Mistä uskovien yhteys?

Anonyymi-ap

Hei! Minua surettaa uskonyhteyden puute. Olen tällainen hankala tapaus: en hyväksy naisten paimenuutta enkä liberaaliteologiaa mutta toisaalta kartan karismaattisia ilmiöitä. (Olen luterilaisen kodin kasvatti ja kiertänyt aikuisena vuosikausien karismaattisen lenkin, ja oppinut siitä.) Nyt kaipaisin vain turvallista, hengellisesti puhdasta uskovien yhteyttä Herrassa Kristuksessa, mutta en tiedä minne mennä. Tyhjyys ja surullinen olo on usein, kun en löydä yhteyttä. Toistuvasti näen kuinka eri seurakuntien uskovat ovat mukana hyvin epäilyttävissä hengellisissä opeissa, ja kirkoissa saarnaavat naispapit viikonlopusta toiseen, niin että koen etten halua sinne mennä. Missä saisi ehtoollista, missä tervettä Sanan opetusta, missä yhteistä rukousta ja maanläheistä, nöyrää ja rakkaudellista uskoa ja yhteyttä? Ikuisestiko tässä joutuu yksin vaeltamaan?

118

755

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinulle sopii jokin laitalahko siellä ollaan sinun tapaan ehdottomia. Ei tosin ihme ettet yhteyttä löydäkkään. Noissa asioissa kun merkitsee juuri se että osaa olla avarakatseisempi ja sietää toisiakin.

• Anonyymi

Niinpä hassuja tuollaiset kirjoitukset jossa perätään yhteyttä mutta itse ollaan ehdottomia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä hassuja tuollaiset kirjoitukset jossa perätään yhteyttä mutta itse ollaan ehdottomia.

Myös liberaalit ovat ehdottomia mutta he kannattavat syntiä, jota todelliset kristityt eivät voi hyväksyä.

• Anonyymi

"Minua surettaa uskonyhteyden puute."

Minä taas en sure koska Jumala kuitenkin on kuullut Rakkaan Poikansa Jeesuksen sydäntäsärkevän rukouksen että "he yhtä olisivat". En epäile tätä sekuntiakaan ...

Joh. 17:11

"Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.

Kirkkolaitokset riitelee mutta nehän ovatkin helvettiin menossa.

• Anonyymi

Kirkkolaitoksethan ei paljoa julista Jeesus-nimeä ja sitä alvariinsa koroita julkisuuteen katoilta ja aitovieriltä.

Mutta kaikki me jotka Jeesuksessa olemme ja Hänen nimeään tuomme voimalla esiin niin me olemme yhtä kuten Jeesus ja Isä Jumala ovat yhtä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkkolaitoksethan ei paljoa julista Jeesus-nimeä ja sitä alvariinsa koroita julkisuuteen katoilta ja aitovieriltä.

Mutta kaikki me jotka Jeesuksessa olemme ja Hänen nimeään tuomme voimalla esiin niin me olemme yhtä kuten Jeesus ja Isä Jumala ovat yhtä.

No ei se Jeesuskaan halunnut että häntä ylikorostetaan ja palvotaan. Hän halusi itse palvella ja antaa opistaan käytännön esimerkkejä

• Anonyymi

Tule kuuntelemaan elävää JumalanSanaa Puistolantielle!

• Anonyymi
      • Anonyymi

Tämä oli uusi tuttavuus, kiitos! :)

• Anonyymi

Tätä voin suositella aloittajalle, näissä yhteisöissä pidetaään kiinni Raamatun sanasta.

• Anonyymi

ArtoTTT

Tai pitäisikö kysyä minne Jumala haluaisi sinun menevän? Onko uskokaan vain meidän omaksi iloksi annettu lahja, vai suurempaa tarkoitusta varten?

• Anonyymi

Lestadiolaiset ja ääriluterilaiset taitavat olla ainoita joilla on edes jollakin tapaa terve oppi ja mikä tärkeintä, uskovien yhteys. Mutta puutteita heissäkin..Kannattaa silti mennä avoimin mielin ja ennen kaikkea rukouksen mielellä tutustumaan paikan päälle.

• Anonyymi

Nimenomaan ei pidä mennä mihinkään ettei vain tartu joku villitsevä henki tai joku muu kammottava asia, vaan lukkiutua kotiin ovi takalukossa ja verhot kiinni. Niin kuvitella olevansa paras kaikista ja muut sekoontuneet johonkin sellaiseen mistä ei ole paluutta.

• Anonyymi

Jeesukseen uskonsa ja elämänsä suunnanneet ovat ainoita oikeassa olevia riippumatta missä uskontokunnassa heidän nimensä on.

Kuitenkin sillä varauksella että jos vaikka luterilainen panee toivonsa kirkkoon niin hän menee helvettiin, mutta jos luterilaisessa kirkossa oleva panee toivonsa Jeesukseen ja tässä todellisuudessa elää ja toimii niin hän pelastuu. Pelastus kun tulee vain Jeesuksen kautta, ei minkään uskontokunnan kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesukseen uskonsa ja elämänsä suunnanneet ovat ainoita oikeassa olevia riippumatta missä uskontokunnassa heidän nimensä on.

Kuitenkin sillä varauksella että jos vaikka luterilainen panee toivonsa kirkkoon niin hän menee helvettiin, mutta jos luterilaisessa kirkossa oleva panee toivonsa Jeesukseen ja tässä todellisuudessa elää ja toimii niin hän pelastuu. Pelastus kun tulee vain Jeesuksen kautta, ei minkään uskontokunnan kautta.

Uskontokunnat kuitenkin tulkitsevat Jeesusta ja hänen sanojaan aivan mielipuolisesti, joten vaikka kuinka uskoo Jeesukseen, niin ei se aina ole autuuden merkki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskontokunnat kuitenkin tulkitsevat Jeesusta ja hänen sanojaan aivan mielipuolisesti, joten vaikka kuinka uskoo Jeesukseen, niin ei se aina ole autuuden merkki.

Eli ei pidä kuunnella aina uskontokuntia vaan tulee kuunnella ja totella Jumalaa Jeesuksessa Kristuksessa. Amen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan ei pidä mennä mihinkään ettei vain tartu joku villitsevä henki tai joku muu kammottava asia, vaan lukkiutua kotiin ovi takalukossa ja verhot kiinni. Niin kuvitella olevansa paras kaikista ja muut sekoontuneet johonkin sellaiseen mistä ei ole paluutta.

Noin se on jos ei kykene näkemään että kirkko tarkoitettu kaikille. Parempi pysyä omassa poterossaan. Tuossa ei kannata ihmetellä jos ei yhteyttä ole jos ei ole itse edes jollain tasolla sietämään muita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole törmännyt mielipuolisiin tulkintoihin ainakaan Sleyssä tai Kansanlähetyksessä. Onko sinulla esittää joku esimerkki, jotta tietäis vähän mitä tarkoitat?

• Samaa ihmiskuntaahan sitä tässä vaan ollaan…

• Anonyymi
    • Anonyymi

E v a n k e l i u m i y h d i s t y s.. Miksi tämä sana on kielletty ja poistettu täältä jo kahdesti??

• Enpä tiedä. Tarkoitat siis SLEY:tä.

• ”Nyt kaipaisin vain turvallista, hengellisesti puhdasta uskovien yhteyttä…”
      ”Toistuvasti näen kuinka eri seurakuntien uskovat ovat mukana hyvin epäilyttävissä hengellisissä opeissa…”

Kuulostaa vähän teennäiseltä tuo kysymyksesi. Näemmä osaat käyttää nettiä ja etsiä sieltä sopivia yhteisöjä. Eri asia sitten on, onko paikkakunnallasi sitten niillä sopivilla yhteisöillä toimintaa.

”…missä yhteistä rukousta ja maanläheistä, nöyrää ja rakkaudellista uskoa ja yhteyttä?”

Itse ymmärrän tuon yhteyden vähän toisin. Se tarkoittaa miten etsitään mieluummin sitä, mikä yhdistää uskovia. Eikä sitä, että etsitään jyrkkiä kantoja siitä, mikä erottaa.

• Anonyymi

Yhteys rakentuu automaattisesti jos tulee uskoon Jeesukseen ja saa näin Jeesuksen elämänsä ohjaimiin. Jeesus on hyvä Paimen ja on aina samaa mieltä ja yhtä itsensä ja Jumalan kanssa. Siispä Jeesukseen uskovat emme koskaan riitele!!

Kirkkolaitokset riitelee verisesti mutta nämä kirkkolaitoksethan ovat menossa helvettiin.

• Anonyymi

Huvittavaahan tossa on se että nuo "paremmat"uskovat palstallakin jakavat ihmisiä ja kirkkoa haukutaan melkein "työkseen" ja sitte kysellään us😆 uskovien yhteydestä . Alkaa olla tyhmyys huipussaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huvittavaahan tossa on se että nuo "paremmat"uskovat palstallakin jakavat ihmisiä ja kirkkoa haukutaan melkein "työkseen" ja sitte kysellään us😆 uskovien yhteydestä . Alkaa olla tyhmyys huipussaan.

Koetko evlut kirkon eksytyksen julki tuomisen haukkumiseksi?

• Anonyymi

Te liberaaliteologit evlut kirkossa ette edes pidä Raamattua Jumalan sanasta.
        Jutuillanne on vain polittinen agenda.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koetko evlut kirkon eksytyksen julki tuomisen haukkumiseksi?

Eksytystä on maailmassa monenlaista mutta jotta voi rakentaa edes jonkinlaisen yhteyden olisi oltava edes pieni peruskunnioitus ja ymmärräs siitä että tärkeintä on uskoa Jumalaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta. Kirkosta ei tosiaankaan löydy ihmisiä, joita voisi sanoa kristityiksi. Naispappeus, new age ja homoliitot eivät kuulu kristinuskoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on panettelua.
        Uskova noudattaa Jumalan sanaa, niinkuin hän on ilmoittanut.
        Jeesus peräänkuuluttaa sanan merkitystä vuorisaarnassa.
        Ihminen, joka noudattaa siis Raamatun ilmoitusta ja noudattaa sitä parhaansa mukaan, ei koe, eikä ajattele olevansa pilkkaamasi "parempi uskova".

Ihmettelen miksi kysytte uskovilta mielipiteitä, jos ette niitä halua kuulla ?

• Anonyymi

Usein toistetaan hokemaa 'kristittyjen välinen yhteys'. Mutta herra Jeesus ei puhunut kristittyjen välisestä yhteydestä ja rukoillut kristittyjen puolesta ja heille keskinäistä rakkautta.
      Herra Jeesus itse todistaa: en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
      Luterilaisten usko tulee vedenvaluttelun avulla. Ns. kasteessa luterilaisuuden mukaan ihminen saa uskon. Mutta Jeesus ei rukoillut luterilaisten puolesta, vaan JOTKA HEIDÄN SANANSA KAUTTA USKOVAT.
      Luterilaisilla ei ole sama herra kuin Jeesuksen omilla. Eikä Jeesuksen omien pidä hakeutua yhteistyöhän eikä yhteyteen luterilaisten kanssa.
      Jeesus rukoili niiden puolesta, jotka uskovat Sanan kuulemisen kautta ja ovat tulleet tuntemaan Jeesuksen.
      Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
      että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
      Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
      minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

• Anonyymi

"Herra Jeesus itse todistaa: en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,"

Tuo on totta että rukoilee vain kansansa puolesta, heidän jotka ovat uskonsa ja toivonsa Häneen asettaneet. Ja on aivan varma asia että Isä Jumala kuulee tämän Poikansa rukouksen ja niin me Herramme omat olemme AINA olleet yhtä. Kiitos Jumalalle. Amen

Jeesus ei rukoile kirkkolaitosten ja uskonnollisten järjestöjen puolesta koska nämä ovat jo matkalla helvettiin kovaa vauhtia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Herra Jeesus itse todistaa: en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,"

Tuo on totta että rukoilee vain kansansa puolesta, heidän jotka ovat uskonsa ja toivonsa Häneen asettaneet. Ja on aivan varma asia että Isä Jumala kuulee tämän Poikansa rukouksen ja niin me Herramme omat olemme AINA olleet yhtä. Kiitos Jumalalle. Amen

Jeesus ei rukoile kirkkolaitosten ja uskonnollisten järjestöjen puolesta koska nämä ovat jo matkalla helvettiin kovaa vauhtia.

Itse Jeesusko siellä taas kirjoittelee?
        No ei varmastikaan mutta ei sitä tarvitse ihmetellä miksi ette yhteyttä löydä.

Ei noi myrkylliset ihmiset sellaiseen kykene ja mihin edes tarvisitte sitä. Tehän olette niin itseänne täynnä ja nimenomaan itseänne että mitä te hapannaamat sillä edes tekisitte.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse Jeesusko siellä taas kirjoittelee?
        No ei varmastikaan mutta ei sitä tarvitse ihmetellä miksi ette yhteyttä löydä.

Ei noi myrkylliset ihmiset sellaiseen kykene ja mihin edes tarvisitte sitä. Tehän olette niin itseänne täynnä ja nimenomaan itseänne että mitä te hapannaamat sillä edes tekisitte.

"Itse Jeesusko siellä taas kirjoittelee?"

Kyllä - hyvinhän ymmärrät kristinuskoa. Jeesushan elää kauttamme Pyhässä hengessä! Amen

Myös vihasi epäsuoraantodistaa että Jeesus puhuu kauttani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet trolli, koska et ymmärrä, mitä Jeesus tarkoittaa sanoessaan:

"en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,"

Hän tarkoittaa tässä pakanakansoja yleensä, muutenhan Jeesus pitää tuossa jäähyväispuhetta opetuslapsilleen.
        Sinä olet yksi niistä trollaajista, jotka esiintyvät palstalla mukamas uskovana , todellisuudessa tarkoituksesi mustamaalata meitä, jotka ovat vilpittömiä.

• On hyvä että nainen paimentaa. Pyssyy siippa herran kurissa ja nuhteessa. Parempi tossun alla kuin taivasalla. Terveisin Justiinan mies…

• Anonyymi

Sinä saat tyytyä käteesi.

• Anonyymi

Sitä minä en salli, että nainen hallitsee miestään. Joku roti tasa-arvossakin.

• Anonyymi kirjoitti:

Sitä minä en salli, että nainen hallitsee miestään. Joku roti tasa-arvossakin.

On se parempi että nainen pittää jöötä himassa ja käyp
        töissä niin tohveli sankar soap kalja rahhoo.

• Anonyymi

Rakkaus

Veljellinen rakkaus
      Room.13:
      8. Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain.
      9. Sillä käskyt "Älä tee huorin", "Älä tapa", "Älä varasta", "Älä himoitse" ja mikä muu käsky tahansa sisältyvät tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
      10. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Rakkaus on siis lain täyttymys.

Gal.5:
      13. Teidät on kutsuttu vapauteen, veljet. Älkää vain antako vapauden olla yllykkeenä lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
      14. Sillä koko laki sisältyy tähän yhteen käskyyn: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Kol.3:

1.Piet.1:
      22. Puhdistakaa sielunne totuudelle kuuliaisina vilpittömään veljesrakkauteen ja rakastakaa toisianne kestävästi, puhtaasta sydämestä.
      Room. 12:10; 1. Tim. 1:5; 1. Piet. 2:17
      23. Tehän olette uudestisyntyneet, ette katoavasta siemenestä vaan katoamattomasta, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
      Luuk. 8:11-12; Joh. 1:13; Joh. 3:3; Joh. 3:9; Jaak. 1:18
      24. Sillä
      kaikki liha on kuin ruoho ja kaikki sen loisto kuin ruohon kukka. Ruoho kuihtuu ja kukka varisee, Ps. 103:15-16; Jes. 40:6-8; Jaak. 1:10-11
      25. mutta Herran sana pysyy iäti.
      Tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu. Matt. 5:18; Matt. 24:35

1.Piet.2:
      1. Pankaa siis pois kaikki pahuus, kaikki vilppi, teeskentely ja kateus ja kaikki panettelu.
      Ef. 4:22; Ef. 4:25; Kol. 3:8-9; Hepr. 12:1; Jaak. 1:21
      2. Niin kuin vastasyntyneet lapset janotkaa sanan väärentämätöntä maitoa, jotta te sen avulla kasvaisitte pelastukseen,
      3. jos kerran olette maistaneet, että Herra on hyvä.
      Ps. 34:9
      ….
      17. Osoittakaa kaikille kunnioitusta, rakastakaa uskonveljiä, pelätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta.
      Sananl. 24:21; Matt. 22:21; Room. 12:10

• Anonyymi

Tuo on totta että uskonveljiä tulee rakastaa ja sitten kirkkolaitosten jäsenille tulee julistaa evankeliumia uskoontulosta Jeesukseen. Amen

• Hepr.12:
      14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
      15. Pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta eikä mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä ja monet sen vuoksi saastu,
      16. ja ettei kukaan ole haureellinen tai epäpyhä niin kuin Eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa.
      17. Tehän tiedätte, että kun hän myöhemmin tahtoi periä siunauksen, hänet hylättiin, eikä hän saanut mahdollisuutta muutokseen, vaikka hän sitä kyynelin pyysi.

• Anonyymi

Aloita siitä että omaksut seurakunnalle sen nimen jonka Jumala on sille antanut:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18770347/kristuksen-ruumis-jumalan-antama-nimitys-seurakunnalle

Meidän ei ole tarkoitus olla luterilaisia, katolilaisia, ortodoksisia, helluntailaisia, vapaakirkkolaisia, vaan Kristuksen ruumis. Jumala on kutsunut meidät kaikki oman ruumiinsa jäseniksi, palvelemaan häntä hänen antamallaan voimalla. Jokaisella on oma virka ja tehtävä hänen ruumiinsa rakentajana.

Toinen mistä on hyvä aloittaa on se, että laskee rimaa sen suhteen mitä odottaa. Pidetään Herra enemmän mielessämme kuin ihmiset. Ihmiset tietenkin hyvänä kakkosena. Herran rakastaminen on suurinta rakkautta myös ihmisiin.

• Anonyymi

"Meidän ei ole tarkoitus olla luterilaisia, katolilaisia, ortodoksisia, helluntailaisia, vapaakirkkolaisia, vaan Kristuksen ruumis. "

Amen!

Jeesus meissä - kirkkauden toivo!

• Jeesus on myös IHMINEN!

• ”Anonyymi” 2025-02-03 12:11:36 kirjoitti: ”Huvittavaahan tossa on se että nuo "paremmat"uskovat palstallakin jakavat ihmisiä ja kirkkoa haukutaan melkein "työkseen" ja sitte kysellään uskovien yhteydestä…”

Ikävä kyllä on joitakin uskovia, jotka noin tekevät.

”Anonyymi” 2025-02-03 14:55:42 ”Luterilaisilla ei ole sama herra kuin Jeesuksen omilla. Eikä Jeesuksen omien pidä hakeutua yhteistyöhän eikä yhteyteen luterilaisten kanssa.”

”Anonyymi” 2025-02-03 15:00:27: ”Jeesus ei rukoile kirkkolaitosten ja uskonnollisten järjestöjen puolesta koska nämä ovat jo matkalla helvettiin kovaa vauhtia.”

Nämä kommentit edustavat melkoista vihamielisyyttä ja halveksuntaa muita kristittyjä kohtaan.

Ehkä hän pitää itseään jo etukäteen pelastettuna, joten hänen ei enää tarvitse Jeesuksen opetuksia.

Matt. 9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Luuk
      8:9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
      18:10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
      18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
      18:12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
      18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
      18:14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

”Anonyymi” 2025-02-03 20:43:35 sen sijaan on jo paljon rakentavampi:
      ”Meidän ei ole tarkoitus olla luterilaisia, katolilaisia, ortodoksisia, helluntailaisia, vapaakirkkolaisia, vaan Kristuksen ruumis.”

Niin, vaikka näitä eri käsityksiä kristinuskon opeista on, silti voimme löytää myös yhdistäviä asioita.

”Toinen mistä on hyvä aloittaa on se, että laskee rimaa sen suhteen mitä odottaa.”

Sepä, on hyvä muistaa sekin, että jos vaadimme muilta ihmisiltä paljon, silloin pitää täyttää itsekin ne vaatimukset ensin.

• Anonyymi

Mahdoton uskovan tuntea yhteyttä teidän eksyttäjien kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Mahdoton uskovan tuntea yhteyttä teidän eksyttäjien kanssa.

No, vihamielisyys on joillakin uskovilla kovin suuri näemmä.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

No, vihamielisyys on joillakin uskovilla kovin suuri näemmä.

Niinpä, sinä edustat sitä tällä palstalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, sinä edustat sitä tällä palstalla.

No, sinä koet ehkä asian noin. Se vain ei oikein pidä paikkaansa.

Olen ilokseni saanut elämän varrella tavata monia erilaisia uskovia tai vähemmän uskovia, mutta aina on saatu yhteisymmärrystä aikaan.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

No, sinä koet ehkä asian noin. Se vain ei oikein pidä paikkaansa.

Olen ilokseni saanut elämän varrella tavata monia erilaisia uskovia tai vähemmän uskovia, mutta aina on saatu yhteisymmärrystä aikaan.

Jeesus ei ole syntisten ystävä. Jeesus on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä on kadonnut, näin ollen Jeesus oli samoissa paikoissa kuin syntiset. Syntiset eivät kuitenkaan ole Jeesuksen kavereita. Jeesukseen uskovat ovat Hänen seuraajiaan. Sana varoittaa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        Myöskään Jumalan lapset eivät ole syntisten ystäviä.
        Lopulta syntisille käy niin kuin on profetoitu: Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei ole syntisten ystävä. Jeesus on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä on kadonnut, näin ollen Jeesus oli samoissa paikoissa kuin syntiset. Syntiset eivät kuitenkaan ole Jeesuksen kavereita. Jeesukseen uskovat ovat Hänen seuraajiaan. Sana varoittaa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        Myöskään Jumalan lapset eivät ole syntisten ystäviä.
        Lopulta syntisille käy niin kuin on profetoitu: Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet.

Eli Hän ei ole sinunkaan "ystävä", koska ihmisenä ole syntinen?

• Anonyymi

"Asiantuntija" tässä valaisee, miten toimia.
        Ihminen, joka täällä herjaa uskovia, vaikkei ymmärrä Raamatusta mitään, komppaa ateisteja, ei herätä luottamusta.

• Anonyymi

Jeesus ei rukoillut kristittyjen yhteyttä, vaan "jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun". Luterilaisten virallisen opin mukaan usko tulee kolmen kertaa vettä päälakeen sakramentin kautta, ja usko saaminen edellytään toisten uskoa ja lähes aina myös toisten suostumusta. Jeesus ei rukoillut luterilaisten puolesta, vaan niiden puolesta joiden usko on syntynyt Sanan kuulemisesta. Luterilaisen opin mukaisessa uskoon tulossa ei tarvita eikä puhuta kuulemisesta eikä uudesti synnyttävästä evankeliumin Sanasta, vaan luterilaisuudessa maljan vesi antaa kaiken mitä elämään ja jumalisuuten tarvitaan.

• Anonyymi

Suosittelen aloittajaa kokeilemaan LHPK:ta tai SLEY:tä tai 'vitoslaisia'.

• Anonyymi

"Jeesus ei rukoillut kristittyjen yhteyttä, vaan "jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun"."

Näinhän se on - on Jeesukseen uskovien yhteys - - ei kirkkolaitosten "yhteyttä" sillä nehän käyvät veristä sotaa keskenään.

• Luterilainen netissä on aika hyvä kuvaus:
      ”Yhteiskristillisyyden sijasta voisimme puhua kristittyjen yhteydestä. Silloin erilaiset tunnustukset voidaan todeta ja ottaa puheeksi. Voidaan sanoa heti alkajaisiksi se, minkä kaikki tietävät: me olemme erilaisia!”
      ”Uskomme ja tunnustamme eri tavalla, mutta silti tunnustamme, että kuulumme vanhan kirkon tunnustusten (apostolinen uskontunnustus, Nikean tunnustus, Athanasiuksen tunnustus) mukaan samaan kristilliseen kirkkoon. Tunnustamme yhteistä uskoa kolmiyhteiseen Jumalaan. Tunnustamme siis vapaisiin suuntiin kuuluvat kristityksi!”

Luterilaisuus ja kristittyjen yhteys – Kuinka toimia oikein ja viisaasti?

• Anonyymi

Jeesus ei rukoillut kristittyjen yhteyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei rukoillut kristittyjen yhteyttä.

Johannes 17
        Jeesus:
        9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun-
        10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun-ja minä olen kirkastettu heissä.
        11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
        12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
        13 Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
        14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
        16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
        18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
        19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
        20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
        21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
        23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

• Anonyymi kirjoitti:

Johannes 17
        Jeesus:
        9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun-
        10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun-ja minä olen kirkastettu heissä.
        11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
        12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
        13 Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
        14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
        18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
        19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
        20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
        21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
        23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Valitsit hyvä Raamatun kohdan.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Valitsit hyvä Raamatun kohdan.

Uskot siis tuon olevan totta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johannes 17
        Jeesus:

Näetkö sanoja: Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
        että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa,
        Luterilaiset saavat uskon ja Pyhän Hengen ja osa ensimäiseen ylösnousemukseen kirkon sakramentin kautta, mutta Jeesus ei puhunut sakramentin ja kasteen armon avulla saadusta uskosta, eikä Jeesus ei rukoillut sakramentin avulla 'uskoon tulleiden' yhteyttä, VAAN SANAN KUULEMISESTA SYNTYVÄSTÄ USKOSTA.
        Luterilaiset ovat Jeesuken rukouksen ulkopuolella, aivan kuten Herra itse sanoo: "en minä maailman edestä rukoile".
        Jeesus rukoili Sanan kautta uskoon tulleiden yhteyttä.

• Anonyymi

Athanasiuksen tunnustus ei tunnusta uudelleenkastajia kristityiksi eikä kolmiyhteyteen uskomattomia. Ehtoollinenkin erottaa ja tapa tulkita Raamattua ei Jeesus K. keskeisenä. Ikävää, mutta vakavasti otettava totuus.

PKTNH

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Athanasiuksen tunnustus ei tunnusta uudelleenkastajia kristityiksi eikä kolmiyhteyteen uskomattomia. Ehtoollinenkin erottaa ja tapa tulkita Raamattua ei Jeesus K. keskeisenä. Ikävää, mutta vakavasti otettava totuus.

PKTNH

Athanasius ei ole Jumala, jos vaikka häntä Jumala kunnioitatkin, PKTNH

• Anonyymi

Pelkkä kristityksi itseään kutsuminen ei tee ketään Jeesuksen seuraajaksi. Lähes kaikki itseään kristityiksi nimittävät ovat maailman ihmisiä, ja monet kristityt ovat juoppoja avionrikkojia ja valhtelijoita ja ahneita.
        Jeesus itse varoittaa itseään kristityiksi kutsuvista. Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. Yksi Jeesuksen nimistä on Kristus. "Minun nimessäni".
        Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PKTNH

Kolminaisuusoppi sisältää itse asiassa sen, mitä kiusaaja tavoitteli kiusatessaan Jeesusta: Jumalisuuden hajoaminen kolmeen erilliseen persoonaa. Jumalan kolme persoonaa sisältää väistämättä ajatuksen kolmesta eri jumalasta, joilla on kullakin oma tahto ja oma luonne. Kolminaisuusopissa on isä jumala, jota ei kukaan voi tuntea, ja puolijumala jeesus ja epämääräinen henki, pyhä henki.

• ”Anonyymi” 2025-02-10 10:39:36 kirjoitti : ”Luterilaiset saavat uskon ja Pyhän Hengen ja osa ensimäiseen ylösnousemukseen kirkon sakramentin kautta, mutta Jeesus ei puhunut sakramentin ja kasteen armon avulla saadusta uskosta, eikä Jeesus ei rukoillut sakramentin avulla 'uskoon tulleiden' yhteyttä, VAAN SANAN KUULEMISESTA SYNTYVÄSTÄ USKOSTA.”

Se on totta, ettei UT:ssa ole sanaa sakramentti kuten ei ole myöskään kolmiyhteisyyttä.

Sakramentit perustuvat ympärileikkausten, syntiuhrien ja pyhien aterioiden perinteeseen, joiden ajateltiin tuovan Jumalan armon ihmisten elämään.

Varhaiset kristityt siis alkoivat tehdä uskonsa mukaisia pyhiä toimituksia. Niitä on sitten eri kirkkokunnat ajatelleen olevan eri määriä.

Luterilaiset sakramentit perustuvat Jeesuksen käskyihin. Kuten kaste ja lähetyskäsky liittyy tähän ”Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa. Ehtoollinen puolestaan tähän: ”Tehkää tämä minun muistokseni …”

Osa protestanteista ei hyväksy näitä kristittyjen perinteitä. He puhuvat sinetistä, lupauksen merkistä ja uskonratkaisusta sakramenttien sijaan.

Tuo sanan kuuleminen liittyy siihen, kun suurin osa ei osannut lukea, niin ainoa tapa millä he pääsivät tutustumaan Raamattuun, oli se, kun joku luki sitä ääneen.

• Anonyymi

Sakramentti-sana ja sakramentin merkitys löytyy Jumalan ilmoituksesta:
        Sakramentti tarkoittaa salaisuutta: jo englannin kielen sana, secret tai vanha, secrette: salaisuus, ilmaisee selkeästi sakramentti sana merkityksen.
        nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        Siis katolilais-luterilaisen murhakirkon otsaan on kirjoitettuna: sakramentti=armoa välittävä salaisuus. Toisin sanoen katolilais-luterilainen, Jeesuksen todistajien verestä juopunut porttokirkko jakaa armoa eli kirkko on korottanut itsensä Jumalaksi.
        Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        hänen (portto) otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Sakramentti, salaisuudet ovat keskeinen osa katolilais-luterilaista porttokirkkoa. Otsa on keskellä ja näkyvällä paikalla, kuten sakramentit ovat luterilaisessa kirkossa.

• Anonyymi

Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
      Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
      Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.

• Anonyymi

Jeesus ei tehnyt yhtä ainoaa ihmistä opetuslapsekseen valuttamalla kiposta vettä päähän, vaan Herra kutsui hyvin arkisesti, ilman sakramenttia: se on, ilman juhlaa ja kummeja ja vanhempien suostumusta. Jeesus kutsui sanoen: "Tule ja seuraa minua".
      Vertauksessa kuninkaan pojan häistä Jeesus opettaa: Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
      Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
      Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.
      Kuningas ei käskenyt häihin kutsuttaessa valuttaa vettä kenenkään päälakeen, vaan kuningas käski sanoa: kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.

• Anonyymi

Ilmeisesti et ole itse uskossasi vahva. Tämä ei ole moite puhumattakaan tuomiosta, eivät kaikki ole.
      Eikö voi olla ryhmässä, jos haluaa ihmisten kanssa olla, siten että hyväksyy toisten uskon tai uskonnottomuuden sellaisena kuin se on. Ei minua haittaa yhtään mitä muut ovat. Vetäjä, olkoon se sitten kirkossa pappi tai muissa hengellisissä tapaamisissa, mm. yhteiskristilliset iltaseuroissa minkä tahansa suuntauksen vetäjä. Kuuntelen, hiljennyn ja rukoilen koska minulle on suurta merkitystä olla joukossa. Omaa luterilaista jumalkuvaa ja vakaumusta ei horjuta mikään. Ei haittaa muiden opit, saavat olla ja julistaa vapaasi, minun uskoni pysyy. Olisiko sinun mahdollista rukoilla ja vahvistaa oma uskoasi ja antaa toisten olla mitä on.

• Anonyymi

Sana varoittaa tekemästi hengellistä yhteistyötä uskosta osattomien kanssa.
        Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        Uskon vaellus on myös erottautumista: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani".
        Aabraham oli palvellut Kaldea Uurissa muita jumalia, epäjumalia. Yksi ainoa Jumala sanoi Aabrahamille: Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        Muuten, osaan Raamatun ulkoa,
        -Herran profeetta-

• Anonyymi

Sinä olet uskossa luterilaiseen jumalkuvaan, mutta minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

• Anonyymi

Luulet siis tosissasi uskollisuuden luterilaisuudelle tuottavan jonkun palkan paremmalta puolelta !

Mitä jos heräisit niin kristus sinua valaisisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana varoittaa tekemästi hengellistä yhteistyötä uskosta osattomien kanssa.
        Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        Uskon vaellus on myös erottautumista: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani".
        Aabraham oli palvellut Kaldea Uurissa muita jumalia, epäjumalia. Yksi ainoa Jumala sanoi Aabrahamille: Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        Muuten, osaan Raamatun ulkoa,
        -Herran profeetta-

Mitä sitten raamattu sanoo että tule sellaisena kuin olet. Ja Jeesus paranteli ihmisiä joita leimattiin väärintekijöiksi.
        Monen uskon turvin päästään osalliseksi Jumalan valtakuntaan. Jos minä olen luterilainen, se ei tarkoita että joku muu uskonto olisi väärä - ainakaan minusta. En ala toisten uskoa jahkailemaan, omassa elämässä on paljon asioita toimitettavana, joten en joutaisikaan selvitellä muiden uskoa. Se ei taatusti ole minun tehtäväni, en usko Jumalani olevan minua kohtaan niin vaativa. Hän kyllä ratkaisee, palkitsee ja tuomitsee, luotan siihen.

• "Eikö voi olla ryhmässä, jos haluaa ihmisten kanssa olla, siten että hyväksyy toisten uskon tai uskonnottomuuden sellaisena kuin se on. Ei minua haittaa yhtään mitä muut ovat."

Näin sen tulisi olla.

• Anonyymi

Mihin tarvitsen toisen ihmisen ojentamaan leipäprikan ja ryypyn alkoa !?

Milloin tämä luterilaisuuden aivopesu haihtuu ja tilalle terve oppi raamatusta joko tällä vuosikymmenellä joko.

• Anonyymi

Totta hyvin olet osannut tähänkin asti ruispalasi jyrsiä ja viinisi ryypätä.

• Anonyymi

Uskovat olemme yhtä kuten Jeesus rukoili, mutta kirkkolaitokset käyvät veristä sotaa yhä ja ovat käyneet ainakin 1000 vuotta.

• Anonyymi

Jeesus opetti oikeaa perustusta uskovien yhteydelle: Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
      Oikea perustus muodostuu evankeliumin kuulemista ja Sanan mukaan toimimisesta.
      Kolmen vesitilkan avulla uskoon tulo ei ole oikea perusta, vaan maan pinnalle rakentamista, eli tähän maailmaan turvautumista.
      Jokaisen, joka uskoo ja luottaa kirkon toimittamiin sakramentteihin käy lopultä näin: Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."

• Anonyymi

Katsele tv-seiskaa koko ajan. Ota opiksi kaikki mitä sieltä tulee ulos. Etsi äärikarismaattiset seurakunnat ja käy niissä. Sekä odota milloin tulee supervoideltu profeetta. Saat kuulla ihmeistä ja voit saada voitelun. Elämäsi taatusti muuttuu. Muista myös että olet saanut voitelun ja olet yhtä heidän kanssaan. He eivät suvaitse minkäänlaista arviointia tai kritiikkiä. Hehän ovat voideltuja joita ei saa kyseenalaistaa millään tavoin. Älä siis koske Herran voideltuun. Muista antaa rahaa paljon ja aikasi myös. Silloin ei tarvitse miettiä mitään. Voidellut tekevät sen puolestasi. Siinä vasta täydellinen yhteisö kyselevälle.

• Anonyymi

Sellaisen lisäisin että kannattaa asettaa tv siten ettei muita kanavia näy laisinkaan jotta ei tule kiusausta poiketa harhaan.

• Anonyymi

"Toistuvasti näen kuinka eri seurakuntien uskovat ovat mukana hyvin epäilyttävissä hengellisissä opeissa, "

Sinä näet sen juuri siksi että olet "ulkopuolellla".
      Jos olisit ollut kaikessa mukana, iloisena menossa kaverien kanssa niin et näkisi asioissa mitään vikaa.

Näet "metsän puilta" koska olet metsään ulkopuolella.

Meidän täytyy vain tukeutua Jeesukseen ja Hän vie meidät perille. Siellä meillä on aina täydellinen yhteys.

• Anonyymi

Aloittaja saattaa olla myös vain vaikea luonne ja ei tule ihmisten kanssa toimeen sekä pitää itseään niin paljon parempana muita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja saattaa olla myös vain vaikea luonne ja ei tule ihmisten kanssa toimeen sekä pitää itseään niin paljon parempana muita.

Nimenomaan, ja diivojen asiaan kuuluu aina mollata ja syyttää uhreja.

Mites tuokin muotia oleva sana "parannuksen teon kautta herätys"?
        Kukaan puhujista ei tee yhtään mistään parannusta mutta tuovat kukin ilmi omaa uskomustaan.
        Jokaisella eri näkökulma uskomiseensa.

Katkeria muistetaan syyttää "anna anteeksi hakkaajilkesi ja vainoajillesi vaikka ne ei koskaan pyytäisi anteeksi".
        Milloinkohan joku sanoisi "te hakkaajat ja vainoajat tehkää parannus ja pyytäkää anteeksi tekojanne"?

• Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan, ja diivojen asiaan kuuluu aina mollata ja syyttää uhreja.

Mites tuokin muotia oleva sana "parannuksen teon kautta herätys"?
        Kukaan puhujista ei tee yhtään mistään parannusta mutta tuovat kukin ilmi omaa uskomustaan.
        Jokaisella eri näkökulma uskomiseensa.

Katkeria muistetaan syyttää "anna anteeksi hakkaajilkesi ja vainoajillesi vaikka ne ei koskaan pyytäisi anteeksi".
        Milloinkohan joku sanoisi "te hakkaajat ja vainoajat tehkää parannus ja pyytäkää anteeksi tekojanne"?

"Kukaan puhujista ei tee yhtään mistään parannusta mutta tuovat kukin ilmi omaa uskomustaan."

Tuo slogan voi tosiaan pitää sisällään eri merkityksiä.

• Anonyymi

Sana ei ilmoita seurakuntaa, jossa maailman ihmiset ja pyhät olisivat yhdessä ja jakaisivat keskenään Herran aterian.

• Edellä ”Anonyymi” 2025-02-13 08:08:12 kirjoittaa todella hyvin:
      ”Eikö voi olla ryhmässä, jos haluaa ihmisten kanssa olla, siten että hyväksyy toisten uskon tai uskonnottomuuden sellaisena kuin se on.”

Tosiaan, mikä tässä olisi muka väärää?

”Vetäjä, olkoon se sitten kirkossa pappi tai muissa hengellisissä tapaamisissa, mm. yhteiskristilliset iltaseuroissa minkä tahansa suuntauksen vetäjä. Kuuntelen, hiljennyn ja rukoilen koska minulle on suurta merkitystä olla joukossa. Omaa luterilaista jumalkuvaa ja vakaumusta ei horjuta mikään. Ei haittaa muiden opit, saavat olla ja julistaa vapaasi, minun uskoni pysyy.”

Tästä olen täsmälleen samaa mieltä.

• Anonyymi

Olkaa te liberaalit vaan omassa porukassanne. 😆

• Anonyymi kirjoitti:

Olkaa te liberaalit vaan omassa porukassanne. 😆

No, ei sinun ole pakko olla muiden kristittyjen joukossa. Onneksi on vielä paljon erilaisia kristittyjä, jotka haluavat elää rauhassa ja yhteisymmärryksestä.

• Anonyymi

Jeesuksessa Kristuksessa ei ole ristiriitoja, vaan johdattaa rauhaan ja pyhäin yhteisöön. Yhdessä rakennetaan Kristuksen ruumista.
      Silloin palvellaan pyyteettömästi Jumala ja lähimäistä. Jokainen ihminen on lähimmäinen Jeesuksen mukaan, Jeesuksessa ei ole erotusta ihmisten kesken.

• Anonyymi

Vaikuttaakin siltä että aloittaja pitää itseään paljon parempana kuin muita ja ei siksi löydä itselleen yhteisöä. Aloittajan tulisi aloittaa homma kehittämällä itse hiukan sietokykyä muita kohtaan eikä esittää pelkästään vaatimuksia toisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikuttaakin siltä että aloittaja pitää itseään paljon parempana kuin muita ja ei siksi löydä itselleen yhteisöä. Aloittajan tulisi aloittaa homma kehittämällä itse hiukan sietokykyä muita kohtaan eikä esittää pelkästään vaatimuksia toisille.

Jeesuksen seuraaminen ei ole ylpeyttä, vaan nöyryyttä ja rakkautta. Jos joku kokee olevansa toisia parempi, hän ei ole vielä täysin ymmärtänyt Kristuksen armollisuutta ja ristin merkitystä.

"Älkää pitäkö itseänne muita parempina, vaan olkaa yksimielisiä ja nöyriä." (Fil. 2:3)

Kristuksen rakkaus yhdistää, ei erottele
        Ylpeys ja tuomitseminen vievät erilleen – nöyryys ja rakkaus yhdistävät.
        Jos Kristus hallitsee sydäntä, Hän tuo lempeyttä ja anteeksiantavaisuutta.
        Todellinen hengellisyys ei tee ihmisestä vaativaa, vaan palvelevaa ja armollista.

"Kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side." (Kol. 3:14)

• Anonyymi kirjoitti:

"Aloittajan tulisi aloittaa homma kehittämällä itse hiukan sietokykyä muita kohtaan eikä esittää pelkästään vaatimuksia toisille."

Näin varmaan on. Nöyryyttä ja pitkämielisyyttä voi kehittää itsessään.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"Aloittajan tulisi aloittaa homma kehittämällä itse hiukan sietokykyä muita kohtaan eikä esittää pelkästään vaatimuksia toisille."

Näin varmaan on. Nöyryyttä ja pitkämielisyyttä voi kehittää itsessään.

Uskovat eivät tunne kanssasi yhteyttä vaan karttavat sinua.

• Anonyymi kirjoitti:

Esität siis väitteen, vaikket ole koskaan ollut seurassani kun olen uskovien kanssa ollut. Miksi tätä pitäisi siis sanoa? Valehtelua? Panettelua?

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Esität siis väitteen, vaikket ole koskaan ollut seurassani kun olen uskovien kanssa ollut. Miksi tätä pitäisi siis sanoa? Valehtelua? Panettelua?

Liberaalien kanssa sinä olet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mummo haluaa olla eri leirissä, kuin uskovat tälläkin palstalla ja hyökkää heitä vastaan pyrkimättä aidosti ymmärrykseen.
        Kompattavat löytyy hänelle ateisteista, vaikka suoranaisista trollaajista ennemmin kuin uskovista.

• Anonyymi kirjoitti:

Mummo haluaa olla eri leirissä, kuin uskovat tälläkin palstalla ja hyökkää heitä vastaan pyrkimättä aidosti ymmärrykseen.
        Kompattavat löytyy hänelle ateisteista, vaikka suoranaisista trollaajista ennemmin kuin uskovista.

”Mummo haluaa olla eri leirissä, kuin uskovat tälläkin palstalla ja hyökkää heitä vastaan pyrkimättä aidosti ymmärrykseen.”

Oikeasti asia on toisinpäin. Kun aloin kirjoittaa täällä, niin jotkut uskovat suorastaan hyökkäsivät kimppuuni. Alkoi melkoinen ajojahti. En ikinä ennen ollut moisia ala-arvoisia kommentteja kuullut uskovien suusta.

Onneksi täällä elävässä elämässä kohtaamani uskovat ovat aivan toisenlaisia. Arvostamme toisiamme vaikkei asioista aina ajatella täysin samoin.

”Kompattavat löytyy hänelle ateisteista, vaikka suoranaisista trollaajista ennemmin kuin uskovista.”

Kyllä täällä on ollut ja välillä tuntuu vierailevan uskovia, joiden kanssa voi olla samaa mieltä.

Se riippuu aina vähän asiasta, mistä ja miten keskustellaan. Ehkä jos vain etsii kaikkea negatiivista, niin tuntuu löytyvän sitä sieltäkin, missä sitä ei ole.

• Anonyymi

Tässä on Pyhäinyhteisö esimerkki:
      Apt: 4:32 Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.

Olettehan vielä lihallisia kun kinaatte ja kapailette tiedoilla; se on itsekkyyttä!

• Anonyymi

Kristuksen nöyryys ei etsi omaa etuaan, vaan palvelee ja rakastaa.

Jos rakastamme aidosti, löydämme myös yhteyden toisiin.

Kristuksen rakkaus yhdistää, ei erottele

Jeesuksen sisäinen tuntemus on kaiken avain sisälle taivasten valtakuntaan.

Jumalan hyvyys vetää puoleensa.

• "Jos rakastamme aidosti, löydämme myös yhteyden toisiin. Kristuksen rakkaus yhdistää, ei erottele."

Näin juuri.

• "Jos rakastamme aidosti, löydämme myös yhteyden toisiin. Kristuksen rakkaus yhdistää, ei erottele."

Näin juuri.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"Jos rakastamme aidosti, löydämme myös yhteyden toisiin. Kristuksen rakkaus yhdistää, ei erottele."

Näin juuri.

Vain teoriassa noin.

Käytännössä herjat yhdistää. Kun tosia herjataan, niin se on nykypäivän suurin yhdistäjä.

Nyt hetken hieman laimeaa sillä rintamalla, mutta eiköhän pian se side ala taasen yhdistää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain teoriassa noin.

Käytännössä herjat yhdistää. Kun tosia herjataan, niin se on nykypäivän suurin yhdistäjä.

Nyt hetken hieman laimeaa sillä rintamalla, mutta eiköhän pian se side ala taasen yhdistää.

Tietenkin toisen pitää herjata takaisin että syntyy yhdysside.

Mutta jonkin se pitää aloittaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Vain teoriassa noin.

"Käytännössä herjat yhdistää. Kun tosia herjataan, niin se on nykypäivän suurin yhdistäjä."

Viittaat tuossa ehkä siihen, miten yhteinen vihollinen voi tiivistää ryhmää?
        Silloin vihollista aletaan epäinhimillistämään ja sen vuoksi alkaa se herjaaminen.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

"Käytännössä herjat yhdistää. Kun tosia herjataan, niin se on nykypäivän suurin yhdistäjä."

Viittaat tuossa ehkä siihen, miten yhteinen vihollinen voi tiivistää ryhmää?
        Silloin vihollista aletaan epäinhimillistämään ja sen vuoksi alkaa se herjaaminen.

"Silloin vihollista aletaan epäinhimillistämään ja sen vuoksi alkaa se herjaaminen."

Näin siis sinun suosimmassasi kommunismissa toimitaan, mutta elävässä kristinuskossa Jeesus jyrkästi kielsi meiltä kaikkinaiset vihamielisyyden ja ihmisteotkin - ja näin me uskovat toimimme vain Pyhässä hengessä jolloin varmistamme että Jeesus on siinä kanssamme.

• Anonyymi kirjoitti:

"Silloin vihollista aletaan epäinhimillistämään ja sen vuoksi alkaa se herjaaminen."

Näin siis sinun suosimmassasi kommunismissa toimitaan, mutta elävässä kristinuskossa Jeesus jyrkästi kielsi meiltä kaikkinaiset vihamielisyyden ja ihmisteotkin - ja näin me uskovat toimimme vain Pyhässä hengessä jolloin varmistamme että Jeesus on siinä kanssamme.

:D Vaikka olen ollut aina eri mieltä kommunistien kanssa hyvin monessa asiassa, sinä väännät asiaa toiseksi.

Kyllä vain tuo näkyy monessa kiihkomielisessä porukassa, nyt etenkin niissä uskovissa, jotka pitävät muita kristittyjä vihollisenaan - joten ilmeisesti Jeesus loistaa poissa olollaan sinullakin.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

:D Vaikka olen ollut aina eri mieltä kommunistien kanssa hyvin monessa asiassa, sinä väännät asiaa toiseksi.

Kyllä vain tuo näkyy monessa kiihkomielisessä porukassa, nyt etenkin niissä uskovissa, jotka pitävät muita kristittyjä vihollisenaan - joten ilmeisesti Jeesus loistaa poissa olollaan sinullakin.

Oket kommari.

• Anonyymi

Nimenomaan herjaaminen yhdistää nykypäivän uskovia.

He kokoontuivat nettiin herjaamaan tosiaan.

Välillä se yhteys on laimeampaa ja välillä palavaa.

• Anonyymi

Olet pahimpia herjaajia täällä ja ihan jumalattomana. Ainakin kristinuskon näkökulmasta jumalattomana.

• Herjaus muuten oli ennen suomen laissa ja sillä tarkoitettiin kunnianloukkausta.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Herjaus muuten oli ennen suomen laissa ja sillä tarkoitettiin kunnianloukkausta.

Siitähän sinä et ole etenkään välittänyt.

• Anonyymi

Tietenkään yksinäinen herjaaja ei ole yhteys.

• UUSI

Aloittaja ei muuten ole tainnut osallistua keskusteluun?

Hän kirjoitti "Minua surettaa uskonyhteyden puute. Olen tällainen hankala tapaus..."

Eli hakeeko hän vain samoin ajattelevia?

• Anonyymi
        UUSI

Mitä se sinulle kuuluu?

• Anonyymi
        UUSI

Viidesläisiin sitten vaan.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      253
      3432
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3394
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1994
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1686
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    6. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1396
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1231
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1149
    9. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      73
      1005
    Aihe