Kirje roomalaisille 7:23
Mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, JOKA SOTII MINUN MIELENI LAKIA VASTAAN ja PITÄÄ MINUT VANGITTUNA SYNNIN LAISSA, joka minun jäsenissäni on.
Tätä ei opeteta.
Uskon tiellä kulkeminen on kasvamista.
Mikä ihmeen synnin laki ?
30
182
Vastaukset
- Anonyymi
Synnin laki = lihamme perisyntinen olemus.
- Anonyymi
Paavali ei itse ottanut vastuuta omista synneistään, vaan yritti vierittää syyn vanhojen aatamien ja lihojen syyksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei itse ottanut vastuuta omista synneistään, vaan yritti vierittää syyn vanhojen aatamien ja lihojen syyksi.
Paavali oli härski tyyppi.
Paavali teki murhan ja valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali teki murhan ja valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.Roomalaiskirje 3:5-8
' Mutta jos meidän vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhurskauden, mitä me siihen sanomme? Ei kaiketi Jumala ole väärä, kun hän rankaisee vihassansa? Minä puhun ihmisten tavalla. Pois se! Sillä kuinka Jumala silloin voisi tuomita maailman? Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? Ja miksi emme tekisi, niinkuin herjaten syyttävät meidän tekevän ja niinkuin muutamat väittävät meidän sanovan: "Tehkäämme pahaa, että siitä hyvää tulisi"? Niiden tuomio on oikea. '
Jotenkin surullista että sinä, joka elät lähes 2000 vuotta myöhemmin, edelleen väität Paavalista samaa kuin tuona aikana olleet ihmiset väittivät: että hän elää lihan mukaan eli tekee pahaa. Mutta sinä itse ulkokultaisuudessasi syylistyt jatkuvaan valehteluun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskirje 3:5-8
' Mutta jos meidän vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhurskauden, mitä me siihen sanomme? Ei kaiketi Jumala ole väärä, kun hän rankaisee vihassansa? Minä puhun ihmisten tavalla. Pois se! Sillä kuinka Jumala silloin voisi tuomita maailman? Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? Ja miksi emme tekisi, niinkuin herjaten syyttävät meidän tekevän ja niinkuin muutamat väittävät meidän sanovan: "Tehkäämme pahaa, että siitä hyvää tulisi"? Niiden tuomio on oikea. '
Jotenkin surullista että sinä, joka elät lähes 2000 vuotta myöhemmin, edelleen väität Paavalista samaa kuin tuona aikana olleet ihmiset väittivät: että hän elää lihan mukaan eli tekee pahaa. Mutta sinä itse ulkokultaisuudessasi syylistyt jatkuvaan valehteluun.Suojelusenkeli poistui Paavalista ja tilalle tuli Saatanan enkeli. Paavalin uusi henkiopas lähetysmatkoilla. Paha enkeli viimeisteli tekonsa Roomassa, paha äkkikuolema.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.Paavalin rienaajat joutuvat kadotukseen näin kirjoitti Pietari!
- Anonyymi
Helluntailaiset, adventistit ja Raamattuakin lukevat mormonit syyttävät muita syntisiksi.
Itse ovat TÄYSIN valheen hengen vallassa. - Anonyymi
Mikä on omantunnon laki näillä kasteellaan vouhottavilla aikuisilla venkuloilla ?
- Anonyymi
Jumalan laki on kirjoitettu pakanoiden sydämeen eli omaantuntoon ilman kirjallista lakia ja käskyjä, jotka annettiin Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille ja Moosekselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan laki on kirjoitettu pakanoiden sydämeen eli omaantuntoon ilman kirjallista lakia ja käskyjä, jotka annettiin Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille ja Moosekselle.
Viimeisellä tuomiolla ei kysytä ihmisen uskosta yhtään mitään. Kukin tuomitaan tekojensa mukaan.
Ilm. 20:12
Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ilm. 20:13
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
Ilm. 22:12
Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeisellä tuomiolla ei kysytä ihmisen uskosta yhtään mitään. Kukin tuomitaan tekojensa mukaan.
Ilm. 20:12
Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
Ilm. 20:13
Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
Ilm. 22:12
Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.Kirkon ajassa pelastumme Jumalan armosta uskon kautta Jeesuksen sovitusvereen.
Heti meidän ylöstempauksemme jälkeen pelastussuunnitelma muuttuu taas. Silloin ei enää pelastu yksin uskosta. Me kirkon ajan uskovat emme joudu viimeiselle tuomiolle muuten kuin katsomoon. Meillä on Kristuksen tuomioistuin, jossa punnitaan, mitä tekoja teimme uskossassa ollessamme. Jumalan kunniaksi tekemistämme teoista saamme kultaa, hopeaa, jalokiviä ja kruunuja. Muut tekomme palavat poroksi kuin puu, heinä ja olki.
Viimeisellä tuomiolla tuomitaan ihmiskunnan syntiset, ja ymmärtääkseni myös ahdistuksen ajan (seitsemän vuotta) uskovat. Jokainen saa tilaisuuden puolustella tekojaan. Ennen kuin syntiset heitetään palavaan järveen, he myöntävät, että Jeesuksen tuomio on oikeudenmukainen.
Elinaikanaan Jeesus saarnasi kuningaskunnan evankeliumia. Vasta Paavalille hän paljasti uuden suunnitelmansa, pelastumisen yksin uskon kautta hänen verensä sovitukseen.
- Anonyymi
Paavali murhasi Stefanoksen ja valehteli tarvittaessa.
Jos Paavali olisi pysynyt totuudessa, niin hän olisi päässyt osalliseksi Jumalan siunauksista.
1. Kun. 3:14
Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän." - Anonyymi
Israelilaiset ovat varmaan ottaneet Paavalin oppi-isäksi kun tekevät mielellään sotarikoksia ja kansanmurhia ja väittävät niitä valheeksi.
Hyvin on mennyt oppi perille.- Anonyymi
Paavali oli venkula. Puhui sen mukaan, ketkä oli kuulemassa.
- Anonyymi
Sulla viiraa, puhut joka viestissäsi murhista.
- Anonyymi
Mieti luterilainen mikä panee sinut kirjoittamaan tänne saastaa lihassa oleva laki vai Jumalan laki.
- Anonyymi
Kaikilla ihmisillä on Jumalan ihmiselle antama henki ja jonka Jumala ottaa pois kun ihminen kuolee.
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin. - Anonyymi
Se ihmisyys mikä meissä on erotuksena eläimistä on se puhallettu elävä Henki, jota tiede ei pysty selittäämään eikä siihen juuri puuttumaan jos se vähän menee vinoon.
Siksi ihminen ei varsinaisesti koskaan kuole, koska on osa jumalaista luontoa. Sitä suurempi osa mitä enemmän on Pyhällä Hengellä täytetty. Ja juuri siksi ihmisellä on mahdollisuus yhteyteen Jumalan kanssa Hengessä. Ja siksi Jumalan Henkeä tulisi vaalia ihmisessä eikä antaa maailman turmella sitä.- Anonyymi
Ehkä se, mikä erottaa meidät eläimistä, on se, että meille on annettu sielu. Henkihän kaikissa eläimissäkin on. Meidän henkemme kuoli Aatamissa ja herää eloon, kun tulemme uskoon.
Paavalinon täysin oikeassa.Meissä on se vanha versio joka ei päivity tietokoneen tapaan vaan pysyy taakkana joka sotii meitä itseämme vastaan .
- Anonyymi
Sinussa maailman ihminen, jumlaton ja fariseus ja syntinen, synnin harjoittaja on vanha versio. Sen sijaan Jumalan lapset ovat uusia luomuksia ja vanha ihminen on Jeesuksen kanssa ristiinnaulittu!
- Anonyymi
Se tarkoittaa turmeltunutta lihaamme, eli lihallisuuttamme, joka aiheuttaa syntien tekemistä ja siten sotii Jumalan hyvää tahtoa vastaan.
Sitä voi kuvata monilla sanoilla, mutta ehkäpä itsekkyys voi kuvastaa sitä hyvin.
Sillä Raamatun kaksoiskäsky kehoittaa ensinnäkin rakastamaan Jumalaa kaikesta sielusta ja kaikesta tahdosta.
Se taas tarkoittaa sitä, että meidän tulisi rakkaudesta Jumalaa kohtaan pyrkiä kaikin tavoin toimimaan Jumalan tahdon mukaan, jonka Hän on Sanassaan meille ilmoittanut.
Mutta monessa kohtaa se ei miellytäkkään meitä, vaan purnaamme ja jopa taistelemme sitä Jumalan hyvää tahtoa vastaa, oman tahtomme vuoksi, joka siis eroaa Jumalan tahdosta.
Lisäksi meidän tulisi rakastaa lähimmäisiämme kuten itseämme !
Kuinka vaikeaa se meidän "lihallemme" onkaan ?
Siis myytkö sinä kaiken omaisuutesi ja pidät sen uskovien yhteisenä ja jaat siitä siten köyhille, vai pidätkö sen itselläsi vain itsekkyydessäsi.
Eli meissä on se oma tahto joka pitkälti on itsekkyyttä, jonka vuoksi emme toimi Jumalan Hyvän Tahdon mukaan, vaan siis jopa taistelemme sitä vastaan.
Siitä itsekkästä minästämme ja tahdostamme /lihan tahdostamme emme pääse kokonaan eroon, mutta Jumala voi sitä muuttaa opettamalla ja kasvattamalla meitä, jolloin viimein voi toteutua tapaus kohtaisesti tämä sana:
2. Kor. 9:7 Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.
Siis kun Jumala saa muuttaa meitä, niin silloin emme enää toimi surkeillen ja pakosta, vaan ilolla !
Tämä on Pyhän Hengen muutostyötä / pyhitystyötä meissä, joka voi vain saada tuon muutoksen aikaan !
En tiedä sitä, että selvensikö tämä yhtään, mutta näin minä nämä asiat olen ymmärrätänyt uskon elämäni kautta ja avulla, ja kokenut todeksi, ihan käytännönkin tasolla.- Anonyymi
Rahat lahkolle ja sielu pirulle.
- Anonyymi
Ja jos tämä ohjelma on koskettanut sinua, niin lähetä rahasi meille, niin voidaan jatkaa näiden ohjelmien tekoa?
- Anonyymi
Joh. 8:34
Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
Paavali puolusteli omia synnin tekojaan lihoilla ja vanhoilla aatameilla ja perusteli, että syntiä tekee kaikki muutkin.
Johannes opetti täysin eri tavalla.
Oikeat Jumalanlapset eivät pysty tekemään syntiä.
1. Joh. 3:9
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. - Anonyymi
Suojelusenkeli poistui Paavalista ja tilalle meni Saatanan enkeli, mikä ei poistunut miehestä, vaikka kuinka sitä rukoili ja anoi.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. - Anonyymi
Jätetään nuo vouhotukset jostain pahasta hengestä, joka muka pitäisi ihmisiä vankinaan!
Ei Paavali siitä puhu!
Hän yksinkertaisesti kertoo, että ihminen ei voi omilla teoillaan tehdä itseään uskovaksi. Siksi ei ole olemassa ketään hyvää uskovaa. On vain armahdettuja syntisiä.
Jos näet jonkun joka pitää itseään hyvänä uskovana, varo! Hän on teeskentelijä ja ulkokultainen.
Me voimme ainoastaan kerskata Jeesuksen ja Isän Jumalan hyvyydestä, ja mitä he ovat ja tekevät. Paavali sanookin: "Pois se minusta, että minä muusta kerskaisin, kuin Jeesuksen rististä". - Anonyymi
Sillä voi vähän kerskata että pitää lait paremmin kuin muut.
Kristusta ei silloin tosin mihinkään tarvitse.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3238459Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1056667Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1783840- 863629
- 1663034
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee432959- 472937
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista412809Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222486Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962084