Anonyymi
Jos hyvitys on kerta luvattu, niin odotahan jonkun aikaa, tuleeko se. Ja jos ei tule, valita uudestaan firmaan.
Hyvityshän ei tule sinulle, vaan sinne luottokortille.- Anonyymi
Niin pankista myös sanottiin, että siellä luottopuolella pitäis näkyä hyvitys. On kuitenkin 6 päivää kulunut tuosta viestittelystä ja luvatusta hyvityksestä, ei luulisi näin kauaa kestävän. Fyndiqin viestissä lukee että hyvitys tulee 3-5 päivän sisällä. Eipä fyndiqiltä näköjään kukaan vastaa viestiinkään.
Onko niin, jos hyvitystä ei tule, niin vaikka luoton laskua ei ole vielä maksanut, niin sitä laskua ei voi mitenkään kyseenalaistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin pankista myös sanottiin, että siellä luottopuolella pitäis näkyä hyvitys. On kuitenkin 6 päivää kulunut tuosta viestittelystä ja luvatusta hyvityksestä, ei luulisi näin kauaa kestävän. Fyndiqin viestissä lukee että hyvitys tulee 3-5 päivän sisällä. Eipä fyndiqiltä näköjään kukaan vastaa viestiinkään.
Onko niin, jos hyvitystä ei tule, niin vaikka luoton laskua ei ole vielä maksanut, niin sitä laskua ei voi mitenkään kyseenalaistaa.Tuolla on Nordean ohje aiheesta:
https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/palvelumme/maksu-luottokortit/kuluttajansuoja.html#faq=Usein-kysytyt-kysymykset-korttireklamaatiosta+468709
Ohjeessa sanotaan mm.
- Ensin kannattaa olla yhteydessä myyjään tai palveluntarjoajaan. Jos ette pääse asiassa yhteisymmärrykseen, tee korttireklamaatio pankille
- Jos et ole vielä maksanut luottokorttilaskuasi, voit jättää sen reklamoitavan ostoksen osalta maksamatta kokonaan tai osittain, kunnes reklamaatio on käsitelty. Jos vain osa laskusta on mielestäsi perusteeton ja reklamoit laskusta vain osittain, maksa hyväksymäsi osa laskusta viimeistään eräpäivänä.
Tietysti sinun pitää tarkistaa vastaava ohje omasta pankista / luottokortin tarjoajalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117151- 954721
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594697Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493859- 513788
- 2153748
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263333- 512711
- 372594
- 382289