Esson baarissa kuvitelma, luulo ja usko ovat mitä vahvinta tietoa.

Anonyymi-ap

"Siellä Japanissa, kun ei ole niitä kaivoksia niin se Toyota ruostuu," sanoi Esson baarin arvostetuin suuri "asiantuntija".

Ja niin taas yksi kuvitelma muuttui tiedoksi. Sehän pitää tietysti kirjoittaa "Yleistä Toyotasta" -palstalle.

31

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan tiedoksesi, ettei Esson baareja ole olkut vuosikausiin. Taidat repoana elää jollain 70-luvulla vai yritätkö olla vitsikäs?
      Muuten, tiedätkö, mikä merkki ruostuu? Kattos mersuja ja varsinkin niitä pakuja.

      • Anonyymi

        Toyotat ne ruostuu kun lopettivat tehtaan tekemät suojaukset ja maalikerros pohjassa on onneton ja ohut. Pintamaalikin on todella ohutta ja on herkkä kiveniskemille.


      • Anonyymi

        Vähissä ovat älynlahjasi tässä baariasiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat ne ruostuu kun lopettivat tehtaan tekemät suojaukset ja maalikerros pohjassa on onneton ja ohut. Pintamaalikin on todella ohutta ja on herkkä kiveniskemille.

        Otsikko 1980-luvun Tekniikan Maailmasta: "Älä ruostesuojaa autoasi ettei se ruostuisi."


      • Anonyymi

        Aloitushan on totisinta totta tämän päivän "Esson baareista" Ei siinä ole mitään vitsikästä. Se on totuus.


      • Anonyymi

        Noinko kipeästi sattui Esson baarilaiseen?


      • Anonyymi

        > Ihan tiedoksesi, ettei Esson baareja ole olkut vuosikausiin.

        dementoituneilta tojopapoilta tämäkin on jäänyt huomaamatta.

        Heillä taisi 1. auto olla lada. Sitä kovin kehtutiin
        - eihän tämä häävi ole, mutta lähtee käyntin pakkasessakin
        - helppo korjata

        Seuraava itäauto oli tohjo. Ja kas kummaa, taas kehuttiin, miten on hyvä/luotettava/lähtee käyntiin pakkasessakin, vaikka myös tunnustettin, ettei ajettavuus, ruostuminen tms. ihan huippua olekaan.

        Sen jälkeen... eipä mitään uutisoitavaa. Papat ostaa tohjon toisensa perään ja kehuu, miten hyviä ja luotettavia ovat ja lähtevät käyntiin pakkasessakin. Niikuin tässä nyt olisi millään merkillä mitään haasteita ollut viimeisten 30 vuoden aikana (polttoaineensuihkutuksen yleistyttyä).

        Ja samat papat ostelee uusia autoja ja laittaa auton kiireen vilkkaa vaihtoon, kun on takuu päättymässä. Hmm. kovasti viat pelottaa täysin viattomaksi väitetyssä luottopelissä.

        Ja aina välillä joku kehuu, miten on ajeltu niinkin huima määrä kuin 3 vuotta / 40 tkm ilman ainuttakaan vikaa. Jep, todellakin ennenkuulumaton saavutus ;-D

        Tojopapat ovat ihan täysin jämähtäneet kekkoslovakian aikaan. Ja maksavat ylihintaa vanhanaikaisesta itäautosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ihan tiedoksesi, ettei Esson baareja ole olkut vuosikausiin.

        dementoituneilta tojopapoilta tämäkin on jäänyt huomaamatta.

        Heillä taisi 1. auto olla lada. Sitä kovin kehtutiin
        - eihän tämä häävi ole, mutta lähtee käyntin pakkasessakin
        - helppo korjata

        Seuraava itäauto oli tohjo. Ja kas kummaa, taas kehuttiin, miten on hyvä/luotettava/lähtee käyntiin pakkasessakin, vaikka myös tunnustettin, ettei ajettavuus, ruostuminen tms. ihan huippua olekaan.

        Sen jälkeen... eipä mitään uutisoitavaa. Papat ostaa tohjon toisensa perään ja kehuu, miten hyviä ja luotettavia ovat ja lähtevät käyntiin pakkasessakin. Niikuin tässä nyt olisi millään merkillä mitään haasteita ollut viimeisten 30 vuoden aikana (polttoaineensuihkutuksen yleistyttyä).

        Ja samat papat ostelee uusia autoja ja laittaa auton kiireen vilkkaa vaihtoon, kun on takuu päättymässä. Hmm. kovasti viat pelottaa täysin viattomaksi väitetyssä luottopelissä.

        Ja aina välillä joku kehuu, miten on ajeltu niinkin huima määrä kuin 3 vuotta / 40 tkm ilman ainuttakaan vikaa. Jep, todellakin ennenkuulumaton saavutus ;-D

        Tojopapat ovat ihan täysin jämähtäneet kekkoslovakian aikaan. Ja maksavat ylihintaa vanhanaikaisesta itäautosta.

        Tohjopapat myös uskovat edelleen, että autolle tarvitsee tehdä sisäänajo, ensihuolto, jossa poistetaan työstölastut koneesta (sitä japsilaatua..), väli ja katsastushuolto.

        Tässä mallisuoritus perusteellisesta sisäänajosta
        https://www.is.fi/autot/art-2000005913846.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tohjopapat myös uskovat edelleen, että autolle tarvitsee tehdä sisäänajo, ensihuolto, jossa poistetaan työstölastut koneesta (sitä japsilaatua..), väli ja katsastushuolto.

        Tässä mallisuoritus perusteellisesta sisäänajosta
        https://www.is.fi/autot/art-2000005913846.html

        ...unohtamatta tietenkään takaluukun tuuletusta, johon em. koeajaja oli suhtautunut kunnioitettavalla vakavuudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat ne ruostuu kun lopettivat tehtaan tekemät suojaukset ja maalikerros pohjassa on onneton ja ohut. Pintamaalikin on todella ohutta ja on herkkä kiveniskemille.

        Lopettivat....?

        Aina on tohjot ruostuneet. Vaikkei niissä ole peltiä nimeksikään. Vanhan vitsin mukaan tohjon pellit maalataan molemmilta puolin ja sitten vedetään pelti pois.

        Ingman saa maidon maistumaan, tohjo muovin ruostumaan!

        Todellisuudessa siellä kyllä on sen verran peltiä ja saumoja, missä ruoste etenee kivasti maalipinnan alla... nimin 2 tohjoa omistanut. Ensimmäisen ja viimeisen. Ruostetta riitti ja muutoinkin asiaa pajalle 5 tkm välein. Hajosi mm jäähdytin (sauma ratkesi auki), polttoaineen tankkausputki ruostui poikki (edelleen vikalistolla), pyöränlaakerit, tuulilasinpyyhkijät (laakeripukki rikkoontui, korroosio tässäkin taustalla), ohjausakselin nivel.. ja nämä vajaan 10 v ikäisessä autossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopettivat....?

        Aina on tohjot ruostuneet. Vaikkei niissä ole peltiä nimeksikään. Vanhan vitsin mukaan tohjon pellit maalataan molemmilta puolin ja sitten vedetään pelti pois.

        Ingman saa maidon maistumaan, tohjo muovin ruostumaan!

        Todellisuudessa siellä kyllä on sen verran peltiä ja saumoja, missä ruoste etenee kivasti maalipinnan alla... nimin 2 tohjoa omistanut. Ensimmäisen ja viimeisen. Ruostetta riitti ja muutoinkin asiaa pajalle 5 tkm välein. Hajosi mm jäähdytin (sauma ratkesi auki), polttoaineen tankkausputki ruostui poikki (edelleen vikalistolla), pyöränlaakerit, tuulilasinpyyhkijät (laakeripukki rikkoontui, korroosio tässäkin taustalla), ohjausakselin nivel.. ja nämä vajaan 10 v ikäisessä autossa.

        Toyota ei ruostu koska:

        1. Toyotan neljä mallia on parhaiten arvonsa säilyttävien autojen listan kärjessä

        http://www.hs.fi/autot/a1390000846231

        2. Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen. Vain taksiautoilla ajetaan enemmän.

        http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372

        3. Toyotat ovat tilastojen mukaan kestäviä autoja. Toyotista 80 prosenttia on tien päällä vielä 20 vuoden kuluttua valmistuksestaan.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2016082522221238_au.shtml

        4. Toyota on ollut Valittujen Palojen luotettavuustutkimuksessa ykköstilalla jo 14 vuotta yhtäjaksoisesti.

        https://ls24.fi/autorauma/toyota-jalleen-luotetuin-automerkki

        5. Seitsemän kymmenestä Toyotan omistajasta vaihtaa autonsa Toyotaan.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2016011520964083_au.shtml

        6. Toyota on ylivoimaisesti luotetuin automerkki. Vastaajia 43.654.

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001158156.html

        7. Rakennusteollisuuden yritysjohdon seminaarissa käytettiin Toyotaa laadun vertauskuvana jossa Toyotan kerrottiin olevan maailma laatuykkönen.

        http://www.rakennuslehti.fi/2015/02/suomalainen-asunto-on-skoda-laatua/

        8. Toyotan omistajat ovat vuodesta toiseen uskollisimpia omalle merkilleen.

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/taman-auton-ostajat-ovat-kaikkein-uskollisimpia-merkilleen/43yUyg55

        9. Ykkösautona suosittu Toyota on suosituin kakkosauto. Eniten kakkosautoja on pääkaupunkiseudulla ja suosituin merkki on Toyota.

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallainen-on-tyypillinen-kakkosauto---ja-tallainen-kakkosautoilija/xxsfc6cd

        10. Toyotan ympärille muodostunut positiivinen maine koetaan Toyotan kohdalla niin kovaksi, että se noteerataan kaikista brändeistä maailman viidenneksi arvokkaimmaksi vuonna 2016 . Sen arvoksi kerrottiin 53,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria (vajaat 48 miljardia euroa) – muutos 9 prosenttia."

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001926832.html
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ihan tiedoksesi, ettei Esson baareja ole olkut vuosikausiin.

        dementoituneilta tojopapoilta tämäkin on jäänyt huomaamatta.

        Heillä taisi 1. auto olla lada. Sitä kovin kehtutiin
        - eihän tämä häävi ole, mutta lähtee käyntin pakkasessakin
        - helppo korjata

        Seuraava itäauto oli tohjo. Ja kas kummaa, taas kehuttiin, miten on hyvä/luotettava/lähtee käyntiin pakkasessakin, vaikka myös tunnustettin, ettei ajettavuus, ruostuminen tms. ihan huippua olekaan.

        Sen jälkeen... eipä mitään uutisoitavaa. Papat ostaa tohjon toisensa perään ja kehuu, miten hyviä ja luotettavia ovat ja lähtevät käyntiin pakkasessakin. Niikuin tässä nyt olisi millään merkillä mitään haasteita ollut viimeisten 30 vuoden aikana (polttoaineensuihkutuksen yleistyttyä).

        Ja samat papat ostelee uusia autoja ja laittaa auton kiireen vilkkaa vaihtoon, kun on takuu päättymässä. Hmm. kovasti viat pelottaa täysin viattomaksi väitetyssä luottopelissä.

        Ja aina välillä joku kehuu, miten on ajeltu niinkin huima määrä kuin 3 vuotta / 40 tkm ilman ainuttakaan vikaa. Jep, todellakin ennenkuulumaton saavutus ;-D

        Tojopapat ovat ihan täysin jämähtäneet kekkoslovakian aikaan. Ja maksavat ylihintaa vanhanaikaisesta itäautosta.

        Vähissä on älysi Esson baarin suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ihan tiedoksesi, ettei Esson baareja ole olkut vuosikausiin.

        dementoituneilta tojopapoilta tämäkin on jäänyt huomaamatta.

        Heillä taisi 1. auto olla lada. Sitä kovin kehtutiin
        - eihän tämä häävi ole, mutta lähtee käyntin pakkasessakin
        - helppo korjata

        Seuraava itäauto oli tohjo. Ja kas kummaa, taas kehuttiin, miten on hyvä/luotettava/lähtee käyntiin pakkasessakin, vaikka myös tunnustettin, ettei ajettavuus, ruostuminen tms. ihan huippua olekaan.

        Sen jälkeen... eipä mitään uutisoitavaa. Papat ostaa tohjon toisensa perään ja kehuu, miten hyviä ja luotettavia ovat ja lähtevät käyntiin pakkasessakin. Niikuin tässä nyt olisi millään merkillä mitään haasteita ollut viimeisten 30 vuoden aikana (polttoaineensuihkutuksen yleistyttyä).

        Ja samat papat ostelee uusia autoja ja laittaa auton kiireen vilkkaa vaihtoon, kun on takuu päättymässä. Hmm. kovasti viat pelottaa täysin viattomaksi väitetyssä luottopelissä.

        Ja aina välillä joku kehuu, miten on ajeltu niinkin huima määrä kuin 3 vuotta / 40 tkm ilman ainuttakaan vikaa. Jep, todellakin ennenkuulumaton saavutus ;-D

        Tojopapat ovat ihan täysin jämähtäneet kekkoslovakian aikaan. Ja maksavat ylihintaa vanhanaikaisesta itäautosta.

        Eikö ole älyä sen vertaa, että ymmärtäisit, että Esson baari on kuvaannollinen ilmaisu.


    • Anonyymi

      Ahaa, kaivoksestako Toyotat tulee? Erikoista.

      • Anonyymi

        Tollolootat tulevat Kaivokselasta. KVG.


    • Anonyymi

      Tuo aloitus koskee kaikkia maailman asioita. Ei pelkästään Toyotaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei varmaan kiinnosta tojon ruostumiset jos ostaa uutena ja pitää max 5 vuotta,vaihdossahan sitä ei huomioida millään tavalla vaihtoautoliikkeessä.

    • Anonyymi

      Kävin juuri Essolla tankkaamassa, koska maanantaina täytyy lähteä käymään naapurikaupungissa. Sieltä sai ihan yhtä hyvää menovettä kuin aiemminkin.

      • Anonyymi

        Essolla on enää kuuluisa baari, mutta ei enää mitään muuta.


      • Anonyymi

        Joit siis baarissa keskioluen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joit siis baarissa keskioluen?

        Söitkö myös ryynimakkaraa?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sattuiko pahasti tuo aloitus?

    • Anonyymi

      Japanissa ei ole rautamalmia; noin 85% malmista tuodaan Australiasta jonka malmissa on paljon rikkiä ja epäpuhtauksia vaikka malmin rautapitoisuus on suuri vrt. Kiirunan malmi jonka rautapitoisuus on matala, mutta lähes rikitön ja muutenkin puhdasta. Rikin poisto rautamalmista on mahdollista, mutta kallista ja jää useimmiten tekemättä ja siksi tälläisessä teräksessä saattaa täysin terveen teräksen keskellä olla puhkiruostunut kohta. (Land Cruiser, Rav 4, Prius, Corolla Cross)

      Turkin teräksessä on paljon laatuvaihtelua (Corolla , C-HR) . Yhdessä omassa projektissa vasta kolmas turkkilainen valmistaja läpäisi testit.

      Brittien teräs saattaa olla parempaa? (Corolla TS, HB).

      Varmasti paras teräs on rankalaisissa Yariksissa (Yaris ja Yaris Cross).

      • Anonyymi

        Lähteet puuttuvat!


      • Anonyymi

        Hyviin satuihin ei ole olemassa lähteitä.


    • Anonyymi

      Kaikki "Esson baarin" jutut ovat aloituksessa mainitun kaltaisia.

    • Anonyymi

      Vai pitää sitä aivan selittää että eihän Esson baareja ole enää olemassa. "Esson baari" on kaikkialla tunnettu kuvaannollinen ilmaisu.

      • Anonyymi

        Esson baarissa on paras tietämys kaikista Suomessa käytettävistä autoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esson baarissa on paras tietämys kaikista Suomessa käytettävistä autoista.

        Kansa tietää kokemuksesta ja kokenut kansa tietää vielä paremmin. Miksi Toyota on ylivoimainen ykkönen. Siitä esson baarissa keskustellaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7296
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      49
      2245
    9. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2238
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    Aihe