Eli vuorokausi on vaihtunu ja se tietää että alan tekeen tänään taas perunaporkkanamuushia. Ostin jo materiaalit. Mä oon sopinu itteni kanssa että kaikki sunnuntait on perunaporkkanamuushipäiviä. Jos vaikka sais painoo vähän nouseen.
Tosta oon vähän huolissani, kun ostin perjantaina shipsi pussin ja söin ne kahdessa päivässä, että onkohan tosta joku terveys ongelma? Miks ne tekee noin isoja shipsipusseja?
Mutta kiitos tosta perunamuushi ideasta, Kiitos teile kaikille.
Tänään on porkkanamuushi päivä
25
246
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se sipsipussin syöminen kahdessa päivässä ole välttämättä ongelma, jos syöt sipsejä vain silloin tällöin, eli hyvin harvoin.
JeroP kirjoitti:
Joo harvoin syödään, ei viime vuonnakaan kertaakaan
Sää oot sitten yhtä huono sipsien syöjä kuin minä.
- Anonyymi
Tuskin erityisen suuri ongelma.
Ostin yhteen aikaan joka perjantai sipsipussin. Sitten ne eivät vaan enää maistuneet, mutta olin juuri löytänyt maailman parhaimman jalopenoetikkasipsin kun sen myynti samaan tien lopetettiin. Tilalle ei ole löytynyt uutta.Hyvä, vähän tarkoituksellakin suolasta syön, kun verenpaine tuppaa laskeen liian alas. Mutta ei noita ollu tarkoitus kerralla syödä. Muutenkaan en oo suolaa saanu, kun kotisuola on loppunu jo parivuottta sitten.
Mä ostin ihan perus taffelia, ois tokmannilla ollut priimaakin, mutta kun ei yhtään tiedä mitä ne niihin laittaa. Sullepa harmillinen juttu kävi, kun menivät lopettamaan just sen mieleisen.- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Hyvä, vähän tarkoituksellakin suolasta syön, kun verenpaine tuppaa laskeen liian alas. Mutta ei noita ollu tarkoitus kerralla syödä. Muutenkaan en oo suolaa saanu, kun kotisuola on loppunu jo parivuottta sitten.
Mä ostin ihan perus taffelia, ois tokmannilla ollut priimaakin, mutta kun ei yhtään tiedä mitä ne niihin laittaa. Sullepa harmillinen juttu kävi, kun menivät lopettamaan just sen mieleisen.No niin oli. Ostin pitkäännkuitenkin Taffelin Heartsia, joka toiseksi paras. Itsellänikin matala verenpainetta ja sillä saattaa olla tekemistä suolaisen tarpeelle.
ps. Perunamuussista tekee vielä paremman yksi joukkoon keitetty sipuli ja astetta terveellisemmän joukkoon keitetty kukkakaali, tai kokonaan kukkakaalimuussi, joka yllättäen maistuu ihan samalta kuin perinamuussi.
- Anonyymi
jaewadee voedep pveeöau---- niimpä eli siis analogidedsgtwa digvitaaliseksikin
- Anonyymi
Perunamuusin kanssa sopivat kalapuikot tai silakkapihvit. Ja etikkapunajuurta höysteenä.
- Anonyymi
Ja makkara eli siivutetaan HK:n sinistä ja uuniin (200 astetta)
Juu, kalapuikot on hyviä. Mutta nekin kuulemma epäterveellisiä no ehkä silakkapihvit sitten mieluimmin. Edellyttäen että ne on hyvin tehty. Kai pitäs kalaan lähtee. Oiskohan niitä tossa sulapaikassa. Välis sais järjestää meille kalastuskurssin.
Anonyymi kirjoitti:
Ja makkara eli siivutetaan HK:n sinistä ja uuniin (200 astetta)
Onpas kuuma uuni. No ehkä silleen hyvää. Ai mutta sekin epäterveellistä. Eihän täällä saa syödä enää mitään. Muuten kyllä hk sinisestä pidän ja enemmän uunissa tehtynä kun grillaten.
- Anonyymi
wesgen divigalillz on kaikkea kai tallennusjugguj<a...
r. Mdi Mundon Oi. En ole syönyt porkkanamuusia vuosiin. Lapsena se oli herkkuani. Pitääpä tässä joku päivä tehdä sitä. Kaveritsi sitten punajuuri mureketta, niin aijai että on hyvää.
Mä en tosiaan oo koskaan aiemmin syöny ja kun viikko sitten tein, niin herkullista oli. Täytyy vaan varata aikaa, kun porkkana keittyminen kestää pidempään, kun perunan.
Ja hyvältä kuulostaa punajuurimurekekin. Hyviä vinkkejä oon kyllä saanu teiltä.JeroP kirjoitti:
Mä en tosiaan oo koskaan aiemmin syöny ja kun viikko sitten tein, niin herkullista oli. Täytyy vaan varata aikaa, kun porkkana keittyminen kestää pidempään, kun perunan.
Ja hyvältä kuulostaa punajuurimurekekin. Hyviä vinkkejä oon kyllä saanu teiltä.Siihen vielä päälle pala aruajuustoa. jotenkin se vaan sointuu hyvin yhteen punajuuren kanssa.
- Anonyymi
kpp kpli åröo yuyyåkrm lsmds liom åsc,sm-- pöodolom Ysnöry;srd duä åoöörtroy'
- Anonyymi
minuq on kyllä vsweroitrttyu emerrikkslseidyrn yoimrfyde yuodrye fondelfin yyyyät5rdytä ibsenkdfyde ryyä..
Ite oon tehny monta kertaa perunaporkkanamuusia. Oon tehny myös perunabataattimuusia, perunakurpitsamuussia, perunakukkakaalimuusia ja kerran tein myös sellaista, jonka joukkoon pistin keitettyä lehtikaalta. Perunamuusi on yks mun lempiruuista.
No onpas siinä montaa lajiketta perunamuusia. Tosta saa kyllä vaihtelua. Ainakin itellä jää jauhomuusit tästä edes tekemättä. On siinä niin paljon eroa maussa.
JeroP kirjoitti:
No onpas siinä montaa lajiketta perunamuusia. Tosta saa kyllä vaihtelua. Ainakin itellä jää jauhomuusit tästä edes tekemättä. On siinä niin paljon eroa maussa.
Parasta perunamuusia tulee, kun tekee ite ja kermaan tai punaiseen maitoon ja margariinia tai voita sekaan.
Perunamuusiin saa vaihtelua lisäämällä joukkoon jotain muuta vihannesta. Parhaiten jotain toista juuresta kuten vaikka porkkanaa tai bataattia, miksei lanttuakin (lanttu unohtui mainita, oon sitäkin joskus laittanu perunamuusin joukkoon).
- Anonyymi
Tuliko vatsa täytee muushista. Mitä söit muushin lisäksi?
Tuli, sohvalla nyt makoilen. Tosi miellyttävä tunnelma. Jos sais painoo vähän ylemmäks.
No se muusin lisänä oli sitä samaa vanhassa, eli soijarouhe plus jauheliha. Koitan siihenkin keksiä jotain parempaa. Mutta pala kerralla kehittelen. Toi muusi riittää jo nyt luksusateriaksi.
- Anonyymi
Porkkanaperunamuusi on oikein hyvää ja maukasta, kun siihen lisää palasen voita, niin tulee hyvän makuista.
Sipsit on ihan kyllä hyviä, sellaisia mukavan suolaisia ja niitä helposti napostelee pussillisen.
Pienempiä pusseja olen yleensä ostanut.
Juustosnacksit ei aluksi maistu hyvälle, mutta kun syö muutaman, niin
nekin alkaa maistumaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533462
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253434No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282014Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701696Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141406Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501149Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751015Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007