Paavalille ilmoitettiin seurakunta joka on Kristuksen ruumis:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18770347/kristuksen-ruumis-jumalan-antama-nimitys-seurakunnalle
Tämä seurakunta on Jumalan itse nimeämä, koska löydämme tuon nimen Raamatusta ja toistuvasti. Me emme ole Israel, siksi Jumala ei kutsu tätä seurakuntaa Israeliksi.
Me jotka olemme turvanneet Jeesukseen, olemme osa tätä ruumista.
Kasteesta on monenlaisia näkemyksiä, kuitenkin vain yksi voi lopulta olla oikea. Annan tässä näkemyksen jonka olen itse kokenut oikeaksi Raamatun ilmoituksen valossa.
Miten Paavali kuvailee kastetta? On vain yksi kaste:
Efesolaiskirje 4:1-6
' Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii, kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä: yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte; yksi Herra, yksi usko, yksi kaste; yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa. '
Tätä yhtä kastetta Paavali kuvailee seuraavasti:
Roomalaiskirje 6:1-4
' Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. '
Galatalaiskirje 3:26-28
'Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa. '
Paavali ei kuvaile rituaalia jonka ihminen suorittaa vettä käyttäen. Hän kuvailee meidän "upottamista" Kristukseen. Olemme hänen kanssaan kuolleet ja kuolleista heränneet uuteen elämään. Me olemme pukeneet päällemme Kristuksen, siis tulleet osalliseksi uudesta luonteesta Kristuksen kautta, sellaisesta, joka on kuin hän.
Kolossalaiskirje 2:9-12
'Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää, ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista. '
Tässä on tuo sama periaate. Meidät on kastettu Kristukseen, kaikkeen siihen mitä hän on. Me olemme hänessä ympärileikatut (lihan ruumis on poisriisuttu) ja kastetut. Meidät on haudattu hänen kanssaan ja hänen kanssaan myös herätetty. Tämä kuvaa hengellistä totuutta, ei mitään näkyvää rituaalia.
1. Korinttilaiskirje 12:12-13
' Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. '
Olemme yhdessä Hengessä kastettuja, Kristuksen Hengessä.
Kasteen ymmärtäminen hengellisesti, auttaa ymmärtämään, miksi Paavali aina muistuttaa meitä siitä, kuinka olemme Kristuksen kanssa ristiinnaulitut ja herätetyt. Kristuksen ruumiin jäseninä, me olemme häneen ja hänen tekoihinsa upotetut/kastetut.
Galatalaiskirje 6:14
'Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle! '
Galatalaiskirje 2:19-2
'Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.'
Kolossalaiskirje 3:1-3
' Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä. Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa; '
Haastan jokaisen uskovan tutkimaan Paavalin kirjeitä ja etsimään sieltä, että missä hän käskee seurakuntia kastamaan jollain tietyllä kaavalla ihmisiä. Häntä itseään ei edes lähetetty kastamaan (1 Kor. 1:17).
Kaste Kristukseen
7
187
Vastaukset
Katse ei ole mikään ruumis. Varsinkaan lapsikatse.
- Anonyymi
Jos sinua ei ole kastettu Kristukseen, et ole kristitty. Kukaan ei voi evätä pelastusta toisilta jättämättä heidät kastamasta vauvana tai aikuisena. Jumala kastaa Jeesukseen jokaisen joka uskoo.
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinua ei ole kastettu Kristukseen, et ole kristitty. Kukaan ei voi evätä pelastusta toisilta jättämättä heidät kastamasta vauvana tai aikuisena. Jumala kastaa Jeesukseen jokaisen joka uskoo.
Kyllä se on pappi joka kastaa eikä mikään jumala. Oon koko toimituksen omin silimin nähnynnä.
- Anonyymi
445759027 kirjoitti:
Kyllä se on pappi joka kastaa eikä mikään jumala. Oon koko toimituksen omin silimin nähnynnä.
Ihmiset kastavat toisiaan eri tavoin. Jumala on näkymätön ja siksi hänen suorittama kaste, näkyy siinä että se kastettu muuttuu sisältäpäin uudeksi ihmiseksi. Sinäkin muutut jos luotat Jeesuksen vereen maksuna pahuudestasi.
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset kastavat toisiaan eri tavoin. Jumala on näkymätön ja siksi hänen suorittama kaste, näkyy siinä että se kastettu muuttuu sisältäpäin uudeksi ihmiseksi. Sinäkin muutut jos luotat Jeesuksen vereen maksuna pahuudestasi.
jumala on siis joku näkymätön kummitus? Kyllä IHMINEN nää uskonnolliset rituaalit suorittaa käytännössä ja saat rahapalkkaa ko. touhusta. (Olen eronna kirkosta.)
- Anonyymi
445759027 kirjoitti:
jumala on siis joku näkymätön kummitus? Kyllä IHMINEN nää uskonnolliset rituaalit suorittaa käytännössä ja saat rahapalkkaa ko. touhusta. (Olen eronna kirkosta.)
Jumala on näkymätön samalla tavalla kuin sinä olet näkymätön videopelien hahmoille. Olet enemmän kuin videopeli, siksi videopeli ei voi pitää sinua sisällään eikä ymmärtää sinua eikä "nähdä" sinua.
Jos haluat, voit lukea nuo lainaukseni Raamatusta. Niissä opetetaan kasteesta jonka Jumala tekee. Ja kaste tarkoittaa upottamista johonkin. Tässä tapauksessa ihminen, joka uskoo ja turvaa Jeesukseen, tulee upotetuksi häneen, siihen kuka ja mitä hän on. Kukaan pappi ei voi tuota saada aikaan. Oikea usko ei perustu uskontojen ja pappien opetuksiin, vaan se on henkilökohtaista luottamusta Jeesukseen. En ole ikinä saanut rahaa tästä. En ole pappi, en ole pastori. Olen tavallinen ihminen kuten sinäkin.
Vauva ei pane vastaan. Ja eikun lapsi katseelle. Ja sassiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253584- 2553532
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3881247Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007