Töihin meno ahdistaa -milloin vaihtaa työpaikkaa?

Anonyymi-ap

Olen tiedeaineiden opettaja ja pidän työstäni. Tulen toimeen oppilaiden kanssa ja saan heiltä arvostusta työstäni. Olen aikoinaan palkattu työhön epäpätevänä, mikä voi kuulostaa harhaanjohtavalta ilmaisulta, koska minulla on korkeakoulututkinto ja pedagogiset opinnot suoritettuna. Suomessa lainsäädäntö on niin tiukka, että vain tietyt aineopinnot takaavat muodollisuuden.

Ottaen huomioon, että olen epäpätevä, niin koulun vaihtamisen sijaan jopa alan vaihtaminen kokonaan on käynyt mielessäni. En jaksa meidän aikuisia koulussa erityisesti esimiehiä. Yhdessä tekeminen on kaunis ajatus, joka tunnolliselle ihmiselle näyttäytyy lähinnä kaaokselta, jossa virheet kasataan lopulta vanhempien niskaan.

Ehkä jos kiteytän, niin epäpätevät kollegat yhdistettynä psykologisesti negatiiviseen työympäristöön ahdistaa. En kuule kollegoilta seuraavia ilmaisuja kuin anteeksi, olin väärässä, kiitos, ei se mitään jne. Sen sijaan kyräily yhdistettynä minä olen oikeassa -asenne näyttäytyy viimeistään kokouksissa, joissa olisi tarkoitus määrittää yhteisiä linjoja ja esimerkiksi parantaa koulun toimintaa.

Ilmeisesti hyvin monessa työpaikassa on nykyään ahdistava tunnelma, niin mietin, että milloin on kannattavaa edes harkita työpaikan vaihtoa?

7

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Opettaja varmaan osaa kysyä jostain muualta tätä asiaa. Trolli.

• Anonyymi

Kyllä. Kommenttisi on trolli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Kommenttisi on trolli.

Mihin ammattiin ajattelit vaihtaa?

• Anonyymi

Olemme mieheni kanssa kummatkin julkisella puolella. Turhauttaa maksaa kalliita hintoja, aina koululomien aikaan ulkomaille. Mutta pääasia on että aina päästään, aah ihanaa. Varmaan eivät naapurit taaskaan ole lähteneet lomareissuun, en voi ymmärtää tuollaista tupa jumilaisuutta.

• Anonyymi

Jokin toinen koulu, asuinpaikkakuntaakin voi usein vaihtaa. Voi testata eri kouluja niin tietää missä on kyllin hyvä meininki.

• Anonyymi

Jos töihin meno ahdistaa, niin kannattaa merkitä itselleen ylös joka päivä omat fiiliksensä. Muutaman kuukauden jälkeen jos huomaat, että lähes joka päivä on ollut halu vaihtaa työtä, niin sitten kannattaa se tehdä.

• Anonyymi

Ei kukaan korkeasti koulutettu kysele duunareiden ja työttömien palstalta mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7155
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3998
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      52
      3473
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2988
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2766
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2187
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2183
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      44